Olin aiemmin tiukasti hormoonivastainen, eli luomuna kaikki. Eli toinen vaihe elämässä kun olen vastaanottanut apua

Ensimmäinen oli, että kun odotin lastani ja synnytyksen aika tuli, niin olin niin varma että luomuna tietenkin mennään... no eipä menty, eli laskettu aika 2 viikkoa myöhässä ja lapsi kasvaa eli lääkäärin veikkaus oli 4,5 kg sillä hetkellä ja olin että OMG! No samantien käynnistykseen (mikä oli virhe, ehkä), eli pilleri alapäähän ja supparit käyntiin. No siinäpä sitten supisteltiin puolitoista vuorokautta ja kun vihdoin viimein synnytys alkoi sujumaan, niin kyll silloin oli tervetullutta niin ilokaasut kuin epiduraalit, eli se siitä luomusta ja terve 4090kg pitkä hoikka tyttö sieltä tuli terveenä maailmaan. No nyt sitten vaihdevuodet... Kävin verikokeissa muissa merkeissä ja sieltä otettiin estradiolitasot, viesti tuli että joko on alkamassa tai alkaneet vaihdevuodet. MIKÄ HELPOTUS! sain jotain järkeä kaikelle, ikäänkuin valo syttyi. Ei ihme että on uupunut ja mieliala matalalla kun unenlaatu on todella repaleista. Kaikki elämässä meni persiilleen suorastaan ja eniten parisuhde sai kolhuja. Ja mikä veti entisestään mielialaa alas, tunsin itseni tosi luuseriksi ja masennusoireet ja uupumus verotti kaikkea. Sitten otin käyttöön hormoonikorvauksen PADAM! unet tasoittuivat, päivittäinen virekystaso koheni, en tarvinnut päiväunia, jaksoin alkaa liikkumaan ja pitämään itsestäni huolta, eli lähti hyvän kierre toiseen suuntaan. No tuli sisäisen luomutyypin tahto kokeilla Menostrongia hetken, mutta jotenkin yöuneni alkoi taas häiriintyä. Eli otin hormoonit käyttöön uudelleen. Juu painoa on tullut, mutta johtunee lisääntyneestä ruuan maittavuudesta. Naiselliset muodot ovat palanneet, sillä aiemmin olin jo menettänyt rasvan lisäksi lihaksia ja osasyynä etten jaksanut liikkua. Kyllä aatos on perehtyä vähähiilihydraattiseen ruokaan joka tukee hienosti tätä pakettia, eli hormoonitoimintaa ja liikunta mikä on kivaa, mulle se on ulkoilu ja jooga. Joogassa toteutuu samalla mielenalueen tasapainotusta. Viel mitä uneen tulee niin vähääinen estrogeeni muistaakseni vaikuttaa siihen että kortisolitasot nousee eli stressihormooni häiritsee yöunta. Mulla ainakin kovassa stressissä heräilen aamukolmelta kelailemaan asioita ja uni ei tule, eli kyse ihan kortisolitasoista. Aiheesta on myös paljon kirjoja ja muistutukseksi se tärkeä pointti mistä on vissiin mainittukkin, että sinä olet sinä ja minä olen minä, eli me kaikki ollaan yksilöitä erilaisilla aineenvaihdunnan, hormonien, veren, ihan kaikilla tasoilla, eli kaikki ei sovi kaikille. Joillekkin käy luomumenetelmät ja toisille tällaiset. Eli ei ole yks yhteen samaa koodia ja menetelmää. Kokeilemalla kai nämä selviää jokaisella itsekseen. Kokemuksien jako on tietysti mukavaa, että tietää että joo en ole todellakaan ainoa ja yksin näiden asioiden kanssa. Naisten elämä on mielenkiintoista koko kaaren ajan