Microgynon ja lihominen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ejojhjhj
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

ejojhjhj

Vieras
Olen ollut viimeiset kuukauden ihmeissäni painoni kanssa. Minulla on PCO ja jouduin alkuvuodesta syömään kaksi Primolut-kuuria. Tätä ennen olin käyttänyt Diane NOvia jotka kuitenkin jouduin lopettamaan limakalvojen ohenemisen vuoksi.
Primolutit keräsivät valtavat määrät nestettä elimistööni. En mahtunut enää samoihin vaatteisiin. Lääkkeet lopetettuani tilanne parani hiukan. Jonkun aikaa Primolutien jälkeen aloitin Nuva Ringin käytön. Se oli kuitenkin kovin kallis opiskelijalle. Renkaan käytön aikana lihoin melkein 8 kg parissa kuukaudessa vaikka ruokavalioni oli sama kuin aina ennenkin.
Yritin saada kiloja pois, mutta se oli hyvin hidasta. Harrastin liikuntaa 3-5 iltana viikossa ja lisäksi pyöräilin kaikki koulu-ja asiointimatkat. Lopulta kuitenkin onnistuin saamaan kiloista pois n. neljä ja loppujen kanssa taistelen edelleen.

Jouduin kuitenkin lopettamaan renkaan. Se oli niin kallis eikä auttanut pahaan akneeni juurikaan.
Lääkäri määräsi minulle Microgynonit. Syön nyt ensimmäistä liuskaa. Niiden lisäksi aloin käyttämään Ovestin-puikkoja. Iho on hyvä, mutta katselin tänään itseäni kauhistuneena sovituskopissa. Tuntuu siltä kuin laihtumani kilot olisivat tulleet viikossa takaisin. Vararengas on palannut. Olen aina ollut hoikka, syönyt terveellisesti ja aineenvaihduntani on ollut nopea. Ikää on vasta vähän päälle 20 v. Ei tässä vaiheessa pitäisi aineenvaihdunnan romahtaa, eihän?
Harrastan edelleen liikuntaa n. kolmena iltana viikossa.

Voiko tämä olla nestettä? Lääkäri sanoi Microgynonien sisältävän enemmän keltarauhashormonia, aiheuttaako se tämän? Olenko jotenkin yliherkkä sille, kun Primolutitkin aiheuttivat niin kaameaa turpoamista? Kannattaako Microgynonin syömistä enää jatkaa?

Yhteistyössä