Haaveissa vauva, maaliskuun haaveilut! :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mamma82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

Mamma82

Vieras
Haaveilijat:

Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Mamma82 27/29 Y10/09 (lapset -01, -02)
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09

Plussanneet:

Minttuilona 30/33 Y10/09 (1 lapsi 1,5 v), plussa 11/09
Viljonka31, plussa 12/09
kirsikka 25/28 Y11/09 (lapset -06, -07), plussa 12/09
Selia 28/? Y10/09 (lapsi -08), plussa 12/09
Kolkka 31/30 Y9/09 (lapset 07 ja 08), plussa 12/09
Niki 25/28 Y10/09, plussa 01/10
Pannari, plussa 01/10
Moonsun 30/35 Y07/09 (poika 07, km 11/09), plussa 01/10
Sirenia 31/34 Y12/09 (tytöt -05, -08), plussa 02/10

Jännäyslista:

Ruusunmarja 1.3.
Muru 18.3.?
Oink 26.3?
Mamma82 4.4
Pamela - huhtikuun lopussa?

Tänne ei uutta, menkat ei vielä alkanu! Argh!!!

Haaveilijat:

Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10

Jännäyslista:

Ruusunmarja 5.3.
Muru 18.3.?
Oink 26.3?
Mamma82 4.4

Tänä aamuna tuli puhdas nega. Jos ei mitään tapahdu niin testaan perjantaina uudestaan, eli siirsin jännäyspäivää.. Kp 47/40-47

Menkat sitten tulla tulvahti housuun ollessani kauppareissulla. Onneksi oli pikkuhousun suoja paikoillaan! Tämähän meinaa sitten sitä että mun jännäyspäivä aikaistuu ja on jopa tän kuun puolella, wuhuu!

Haaveilijat:

Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10

Jännäyslista:

Ruusunmarja 5.3.
Muru 18.3.?
Oink 26.3?
Mamma82 29.3

Ruusikselle peukut pystyssä, jospa sieltä se plussa tulee!

Tulihan se hymiökin taas vihdoin meidänkin ketjuun, sitä ehdinkin jo kaivata :)

Täällä ei mitään ihmeitä, sutinoitu on kp 8, 9, 12 ja 16. Oviksesta ei mitään tietoa, niin täytyy koittaa vaan jotenkin sutinoida tasasin väliajoin ja koittaa tähdätä edes hakuammunnalla ;))

Muru kp17

ja niin se kuukausi taas vaihtui. :) kivaa, kesää kohti mennään!

Mamma: hyvä että alkoi, vihdoin ja viimein! :)
Ruusis: plussaonnea <3 :) avaa sinä tämän maaliskuun plussasaldo!
Muru: sulle myös tsempityksiä, tule heti Ruusiksen perässä plussajunaan! :)
Pamela: kirjoitin tuolla aiemmin jo tästä omasta tämän puolen kierrosta, joka on mitä luultavimmin ei-ovulaatio (sille on kai joku oikeakin sana :D) kierto, en mä mitään ainakaan ole huomannut ja tikutkin loppuneet jo joten... mulla on menossa kp22/40 tai jotain sinnepäin, en ole ihan jaksanut keskittyä laskemaan... mennään ihan tjottailulla nyt ja sitten kun alkaa se toimivampi puoli kierrosta niin alan taas keskittyä :D

mulle ei siis mitään ihmeitä :/ tämä on yhtä odotusta... olisi se mukavampi odotella vähän muulla tavoin ;)

Aamulla oli niin kiire töihin etten kerennyt sen enempää kirjottelemaan. Mutta hienoa että Mammalla ne menkat vihdoin tuli, ja vielä hienompaa että jännäyspäiväkin siirtyi tälle kuulle!! =)

Itse olen hieman pettynyt. Eli laskujen mukaan ovis olisi ollut n. 15.2. eli 2 viikkoa sitten, ja jos hedelmöitys olisi tapahtunut niin olisiko sen jo pitänyt näkyä testissä? Testi oli tarkkuudeltaan 25 -jotakin yksikköä-, ja se oli sellainen apteekin B Sure -merkkinen halpistesti. No on mulla onneksi vielä yksi Apteekin raskaustesti kaapissa, ja käytän sitä perjantaina jos mitään ei tapahdu. Silloin varmaan jo pitäisi testissäkin näkyä mikäli olisin raskaana.. Kropassa ei edelleenkään mitään erityisiä tuntemuksia, hieman on turvotus laskenut, ja se olikin voinut olla jotain mitä olen syönyt. Viime viikolla oli oikein ärsyttävää kun olo oli kuin ilmapallolla!

Pakko välillä kommentoida juttujanne, kun vieläkin näitä tulee luettua :). Häätäkää mut jos ette jaksa minua.
Ekana onnittelut mammalle megakierron päättymisestä, toivottavasti se tasaantuu nyt.
Ja pamelalle lykkyä tulevaan leikkaukseen.
Jos ruusiksella oli ovis kaksi viikkoa sitten niin varmaan pitäisi näkyä testissä, mutta onhan niitä hitaasti hormonaantuvia joilla ei heti näy, kun taas toisaalta jos on ovis ollut kaksi viikkoa sitten eikä tärpännyt niin menkkojen pitäisi ainakin tulla aika tarkasti kaksi viikkoa eteenpäin, joten todennäköisempää varmaan olisi, että joko ovis on ollut myöhemmin tai hormoonia ei ole vielä testin tunnistettavaksi asti.
Mut paljon plussia teille tälle kuulle!
Niki rv 12+3

Testaan huomenna, en jaksa odottaa! Toivottavasti mulla ei ole alkamassa mitään megakiertoa, kun muutenkin on niin pitkät... Tapahtuis nyt jotain! Kp 49/40-47

Ruusikselle testaus onnea!

Kiva et niki jaksaa käydä lukemassa meidän kirjotuksia ;) Miten sulla on odottelu menny?

Täällä on muutama päivä hulluna tullu heiluttua lumitöissä niin että paikat on jumissa. Äsken kävin sitten salilla rehkimässä ni johan löysäsi. Nyt on oikeen rento olo. Illalla vielä ois lumitöitä tiedossa! Saa nähdä mitä se vaaka perjantaina näytää tällaisen rääkkiviikon jälkeen. Vielä pitäis 5kg saada pois niin sitten oli kiva alkaa raskauskiloja keräämään...huoh! Edelliset raskaudet meni oikeestaan syöpötellessä mutta jos uuten raskauteen on mahdollisuun niin en anna itteni kyllä paisua enään mahdottomia!

Muru: Mullakin on painoindeksi päälle 26 että ei naurata täälläkään!

Odotus on sujunut hyvin. Oireita ei plussankaan jälkeen juuri ole ollu mitä nyt joskus hiukan pahaaoloa ja hillitön väsymys, mut nyt rupee nekin helpottaa. Perjantaina oli niskaturvotusultra, jossa kaikki hyvin. Kaveri vilkutteli ja näytti peukkua. Mittaa kaverilla oli perjantaina 58mm ja syke 160.
Mäkin olen vähän tarkkaillut syömisiäni. Plussan aikaan painoindeksini oli juuri ja juuri normaalin lukemissa. Plussan jälkeen tulikin sitten koko ajan jotain natustettua, osaksi nälästä, osaksi ettei tule pahaolo, niin ekaan neuvolaan olikin (rv8) paino noussut sen verta, että munkin painoindeksi päälle 26. Terkkari ei ottanut korviinsa, että painoin alussa vähemmän vaan merkkas sen mun lähtöpainoksi, joten pistäävät minut sokerirasitukseen. Sinänsä se ei minua haittaa, mutta silloin päätin, että koitan syödä koko raskausajan terveellisemmin kuin ennen, etten vaan syö lastani sairaaksi. Multakin löytyy lähipiirissä paljon esimerkkejä sellaisesta raskausajan syömisestä mitä en halua itse noudattaa. Siitä ekasta neuvolakäynnistä ei olekkaan paino noussut sit kun noin puoli kiloa. Eli nyt on kokonaisuudessaan tullu noin 3 kiloa. En nyt mitään supertiukkoja raameja pidä, mutta makeansyönnin koitan rajoittaa lauantaihin ja sunnuntaihin ja sen puoli kiloa kasviksia ja hedelmiä syödä päivässä ainakin. Roskaruokaa koitan vältellä ja vehnäleipää ja makaroneja yms.

Mut kaikille plussatuulia!

Niki rv 12+5

Heipparallaa!

Surffailin ja löysin tällaisen palstan. =) Kivaaa!

Meilläkin yritetty toista lasta useita kuukausia. Kierto melko jämptisti 30. Ja se tulee huomenna täyteen. Tänään jo ajattelin, että miks ihmeessä sen pitää olla niin tarkalleen aina sama... näihin aikoihin ei yhtään haittaisi, jos päivän etuajassa alkaisi vuoto, jos kerran on alkaakseen, eikä pimittäisi sitä sinne viimeiseen päivään. :)

Onnea kaikille haaveilijoille, jotta se plussa sieltä tulee! =)

Neilikalle tervetuloa haaveilemaan :) Lisäähän itsesi ketjuun jononjatkeeksi, niin saadaan jännäillä sitten suakin ja tiietään susta hiukan enemmän :P

Täällä kp mikälie, ovislimoja tullut eilen ja tänään ja miestä ei nyt sitten vissiin huvita :( Perkele, että ärsyttää. Yks päivä tässä just sanoi, ettei meidän vauva sitten synny loppuvuodesta, kun muuten on luokan nuorin ja sitten lapsi kärsii kun on synttärit ja joulu liian lähekkäin. Että näin meillä. Hiphei, ilo on kyllä ylimmillään.

Ps. Kai kaikki syö foolihappoa? Just luin Duodecimin uuden artikkelin siitä, että foolihapon syömisen aloittaminen on aivan liian myöhäistä 1. neuvolakäynnin jälkeen, että sitä pitäisi ehdottomasti alkaa syömään jo raskautta yrittäessä ja esim. DM1:llä on 5. kertainen riski saada NTD-lapsi ja epileptikoilla 2. kertainen riski. Suomessa syntyy noin 25 NTD lasta vuosittain ja saman verran keskeytetään raskauksia tämän kehityshäiriön vuoksi.
Astra Tech - Kuinka NTD vaikuttaa sinuun?

No enpäs sitten testannutkaan, vaan testaan huomenna jos kaikki pysyy ennallaan. Tänään tuli jotain aivan pientä vaaleanpunaista limaa vessapaperiin, ja eilen illalla taasen juili nilkkoja. En ole varma testaanko huomenna, jos nämä oireet yltyy (siis menkat alkaa).

Hienoa että uusi haaveilija on löytänyt palstan ja mukava että täällä "tapahtuu" jotain, välillä tuntuu olevan hiljaisempaa. Kunpa itsekin voisin pudottaa vaikka 5 kiloa, mullakin painoindeksi 24,9 eli ihan normin rajoissa, mutta kuitenkin.. Olen nyt alkanut syömään terveellisemmin, liikuntaa pitäisi vielä lisätä.

Hyvä huomio tuo foolihappo. Olen pohdiskellut saako sitä tarpeeksi jos syö päivittäin yhden Multivitan raskausvitamiinitabletin..? Siinä kun annostus on 1-2 kapselia päivässä. Kananmunissa muistan ainakin olevan paljon foolihappoa, ja niitä tulee myös syötyä melko usein.

Tervetuloa neilikka34.

Täällä ei mitään ihmeempiä, menkat ovat hiipumassa jo onneksi. Huomenna sitten lähdemme mökille ja tullaan kotiin vasta hiihtoloman loputtua. Nyt on vaan vähän sellainen tilanne että ens vkl.pitäis sutinoida ja siihen ei ole mahdollisuutta kun vaan 12 ja 14 pvä<--------- sattuu muuten olemaan kp:n sama nuina päivinä että jospa sitä silloin ovulois ;) Niin siis tilanteen hankalaksi tekee ennen viikonloppua sen että nukumme lasten kanssa samassa huoneessa ja eihän silloin voi touhuta! Toivotaan että viikonloppu sutinoista on sitten jotain hyötyä!

Ruusikselle edelleen testausonnea!

Muru: Meillä kans toinen lapsi on syntynyt joulukuussa ja ihan hyvin on onnistunu järjestää synttärit. Nyt vaan jänskättää että jos tässä kuussa tulee tärppi niin se ois sitten toinen jouluvauva! Ja noista foolihapoista yms... lisäravinteista...en käyttänyt mitään sellaisia kummassakaan raskaudessa ja ihan normi lapsia tuli. En ala stressaamaan itteä että on pakko syödä jotain tollaisia että saa terveen lapsen. Eihän sitä koskaan voi tietää tuleeko terve lapsi vaikka mitä tekis. Nykyään kylläkin otan monivitamiini tabletin aamuisin tukemaan tuota onnetonta ruokavaliota.

Ja jos kananmunista saa foolihappoa niin homma on hoidossa! ;)

Mukavaa hiihtolomaa niille joilla se nyt alkaa :) toiset onnelliset on saanu nauttia sen jo!

..tervetulotoivotuksista. :)

Mahaa vähän kipristelee siihen malliin, että iltaan mennessä varmasti näen punaista! Murrrr. :(

Mitä ne nuo numerorimpsut nimien perässä tarkoittaa tuossa jännitys- ja plussaus"listassa"?

t. Neilikka34 alias Neilis

Neilis: numerot on oma ikä/puolison ikä, Y= yrityksen aloitus eli meillä alkoi marraskuussa/09.

Yöhoitsu: Minkäs nuille miehille mahtaa, jos ovat jotain mieltä...:D Oma mies on kyllä niin itsepäinen (tosin niin olen minäkin), että huhhei :D Mutta sanoipa se silti tuossa aiemmin tänä vuonna, kun minä sanoin että pitäiskö meidän tjottailla tämä kevät, että la menisi varmasti vuodenvaihteen yli mun valmistumisen takia, niin hän sanoi että "no mutta ei kai siitä niin haittaakaan olisi vaikka tämän vuoden puolella tulisikin".

No mutta nyt on mies ripulissa (liekö noroa, kun eilen just kuulin että sitä on tosi paljon liikkeellä), että se vissiin ihan todella tästä mun oviksestani. Saa nähdä tuleeko sama tauti muhun... :(

Ruusis&Mamma: Foolihapon päiväannos on 400mikrog. päivässä ja raskaus-Multivitaahan otetaan käsittääkseni 1 tabl. päivässä ja se sisältää tuon annoksen. Foolihappoa saa lisäksi mm. parsakaalista, parsasta ja muista vihreistä vihanneksista, paprikasta, kananmunakeltuaisesta, leseistä, maksasta, pähkinöistä ym. Mutta jos kasvikset kypsentää, niin foolihappo tuhoutuu huomattavasti eli kasviksia olisi hyvä syödä raakana. On kuitenkin ihan tutkimuksissa todistettu, että raskaanaolevat naiset ja ylipäänsä hedelmällisessä iässä olevat naiset saavat aivan liian vähän folaattia suosituksiin nähden. Foolihappo lisää ei tarvise ottaa silloin, mikäli syö päivittäin riittävästi sellaisia tuotteita, mistä saa riittävästi folaattia. (Mamma, myös dieetti- ja laihduttaminen lisäävät folaatin tarvetta.)

Mamma: "en käyttänyt mitään sellaisia kummassakaan raskaudessa ja ihan normi lapsia tuli. En ala stressaamaan itteä että on pakko syödä jotain tollaisia että saa terveen lapsen." No, itse en pystyisi sanomaan asiakkaalle neuvolassa, ilman, että selittäisin miksi ko. ravintoaineet ovat suositeltuja ja ei-suositeltuja. Vähän aikaa sitten näin, kun joku oli kirjottanut palstalle, että "Minä ainakin aion syödä tuorejuustoja ja homejuustoja raskauden aikana, kun olen tähänkin saakka syönyt eikä mitään oireita ole tullut". Jokainen äitihän on itse vastuussa omasta ruokavaliostaan, mutta minun tehtäväni on kertoa, mitä haittaa/hyötyä tietyistä ruoka-aineista on. Vaikka itse olen pescevegetaristi, niin tiedän, etten varmasti saa riittävästi folaattia joka päivä, enkä ikinä antaisi itselleni anteeksi, jos tästä syystä saisin NTD-lapsen (tai jos söisin raskauden aikana raakaa kalaa/tuorejuustoja/jne, mitkä aiheuttavat listeriaa ja keskenmenoja).

Muru

Neilis: Siinä on oma ja miehen ikä ja sit millon on yritys aloitettu. Jännäyslistalla on sitten päivämäärä milloin menkat pitäisi alkaa ja jos ei ala niin silloin testaillaan ;)

Haaveilijat:

Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Neilis 34/35 Y10/09 (lapsi 15kk)

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10

Jännäyslista:

Neilis 5.3.
Ruusunmarja 5.3.
Muru 18.3.?
Oink 26.3?
Mamma82 29.3

Voihan tuhru, mitä satuinkaan näkemään äsken... melko ikävää se oli... Mutta sitten taas uutta kierrosta, jos ryöpsähtää.

Maaliskuuta mennään ja pitkästi jo! Täällä mahtava fiilis- Flunssasta toipuilleena ja loma juuri alkanut. Huomenna miehen kanssa sinivalkoisin siivin Ameriikkaan. Jihuu! Mua jänskättää lento vähän, mutta ei kai sitä auta stressata.

Tervetuloa Neilis mukaan ketjuun!

Ruusunmarjalle tsemppiä, jokohan sieltä plussa tulisi;)

Mulla menossa kp 11. Sutinoitu on tasaiseen tahtiin ja samalla tavalla jatketaan. Minäkin olen nyt muutaman viikon ajan syönyt sitä Multivita raskaus ja imetys- vitamiinia. Lisäksi yritän syödä terveellisesti, mutta välillä lipsahtaa, niin kuin varmasti nyt lomalla. Painoindeksi keikkuu siinä 26 tietämillä minullakin. Eli ne ainaiset 5- 10 kg pitäisi tiputtaa. Olisin tosi tyytyväinen, jos saisin viisi kiloa rasvaa pois.
Kuullanpa taas, kun palaan reissusta!

t. Oink

Oink: Ihanaa matkaa teille!! Nauttikaa! Mä itse rakastuin muutama vuosi sitten New Yorkiin ihan totaalisesti (ja Torontoon kyllä varmaan vielä enemmän). Lento on pitkä, kannattaa ottaa niskatyyny, korvatulpat ja silmälappu mukaan, niin saa nukuttua. Ja suosittelen vielä otettavaksi Aspirinia/Disperiniä ennen lentoja, sillä sillä on vertaohentava vaikutus, niin ei tule sitten veritulppia (ja kannattaa kyllä oikeesti ravata idiootin näkösenä niitä käytäviä edes takas).

Muru

Apila85 24/25 Y04/09
PikkuPilvi 27/25, Y09/09 (tauolla)
Muru 27/29 Y11/09
minnuli 28/28 Y08/09
Pamela1979 30/36 Y08/09
Oink 32/31 Y09/09
Idaho 33/33 Y11/09
Ruusunmarja 27/30 Y12/09
Neilis 34/35 Y10/09 (lapsi 15kk)

Plussanneet:

Viljonka31, plussa 12/09
Pannari, plussa 01/10

Jännäyslista:

Neilis 5.3.
Ruusunmarja 5.3.
Muru 18.3.?
Oink 26.3?
Mamma82 29.3

Hellurei ja hellät tunteet,

tulin ilmoittautumaan ketjuun ja lisäsin tuohon rimpsuun, että meidän yritys on tauolla niin ei pääse sitten keneltäkään unohtumaan.

Tervetuloa Neilikselle (ja muille uusille, jos en ole puolestani toivotellut).

Ihanaa Oink! Rakastan Amerikkaa! (ainakin matkailumielessä). Meillä on kans jenkkilän matka varattuna kesäksi. Inhoan muuten sanaa "jenkkilä"... lupaan, etten enää käytä sitä.

Tänne ei kummosempia. Kiire on töissä ja menkat tulossa - hermoo! Voi mies parkaa.

Onks Apila kadonnut jonnekin ? Kiva kun Niki käy kertomassa kuulumisia.

Ei muuta,

Piksu

Tänään kuuluu kummia, aamulla tuli pientä pinkkiä väriä vessapaperiin ja päivällä hieman vaaleanpunaista limaa. Aivan snadit menkkaoireet, mutta illalla ei enää mitään. Kyllä jännittää huomis aamu.. Pahoittelen, nyt en kerkeä kirjoottelemaan enempiä!

Huhuu, Piksu, täällä ollaan!

Meillä ei yritys ole virallisesti tauolla, siis mitään ehkäisyä ei ole käytössä, mutta käytännössä yritys kuitenkin on tauolla kun en ole miettinyt kiertopäiviä enkä ruinannut parrua pariin kuukauteen. Aloin jo niin kypsymään siihen ikuiseen pettymiseen, ja tosiaan laitoin tavoitteeksi juosta puolimaratonin, joka on 12.9. Sinne on tosiaan yli 6kk aikaa joten toisaalta harmittaa, jos puolen vuoden treenit menee "hukkaan" jos satun raskautumaan, mutta toisaalta harmittaa jos en onnistu raskautumaan tuossa ajassa... mutta oli niin tai näin, niin tarvitsin ehdottomasti aikalisää etten vallan masennu.

Olenkin ollut varsin hyvässä hapessa viime aikoina. Kevät tulee kohisten ja bongarit alkavat heräillä :D Eilen tulin hirmuisen hyvälle mielelle siitä, kun joku tuntematon mies katsoi minua BUSSISSA poislähtiessään ja vielä, kun bussi ajoi miehen ohi, hän katsoi minua ikkunan läpi silmiin ja hymyili. Bussi on mielestäni ehdottomasti paras bongailupaikka, sillä ainakin täällä pääkaupunkiseudulla niissä liikkuu julmetun paljon ihmisiä. Uuh. Ja olenhan minä bongannut sitä pääkohdetta aina silloin tällöin, että pysyy mieli virkeänä... ja unia nähnyt sitten senkin edestä. (Että se siitä minun valmiudestani tulla äidiksi!)

Nikille hyvää odotuksen jatkoa, mukava kuulla että kaikki on reilassa. Itse tiedostan tuon foolihappoasian (olen lääkealalla) ja olen yrittänyt syödä sitä, tosin ainakin nyt se meinaa vaan jäädä vaikka miten tiedän faktat. Täytyy mennä taas purkille.

Mammalle megalomaaniset onnittelut uuden kierron johdosta \o/ Kyllä se siitä lähtee!

Kaikille oikein antoisaa kevään odotusta <3

Yhteistyössä