Saataisiinko uusi julkinen yhteiskeskustelu

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Ainiin!! Juon lisäksi omenaviinietikkaa pari ruokalusikallista veteen sekoitettuna!
Pitää olla luomua!
 
  • Tykkää
Reactions: m.e.k.
Vitsi mutta toi Masked singer-ohjelma on hankala ku ei katso kaikkia tositeevee ja muita huuhaaohjelmia.
Juu ja mistä noista tietää jos siellä on jotain tubehöpönpöppöjä joukossa
Mä oon varma et heinäseiväs on Jukka Hilden, Pumpanen oli myös ihan selviö, Peacock on Pandora, Leijonaa mä veikkaan Pentti Hietaseks vaikkei se tänään yhtään siltä kuulostanut. Kisusta ei mitään käryä eikä ampiaisesta ketä ne vois olla:unsure:
 
Munat, voit ja kahvit erikseen kiitos.
Oikealla paastolla ei syödä proteiinia koska se heiluttaa insuliinitasoja, rasva ei nostata insuliinitasoja niin sitähän ne suosittelee kahvin sekaan, mutta jotenkin koko ajatus on oksettava.
Tuota noin, mitä sä sit syöt silloin kun saa syödä? Kun tuo kahvi ruokavalio kuulostaa ihan mun ylityö/kiireajan ruokavaliolta mut mulla tippuu paino aina liikaa
Tosin mun "paasto" kestää yleensä melkein 5 päivää sisältäen johkin väliin leivän
 
Tuota noin, mitä sä sit syöt silloin kun saa syödä? Kun tuo kahvi ruokavalio kuulostaa ihan mun ylityö/kiireajan ruokavaliolta mut mulla tippuu paino aina liikaa
Tosin mun "paasto" kestää yleensä melkein 5 päivää sisältäen johkin väliin leivän
Laadukasta lihaa, kalaa, kanaa, kasviksia ja kaikkea mikä pitää mut ketoosissa. Rasva on tärkein energianlähde.
Onneksi netti on pullollansa reseptejä, ei käy ykstoikkoiseksi. Ketoherkkuja voi vetää, mutta makeutus esim. stevialla tms. sokerittomalla.

Kai kiireaikana kuitenkin veät vitamiinit, kaliumit sun muut tärkeät?
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Laadukasta lihaa, kalaa, kanaa, kasviksia ja kaikkea mikä pitää mut ketoosissa. Rasva on tärkein energian lähde.
Onneksi netti on pullollansa reseptejä, ei käy ykstoikkoiseksi. Ketoherkkuja voi vetää, mutta makeutus esim. stevialla tms. sokerittomalla.
Eli siis karppaat? Ei kai tuossakaan mitkään muut kuin luonnolliset makeutusaineet oo sallittuja? Mä ymmärrän ja hyväksyn luonnollisen stevian ja koivusokerin/xylitolin mutta mä en ole ikinä ymmärtänyt niitä "tehokarppaajia" mitkä sitten kiskoo kuitenkin kemiallisia makeutusaineita. Jotenkin niin teennäistä että ollaan muka niin omistautuneita asialle ja sitten kuitenkin myrkytetään itteä asioilla mitkä ei ole keholle välttämättömiä.
Kai kiireaikana kuitenkin veät vitamiinit, kaliumit sun muut tärkeät?
:censored:
En mä tarkoituksella silloin(kaan) paastoa, mulla vaan lähtee ruokahalu ja vedän niin ylikierroksilla etten ehdi/muista/jaksa syödä. Mutta olen kyllä aina silloin myös todella energinen. Ainaki sen kuukauden kaks kunnes väsähdän:)
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Hei olen muuten saanut hyvin unirytmit kuntoon!
Iltaisin menen n. kymmenen aikaan nukkumaan ja herään aikasteen aamulla ja jos yöllä herään pissalle, menen heti takas nukkumaan enkä ala tekemään muita asioita...ihan outo fiilis, mutta silleen hyvällä tavalla outo
Hyvä homma. Parempi nukkua putkeen kuin, silloin tällöin. Muuten on koko ajan väsy
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
No hyvä että meni vikkelään ohi
Mitäs mieltä sä oot jos koulut avataan? Oisko teillä muksu menossa jo innoissaan kouluun?
No ei mitään järkeä avata alle kuukaudeksi. Tosin meillä on yksi tärkeä työhommeli tulossa, joten voi olla, että täytyy pistää tuo yksi kouluun, koska se ei tee itsenäisesti yhtään mitään. Luulee olevansa lomalla :D
 
No ei mitään järkeä avata alle kuukaudeksi. Tosin meillä on yksi tärkeä työhommeli tulossa, joten voi olla, että täytyy pistää tuo yksi kouluun, koska se ei tee itsenäisesti yhtään mitään. Luulee olevansa lomalla :D
Milläs luokalla se teitin muksu nyt on? Mulla on käsitys että hän on meidän tyttöä pikkusen vanhempi, meillä siis ekalla nyt. Vielä tekee innoissaan tehtävät mutta ei kyllä tekis eikä selviäis jollei koko koulupäivän ajan olisi jompikumpi vanhempi läsnä. Onneks vuorotöiden ansiosta pystyy hoitaan niin että jompikumpi on aina kotona, meillä kun opettaja vaatii kolmeen mennessä kaikki tehtävät palautettavaksi tai sitten tulee kuulemma poissaolo merkintä.
 
  • Tykkää
Reactions: KalaMies
Milläs luokalla se teitin muksu nyt on? Mulla on käsitys että hän on meidän tyttöä pikkusen vanhempi, meillä siis ekalla nyt. Vielä tekee innoissaan tehtävät mutta ei kyllä tekis eikä selviäis jollei koko koulupäivän ajan olisi jompikumpi vanhempi läsnä. Onneks vuorotöiden ansiosta pystyy hoitaan niin että jompikumpi on aina kotona, meillä kun opettaja vaatii kolmeen mennessä kaikki tehtävät palautettavaksi tai sitten tulee kuulemma poissaolo merkintä.
Kolmannellahan se. Lisäksi oppilaan pitäisi itse vastata wilmassa tehtävät opettajalle ja tehdä tehtäviä siellä sun täällä ja ladata eri sovelluksia välillä, niin tuo on ihan hukassa. Luulisi, että ope viitsisi selittää miten ladataan ja mistä, mutta ei :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
Kolmannellahan se. Lisäksi oppilaan pitäisi itse vastata wilmassa tehtävät opettajalle ja tehdä tehtäviä siellä sun täällä ja ladata eri sovelluksia välillä, niin tuo on ihan hukassa. Luulisi, että ope viitsisi selittää miten ladataan ja mistä, mutta ei :)
Mä olin itse välissä hajoomassa noihin sovellusjuttuihin kun en ole mikään tietokoneihminen, päinvastoin, mun puolesta voitais palata helmitaulu- ja lankapuhelinaikaan takaisin.
Onneks nyt on kutakuinkin kaikki tarvittavat sovellukset ladattu ja suht simppeleitä nytten kaikki. Läksyt tuo palauttaa itse, tosin mun on pakko tarkistaa ottamansa valokuvat kun pari kertaa oli niin ettei kuvissa näkynyt kuin puolet sivusta ja osassa heijastus peitti vastaukset:D
Kerran olin ruokaa laittamassa ja koululainen tuli keittiöön höpiseen jotain vaikka piti koneella tehdä äikän tehtäviä, sitten kuului olkkarista jotain bling ääniä. Käskin äkkiä jatkamaan jos siellä on joku aika juttu. Neiti totes vaan et: "Ei siellä sellasta oo kun sisko tekee niitä välillä kun se halus" Ja siskonsa on siis 5 vuotias:D
 
Mä olin itse välissä hajoomassa noihin sovellusjuttuihin kun en ole mikään tietokoneihminen, päinvastoin, mun puolesta voitais palata helmitaulu- ja lankapuhelinaikaan takaisin.
Onneks nyt on kutakuinkin kaikki tarvittavat sovellukset ladattu ja suht simppeleitä nytten kaikki. Läksyt tuo palauttaa itse, tosin mun on pakko tarkistaa ottamansa valokuvat kun pari kertaa oli niin ettei kuvissa näkynyt kuin puolet sivusta ja osassa heijastus peitti vastaukset
Kerran olin ruokaa laittamassa ja koululainen tuli keittiöön höpiseen jotain vaikka piti koneella tehdä äikän tehtäviä, sitten kuului olkkarista jotain bling ääniä. Käskin äkkiä jatkamaan jos siellä on joku aika juttu. Neiti totes vaan et: "Ei siellä sellasta oo kun sisko tekee niitä välillä kun se halus" Ja siskonsa on siis 5 vuotias
No mikäs siinä kun kaveri haluaa auttaa :D

Nyt on pakko mennä tutumaan. Huomenna töihin... Hyvät yöt :)
 
  • Tykkää
Reactions: Ellimaar
no Mun lapset on selvinneet etäkoulusta ihan helpolla

Isäsä poikia...
Tai ainakin sanovat niin;)
Ei vais, hienoa että jaksavat opiskella!
Mä veikkaan että meillä jos tilanne olisi ollut nuoremmalla lapsella ja etenkin vähän vanhemmalla iällä, niin varmasti hällä olisi ongelmia itsekurin kanssa opiskelun suhteen, on niin jääräpäinen.
 
:whistle:
Munalatte (1 kupillinen)

2½ dl valmiiksi keitettyä tummaa luomukahvia

1 rkl suolatonta luomuvoita

1 rkl MCT-öljyä tai kookosöljyä

1 raaka luomu kananmuna

(Päälle esimerkiksi ceyloninkanelia, jos haluaa)

Kaikki ainekset astiaan ja sauvasekoittimella sekaisin.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Munalatte (1 kupillinen)

2½ dl valmiiksi keitettyä tummaa luomukahvia

1 rkl suolatonta luomuvoita

1 rkl MCT-öljyä tai kookosöljyä

1 raaka luomu kananmuna

(Päälle esimerkiksi ceyloninkanelia, jos haluaa)

Kaikki ainekset astiaan ja sauvasekoittimella sekaisin.
Pitääkö kahvi olla kylmää vai kuumaa? Järki sanoo että kuuma kahvi hyydyttää munan kokkareiseksi joten drinksu muistuttaisi rakenteeltaan enempikin oksennusta:sick:
Tietyllä tavalla tekisi mieli maistaa, ei välttämättä ole pahaa mutta varmasti täyteläistä, menisi hyvin nopeasta välipalasta. Mä lykkäisin sinne kyllä sokeriakin:X3:
 
Pitääkö kahvi olla kylmää vai kuumaa? Järki sanoo että kuuma kahvi hyydyttää munan kokkareiseksi joten drinksu muistuttaisi rakenteeltaan enempikin oksennusta
Tietyllä tavalla tekisi mieli maistaa, ei välttämättä ole pahaa mutta varmasti täyteläistä, menisi hyvin nopeasta välipalasta. Mä lykkäisin sinne kyllä sokeriakin
Kuumaa kahvia. Nappasin tuon netistä.
 
  • Tykkää
Reactions: Elena777

Yhteistyössä