V
vierass
Vieras
Onko 7 kk jatkunut suhde sitten kovinkaan vakiintunut? Minusta suhteen pari ensimmäistä vuotta on sitä, että katsotaan onko toinen oikeasti sopiva ja kestääkö suhde myös alkuhuuman jälkeen. Sinä aikana en hankkisi lapsia tai tekisi muutenkaan kovin suuria sitoumuksia uuteen kumppaniin, vaan vasta jos vielä parin vuoden jälkeen suhde tuntuu hyvältä ja kestävältä. Ei pelkästään tunne- vaan myös järkiperustein, sillä kestävät liitot perustuu muuhunkin kuin rakastumisen huumaan.
Ap kertoi että on asunut miehensä kanssa 1,5v, joten suhde on vanhempi kuin tuo 7kk.
En mäkään parin ekan vuoden aikana hankkis lapsia tai menis naimisiin mutta ajattelisin itse, että jos puolisoni minut jonkun syyn vuoksi sitä ennen jättäisi - hyvä niin, eikä sitten kun lapsia jo on.
Itse olen kerran seurustellut työttömän miehen kanssa ja toista kertaa en siihen lähde. Toki tyypistä riippuu paljon, mutta jos valittaa ettei töitä löydy mutta ei teekään sen eteen mitään vaan ryyppää kaiket päivät niin ei ole minua varten. Suhteen alkuvaiheessa en ole valmis toista elättämään, eri juttu sitten kun suhde on ns. vakiintunut. Mielestäni on siis eri asia olla määräaikaisten työpätkien välillä hetken aikaa työttömänä kuin olla 30v vailla minkäänlaista työkokemusta. Jostain täytyy aina aloittaa ja saada jalkaa ovenväliin, harvaa tullaan kotoa töihin hakemaan.
Nyt on tosi vaikea saada töitä kun hakijoita on paljon, mutta toki oma aktiivisuus vaikuttaa. Oletko valmis opiskelemaan uutta alaa mikäli nykyiseltä ei työpaikkaa löydy?
Ap, oletko pyytänyt miestä maksamaan asumiskulut kokonaan? Voisitko maksaa oman osuutesi työttömyysaikanakin?