Echon pariutumisoppi!

kyllä sää tiäät että mää en jaksa kirjottaa kahta lausetta enempää

et vaan tunne miesotusten vaikeuksia
Kyllä mä sen tiedän ainakin että miehillä on edelleen se aloitteentekemisvastuu. Ja naiset on tarkkoja ja kranttuja.

Mut Jumala on pariutumismarkkinoiden, tasoajattelujen ja Tinder-tiputuspelien yläpuolella. Hän on se, joka loppuviimein päättää antaako sen oikean puolison vai ei.
Tietty pitää olla "avioliittokuntoinen" sitä ennen. Eli ei riippuvuuksien orja, rauhallinen, mukava, ahkera jne.

Mutta Jumala joko antaa puolison tai ei, joskus hyvätkin tyypit jäävät ilman. Se on hurjaa se.
 
vierailija
Kyllä mä sen tiedän ainakin että miehillä on edelleen se aloitteentekemisvastuu. Ja naiset on tarkkoja ja kranttuja.

Mut Jumala on pariutumismarkkinoiden, tasoajattelujen ja Tinder-tiputuspelien yläpuolella. Hän on se, joka loppuviimein päättää antaako sen oikean puolison vai ei.
Tietty pitää olla "avioliittokuntoinen" sitä ennen. Eli ei riippuvuuksien orja, rauhallinen, mukava, ahkera jne.

Mutta Jumala joko antaa puolison tai ei, joskus hyvätkin tyypit jäävät ilman. Se on hurjaa se.
jumala on hoitanu parisuhdemarkkinan päin persettä, kaikista eniten naisia kaataa kaikista paskimmat jätkät

narkkarit, pelimiehet jne jne
 
Jumala antaa puolison mutta sinä olet Jumalaakin ylempänä kun määräilet millainen puoliso saa olla
No ei joku aloitusviestissäni oleva narsku-narkki-juoppo-väkivaltainen-mustis nyt ihan paras puolisokandidaatti ole?

Joidenkin pitäisi hoidattaa itsensä ja ongelmansa, ennen kuin alkaa olemaan toisen ihmisen kanssa vakavissaan. Muutoin tulee rumaa jälkeä.
 
Voi hitto taas
No ei joku aloitusviestissäni oleva narsku-narkki-juoppo-väkivaltainen-mustis nyt ihan paras puolisokandidaatti ole?

Joidenkin pitäisi hoidattaa itsensä ja ongelmansa, ennen kuin alkaa olemaan toisen ihmisen kanssa vakavissaan. Muutoin tulee rumaa jälkeä.
Niin miehen on pakko olla narsisti-narkkari-juoppo jne. jos hänestä eroaa. Voi hyvänen aika. Itse erosin esikoiseni isästä koska en rakastanut häntä enää. Kunnollinen ja rehellinen suomalainen mies. Mä en halunnut tuhlata ainoaa elämääni miehen kanssa jota en rakasta. Ei sille mitään voi jos tuntee kuolee eikä palaa vaikka kuinka yrittäisi. Ei eropäätös helppo ollut, mutta ei ollut helppoa sekään, että pitää olla miehen kanssa jota ei enää rakasta. Se oli todella ahdistavaa ja halusin pois suhteesta.
 
Niin miehen on pakko olla narsisti-narkkari-juoppo jne. jos hänestä eroaa. Voi hyvänen aika. Itse erosin esikoiseni isästä koska en rakastanut häntä enää. Kunnollinen ja rehellinen suomalainen mies. Mä en halunnut tuhlata ainoaa elämääni miehen kanssa jota en rakasta. Ei sille mitään voi jos tuntee kuolee eikä palaa vaikka kuinka yrittäisi. Ei eropäätös helppo ollut, mutta ei ollut helppoa sekään, että pitää olla miehen kanssa jota ei enää rakasta. Se oli todella ahdistavaa ja halusin pois suhteesta.
Äh. En halua mennä kenenkään yksityiskohtiin...

Mut noista sun syistä en olisi eronnut. Olisin järjestänyt muun elämän avioliitossani oikein mukavaksi, eli se sisältö olisi tullut kaikesta muusta. Ei tylsä kaveri-aviomies mikään maailman kamalin asia ole. Ennen vanhaan se olisi ollut jo hyväkin puoliso.
 
  • Tykkää
Reactions: ruuttis
vierailija
Äh. En halua mennä kenenkään yksityiskohtiin...

Mut noista sun syistä en olisi eronnut. Olisin järjestänyt muun elämän avioliitossani oikein mukavaksi, eli se sisältö olisi tullut kaikesta muusta. Ei tylsä kaveri-aviomies mikään maailman kamalin asia ole. Ennen vanhaan se olisi ollut jo hyväkin puoliso.
Näin, ja Jumala voi tehdä siitä kaveri-puolisosta unelmien miehen. Mä olin siinä tilanteessa ja pyysin Jumalalta enemmän tunteita jotka oli ihan kadonneet ja erityisesti erotiikkaa ja nyt olen ihan rakastunut mieheeni ja seksi on ihanaa. Parempaa kuin avioliiton alkuaikoina. :love:
 
Voi hitto taas
Äh. En halua mennä kenenkään yksityiskohtiin...

Mut noista sun syistä en olisi eronnut. Olisin järjestänyt muun elämän avioliitossani oikein mukavaksi, eli se sisältö olisi tullut kaikesta muusta. Ei tylsä kaveri-aviomies mikään maailman kamalin asia ole. Ennen vanhaan se olisi ollut jo hyväkin puoliso.
No se olisi ollut sun valinta. Mä valitsin toisin. Ei ole sun vallassa päättää teinkö väärin vai oikein. Itse tiedän, että tein oikein. Niin mun kuin exän elämä on mallillaan ja ollaan onnellisia nykyisissä parisuhteissa.
 
Miesten versioon muuttaisin pari kohtaa...
- jos olet parikymppinen mies, ja kaverit ja baari ei ole sulle sama kuin äidinmaito vauvalle, olet varma että haluat perheen ja kestät perhe-elämän, niin sulla on mun mielestä paremmat tsäänssit onnistua kuin ikäiselläsi naisella miehenhaussa - koska heimoveljesi ovat vielä kovin lapsellisia. Eli senkus muijaa miettimään.

Mutta malttia silti. Nuorena aloittaneilla iskee silti kovemmin se kyllästymisvaihe jossain vaiheessa. Katsele opiskeluaika rauhassa, ja pystyt erottamaan (a)kanat jyvistä. Noiden juoppo/mustis-litanioiden lisäksi:
- älä ota epätasapainoista draama queenia, se haukkuu sut kavereilleen harva se päivä. Rasittava naistyyppi.
- älä vaan haksahda törröhuuli-insta-kuningattareen joka haaveilee peppuimplantista ja horisee Calvin Klein -kieltä. Ne harvoin on herttaisia, lämpimiä, raikkaita ja iloisia. Fitness-pimut on usein aika tyhjäpäisiä kans, mut niissä voi olla mukaviakin.
- jos baarissa joku arvioi sut idiootiksi ihan kunnollisen aloitusrepliikkisi perusteella, se ei ole arvoisesi.
-älä ota "mennään maalle, otetaan 10 seefferiä, 5 pupua ja 20 lammasta"-naista, joka makaa omissa p*skoissaan ja muovikasseja on vino pino. Sillä on elämänhallinnan ongelmia ja se kinuaa sulta kymmentä lasta, koska kotona on niin kivaa, töissä ei ole kivaa koska kaikki ihmiset on ilkeitä ja hänelle tietenkin kateellisia.

* ennen kuin ihanihan oikeasti alat miettimään loppuelämäsi avioliittoa, vietä ilta googletellen "belly after pregnancy"-kuvia. Kaikki naiset ei muutu lasten saamisen jälkeen messuhalleiksi ja tiikeri-tai taikinamahoiksi, mutta iso osa muuttuu.

* Mieti etukäteen se combo
"klo 7-8:ksi töihin, olet hoitanut sitä ennen 1/3 vauvan yöheräämisistä tuttipullolla, olet herännyt muina kertoina vauvan ähinään ennenku vaimo herää imettämään. Töissä olet väsynyt ja mokailet. Sit 17 aikaan kotia, syötte, vaimon päästät jonain iltoina lenkille/jumppaan ja torkut itse koomassa, vauva mahan päällä tv:n ääressä, sit vaimon palattua käyt ehkä esikoisen kanssa vaikka pelaamassa palloa/kuskaat harrastukseen. Iltatoimirumba: keskimmäinen eli vähäsen vilkas 2-3-vuotias ei meinaa pysyä omassa huoneessaan. Autat vauvan nukuttamisessa. Lasten nukahdettua vaimo joko antaa pildeä tai ei, jos ei anna, niin siinä oltava kärsivällinen. Ehkä jouluaattona se ilkeää katsoa raskauden runnomaa kroppaansa peilistä sun ostamissa lahjahepeneissä.
Kaiken väsymyksen keskellä sun pitää kehua vaimoa ja kestää sen muutamat väsyraivarit.
Jos vastauksesi on "juu kestän tuon kaiken", niin se on hyvä merkki. Olet mies.

* Mieti, oletko sitä tyyppiä jolle tulee neljässäkympissä tajuton pakokauhu kulahtaneesta muijastasi, ja löydät itsesi netistä kehumassa 20 vuotta nuorempien naisten perbereitä.
-> jos myönnät että sussa on todennäköisesti pelimiehen vikaa myöhemmälläkin iällä, odota suosiolla että vakiinnut vasta 30-35 ikäisenä ja otat silloin jonkun 23-25-vuotiaan, niin sulla pysyy mielenkiinto vaimoosi.

Sit pyydät yläkerrasta vaan että Taivaan Tinderi pärähtää käyntiin!
 
Viimeksi muokattu:
r0s
Voi kuule, koko Raamattu on täynnä kuvausta siitä kun uskovaisia pänni ympäröivän yhteiskunnan meininki.
Voisin laittaa sulle heti parisenkymmentä kohtaa.
Mutta Jeesusta pänni se, mitä sä teet. Se, miten kirjanoppineet saarnasivat älyttömistä pikkujutuista temppeleissään.

Avaa silmäsi äläkä pelkää niin hitosti tätä maailmaa ja elämää! Ja anna muidenkin tehdä niin. Myös lapsiesi! Älä tee heille rakkaudesta tunnetta mitä pitää pelätä koska sen kohde voi olla äidin mielestä epätoivottu!

Hitto kun oikein harmittaa kun sulla on selkeästi sana hallussa mut sit jäkität moisten yksitäisjuttujen kanssa vaikka voisit ihan oikeasti muuttaa maailmaa. :(
 
vierailija
Mutta Jeesusta pänni se, mitä sä teet. Se, miten kirjanoppineet saarnasivat älyttömistä pikkujutuista temppeleissään.

Avaa silmäsi äläkä pelkää niin hitosti tätä maailmaa ja elämää! Ja anna muidenkin tehdä niin. Myös lapsiesi! Älä tee heille rakkaudesta tunnetta mitä pitää pelätä koska sen kohde voi olla äidin mielestä epätoivottu!

Hitto kun oikein harmittaa kun sulla on selkeästi sana hallussa mut sit jäkität moisten yksitäisjuttujen kanssa vaikka voisit ihan oikeasti muuttaa maailmaa. :(
Miksi Echo ei saa olla uskossa ja kokea asioita siltä pohjalta? Minun tietääkseni Suomessa on uskonnon vapaus.
 

Yhteistyössä