vierailija
Mutta haluat määrätä että miten on soveliasta uskoa. On jumaleissön teillä ateisteilla otsaa.Enhän mä kehottanutkaan uskosta luopumaan.
Mutta haluat määrätä että miten on soveliasta uskoa. On jumaleissön teillä ateisteilla otsaa.Enhän mä kehottanutkaan uskosta luopumaan.
Mä en määräile ja tiedän ettei Echo oo silleen heikko että kokisi kehotuksiani edes painostukseksi.Mutta haluat määrätä että miten on soveliasta uskoa. On jumaleissön teillä ateisteilla otsaa.
Ihan järkyttävää ajatellakinEcho tulee varmasti "ihana" anoppi.
Ei välttis oo ollenkaan hullumpi anoppina. Uskovaiset anopit kannattaa yleensä aika perinteisiä arvoja ja siitä on vävylle hyötyä. Voisin esim. kuvitella että Echo käskee tytärtään antamaan miehelleen aina kun se on vailla ja huolehtimaan kodin pikku askareista. Opettaa ruuanlaittoa ja neulomista jne jne.Ihan järkyttävää ajatellakin
Tuo oli muotisanonta joskus 30 vuotta sitten. Minkä ikäinen mahdat itse olla, mutta hoito-sana on kärsinyt inflaation sen jälkeen, kun siitä on tehty tiedettä ja kaikesta on tullut kauppatavaraa.Mene hoitoon.
Yhtälailla Echolla on otsaa tulla määräilemään muiden tekemisistä. Kun ei saisi elää toisin kuin hän.Mutta haluat määrätä että miten on soveliasta uskoa. On jumaleissön teillä ateisteilla otsaa.
Tahdottomia lapasia jotka ovat onnettomia eivätkä uskalla kieltäytyä mistään kun äiti-kulta on opettanut, että kaikki tehdään miehen tahdon mukaan. Hyi hitto mitä elämää.Ei välttis oo ollenkaan hullumpi anoppina. Uskovaiset anopit kannattaa yleensä aika perinteisiä arvoja ja siitä on vävylle hyötyä. Voisin esim. kuvitella että Echo käskee tytärtään antamaan miehelleen aina kun se on vailla ja huolehtimaan kodin pikku askareista. Opettaa ruuanlaittoa ja neulomista jne jne.
Uskonnolliset tytöt on hyvää vaimomatskua.
Hän on ankarasti kieltänyt nostamasta niitä HÄNEN aloituksiaan. Se kertoo jotakin just siitä.En mä kyllä ole kokenut että Echo tuputtais uskoaan. Tuo kyllä käsityksiään julki mutta ei kai se ole keskustelupalstalla kielletty?
Vanhempi varmaan olen kuin sinä ja päinvastoin kyllä tuota sanaa/sanontaa käytetään.Tuo oli muotisanonta joskus 30 vuotta sitten. Minkä ikäinen mahdat itse olla, mutta hoito-sana on kärsinyt inflaation sen jälkeen, kun siitä on tehty tiedettä ja kaikesta on tullut kauppatavaraa.
http://www.syomishairioliitto.fi/syomishairiot/laheisille3.html
Ekan kerran täällä kuulin, et on olemassa käytössä sana "sairaudentunnottomuus". Sehän lähtee sanoista "tuntea" ja "sairaus"...
No, tuota linkkiä en tunne, mutta siellä se sana esiintyy, kun robotti toi tyrkylle.
Varmaan olet sen laittanutkin. Tuolla siitä ekan kerran luin.Vanhempi varmaan olen kuin sinä ja päinvastoin kyllä tuota sanaa/sanontaa käytetään.
Melkein laittaisin sinullekin tulemaan tuon saman kehotuksen.
Ehkä stalkkaaminen on ihan persiistä. Paula on perskärpänen, eikä kukaan tykkää perskärpäsistä.Hän on ankarasti kieltänyt nostamasta niitä HÄNEN aloituksiaan. Se kertoo jotakin just siitä.
Joo, ei se opiskelu ole se pointti, mutta että vähän yli parikymppinen viipottakoon mun mielestä vielä muissa kuin perheenperustamisjutuissa.Hyvin monilla ihmisillä opiskeluaika on 20-vuotiaana jo ohi.
Jaa, sun mielestä on yksittäisjuttu -tai kuten äskeisellä sivulla kirjoitit: pikkujuttu- kun ihmiset eroaa ja lapsia kuskataan viikonloppuin kahden kodin väliä?Hitto kun oikein harmittaa kun sulla on selkeästi sana hallussa mut sit jäkität moisten yksitäisjuttujen kanssa vaikka voisit ihan oikeasti muuttaa maailmaa.
Niin. Jeesushan opetti noin juutalaisille, kulttuurissa, jossa miehet kohtelivat naisia kuin karjaa, orjia otettiin, ei ollut rakkautta, hylättiin tuosta vaan eli oltiin kylmiä. - Minä en ole juutalainen. Sinäkään et ole juutalainen. Me olemme kristittyjä. Me osaamme kantaa vastuuta. Me olemme jo lapsesta asti tienneet miten ihmisten kesken ollaan ihmisiksi. - Älä siis opeta muuta.Tuo on sun omaa teologiaa.
Kaikki synnit saa anteeksi, joo. Mut jotkut synnit on semmoisia että jos on törttöillyt, niin kaikki asiat ei onnistu sen jälkeen.
Jos mä jättäisin nyt mieheni (eli sen miehen valinta ois ollu virhe) ja eron syynä olis joku "tää on kaverisuhde vaan enää/erkanimme/meillä ei ole mitään yhteistä", niin en saisi ottaa uutta ukkoa.
"Se joka hylkää vaimonsa muun syyn kuin haureuden tähden ja menee naimisiin toisen kanssa, tekee aviorikoksen." Matt.19:9.
Jos mun mies ois pettäny mua, niin saisin ottaa uuden äijän.
Jeesus itse inhosi avioeroja, valitti sitä sukupolvea avionrikkojasukupolveksi.
Ehei. Jeesus opetti rakkaudesta. Jeesus opetti Jumalan rakkaudesta, ja kehotti ihmisiä kohtelemaan toisiaan rakastavasti.Jaa, sun mielestä on yksittäisjuttu -tai kuten äskeisellä sivulla kirjoitit: pikkujuttu- kun ihmiset eroaa ja lapsia kuskataan viikonloppuin kahden kodin väliä?
Koska tää mun aloitus kertoo siitä että älkää rynnikö suin päin elämänne isoimpiin virheisiin.
Mä en ymmärrä sitä miksi ei voisi kerralla osua oikeaan puolisoon, onko se jotenkin säälittävää ja nynnyä? Onko jokaisen kandidaatin kans käytävä vähintään koko setti lapsineen ja okt-taloineen läpi jotta kunniakkaasti ja traagisen romanttisesti oppii virheistään?
Kas kun ihmistuntemus auttaa välttämään jo alkuvaiheessa ikävät tyypit, ei niiden kans tartte rypeä ja tapella pohjanmaan kautta.
Mutta sulle ne on ilmeisesti vain yksittäisjuttuja?
Jos sä vertaat tätä mun juttua fariseuksiin, niin tiedätkö edes mistä fariseukset meuhkasi? Ne oli käsien pesemisiä, pikkutarkkoja tapasääntöjä.
Juu, Jeesus keskittyi olennaiseen, olet siinä oikeassa. Hän puhui oikeista synneistä - ja mistä moittikaan? Erityisesti antoi tulla avionrikkojista.
Ja rakkaus on myös varoittamista.Ehei. Jeesus opetti rakkaudesta. Jeesus opetti Jumalan rakkaudesta, ja kehotti ihmisiä kohtelemaan toisiaan rakastavasti.
Jaa että Jumalan ohjeet eivät koske kristittyjä?Niin. Jeesushan opetti noin juutalaisille, kulttuurissa, jossa miehet kohtelivat naisia kuin karjaa, orjia otettiin, ei ollut rakkautta, hylättiin tuosta vaan eli oltiin kylmiä. - Minä en ole juutalainen. Sinäkään et ole juutalainen. Me olemme kristittyjä. Me osaamme kantaa vastuuta. Me olemme jo lapsesta asti tienneet miten ihmisten kesken ollaan ihmisiksi. - Älä siis opeta muuta.
Mutta jos liikaa varoo niin ei ehkä ikinä ehdi kokea rakkautta.Ja rakkaus on myös varoittamista.
No en mä silti ottaisi mulle epäsopivaa tai sekaantuisi varattuun, jotta juuri mä saisin kokea rakkautta.Mutta jos liikaa varoo niin ei ehkä ikinä ehdi kokea rakkautta.
Eihän sun ole täällä pakko vastaanottaa echon neuvoja , mitä sä enää edes teet koko ketjussa?Yhtälailla Echolla on otsaa tulla määräilemään muiden tekemisistä. Kun ei saisi elää toisin kuin hän.
Mulle on aivan sama onko joku uskossa vai ei. En vain pidä siitä, että sitä elämäntapaa tulla tyrkyttämään ainoana oikeana vaihtoehtona ja olet tuhoon tuomittu jos tee kuten uskovaiset. Joku helvetillä uhkailu ja Raamatun sanojen jakelu on ihan turhaa. Kun en ole uskossa niin ei tuollaiset merkitse mulle mitään. Silti annan toisten uskoa. Kunhan ei tuolla tuputtamaan sitä usko mulle. Että on teillä uskovaisilla otsaa kuvitella, että teillä on joku oikeus tuputtaa uskoa muille eikä uskota kun toinen sanoo ei kiitos ja että on tyytyväinen elämäänsä. Ikävän moni uskovainen on todella suvaitsematon. Onko se Raamatun oppien mukaista?