Syyskuun 2009 odottajat 2

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tilli_
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Samoilla mielialoilla mäkin olen muuten noista vaatteista, kuin Kata. Jotenkin mulla ei kantti riitä uskoa tuollaiseen valistuneeseen arvaukseen tytöstä, vaikka vehkeitä siellä nyt ei näkynytkään! Ja muutenkin mä olen kuitenkin jonkun verran taikauskoinenkin, että jos se kumminkin on poika, niin harmittaisi se valmis asennoituminen tyttöön. Eli en ole kyllä heti vaalenapunaista ostamassa... ;) En muutenkaan ole hirveästi vaalenapunaisen ystävä. Pieniä mekkoja tietysti tekisi mieli, mutta ajattelin pidättäytyä silti. Tulee niitä sitten syntymän jälkeenkin hankittua varmasti ihan tarpeeksi.

Mutta se on kyllä ihan totta, että tytöille löytyy paljon enemmän kivoja vaatteita kuin pojille. Ja samoin se, mitä Lalla sanoi, että maailma vain on sellainen että valikoima on pelkkää vaalenapunaista ja -sinistä lasten kohdalla. Itse vain en ole siitä niin innostunut, luulen että etenkin tytön kohdalla siitä väristä saa ihan tarpeekseen sitten, kun tyttö itse haluaa päättää vatteiden ym. värit!

Joopa joo. Nyt sitä sitten jo luottaa tähän raskauteen, kun puhuu jo vaatteiden väreistä. Ihana olo kyllä. :) Siellä se pieni aina välillä potkii menemään kun mä teen töitä - tai pyörin Elleissä.

Eemi 20+3

huomenta!

täällähän näkee ihan vaaleanpunaista..:)
vinkkinä vaan, että tuttavaperheeseen odotettiin tyttöä pinkein sisustuksin, joka sitten osoittautuikin potraksi pojaksi... vaikka sopiihan se pinkki pojallekin! että ihan oikein eemi, se vehkeettömyys ei vissiin vielä tiedä ihan varmaksi sukupuolta kuitenkaan.

eemi, mun mies ei ollu ihan varma viitsiikö edes tulla rakenneultraan, sen mielestä noita tutkimuksia on ihan jatkuvasti... eli aika eri tavalla suhtautuvat. toivottavsti nyt kuitenkin tulee, olis se ihan kamalaa, jos oliskin jotain huonoja uutisia ja sitten olis siellä yksin.

palataan myöhemmin!

ellinoora 19+1

Jopas täällä alkaa olemaan rakenneultria takana, ja ennustuksia sukupuolista. Niitä voisikin päivittää tuohon meidän listaan, mikäli haluatte, mulla on ainakin niin huono muisti, etten muista mitä "lajia" kullekin on luvattu...

Ellinoora kyseli painonnoususta, mä olen edelleenkin lähtöpainossa, mutta painoindeksi on siis karvan verran alle 30, joten ehkä parempi näin... Nyt tosin ne voimakkaimmat kasvuviikot on käsittääkseni vasta tulossakin, saas nähdä alkaako painokin jo nousemaan.

Rakenneultraan vielä reilu pari viikkoa, joten jännäämistä riittää.

Oletteko muut aikeissa hakea vauvavakuutusta, ja mikäli haette, haetteko jo raskauden aikana vai syntymän jälkeen?

Lalla, 29+31, la 25.8., esikoinen, TYKS
bambu86 22+32, la 1.9 esikoinen
Ellen83, 26+32, la 2.9., esikoinen, NKL , rakenneultra 14.4.
kata76, 32+31, la 3.9., toinen (poika 08/07), TYKS,rakenneultra 16.4.
Eemi, 24+24, la 5.9., esikoinen, TYKS
Utelias pahalainen, 30+31, la 8.9., esikoinen, TYKS, rakenneultra 24.4.
Meirami, 26+27, la 8.9., toinen (tyttö 08/07), NKL, rakenneultra 17.4.
Ellinoora77, 31+31, la 14.9, toinen (poika 07/06), KOS, rakenneultra 27.4.
Monik, 21+22, la 22.9., esikoinen
Sasa_sofia, 34 + 32, la 24.9, viides,SEKS , rakenneultra 18.5
Tilli, la 24.9, esikoinen, rakenneultra 7.5
Lolako, 25+27 la 25.9, kolmas

Tilli 17+5

Huomenta!

Just vein tytön hoitoon ja itse jäin odottelemaan hammaslääkäriin menoa :p *kääk*
Tosi kurjaa kun nuita hampaita ei ole voitu suunnitella sellaisiksi, että niitä ei tarviis huoltaa välillä....

Heh, vaatteista: mie se kävin eilen ostamassa ensimmäiset 56cm vauvan vaatteet, ja ihan pojalle. Musta taas nuo poikien vaatteet on niiiiin söpöjä, kun on ostanut aijemmin vaan tyttöjen hepeneitä :) mutta nythän nuita sitten sais jatkossa katella molempia... En tosiaan aijo alkaa vielä vaatekaappia täyttämään nuilla pikku vaatteilla, vaan tuntu vaan kivalle ostaa jotain pientä, ja vähän konkretisoida itselle tätä vauvan odotusta :)

Musta oli kyllä kiva että mies oli mukana ultrassa, tytön kanssa mies ei päässyt rakenneultraan ollenkaan, ja siellä sai sillon olla yksin. Harmitti ihan älyttömästi miehen puolesta, kun jäi paitsi niin isosta jutusta. Onneksi nyt pääsi sitten mukaan.

meirami 19+6
hui, huomenna puoliväli :)

Huomenia myös minunkin puolesta !!

Potkuja satelee täällä tiuhaan tahtiin... Kiva kuulla toiseten ultra kuulumisia, kun itselläni on vasta ens kuun puolessa välissä..*huoh*, miten sinne nyt jaksaisi odotella...

Alkoholista sen verran että minulla pitää nolla linja, kun muutenkaan en oikein ole alkoholin ystävä. Mutta en katso vaaralliseksi jos jossain juhlissa juo lasillisen punkkua.

Vaatteista sen verran että olen kyllä pitänyt sinistä tytöille ja punaista pojille.Ei taida tarvita ostaa minun mitään vaatteita kun on sen verrran vaikka naapureille antaa.

Tuo nykyinen pakkauskin askarruttaa että otanko sen. Kun on entuudestaan 4 pakkausta joh, ja muitakin vaatteita... Mutta toisaalta pakkauksen hinta ei todellakaan vastaa sitä 140€.. Pää asia että on jotain jota laittaa päälle. Sitten isompana tietysti on vähäsen eri kun on kaveri piiri. Mutta poikkeuksiakin on esim. oma poikani joka halusi viime kesänä pinkin lippiksen ja on joh yläasteella...

Oletteko huomanneet mitään syömisessänne?? Itselläni tuntuu ettei ole enää silleensä nälkä kuin alussa oli. Ja kun on jotain syönyt niin pitkään saa olla syömättä kun tuntuu että maha täyttyy ja on täynnä koko päivän..

Säikähdin tänä aamuna kauheasti kun ei tuntunut potkuja yöllä eikä aamulla. Sitten äskettäin olin pitkään selälläni, niin yllättäen sieltä pieni potkasu kuitenkin tuntui...

Tulipa taas kirjoitettua asiaa..
Voidaas paksusti

Sasa_sofia 17+6

Huomenta!
Meillä on hirveet määrät sekä pojan että tytön vaatetta ja paljon myös semmosta joka passaa kummallekki. Joten en aio hankkia mitää uutta uudelle tulokkaalle. Pakkaustakaa en ota ku en tykännyh yhtää siitä haalarista ja oli siellä muitaki vaatteita josta en pitäny. Ootta puhunu että paljon on kaupoissa vaan vaaleanpunaista ja vaaleansinistä. Mutta on niissä esim. lindex, hm, pop... paljon myös tosi värikkäitä vaatteita ja ne passaa kummallekki minusta. Ja sit on tää retro nyt in... ne on kyl ihan kivoja vaatteita. onko täällä muuten kestovaippailijoita ennestää ja onko teistä jostai tulossa, oottako vielä miettinu vaippajuttuja. ite en oo koskaan niistä innostunu ja enkä taida tämänkään vauvan kohdalla niistä innostua. tosi hyvä juttuhan se on jos viitsii ja tykkäää käyttää niitä.

sasa_sofia: oon kyl kateellinen sulle ku tunnet jo liikkeet. mulla päivää vähempi viikkoja enkä silti tunne. kovasti se siellä eilen ainaki ultrassa liikku mutta en tuntenu mitää. jospa mäkin alan ne tuntemaan tässä ku viikkoja tulee lisää.

päivitystä omalle kohdalle..

Eemi, 24+24, la 5.9., esikoinen, TYKS
Lolako, 25+27 la 25.9, kolmas. rakenneultra 12.5

voikaa paksusti! nauttikaa kevät auringosta!

lolako 17+4

hih, kirjoitan nyt taas kun ei oikein työt maistu...

mullakin on ihan kamalasti vauvanvaatteita (lue: ihan liikaa) kaikenvärisiä ja kokoisia. se pakkaus himottaisi kyllä, musta oli tosi söpö, mutta en voi sitä kyllä ottaa. olen saanut niin paljon siskoilt aja kavereilta jne. vaatteita.

minä käytin lähinnä itsetehtyjä kestovaippoja esikoisella siihen asti kun meni hoitoon 1v3kk iässä. suosittelen lämpimästi, on yllättävän kätevää ja helppoa. yöllä ja reissuissa tosin useimmiten kertakäyttöiset, mutta silti kertakäyttövaippoja ei tarvinnut kovin montaa pakettia vauva-aikana ostaa. voin antaa hyväksi havaittuja vinkkejä, jos joku haluaa...

ellinoora

Olipas tullut paljon kirjoituksia:)
Meirami: mä olen ainakin facebookissa!

Mulla kiinnostaa kyllä ne kestovaipat, jos ainakin voisi kotona käyttää niitä ja sit ulkona/vierailla tavallisia vaippoja. Yritetään muutenkin kierrättää ja olla mahd. ekologisia(se vähä mitä nyt voidaan). Mulla jostain syystä tulee aina kauhean huono omatunto jos vaikka vahingossa sylkäisen purkan maahan:D

Viime päivinä on olo jotenkin reipastunut hirveästi. Ei tunnu enää yhtään pahalta tehdä salilla crosstrainerilla(painoharjoittelun olen jättänyt). Pari viikkoa sit vielä tuntui että on TOSI raskasta tehdä! Äskenkin leivoin hirmuisen määrän sämpylöitä, ja kohta alan siivoamaan. Tätä 'keskiraskauden energisyyttä' olen kyl odotellutkin!

Eemi, 24+24, la 5.9., esikoinen, tod.näk. tyttö, TYKS

Heips, kirjoittelin tuonne nyt sitten sukupuoliarvauksenkin. Ja joo, oonhan mäkin ne pari bodya jo ostanut, mutta yritän pysyä neutraaleissa vaatteissa. ;)

Mäkin oon kyllä tosi tyytyväinen, että mies pystyy tulemaan ultriin ja vaikka neuvoloihinkin jos vain haluaa työn puolesta koska vain. Neuvolaan en kyllä enää sitä vie muuten kuin jos käsketään, koska viimeksikin se oli siellä ihan turhaan. Mutta ultrissa on kyllä itsekin tykännyt käydä, ja onhan se ainoa kosketus, minkä siihen vauvaan saa ennen syntymää, jos nyt potkuja ei lasketa. :)

Sasa_sofia kyseli tuosta syömisestä. Mä olen huomannut saman, eli nälkä ei enää tule ihan yhtä herkästi kuin aiemmin. Ehkä se on lähinnä sitä, että ei tule huono olo niin helposti. Ja täyteen tulee tosi paljon nopeammin kuin ennen, ja varmaan jatkuu sama linja koko raskauden läpi!

Niin ja ne vaipat vielä. Ollaan päätetty alkaa kestoilijoiksi, mutta ompeluhommiin musta ei varmaan ole. Niitä villavaippahousuja aion neuloa kyllä itse, mutta muuten menee varmaan ostoon. Mun mielestä on tosi hienoa, että niitä nyt on äitiyspakkauksessa enemmän!

ja ne pakkauksessa nyt olevat bumpy (imsevimse) vaipat oli musta ihan parhaita! niitä saa ihanan pehmoisina ja monenlaisina kuoseina ja niihin kuoriin voi laittaa täytöksi melkein mitä vain! harsoja, itse tehtyjä imuja ja sitten niitä valmiita sisävaippoja. minä en todellakaan ole mikään käsityöihminen (olin puukäsitöissä koulussakin), mutta sisävaipat on niin helppoja ommella, että jopa minä siitä suoriuduin. laitoin vanhat froteelakanat ja flanellipyjamat vaipoiksi ja ihan älyttömän hyvin toimi! lisäksi vain fleecelappuja kuivaliinoiksi ja/tai pesua helpottamaan ohut paperinen kuituliina. siinä se onkin, helppoa kuin mikä! ja ikinä ei ole vaipat lopussa, jos vain muistaa pestä..:)

Ekaksi vastauksia Gallupeihin:

- Lähtöpaino mulla oli 45kg, rv 20, nyt 47kg eli lisäystä 3kg.
- Kestovaippailu kiinnostaisi kyllä mut en omista ompelukonetta eikä taida olla taitoakaan niitä ommella. Voipi olla että muutaman vaipan ostan ihan kokeilumielessa, mutta saas sitten nähdä kuinka käy kun vauva syntyy.
- Me haettiin vauvavakuutusta Lähivakuutuksesta jo nyt kun saatiin se mielestämme aika edullisesti. Tietty sitä toivoo, ettei vauva sairastelis paljoa, mutta jos kuitenkin niin onpa vakuutus hyvä olla olemassa.
- Kyllä minäkin löydyn fb:stä (en tosin tällä nimimerkillä)

Miehen kanssa sovittiin jo alussa, että neuvoloihin ei tarvi tulla (jollei siis itse halua), mutta ultriin on tultava mukaan, jotta konkretisoituu tämä odotus myös sille. Eli onneksi on tulossa perjantaina rakenneultraan ettei mun tarvii jännittää yksin.

Me ollaan saatu isot kasat vaatteita kavereilta ja tuskin itse hirveesti siihen ostan lisää. Toisella kaverilla on tyttö ja toisella poika joten kumpaakin värimaailmaa saadaan sitten kun selviää kumpi on tulossa. Voi olla et jonkun pienen bodyn käyn ultran jälkeen ostamassa =).

Mä olen nyt selän takia saikulla ja siinä sivussa hoituu hiivatulehduskin, joka meni mokoma uusimaan.

Onko teidän miehet muuten tulossa synnytykseen mukaan? Joo-o mulla pyörii jo sekin mielessä....
Meillä oltiin ensin molemmat visusti sitä mieltä että mies heittää mut sairaalaan, mutta synnytyksen hoidan "yksin". No näköjään on tässä odotuksen myötä molemmilla mielipide asiaan muuttunut. Mies kun totesi yks päivä mun sitä kysyessä, et kaipa mä sinne olen sitten mukaan menossa enkä mäkään enää niin jyrkästi ole asiaa vastaan ollut =D
UP 20+0

kata76, 32+31, la 3.9., toinen (poika 08/07), tod. näk. tyttö, TYKS

Juu, niinpä niin. Kyllä mekin se vakuutus otetaan ennen syntymää, varmaan Veritaksesta, mutta katsellaan sitten, kuinka paljon sille todella tulee käyttöä. Kuitenkin parempi olla sen varalta jo etukäteen, että jos vaikka synnytyksessä tai vauva-aikana sattuu jotain vakavampaa... Toivottavasti tietenkään ei. Saa sen sitten irtisanottua, jos siltä tuntuu.

UP: eihän tuossa muuten ole lisäystä kuin 2 kg! ;)

Tuosta synnytyksestä tuli vain mieleen. Me ollaan alusta asti oltu sitä mieltä, että mies tulee synnytykseen, mutta pysyy ihan siellä meikäläisen pään tuntumassa eikä vauvan pään! Heh... Aattelin vaan, että vois fiilikset mennä moneksi vuodeksi siitä näystä. Mitäs tykkäätte te, jotka jo synnyttäneet olette?

FB:stä mua ei kumminkaan löydä, ei tällä eikä muullakaan nimellä.

Moikka kaikille,

Kirjoittelen tooosiii pitkästä aikaa! Ja voisin lisätä itseni listoillekin takaisin...

Ja mulla on edelleen vauva mahassa :) Istukka nousi vihdoin ja verenvuodot loppuivat noin viikko sitten! Rakenneultrassa viime viikolla todettiin, että "hätätilanne" on toistaiseksi ohi! Vauvalla kaikki hyvin ja vastasi viikkoja. Sukupuolesta ei hajua.

Kaikilla näyttäisi kaikki sujuvan vaivoista huolimatta hyvin! Se on ihanaa!
Ja ihanaa kun kevät tulee.

Painoa on mulle tullut jo 7kg, mikä tuntuu ihan kamalalta, sillä lähtöpainoa oli pari kiloa enemmän kuin edellisessä raskaudessa ja ekassa raskaudessa kiloja tuli yhtenesä 9. Eli painan nyt saman verran kuin viimeksi synnytykseen lähdettäessä!!! Aion oikeesti ottaa nyt vähän tiukempaa linjaa! Lähtöpaino oli siis 60kg ja nyt kamalat 67kg.

Hemppa on alhaalla. 95 eli tänään sain aloittaa raudan. Hyi kun mua ummettaa ja närästää se jo valmiiksi. Ummetuksesta kärsiville vinkki muuten; magnesiamaito!!! Viime raskaudessa jouduin käyttämään Levolacia päivittäin ylläpitoannostuksen ja silloin jylläsi kamalat ilmavaivat ja vatsakivut ja vatsa ei siltikään toiminut. Mutta toi magnesiamaito toimii ja lisäksi ilman ilmavaivoja ja auttaa närästykseen ja lihaskipuihin ja suonenvetoihin... ihme tuote :)

Mitä muuta. Onko teillä jo mitattu sf-mittaa neuvolassa? Mulla on sama outo juttu kuin viime raskaudessa eli sf-mitta näin ekalla kerralla (ja varmaan muutenkin alussa) on ihan tajuton! Kohtu on jotenkin "epänormaalin" korkealla eikä maha mahdu millekään käyrille! Sf-mitta siis 23 viikolla 20+!

Vielä synnytyksestä; viimeksi kävi niin, että miehen ehdottomasti piti tulla mukaan, mutta ehtikin sairaalaan ihan viime tipassa kun aloin ponnistaa. Meillä tuo esikoinen päätti ensisynnyttäjälle ei-ominaiseen tapaan ryysiä maailmaan kahdessa ja puolessa tunnissa ja tiukoille meni. En saanut mitään kivunlievityksiäkään, kun kukaan ei tainnut oikein uskoa niiden tarpeeseen, kun uskoivat synnytyksen oikeasti etenevän paljon hitaammin. Nyt tuleva synnytys jännittää ja pelottaa paljon enemmän kuin eka. Mietin jo nyt, että miten ehdin sairaalaan ja kuka ehtii hoitamaan esikoista, jotta mies pääsee mukaan. Joudunko synnyttämään taksin takapenkille vai ehtisinkö tällä kertaa saamaan vaikka jotain puudutusta :)

No vielä on parisenkymmentä viikkoa aikaa vatvoa.

Yritän palailla tästä lähtien ahkerammin!

Aamu 21+3

Aamu79, 29+40, la 30.8, toinen (tyttö 07/07), NKL
kata76, 32+31, la 3.9., toinen (poika 08/07), tod. näk. tyttö, TYKS

huomenta!

minä taidan sitten kuitenkin olla tämän ketjun kovin painon kohottaja..:) kävin aamulla neuvolassa ja vaaka heilahti 71.9 kg eli melkein 8kg tullut lisää lähtöpainoon!!!! hui! oli terkkarikin vähän vaikeana, kyseli mitä syön ja herkuttelenko paljon. nyt pitää oikeasti alkaa vähän tarkkailemaan syömistä, eihän tästä taas mitään tule jos puolet painonnoususta on jo kerääntynyt ennen puoltaväliä. vähän paha mieli tuli myös, vaikka olinkin siihen varautunut aikaisemman raskauden perusteella. no ei se auta kuin yrittää syödä terveellisemmin. onneksi sokerit, hempat, verenpaineet ja muut oli edes ihan ok...

sydän sykki 130 ja sf mittakin saatiin, joka oli 16,5. siitä se lähtee. syke musta on matalampi kuin aikaisemmassa raskaudessa, tarkoittaako se sitten tyttöä? yhtäkkiä tuli ihan pettynyt olo, jos olisikin tyttö tulossa, mistähän tämäkin olo nyt tulee...?

me otettiin vauvavakuutus esikoisen kanssa fenniasta ja aiotaan ottaa toisenkin kanssa. lähinnä siksi, että jos sattuu olemaan sitä perinnöllistä vikaa niin saadaan edes sairaalakuluja pois. saa nähdä saadaanko millä ehdoilla, kun nyt tässä neuvolakortissa lukee isän perinnöllisestä viasta, viimeksi ei kirjoitettu mitään... vakuutus on hyvä, mutta erittäin vähän tarvittu kun poika ollutkin aika terve.

mun mies on ihan oikeasti sairaalakammoinen, on viettänyt siellä niin pitkiä aikoja lapsena ja viimeksi sydänleikkauksessa muutama vuosi sitten, joten ollaan sovittu ettei missään tutkimuksissa tarvitse käydä eikä edes synnytyksessä, jos ei halua. nytkin maanantaina hänellä on omat tutkimukset koko aamupäivän, joten en halua vaatia viettämään vielä iltapäivää ultrassa eli menen varmaan yksin sinne. synnytyksessä hän oli mukana, siitä asti kun mentiin synnytyssaliin (käynnistyksen ja avautumisen alkuvaiheen olin yksikseni äippäpolilla) ja sitten keisarinleikauksessakin, yllättävää kyllä! se oli mukavaa, koska en itse saanut vauvaa hoitaa leikkauksen jälkeen yhtään vaan olin heräämössä, oli kiva tietää, että edes miehen syliin pääsi heti. mitään tarvetta en kokenut sille, että mies olisi ollut sairaalassa yötä, oli ihanaa olla vauvan kanssa ihan kaksistaan ja minusta oli kiva tietää, että mies sai nukuttua hyvin kotona. itse hormonihuuruissa ei unta edes tarvitse. ja enhän ollutkaan kuin kaksi kokonaista yötä sairaalassa leikkauksen jälkeen, sitten päästiin jo kotiin.

summa summarum, mies on ihan kiva olla mukana, mutta ei ainakaan minulle mitenkään välttämätön. se synnyttäminen on yllättävän yksinäistä puuhaa, sitä on vaan niin keskittynyt itseen ja omiin kipuihin, että on melkein sama ketä siinä huoneessa silloin pyörii...mutta se leikkauksen jälkeinen juttu oli kyllä hyvä, etten ollut yksin.

romaanin kirjoitin minäkin, anteeksi!

ellinoora 19+2

voi ihanaa aamu!!! todella hienoa, että pääsit tuosta kauheasta huolesta, aivan mahtava kuulla sinusta taas. ja kiva, kun joku muukin kerää tuota painoa, jospa se on toisella kerralla vielä helpompaa...:) tsempataan yhdessä. ja mulla kans sf-mitta yläkäyrällä, mutta ei kyllä lähelläkään sun lukuja...

Pakko oli tulla kommentoimaan: Ihanaa Aamu! Oon tosi onnellinen, että vaara ainakin toistaiseksi on ohi, ja pieni siellä köllii ihan normaalisti. Todella hienoa luettavaa, pitkään aikaan en ole mistään tullut yhtä iloiseksi. :)

Magnesiamaito: saako sitä ihan ilman reseptiä apteekista ja miten sitä siis nautitaan? Onko se jokin nestemäinen valmiste? Kyselee kiinnostunut tietämätön. ;) Sf-mitta otetaan varmaan seuraavassa neuvolassa vapun jälkeen, joten mun pitää odotella sinne asti. Masu on kyllä nyt jo ihan selvästi esillä, eli kivasti kasvanut.

Kiitokset muuten noista synnytyskertomuksista! Vähän edes tajuaa, mitä tuleman pitää. Ellinooran kohdalla mietin kanssa tuota vakuutusta, että miten sen mahtaa käydä, kun maininta sairaudesta on... Mutta sen sitten näkee.

Jospa nyt välillä tekisin jotain töitäkin!

Eemi 20+4

Kiitos kovasti ellinooralle ja eemille mukanaelämisestä!!!

Magnesiamaidosta; saa ihan ilman reseptiä. on jääkaapissa eli kandee kysyä, jos ei löydä. nautitaan nestemäisenä. en muista mitä tuoteselosteessa sanotaan annostuksesta, mutta itse olen ottanut 10ml aamulla ja 10ml illalla ja se on riittänyt mulle. välillä kokeilen jättää aamuannoksenkin pois. Ei kannata yliannostaa - sitten menee ihan ripuliksi!

Ja vakuutuksesta unohdin kommentoida; meillä on esikoiselle Tapiolan lapsivakuutus joka on maksanut itsensä mooooneeen kertaisena takaisin. Meillä kun on kärsitty allergioista, niin on saanut ravata allerkologilla ihan olan takaa. Ja on on kiva, että on voinut käydä yksityisellä, sillä julkinen puoli ei tässä asiassa toimi juuri lainkaan. Kaikki flunssat ja muutkin on käyty sitten yksityisellä eli ei (onneksi) ole tarvinnut turvautua tk-toimintaan, joka meidän alueella ei sekään toimi lainkaan...

Tälle toiselle otettais ehdottomasti vakuutus, mutta en tiedä miten nämä alkuraskauden verenvuodot (ja ehkä esikoisen allergiatkin) vaikuttaa vakuutuksen saamiseen... lisäksi vakuutus pitäisi saada nimenomaan Tapiolasta taas, sillä useimmat yhtiöt vaativat, että kotivakuutus on samassa yhtiössä. Eikä voida siis vaihtaa kotivakuutusta yhtiöstä toiseen, koska esikoisen vakuutus on ja pysyy Tapiolassa... KINKKISTÄ :)

Joo Ellinoora, tsempataan yhdessä! Ehkä meilläkin tahti hidastuu loppua kohden... mullahan näin kävi ekassa raskaudessa. Viimeisen kymmenen viikon aikana tuli vain pari kiloa. Ainakin tsempataan raskauskilot sitten yhdessä pois, jos sitä ennen ei onnistu.

Aamu taas 21+3

Ihan mielettömiä uutisia sinulla Aamu!

Mä en ole vielä miettinyt edes mitään vakuutusjuttuja. Koska sitä vakuutusta yleensä aletaan hakemaan? En tiedä yhtään näistä jutuista, eikä edes tulisi mieleen jos te viisaammat ette kertoisi:D

Nyt pitää kyllä lähtee kirjastoon lukemaan vauvalehtiä:)

Totta turiset Eemi eli 2kg vasta siis painonnousua =) Mun matikkapääni on aina ollut jokseenkin heikko, mutta tämän laitan nyt kyllä raskauden piikkiin *virne*.

Hienoja uutisia Aamulla,toivottavasti loppuraskaus sujuu ongelmitta.
Tuosta Magnesiamaidosta kiinnostuin minäkin,koska ummetusta on ajoittain aika paljonkin luultavasti syypäänä Obsidanit. Pitänee kysyä seuraavalla kerralla kun on asiaa apteekin suuntaan.
UP 20+1