Valittaa ei saa, eikä olla onnellinen/tyytyväinen

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja TaikaWiitta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

TaikaWiitta

Aktiivinen jäsen
27.11.2005
4 108
1
36
Täällä palstalla meinaan..
Jos kerrot, että olet tyytyväinen elämääsi, olet itserakas ja suurinpiirtein valehtelet!
Ja jos valitat jostain, sulle sanotaan, että "älä valita, vaan ole tyytyväinen siihen mitä sulla on"
:/

Tervetuloa palstamaailmaan :wave: Näinhän se menee. Ja se, mitä kirjoitat palstalle, antaa aihetta joillekin tehdä sinusta syväanalyysin. Viis siitä vaikka se olisi muutama viesti silloin tällöin, kyllähän ne kertovat kaiken ihmisen elämästä ja asioista :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja Ravistettava:
Nyt mä olen sun kanssasi ihan samaa mieltä :)
Niinhän se täällä on :D

mä myös. se sun edllinen aloitus on vaan hassu..

Peesaan. Ei kaikki ole katettua jos arvostelee tai sanoo, välillä voi olla ihan aiheellista aloittajankin katsoa peiliin, että onko kaikkea tarpeellista sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Tervetuloa palstamaailmaan :wave: Näinhän se menee. Ja se, mitä kirjoitat palstalle, antaa aihetta joillekin tehdä sinusta syväanalyysin. Viis siitä vaikka se olisi muutama viesti silloin tällöin, kyllähän ne kertovat kaiken ihmisen elämästä ja asioista :whistle:

Tuo on miltei pelottavaa.... :D

Mut juu, näinhän se menee. Turvallisinta kai pysyä vaan "Mitä tänään ruuaksi?"-gallupeissa. Vaikka toisaalta niistäkin voidaan vastausten perusteella päätellä yhtä ja toista perheestänne... :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja saani:

Peesaan. Ei kaikki ole katettua jos arvostelee tai sanoo, välillä voi olla ihan aiheellista aloittajankin katsoa peiliin, että onko kaikkea tarpeellista sanoa.

Niin, munhan syy se on, jos kaverin lapset sairastelee :ashamed:
(mutta ei nyt takerruta tässä ketjussa tähän)

Alkuperäinen kirjoittaja Pakanamaan Kartta:

No ei ole sun syy, mutta kun kerrot kuinka upeeta on, ettei sun lapset ole sairastanut, sulla muuten pää hajoais, niin etkö hetkeksi voi pysähtyä miettimään, että mahtaa niillä sairastavien lasten äideilläkin pää hajota. Se sairastaminen katsos ei ole mikään valintakysymys. Hienoa, että lapsesi on pysyneet terveinä, mutta en ymmärrä minkä takia pitää kertoa ettet sitä kestäisi, kun tuskinpa kukaan sitä kestää?!

tuntuu että jopa oikeessa maailmassa.

mutta mä olen onnellinen :D ihana mies :heart: ihanat lapset :heart: :heart: ja niiiin ihana elämä :heart: :D

vaikka joku alkais motkottaa niin kerron teille, että mulla asiat aivan ihanasti

Alkuperäinen kirjoittaja selitetään nyt:

No ei ole sun syy, mutta kun kerrot kuinka upeeta on, ettei sun lapset ole sairastanut, sulla muuten pää hajoais, niin etkö hetkeksi voi pysähtyä miettimään, että mahtaa niillä sairastavien lasten äideilläkin pää hajota. Se sairastaminen katsos ei ole mikään valintakysymys. Hienoa, että lapsesi on pysyneet terveinä, mutta en ymmärrä minkä takia pitää kertoa ettet sitä kestäisi, kun tuskinpa kukaan sitä kestää?!

Mutta eikö se kun tajuaa miten upeaa on kun omat lapset ovat terveitä, kerro juuri asiitä että on ainakin jollain tasolla miettinyt sitä millaista on sairastelevien lasten äideillä? Ainakin enemmän kuin ne terveiden lasten äidit jotka toteavat paljon sairastelevien lasten äideille vaan että sellaistahan se on, lapset tuppaavat sairastelemaan...

Ei kai nyt kukaan toivo lapsensa sairastelevan, mutta toisaalta ilo terveistä lapsista ei pitäisi sekään olla keneltäkään pois. Hienoa vaan että ihmiset osaavat välillä arvostaa noita arjen pikku iloja. =) Jotkut jopa ennen kuin joutuvat luopumaan niistä!

Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
[Mutta eikö se kun tajuaa miten upeaa on kun omat lapset ovat terveitä, kerro juuri asiitä että on ainakin jollain tasolla miettinyt sitä millaista on sairastelevien lasten äideillä? Ainakin enemmän kuin ne terveiden lasten äidit jotka toteavat paljon sairastelevien lasten äideille vaan että sellaistahan se on, lapset tuppaavat sairastelemaan...

Ei kai nyt kukaan toivo lapsensa sairastelevan, mutta toisaalta ilo terveistä lapsista ei pitäisi sekään olla keneltäkään pois. Hienoa vaan että ihmiset osaavat välillä arvostaa noita arjen pikku iloja. =) Jotkut jopa ennen kuin joutuvat luopumaan niistä!

Jos mainitsee, että on se vaan hienoa kun mun lapset ei sairasta, kun mun on pakko päästä kauppaan, mummulaan, ihmisten ilmoille, kertoo mun mielestä siitä, ettei todellakaan ole miettinyt miltä niistä sairastavien lasten äideistä tuntuu. Mutta ehkä me vaan nähdään tää asia niin eri kantilta. Mu mielestä avan turhaa mainita, koska melkein kaikki äidit sanoisi, etteivät jaksa olla viikkokausia sisällä.

Alkuperäinen kirjoittaja vielä kerran:
Alkuperäinen kirjoittaja Madicken04:
[Mutta eikö se kun tajuaa miten upeaa on kun omat lapset ovat terveitä, kerro juuri asiitä että on ainakin jollain tasolla miettinyt sitä millaista on sairastelevien lasten äideillä? Ainakin enemmän kuin ne terveiden lasten äidit jotka toteavat paljon sairastelevien lasten äideille vaan että sellaistahan se on, lapset tuppaavat sairastelemaan...

Jos mainitsee, että on se vaan hienoa kun mun lapset ei sairasta, kun mun on pakko päästä kauppaan, mummulaan, ihmisten ilmoille, kertoo mun mielestä siitä, ettei todellakaan ole miettinyt miltä niistä sairastavien lasten äideistä tuntuu. Mutta ehkä me vaan nähdään tää asia niin eri kantilta. Mu mielestä avan turhaa mainita, koska melkein kaikki äidit sanoisi, etteivät jaksa olla viikkokausia sisällä.

no, kun en tajua niin en... :ashamed:

Itse harvemmin käytän pakko-sanaa koska loppupelissä harva asia on pakko ja aika monesta vaikeastakin tilanteesta selviää vaikka alkuun tuntuisi mahdottomalta. Kuitenkin näkisin todella ihanana asiana sen kun lapset ovat terveitä, pääsee haluetssaan kauppaan, ihmisten ilmoille, mummulaan jne. Suorastaan fantastinen asia josta todella kannattaa olla onnellinen! =)

Omalla kohdallani tuo tunne on varmasti vanhvistunut siinä kun sai olla pitkiä aikoja sairastelevan lapsen/lapsien kanssa kotona. Minusta se ettei ole miettinyt asiaa sairastavien lasten vanhempien kohdalta näkyy lähinnä siinä ettei näe mitään ihmeellistä omien lasten terveydessä. Pitää sitä vain itsestäänselvyytenä eikä osaa edes olla iloinen tästä.

Mutta siis miten äidin pitäisi sitten suhtautua näihin sairasteluihin jos oma lapsi sattuu olemaan terve? :o Toisten sairasteluista kuullessaan ei saa sanoa/todeta että on se vaan helppoa kun omat lapset ovat terveitä. Eikä toisaalta kai saisi millään lailla vähätelläkään toisen lasten sairasteluja ja kotona istumisen ankeutta. Mitä ihmettä tuolloin sitten voisi ajatella?

:attn:

Yhteistyössä