ensioireet

  • Viestiketjun aloittaja pyytää kauniisti
  • Ensimmäinen viesti
Uskaltaisinko vihdoin?
Mulla oli menkat viimeksi marraskuun lopulla. Jos olen raskaana, niin kohta olis 8 viikkoa täynnä. Oireita alkoi melko aikaisessa vaiheessa, ennen menkkojen oletettua alkamisaikaa olin suunnattoman uupunut, muita oireita ei tässä vaiheessa ollut. Sitten rupesin herkistelemään ja myös pinna oli kireällä. Kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, alavatsaa poltteli muutamana päivänä... Noin pari viikkoa olen nyt kärsinyt öklötyksestä ja rinnatkin ovat jotenkin erilaiset, vähänniinkuin ennen menkkoja kun ne ovat sellaisen piukean tuntuiset. En ole juurikaan voinut syödä muuta kuin hedelmiä ja satunnaisesti jotain muuta silloin kun mieli tekee. Jääkaapista tulevat hajut saavat olon huonoksi. En ole uskaltanut tehdä raskaustestiä, koska pelkään että se näyttää negatiivista... haluaisin olla raskaana, mutta jos testi näyttäisi negatiivista niin mikä minussa on silloin vikana... huoh...Kun on kaikki nämä oireet... tämä oli nyt tällainen vuodatus... Ja joo tiedän olevani typerä...joko uskaltaisin tehdä raskaustestin? Pakkohan se taitaa jo kohta olla...
 
Miuku
Täälläkin hieman jännitellään. Menkkoihin on vielä noin viikko ja pillereitä oon syönyt täsmällisesti ja syön edelleenkin. Kierron puolessa välissä tunsin alavatsassa kummaa möyrimistä yksi aamu ja se kesti jokusen minuutin.. Ihan outo tunne, jota nyt ei ole enää ollut. Nyt on kuitenkin ollut aivan älytön jano koko ajan ja alavatsa on turvonnut ja sitä nipistelee välillä. Palelen myös todella kovasti, mutta pistän talven pakkasten piikkiin.. tosin ei kai kovin normaalia olla koko päivä kolmet housut, kahdet sukat ja kolme paitaa päällä ja silti tulee vilunväristyksiä? :D On myös koko ajan nälkä ja eilen huomasin tissien olevan arat, tänään ei niin paljoa. Aamulla suihkussa sylkäsin limaa ja sen jälkeen oli hetken metallinen maku suussa. Aika perinteisiä raskausoireita siis ilmeisesti, mutta en millään malta uskoa.. kuitenkin on hieman epäilevä olo, kun kehossa alkanut kummallisuuksia tuntumaan. Mahtaakohan pillereiden syömisestä olla haittaa, jos pieni onkin kiinnittynyt? Jään ihmettelemään tuntemuksia vielä ainakin viikoksi.. :)
 
hupsuttaja
Täälläkin hieman jännitellään. Menkkoihin on vielä noin viikko ja pillereitä oon syönyt täsmällisesti ja syön edelleenkin. Kierron puolessa välissä tunsin alavatsassa kummaa möyrimistä yksi aamu ja se kesti jokusen minuutin.. Ihan outo tunne, jota nyt ei ole enää ollut. Nyt on kuitenkin ollut aivan älytön jano koko ajan ja alavatsa on turvonnut ja sitä nipistelee välillä. Palelen myös todella kovasti, mutta pistän talven pakkasten piikkiin.. tosin ei kai kovin normaalia olla koko päivä kolmet housut, kahdet sukat ja kolme paitaa päällä ja silti tulee vilunväristyksiä? :D On myös koko ajan nälkä ja eilen huomasin tissien olevan arat, tänään ei niin paljoa. Aamulla suihkussa sylkäsin limaa ja sen jälkeen oli hetken metallinen maku suussa. Aika perinteisiä raskausoireita siis ilmeisesti, mutta en millään malta uskoa.. kuitenkin on hieman epäilevä olo, kun kehossa alkanut kummallisuuksia tuntumaan. Mahtaakohan pillereiden syömisestä olla haittaa, jos pieni onkin kiinnittynyt? Jään ihmettelemään tuntemuksia vielä ainakin viikoksi.. :)

Mäkin syön pillereitä säännöllisesti ja nyt viidettä päivää huono olo joka menee ja tulee, aamulla kun pesin hampaita tuli yökkäys reaktio, ihan niin kun välillä olis kävässy metallin maku, suussa, vatsa tuntuu siltä kun se olis sekasin, yöllä heräsin kesken unien ja oli levottomat jalat. Elättelen toiveita, mutta samaan aikaan käsken itseäni lopettamaan haaveilun, syönhän pillereitä, miten voisin olla raskaana, muutaman olen ottanut tunni pari myöhässä ja yhden aamulla kun pitäisi ottaa ilalla.
Syön Yaz merkkisiä pillereitä, ja lumepillereitä ottanu jo kaks eikä vielä tyhjennysvuotoa, tosin joskus on vuoto alkanut vasta sen neljännen, viimeisen pillerin jälkeen.
Tavallaan olisi helpotus jos ne tulisivat niin voisin lopettaa itseni kiusamiisen.
Vauva olisi ihana, en vain millään suostu uskomaan sen mahdollisuuten, ettei pettymys olisi niin kova kun vuoto alkaakin.
Oon asunut poikaystävän kanssa yhdessä 7kk ja kohta seurustelua takana 1v ja 4kk, mut vielä en oo mitään uskaltanu virkata mun epäilyksistä. Tietää pahoinvoinnista, mutta ajattelee sen olevan jotain lievää mahatautia :D
 
Viimeksi muokattu:
paniikki
Menkkojen jälkeen söin noin viikon pillereitä , 10.1 lopetimme pillerit miehen kanssa yhteisymmärryksessä pari päivää sen jälkeen tuli parin päivän vuoto...
Olen ollut todella väsynyt siitä lähtien ja nyt parin viikon ajan on turvottanut vatsaa ihan samalla tavalla kuin oisin syönyt itseni ähkyyn..
tällä viikolla nännit on olleet kovat ja arat , vatsaa vihloo aika ajoin ja olen aivastellut hurjasti ja koko ajan palelee...
Yleensä ennen menkkoja selkäsärkyjä mutta ei ole kuulunut siis särkyjä eikä menkkoja!!
Pitäisiköhän tehdä jo testi vaiko odotella vielä päiviä vai viikkoja ??
Tänään siis on 11.2 ja menkoista ei mitään tietoa!
 
paniikki
Menkkojen jälkeen söin noin viikon pillereitä , 10.1 lopetimme pillerit miehen kanssa yhteisymmärryksessä pari päivää sen jälkeen tuli parin päivän vuoto...
Olen ollut todella väsynyt siitä lähtien ja nyt parin viikon ajan on turvottanut vatsaa ihan samalla tavalla kuin oisin syönyt itseni ähkyyn..
tällä viikolla nännit on olleet kovat ja arat , vatsaa vihloo aika ajoin ja olen aivastellut hurjasti ja koko ajan palelee...
Yleensä ennen menkkoja selkäsärkyjä mutta ei ole kuulunut siis särkyjä eikä menkkoja!!
Pitäisiköhän tehdä jo testi vaiko odotella vielä päiviä vai viikkoja ??
Tänään siis on 11.2 ja menkoista ei mitään tietoa!
On myös ollut levottomia öitä ja kuumia aaltoja aamuisin ja ällötystä....
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Hei!

Oletetun ovulaation jälkeen ollut koko ajan turvotusta, ja tietyt hajut ällötivät noin viikko ovulaation jälkeen, mm. pöydällä seisonut kahvikuppi, tupakan haju. Pahvimuki piti viskata roskiin ja vältin menemästä töissä samaan huoneeseen tupakkaa paolttavan esimiehen kanssa :) Etovaa oloa päivän aikana, ehkä eniten illasta. Myös maku-ja hajuaisto herkempi kuin yleensä. Voi myös johtua siitä että lopetin tupakan polton n. kk sitten kokonaan. Myös nämä 2 vk ovulaation jälkeen ollut vatsassa menkkamaisia oireita ja toisen viikon alkupuolella 1-2 päivää tuhruvuotoa, mitä ei ikinä ennen ole ollut kesken kierron. Huomenna pitäisi menkat alkaa jos normaalikierto, eilen ja tänään ollut vähän tuhruvuotoa sekä menkkamaisia kipuja. Eli hyvin vaikea tietää. Ikinä ei ole ollut yhtäkkistä ällötystä tiettyjä hajuja tai makuja kohtaan. Tein hätähousuna herkän testin lauantaiaamuna, tulos ei-raskaana. Nyt sit odottelen tuleeko normaalit menkkavuodot klimppeineen vai ei..yleensä ei ole ollut tuhruvuotoa ennen menkkoja, tai jos on niin ei näin aikaiseen. Jos ei tärppää niin uusi yritys ens kuussa :)
 
mamma_77
Alkuperäinen kirjoittaja minä;6574767:
Ensinnäkin minulle oli kolme eri lääkäriä kertonut, ettei raskaus alkaisi kohdallani kovin helpoisti (PCO+hormonit muutenkin ihan sekaisin, kierto 45 pv). Näin ollen en edes ajatellut, että voisin olla raskaana.

Oireet ennen plussausta: palelu, väsymys, menkkamaiset kivut silloin kun niiden piti alkaa, rinnat arat ja ennen kaikkea HUIMAUS.

Oireet plussauksen jälkeen (nyt rv 5+5): edelleen huimaa, palelee, rinnat kipeytyneet ihan kunnolla ja A:sta on tullut B :), väsyttää erityisesti aamuisin ja öisin saatan herätä ilman mitään syytä esim. puoli neljältä, ilmavaivat varsinkin iltaisin, nälättää ja vatsan ollessa tyhjä ellottaa.

Plussaonnea kaikille!
Mulla näytti tänään testi plussaa....Varovaisen onnellinen olen kun keskenmenoon päätyi edellinen raskaus. Tällä viikolla olisi ollut "Tirpan" laskettuaika. Jokatapauksessa olen aavistanut jo 4 pv olevani raskaana; iltapalelua, flunssaista oloa, tissit kipeenä ja outoa pääkipua. Jospa tämä jatkuisi...huomenna pitäisi alkaa menkat kalenterin mukaan....Toivotaan parasta <3
 
ninin
Mulla näytti tänään testi plussaa....Varovaisen onnellinen olen kun keskenmenoon päätyi edellinen raskaus. Tällä viikolla olisi ollut "Tirpan" laskettuaika. Jokatapauksessa olen aavistanut jo 4 pv olevani raskaana; iltapalelua, flunssaista oloa, tissit kipeenä ja outoa pääkipua. Jospa tämä jatkuisi...huomenna pitäisi alkaa menkat kalenterin mukaan....Toivotaan parasta <3

Olen ollut tasan 10 kertaa raskaana, ja nyt on taas samat oireet: palelu, yököttävä olo, rinnat pinkeät... Kuukautisia odotan vasta viikon päästä alkavaksi, mutta olo on vahva...
 
Viimeksi muokattu:
jenni
tänää alkoi tai siis viime yönä menkat niin kuin pitikin, muta nyt vuoto on lähes loppunutsemmosta valkovuodon sekasat pientä vuotoa on vain....mä kyl oikeestaa olin jo lopettanu haaveilut pikkukakkosesta ku en jaksa enää reessaa ku nii mona kertaa oon aatellu et nyt tärppäs ja sit ei kuitenkaan=//......mut toivo heräs...oisko tää sitä,katon nyt muutman päivän miten sen vuodon käy, sit ostaa testiä, vaikka persantaina=)
 
jenni
niin tulipa tossa mieleen että olen joskus bongannut täältä palstalta et joillai on ensi oireena ollut virtsatie infektio...ja mulla on, lääkitystä jäljellä vielä huominen päivä...ne ei o kyl mitää raskaana olevalle sopivia..mut eikai se sitte mitää merkittävää tuhoo tee..hmm...no sen näyttää lähipäivät kuin täs käy,ollakko raskaana vai ei.ei o kyl oireen oiretta, kuten viime raskaudessa oli jo enne menkkoja..kummallista, noh, kohta sen tietää, yli huomenna viimestää
 
Zundi
oviksesta 7 vpää.
Oireina eilen
jano, jano jano, hikoilu.
hikoilin mielestäni ihan liikaa töissä.

kova nälkä. suolasen himo,kun mulla se on aina makeen himo.
liukas, kirkas hajuton valkovuoto.
Nenätukossa koko päivän plus palelu.
Yöllä heräsin monesti et vatsaan sattui lievästi,kuin tulisi maha tauti samoin vihlaili jonnekin munatorvien seutuville. levoton yö oli.
Tänään pöivä alkoi päänsäryllä, lievällä, hikoilulla joka muuten kesti edellis yönkin.
raudan maku suussa kaks päivää. alaselän nipistely välillä. tänään ei oo oikein ruokamaistunu. töissä kaipasin salmiakkia.
Nää ei oo ainkaaan miun menkkaoireita. täs on nyt jtn meneillään.. TAI pelkkää miun toiveajattelua :((((
 
jenni
joo ei oltu viimeks raskaana ku kirjottelin=//mut nyt tuli semmone mielee et mulla juuri loppui eilen menkat ja samantien sekstailtii mieheni kans..et onko se mahdollista tulla raskaaks heti menkkojen jälkeejos ovulatio kerran tapahtuu kaks viikkoo menkkojen loppumisesta??
 
jenni
yppäs mieliala kattoo tai johki ku kaadoin ite tytön maidon pöydälle, oisin voinu huutaa ja kirota, mut en tee sellasta=))
taas suutuin, .suutuin miehelle ihan typerästä asiasta ku se oli vaa jonku vitsin heitti, sain pidettyä suuttumuksen tuntee sisälläni nii et se ei tienny siit mitää, mut kyllä muute kiehahti!-ja iha typerästä jutusta!!=))haaahahha
 
Viimeksi muokattu:
-91 nainen
olen ollut avopuolisoni kanssa suhteessa melkein 7 vuotta..
kuukautiseni on aina ollut epäsäännöset. mutta kun viime kesänä lopetin pillereiden syönnin niin sen jälkeen mulla on ollut kahdet kuukautiset.. syyskuussa ja joulukuussa..
olen lukenut alkuraskauden oireita ja tuntuu että osa passaa olo tilaani (rintojen kosketus arkuus, etova olo,jotkin hajut kuvottavat ja pistelyä ja painetta vatsassa yliviikon ajan)
mutta olen tehnyt testin viimeks perjantaina ja se oli negatiivinen.. eikä kuukautisia ole kuulunut..
alonko itse aiheuttamaan oireet koska toivon raskautta vai valehteleeko testi??
 
jenni
tilasinpa juuri raskauskeijusta raskaustestejä 8kpl puikkotesti paketti vain 15,50!!kyl kannattaa noi halvalla ostaa, apteekis maksaa 7e yksi!!suosittelen, et ei muutaku testailee!!=)sai viel yhe liuskatestin kaupan päälle=))
 

Yhteistyössä