Siis onko työttömyyskorvaus oikeesti noin suuri???

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja työn raskaan raataja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Olen minäkin miettinyt kotiin jäämistä: Netto n.1400e, astuki 100e nyt. Työttömänä 1100e päiväraha, astuki reilu 300e. Yhx2 olen. Eli ei kannata työnteko. Ainoa plussa on että eläke karttuu. Fyysisesti raskas työ. Tulen töistä kotiin väsyneenä. Onko järkee???

[QUOTE="vieras";28063594]Jep. Mä olen loinen tasan niin kauan, kun saan kotona lasten hoitamisesta enemmän rahaa kuin kävisin joka ikinen päivä töissä.[/QUOTE]

Sä et saa sitä rahaa omien lasten hoitamisesta vaan työttömyydestä. Todellisuudessa sulle kuuluis vaan kotihoidontuki. Nim. Palkkatulot vakitöissä 4500 € kuussa, nyt hoitovapaalla kotihoidontuella

Joku on kyllä pahasti pielessä jos ihmiset miettii että kotona tukien varassa on parempi/helpompi olla kuin työssä!!! Kiva tulevaisuus suomella, miettikää nyt mitä esimerkkiä lapsetkin saa kun lorvaillaan kotona koska se on "kannattavampaa". Että kansaneläkettä odotellessa...

[QUOTE="muumio";28063655]Joku on kyllä pahasti pielessä jos ihmiset miettii että kotona tukien varassa on parempi/helpompi olla kuin työssä!!! Kiva tulevaisuus suomella, miettikää nyt mitä esimerkkiä lapsetkin saa kun lorvaillaan kotona koska se on "kannattavampaa". Että kansaneläkettä odotellessa...[/QUOTE]

Toisten rahoilla loisiminen on tullut tiensä päähän, koska rahat ovat loppu. Odotan sitä itkua ja parkua joka syntyy siitä kun sossupummit joutuvat vastaanottamaan paskaduuneja.

[QUOTE="muumio";28063655]Joku on kyllä pahasti pielessä jos ihmiset miettii että kotona tukien varassa on parempi/helpompi olla kuin työssä!!! Kiva tulevaisuus suomella, miettikää nyt mitä esimerkkiä lapsetkin saa kun lorvaillaan kotona koska se on "kannattavampaa". Että kansaneläkettä odotellessa...[/QUOTE]

Ainakin kesällä harkitsen vakavasti kotiin jäämistä, kun koulussa olen töissä. Kaupunki lomauttaa muutenkin ja olen sijainen, niin töitä olisi ehkä pieniä pätkiä korkeintaan. Sitten menee korvaukset ja as. tuet pylyylleen, jos pientä pätkää tekee. Niin rankka työ on, että mielelläni pitäisin 2kk lomaa. En ole siis lorvaillut kotona, enää vuosikausiin.

[QUOTE="vieras";28063672]Toisten rahoilla loisiminen on tullut tiensä päähän, koska rahat ovat loppu. Odotan sitä itkua ja parkua joka syntyy siitä kun sossupummit joutuvat vastaanottamaan paskaduuneja.[/QUOTE]

Akateemisena ei onneks tarvii ottaa vastaan ihan mitä tahansa "paskaduunia", millä tahansa palkalla :) Varsinaista ammattisuojaa kaltaisillani humanisteilla ei ole, mutta ei meitä myöskään voi pakottaa Mäkkäriin purilaisia paistamaan, tms.

Olen hakenut töitä ihan h-vetisti sen jälkeen, kun jäin vakiduunista työttömäksi keväällä 2010, mutta satojen työhakemusten jälkeenkin käteen on jäänyt vain pari pätkäduunia ja kaksi puolen vuoden työelämävalmennuspaikkaa. Koska työpanostani ei ole työelämässä kaivattu, aion nyt olla hyvällä omallatunnolla ensin ansiosidonnaisella ja sitten äitiyspäivärahalla/vanhempainrahalla. Jos se tekee minusta loisen ja sossupummin, so be it, kannan nimikkeitä ylpeänä.

Alkuperäinen kirjoittaja -minä;28063750:
Toisaalta työttömyyskorvaus + se 180 on helposti enemmän, kuin osa-aikatyösta saamapalkka. Siihen rahaan kun riittää työnteko 4h/pv.

Aniharva saa kuitenkaan neljän tunnin työpäiviä, olivat sitten palkkatyössä tai esim. harjoittelussa. Itselleni sanottiin että 6 tuntia on normaali tuntimäärä ja lääkärin todistuksella vajaakuntoisena voi saada sen vähennettyä viiteen.

Sellainen tietoisku akateemisille, että jos työkkäri sille päälle sattuu niin kyllä teidätkin voidaan määrätä pikaruokalan kassalle. Nimenomaan kassalle, koska paistajaksi ei pääse tuosta vaan. :D 3kk ammattisuoja on jokaisella, myös duunarilla, mutta sen jälkeen...no, tuuristahan se on kiinni.

t. leipurin vaimo, jonka miehelle määrättiin kokin töitä ("onks niillä sit niinku eroo?")

Alkuperäinen kirjoittaja Työtön humanisti;28063716:
Akateemisena ei onneks tarvii ottaa vastaan ihan mitä tahansa "paskaduunia", millä tahansa palkalla :) Varsinaista ammattisuojaa kaltaisillani humanisteilla ei ole, mutta ei meitä myöskään voi pakottaa Mäkkäriin purilaisia paistamaan, tms.

Olen hakenut töitä ihan h-vetisti sen jälkeen, kun jäin vakiduunista työttömäksi keväällä 2010, mutta satojen työhakemusten jälkeenkin käteen on jäänyt vain pari pätkäduunia ja kaksi puolen vuoden työelämävalmennuspaikkaa. Koska työpanostani ei ole työelämässä kaivattu, aion nyt olla hyvällä omallatunnolla ensin ansiosidonnaisella ja sitten äitiyspäivärahalla/vanhempainrahalla. Jos se tekee minusta loisen ja sossupummin, so be it, kannan nimikkeitä ylpeänä.

Luuletko tosiaan turhatieteiden maisteriuden suojaavan sinua tulevaisuudessa paskaduuneilta?

Alkuperäinen kirjoittaja -minä;28063750:
Toisaalta työttömyyskorvaus + se 180 on helposti enemmän, kuin osa-aikatyösta saamapalkka. Siihen rahaan kun riittää työnteko 4h/pv.

Ei riitä. Jos on ammatti niin se on 7 tuntia. (ainakin ennen)

Ihan sairasta, Monta tuttua sanoneet ihan suoraan ettei yksinkertisesti kannata käydä töissä matalapalkka alalla, kun 160h tuntipalkaksi tulee jtn 2-5€/h..
Ennemmin ovat työttömänänä ja kompesoivat pientä palkkaansa tekemällä pimeitä hommia ja rahtaamalla viinaa virosta.

Alkuperäinen kirjoittaja onha tää;28064651:
Ihan sairasta, Monta tuttua sanoneet ihan suoraan ettei yksinkertisesti kannata käydä töissä matalapalkka alalla, kun 160h tuntipalkaksi tulee jtn 2-5€/h..
Ennemmin ovat työttömänänä ja kompesoivat pientä palkkaansa tekemällä pimeitä hommia ja rahtaamalla viinaa virosta.

Perustoimeentulo sossusta ja ekstraa pimeistä hommista: Suomi on oleskeluyhteiskunta.

Luuletko tosiaan turhatieteiden maisteriuden suojaavan sinua tulevaisuudessa paskaduuneilta?

Tähän mennessä akateemisuus on todellakin suojannut erilaisilta McJob-tyylisiltä töiltä ja uskon, että niin se menee myös tulevaisuudessa, jos työkkärin tädeillä ja sedillä yhtään on älliä päässään. Ei nimittäin ole mitään järkeä tuhlata sen enempää työkkärin henkilökunnan kuin akateemisen työttömänkään aikaa turhanaikaisten työhönosoitusten rustaamiseen ja niihin vastaamiseen. Työkkärin henkilökunta kyllä tajuaa, että akateemisen koulutuksen saanut ei halua purilaisia paistamaan, eikä pysyisi sellaisessa hommassa kauaa kuitenkaan.

Olen saanut työkkäristä yhden työpaikkailmoituksen, johon minut määrättiin vastaamaan (ja johon olisin vastannut muutenkin), mutta siinäkin hommassa edellytettiin korkeakoulututkintoa.

Paljon olisi työkkärin systeemejä kehitettävä, jotta tavalliset työvoimatoimistot pystyisivät tarjoamaan meille akateemisille muuta kuin lämmintä kättä ja tsemppiä omaehtoiseen työnhakuun.

Unohdat nyt toimeentulotuen, sitähän saisit 478€/kk kun van jaksat joka kk hakea, eli saisti sii enemmän käteen kun lopettaisit työt. Lisäksi kannattaa kysyä rahat joka vuotiseen lomaan etelässä, senkin sossu maksaa ;-)

23-vuoden ikäinen nuori on valmistunut kahteen ammattiin. Ensimmäistä ammattia ei ottanut vastaan, kun oli allergioita ym. Ihmettelin, kun ei kolmessa vuodessa opiskeluaikana huomannut olevansa allerginen.
Hankki kahden vuoden koulutuksen uuteen ammattiin, jolta alalta ei noin vain aukene paikkaa, koska se on mielestäni, siis vain minun mielestäni eliittiammatti. Ei ole tarjottu koulutusta vastaavaa työtä. Nyt saa asumistukea, työttömyyskorvausta (minkä ammatin perusteella?) ja toimeentulotukea. Hankkii viimeisen päälle hienoja vaatteita, kännyköitä ym tarpeellista ja kulkee bilettämässä. Työvoimatoimiston kirjoissa ollut nyt vuoden viimeisen valmistumisensa jälkeen. Hänelle jää rahaa käteisenä enemmän kuin minulle yli 30 vuoden työssäkäynnin jälkeisestä eläkkeestä.
Jossain on mätää naissä korvauksissa. Jäisin minäkin työttömäksi, jos eläkeläinen voisi niin tehdä.

Ansiosidonnaisessa pitäisi olla kyllä joku kohtuus Ehkä sitä voisi saada korkeampana 6kk. Sen jälkeen tippuisi kaikilla esim. 1000 euroon. Ei paljon motivoi hakemaan töitä kun saa 2500 euroa/kk. Toiset paljon enemmänkin.

Yhteistyössä