Echon pariutumisoppi!

Ja sulla on oma tulkintasi. S u n elämäsi. Sun virheesi ja sun oppimisesi. Ok.
Mulla on omani. Ja ihan yhtä hyvä ja oikea kuin sunkin. Jokaisella on oma tapansa tulkita elämäänsä ja sitä omaa uskoansa/kohtaloansa/vatevö. Koska - jokaisella o m a elämä. Jota elää ihan itse. Virheineen kaikkineen. Ja - se on ok.
Nuo Jeesuksen sanat on selkeää suomea.
Jos sä itse vedät tuosta omat tulkinnat, niin sit oot itsesi varassa. Mut Jumalan ei tartte siihen sitoutua, vaikka kuinka olisit viidettä kertaa alttarilla.
 
vierailija
Jos teillä menee hyvin, niin miksi sun pitäisi tykätä parisuhdemarkkinoista. :whistle::whistle:

Miksi muuten niin montaa uskovaista ärsyttää ihmiset jotka elävät toisin kuin he. :rolleyes::rolleyes:
Jokainen ihminen rakentaa oman helvettinsä omin pikku kätösin ja on rankkaa katsella kuinka ihmiset hukkaavat elämänsä parhaat vuodet toimimattomissa avioliitoissa :)
Been there, done that ja vieläpä kolme kertaa.
Kunnes tulin uskoon, aloin ymmärtämään oman arvoni, arvostamaan toisia muunakin kuin pelkkinä pilluina ta yksinäisyyteni peitteinä ja seurasin silmät pyöreinä kuinka Jumala johdatti minut tilanteeseen, jota en olisi voinut koskaan uskoa todeksi.
Ensimmäsitä kertaa elämässäni minä rakastan ja tiedän että minua rakastetaan.
Elämäni loppuun saakka :)
 
  • Tykkää
Reactions: Echo
Mä tiesin tän ketjun tehdessäni että tää on kuin hepreaa nykyihmisille. "Suosio" on taattu. :D

Mut jos kaikki tekis raamatullisesti, niin ai kun maailmasta ois monta itkua itkemättä. Ja jokaisella aviossa olevalla ois se oikea puoliso.
 
Voi hitto taas
Jokainen ihminen rakentaa oman helvettinsä omin pikku kätösin ja on rankkaa katsella kuinka ihmiset hukkaavat elämänsä parhaat vuodet toimimattomissa avioliitoissa :)
Been there, done that ja vieläpä kolme kertaa.
Kunnes tulin uskoon, aloin ymmärtämään oman arvoni, arvostamaan toisia muunakin kuin pelkkinä pilluina ta yksinäisyyteni peitteinä ja seurasin silmät pyöreinä kuinka Jumala johdatti minut tilanteeseen, jota en olisi voinut koskaan uskoa todeksi.
Ensimmäsitä kertaa elämässäni minä rakastan ja tiedän että minua rakastetaan.
Elämäni loppuun saakka :)
Mulle mies on muutakin kuin seksiä. Rakastan häntä, arvostan yms. Ei siihen uskoon tulemista tarvita. Jokainen huolehtikoot omasta parisuhteestaan ja antaa muiden tehdä kuten itse haluaa. Ei pitäisi kaivella muiden napaa toisten valinnat.
 
Ei hitto taas
Mä tiesin tän ketjun tehdessäni että tää on kuin hepreaa nykyihmisille. "Suosio" on taattu. :D

Mut jos kaikki tekis raamatullisesti, niin ai kun maailmasta ois monta itkua itkemättä. Ja jokaisella aviossa olevalla ois se oikea puoliso.
Sulle tuntuu olevan hepreaa se, että kaikki ei halua elää samalla tavalla kuin sä. Tuntuu olevan täyttä hepreaa sekin, että jokaisella on omat mielipiteensä ja jokainen tekee omat valintansa. Sä et päätä muiden puolesta eikä muut pidä kaikkia sun valintoja oikeina.

Luojan kiitos kaikki ihmiset ei usko johonkin satukirjaan.
 
Sulle tuntuu olevan hepreaa se, että kaikki ei halua elää samalla tavalla kuin sä. Tuntuu olevan täyttä hepreaa sekin, että jokaisella on omat mielipiteensä ja jokainen tekee omat valintansa. Sä et päätä muiden puolesta eikä muut pidä kaikkia sun valintoja oikeina.

Luojan kiitos kaikki ihmiset ei usko johonkin satukirjaan.
Niin ja sitä parkua sit riittääkin siinä vaiheessa kun erotaan...jos ei aikuiset paru, niin lapset ainakin. No, se on sun valintasi.
 
Voi hitto taas
Niin ja sitä parkua sit riittääkin siinä vaiheessa kun erotaan...jos ei aikuiset paru, niin lapset ainakin. No, se on sun valintasi.
Niin aivan, se on mun valintani. Esikoinen ei edes muista mun ja isänsä yhdessä oloa tai eroa. Teini sanoo, että ei edes osaa kuvitella mua ja isäänsä yhdessä. Ajatella.

Ihme pätemistä ja jeesustelua tuo sun touhusi taas.
 
vierailija
Mä en jaksa kuin ihmetellä uskovaisten kykyä hurskastella ja nostaa itsensä muita ylemmäksi. He ovat aina arvostelemassa muiden tapaa elää, halveksuvat kuinka muut eivät mistään mitään tiedä ja siten uskovaiset ovat mukamas oikeutettuja julistamaan oikeaa tapaa. Yhtä syntisiä ovat kuin kaikki muutkin.
Keskittyisivät omaan elämäänsä. Se taito on heillä hukassa.
 
Mä en jaksa kuin ihmetellä uskovaisten kykyä hurskastella ja nostaa itsensä muita ylemmäksi. He ovat aina arvostelemassa muiden tapaa elää, halveksuvat kuinka muut eivät mistään mitään tiedä ja siten uskovaiset ovat mukamas oikeutettuja julistamaan oikeaa tapaa. Yhtä syntisiä ovat kuin kaikki muutkin.
Keskittyisivät omaan elämäänsä. Se taito on heillä hukassa.
Missäpäin Raamattua sanotaan että "keskity omaan elämääsi"?
Tuo on pohjoismainen, muka-nöyrä tulkinta.
Jeesuksen ekat julistustyön sanat oli "tehkää parannus".

Keskity vain omaan elämääsi=anna p*skan rehottaa yhteiskunnassa, anna muiden nukkua synnin unta.
 
vierailija
Missäpäin Raamattua sanotaan että "keskity omaan elämääsi"?
Tuo on pohjoismainen, muka-nöyrä tulkinta.
Jeesuksen ekat julistustyön sanat oli "tehkää parannus".

Keskity vain omaan elämääsi=anna p*skan rehottaa yhteiskunnassa, anna muiden nukkua synnin unta.
Ei siellä myöskään sanota että halveksu toisten tapaa elää ja nosta itsesi muita ylemmäksi mukamas viisaudellasi.
 
Niin aivan, se on mun valintani. Esikoinen ei edes muista mun ja isänsä yhdessä oloa tai eroa. Teini sanoo, että ei edes osaa kuvitella mua ja isäänsä yhdessä. Ajatella.

Ihme pätemistä ja jeesustelua tuo sun touhusi taas.
No. Varmaan kuitenkin olisit alunperin toivonut että muksuilla olisi semmoinen biologinen isä jota voisi katsella saman katon alla? Eli aloitusviestini yksi kohta (puolison valinta) meni sulla mettään.

Mä en siis oikeasti halua närppiä yksittäisten palstalaisten toilailuja, en sinunkaan.

Puhun yleisellä tasolla, ja sen takia tein aloituksen koska tiedän vaan miten asioiden pitäisi mennä jotta ne menis oikein.

Ehkä tää aloitus sopisi paremmin Demiin, jossa porukka ei vielä ole avioitunut/tehny lapsia.
 
vierailija

Yhteistyössä