Echon pariutumisoppi!

vierailija
Ihan järkyttävää ajatellakin :ROFLMAO:
Ei välttis oo ollenkaan hullumpi anoppina. Uskovaiset anopit kannattaa yleensä aika perinteisiä arvoja ja siitä on vävylle hyötyä. Voisin esim. kuvitella että Echo käskee tytärtään antamaan miehelleen aina kun se on vailla ja huolehtimaan kodin pikku askareista. Opettaa ruuanlaittoa ja neulomista jne jne.

Uskonnolliset tytöt on hyvää vaimomatskua.

• Tykkää
Reactions: Echo
vierailija
Mene hoitoon.
Tuo oli muotisanonta joskus 30 vuotta sitten. Minkä ikäinen mahdat itse olla, mutta hoito-sana on kärsinyt inflaation sen jälkeen, kun siitä on tehty tiedettä ja kaikesta on tullut kauppatavaraa.
http://www.syomishairioliitto.fi/syomishairiot/laheisille3.html

Ekan kerran täällä kuulin, et on olemassa käytössä sana "sairaudentunnottomuus". Sehän lähtee sanoista "tuntea" ja "sairaus"...
No, tuota linkkiä en tunne, mutta siellä se sana esiintyy, kun robotti toi tyrkylle.

Voi hitto taas
Mutta haluat määrätä että miten on soveliasta uskoa. On jumaleissön teillä ateisteilla otsaa.
Yhtälailla Echolla on otsaa tulla määräilemään muiden tekemisistä. Kun ei saisi elää toisin kuin hän.

Mulle on aivan sama onko joku uskossa vai ei. En vain pidä siitä, että sitä elämäntapaa tulla tyrkyttämään ainoana oikeana vaihtoehtona ja olet tuhoon tuomittu jos tee kuten uskovaiset. Joku helvetillä uhkailu ja Raamatun sanojen jakelu on ihan turhaa. Kun en ole uskossa niin ei tuollaiset merkitse mulle mitään. Silti annan toisten uskoa. Kunhan ei tuolla tuputtamaan sitä usko mulle. Että on teillä uskovaisilla otsaa kuvitella, että teillä on joku oikeus tuputtaa uskoa muille eikä uskota kun toinen sanoo ei kiitos ja että on tyytyväinen elämäänsä. Ikävän moni uskovainen on todella suvaitsematon. Onko se Raamatun oppien mukaista?

Voi hitto taas
Ei välttis oo ollenkaan hullumpi anoppina. Uskovaiset anopit kannattaa yleensä aika perinteisiä arvoja ja siitä on vävylle hyötyä. Voisin esim. kuvitella että Echo käskee tytärtään antamaan miehelleen aina kun se on vailla ja huolehtimaan kodin pikku askareista. Opettaa ruuanlaittoa ja neulomista jne jne.

Uskonnolliset tytöt on hyvää vaimomatskua.
Tahdottomia lapasia jotka ovat onnettomia eivätkä uskalla kieltäytyä mistään kun äiti-kulta on opettanut, että kaikki tehdään miehen tahdon mukaan. Hyi hitto mitä elämää.

vierailija
Tuo oli muotisanonta joskus 30 vuotta sitten. Minkä ikäinen mahdat itse olla, mutta hoito-sana on kärsinyt inflaation sen jälkeen, kun siitä on tehty tiedettä ja kaikesta on tullut kauppatavaraa.
http://www.syomishairioliitto.fi/syomishairiot/laheisille3.html

Ekan kerran täällä kuulin, et on olemassa käytössä sana "sairaudentunnottomuus". Sehän lähtee sanoista "tuntea" ja "sairaus"...
No, tuota linkkiä en tunne, mutta siellä se sana esiintyy, kun robotti toi tyrkylle.
Vanhempi varmaan olen kuin sinä ja päinvastoin kyllä tuota sanaa/sanontaa käytetään.

Melkein laittaisin sinullekin tulemaan tuon saman kehotuksen.

Hitto kun oikein harmittaa kun sulla on selkeästi sana hallussa mut sit jäkität moisten yksitäisjuttujen kanssa vaikka voisit ihan oikeasti muuttaa maailmaa. :(
Jaa, sun mielestä on yksittäisjuttu -tai kuten äskeisellä sivulla kirjoitit: pikkujuttu- kun ihmiset eroaa ja lapsia kuskataan viikonloppuin kahden kodin väliä?
Koska tää mun aloitus kertoo siitä että älkää rynnikö suin päin elämänne isoimpiin virheisiin.

Mä en ymmärrä sitä miksi ei voisi kerralla osua oikeaan puolisoon, onko se jotenkin säälittävää ja nynnyä? Onko jokaisen kandidaatin kans käytävä vähintään koko setti lapsineen ja okt-taloineen läpi jotta kunniakkaasti ja traagisen romanttisesti oppii virheistään?

Kas kun ihmistuntemus auttaa välttämään jo alkuvaiheessa ikävät tyypit, ei niiden kans tartte rypeä ja tapella pohjanmaan kautta.

Mutta sulle ne on ilmeisesti vain yksittäisjuttuja?

Jos sä vertaat tätä mun juttua fariseuksiin, niin tiedätkö edes mistä fariseukset meuhkasi? Ne oli käsien pesemisiä, pikkutarkkoja tapasääntöjä.
Juu, Jeesus keskittyi olennaiseen, olet siinä oikeassa. Hän puhui oikeista synneistä - ja mistä moittikaan? Erityisesti antoi tulla avionrikkojista.

Viimeksi muokattu:
vierailija
Tuo on sun omaa teologiaa.

Kaikki synnit saa anteeksi, joo. Mut jotkut synnit on semmoisia että jos on törttöillyt, niin kaikki asiat ei onnistu sen jälkeen.
Jos mä jättäisin nyt mieheni (eli sen miehen valinta ois ollu virhe) ja eron syynä olis joku "tää on kaverisuhde vaan enää/erkanimme/meillä ei ole mitään yhteistä", niin en saisi ottaa uutta ukkoa.
"Se joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden ja menee naimisiin toisen kanssa, tekee aviorikoksen." Matt.19:9.

Jos mun mies ois pettäny mua, niin saisin ottaa uuden äijän.

Jeesus itse inhosi avioeroja, valitti sitä sukupolvea avionrikkojasukupolveksi.
Niin. Jeesushan opetti noin juutalaisille, kulttuurissa, jossa miehet kohtelivat naisia kuin karjaa, orjia otettiin, ei ollut rakkautta, hylättiin tuosta vaan eli oltiin kylmiä. - Minä en ole juutalainen. Sinäkään et ole juutalainen. Me olemme kristittyjä. Me osaamme kantaa vastuuta. Me olemme jo lapsesta asti tienneet miten ihmisten kesken ollaan ihmisiksi. - Älä siis opeta muuta.

vierailija
Jaa, sun mielestä on yksittäisjuttu -tai kuten äskeisellä sivulla kirjoitit: pikkujuttu- kun ihmiset eroaa ja lapsia kuskataan viikonloppuin kahden kodin väliä?
Koska tää mun aloitus kertoo siitä että älkää rynnikö suin päin elämänne isoimpiin virheisiin.

Mä en ymmärrä sitä miksi ei voisi kerralla osua oikeaan puolisoon, onko se jotenkin säälittävää ja nynnyä? Onko jokaisen kandidaatin kans käytävä vähintään koko setti lapsineen ja okt-taloineen läpi jotta kunniakkaasti ja traagisen romanttisesti oppii virheistään?

Kas kun ihmistuntemus auttaa välttämään jo alkuvaiheessa ikävät tyypit, ei niiden kans tartte rypeä ja tapella pohjanmaan kautta.

Mutta sulle ne on ilmeisesti vain yksittäisjuttuja?

Jos sä vertaat tätä mun juttua fariseuksiin, niin tiedätkö edes mistä fariseukset meuhkasi? Ne oli käsien pesemisiä, pikkutarkkoja tapasääntöjä.
Juu, Jeesus keskittyi olennaiseen, olet siinä oikeassa. Hän puhui oikeista synneistä - ja mistä moittikaan? Erityisesti antoi tulla avionrikkojista.
Ehei. Jeesus opetti rakkaudesta. Jeesus opetti Jumalan rakkaudesta, ja kehotti ihmisiä kohtelemaan toisiaan rakastavasti.

Niin. Jeesushan opetti noin juutalaisille, kulttuurissa, jossa miehet kohtelivat naisia kuin karjaa, orjia otettiin, ei ollut rakkautta, hylättiin tuosta vaan eli oltiin kylmiä. - Minä en ole juutalainen. Sinäkään et ole juutalainen. Me olemme kristittyjä. Me osaamme kantaa vastuuta. Me olemme jo lapsesta asti tienneet miten ihmisten kesken ollaan ihmisiksi. - Älä siis opeta muuta.
Jaa että Jumalan ohjeet eivät koske kristittyjä?
Aina vaan hullummaksi menee.

Yhtälailla Echolla on otsaa tulla määräilemään muiden tekemisistä. Kun ei saisi elää toisin kuin hän.

Mulle on aivan sama onko joku uskossa vai ei. En vain pidä siitä, että sitä elämäntapaa tulla tyrkyttämään ainoana oikeana vaihtoehtona ja olet tuhoon tuomittu jos tee kuten uskovaiset. Joku helvetillä uhkailu ja Raamatun sanojen jakelu on ihan turhaa. Kun en ole uskossa niin ei tuollaiset merkitse mulle mitään. Silti annan toisten uskoa. Kunhan ei tuolla tuputtamaan sitä usko mulle. Että on teillä uskovaisilla otsaa kuvitella, että teillä on joku oikeus tuputtaa uskoa muille eikä uskota kun toinen sanoo ei kiitos ja että on tyytyväinen elämäänsä. Ikävän moni uskovainen on todella suvaitsematon. Onko se Raamatun oppien mukaista?
Eihän sun ole täällä pakko vastaanottaa echon neuvoja , mitä sä enää edes teet koko ketjussa?
Onko se sanonut että määräilee sua tai jotain muuta?
Voisi sinustakin tehdä jonkunlaisen diagnoosin aika nopeasti , olet aika itsepäinen joka ajattelee olevansa aina oikeassa kaikessa ja ottaa muiden neuvot loukkauksena. Niin kuin itse sanoit elät kaiken aikaa vain itsellesi, tuollainen jääräpäisyys on ihan itsekkyyden hedelmää .
Tai sulla voi olla ehkä joku ihminen jonka elämää ihannoit ja ajattelet sen mielipiteiden olevan vain ainoita oikeita.
Jos yhtään arvostaa Raamatullista linjaa ihmisten kasvatuksessa ja muussa, niin echon mielipiteet on ihan varteen otettavia... Mutta jos ei arvosta , niin jättää ne sitten vaan ja jatkaa omaa elämää miten parhaaksi näkee. Eihän echo mikään Jumala sanonut olevansa.
Oon hänen kanssaan kyllä samaa mieltä, kyllä näitä tapauksia ja tilanteita näkee ihan omin silmin hyvin läheltä.

• Tykkää
Reactions: Echo

Yhteistyössä