IVF hoidoissa oleville/sinne joutuville

Joo en siis itsekkään ajattele et kemiallinen olis jotenkin onnistuminen, ei toki. Ihan vaan et jos on yritys ollut niin ei kauheen pielessä oo lie ajoitus. Ja niin siis ei oo täysin lääkkeellistä tehty, ihan vaan sitä et menopurilla buustattu/stimuloitu follia kasvamaan nopeammin, mutta siitäkin siis siirryttiin takas täysin luomuun (pregnyl varmistus).. viime kierrossahan olikin ihan ennätys "nopea" follin kasvu mulle, mut nyt sit taas oikeen mateleva.. aijoin kyllä kysyä et jos sen viimisen saisi sit ihan lääkkeelliseen, mutta kun niillä nyt sattuu olemaan tapana tyrmätä kaikki niin epätodennäköistähän se on. Sitä paitsi perinne ollut et vikassa en pääsekkään siirtoon.. (kuukahtaa joki sulatuksessa tai viimeksi jatkoviljely yrityksessä) on sit toki vähän mälsää jos tuhaan tuuppaa hurjat hormonit kehoon..
muoks. Piti vielä siitä limis jutusta, että mullakin kyllä aina olevinaa hyvä. Mutta oon itse ajatellut et jos se sit kuitenkin koostumukseltaan on jo "edellä" kun folli irtoo, niin jos se "aika ikkuna" sit kerkii jo sulkeutua ennen kun se alkio sinne kerkii tarraamana.. no joo, ihan vaan omaa pähkäily..

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Blob # ? # 1.yht. # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/3.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Kuutio # ? # 1. # selitt.#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
Roxanne # 12/14 #1.# ikä/siittiöt #6.ICSI
SalamaT # 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/1. PAS

Piinailijat: :whistle:
Roxanne
10.3 (5pv/28.2)
Zoona 15.3 (5pv?/7.3)
Blob 21.3 (5pv/9.3)

Plussat 2016: :love:
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (3pv)
MaiMei (luomu/letrot)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Kaiken säädön jälkee aamulla saatu kyytiin 7 solunen hyvältä vaikuttava kultahippu, loistavalta näyttävälle limikselle.. hmm.. jep..
Niinkun joku aika sitten oli puhetta, niin on jännä tää siirtopäivän-euforia. Jostain sen taikoo sen uskon just tähän ja on muuten merkkejä.. :ROFLMAO: Ensinnäkin lääkäri käski minun raskautua ja koska mulla on "kiltintytönsyndrooma" en voi muuta kun totella.. (oon kyllä päivän mittaan muistellut et se on ehkä kerran ennenkin sen sanonut, mutta ei anneta sen häiritä) Sit mm. äitini, joka ei kai tiedä hoidoistani, tai ainakaan sitä että olin aamulla käynyt siirrossa sanoi edesmenneen mummoni sanoneen aina (aijettiin autolla ja kuu mollotti) että jos haluat jotain kasvattaa kylvä siemen nousevan kuun aikaan.. nyt siis on vielä hetki nouseva kuu (en siis itse näistä mitään tiiä)! Selvä merkki!!! :) Ja chilin sisällä oli vauva-chili!!! :D Unohdinkohan jo jonkun.. no huomenna se pessimisti taas astuu kehiin..
Äsken jo kuplaa vähän rikkoi ärsytys siitä kun tajusin et ei ollut mitään puhetta gonepeptylistä, vaikka se on "aina" ollut.. pitää ma soittaa, tai sit jos on reseptillä niin pistää kysymättä..
Tuota, siirretäänkös se Roxanne plussaan!!!! En nyt viiti taas heti päivittää pelkästään oman takia, vaan laitetaan sit samalla.. Jos päivität niin laita minut piinaan 24.3, 10.3/3pv

Nimi # yritys aloitettu # mones lapsi # syy # mones hoito meneillään

AdeliinaJosefiina # 04/2015 #2.#3.ICSI
Blob # ? # 1.yht. # siittiöt # 1.ICSI/1.PAS
Bridge #5/15#1.#matala AMH, ikä#5.ICSI
cherrychoko #7/13#2.#matalat horm. tasot+ siittiöt # 1.IVF/ICSI
Darni73 # 2012 #1.yht # ikä+simpat # 5.ICSI
Domi #4/12#1.#selittämätön#3.IVF/ICSI/3.PAS
Kerttu80 #11/14 #2.#selit.#1.IVF
KuuBe #2013# 1. #selittämätön#1.IVF/1.PAS

Kuutio # ? # 1. # selitt.#2.IVF/1.PAS
love-# 2014# 1. # siittiöt# 2.ICSI
maljakko #12/13#1.#siittiöt#2.ICSI/1.PAS
marrasmai # 2015 #1. # siittiöt # 3.ICSI/2.PAS
Mimmivaan#2011#1. yht# selt./ei ovul.#1.IFV
Nappeus #2014#?#PCO/siittiöiden määr.vaiht.#2.IVF
Nennalii #2012#1.#selittämätön/siittiöiden laadun vaihtelu# 1.ICSI/9.PAS
Nyu # 2012#1.#munasolut#4.IVF
pipa84 #04/15#1.yht#azoospermia #2.ICSI
SalamaT
# 5/14 # 1. (2 km) # endo, matala AMH, ikä#3.IVF
Siida #?#2.#siittiöt#2.ICSI
Toiveikas81 #2014#1.#endo/siittiöt#2.ICSI
Toivo2016 #3/13#1.#pco#3.IVF/3.PAS
Zoona#7/2016# 2. # selittämätön # 2.IVF/1. PAS

Piinailijat: :whistle:
Zoona
15.3 (5pv?/7.3)
Blob 21.3 (5pv/9.3)
Domi 24.3 (3pv/10.3)

Plussat 2016: :love:
Elo:
Mamido 2.IVF/ICSI (2pv)
Siida1.ICSI/7.PAS (km)
Syys:
AdeliinaJosefiina 2.ICSI/2.PAS (km)
Ravishing 1.IVF (km)
Reuna 1.IVF/1.PAS (5pv)
shelterme 1.IVF (2pv)
Deseo 2.IVF (2pv)
Loka:
Pussipiru 2.ICSI/1.PAS (2pv)
Roxanne 4.ICSI/1.PAS (kem)
Toivo2016 3.IVF/2.PAS (ku)
Yrittäjä J 2.IVF/ICSI (2x4pv)
love- 1.ICSI/4.PAS (kem)
Marras:
Adelmiina_ 3.IVF (5pv)
Toive* 2.IVF/1.PAS (2x5pv)
Sphinx 3.ICSI (5pv)
Siida 1.ICSI/8.PAS (kem)
Vilijonkka_ 2.IVF/ICSI/1.PAS (3pv)
Joulu:
marrasmai 3.ICSI (kkm)
Kesäheinä-78 6.IVF (kem)
Talvi82 (luomu)
Toivo2016 3.IVF/3.PAS (km/ku)
Roxanne 5.ICSI/1.PAS (kem)
cindra 1.IVF/1.PAS (5pv)

:love: Plussat 2017 :love:
Tammi:
Bridge 5.ICSI (tm)
Naanaa (luomu)
Helmi:
vipe1986 2.IVF/ICSI/1.PAS (2x3pv)
kalabaliikki 1.IVF/2.PAS (5pv)
marrasmai 3.ICSI/1.PAS (kem)
Jantzu 1.ICSI/2.PAS (3pv)
MaiMei (luomu/letrot)
Maalis:
Jansku00 1.ICSI/1.PAS (5pv)
Roxanne 6.ICSI (5pv)

Jos haluat muokata listaa, klikkaa postauksen alta VASTAA ja poista alusta sekä lopusta [ QUOTE ] tekstit, niin muotoilu säilyy. Kiitos :)

Kävin ostamassa sen gonapeptylin varuilta, ihan en oo vielä päättänyt pistänkö vaan vai soitanko ma ja varmistan asian. Siis tässä taas tulee tää kiltintytönsydrooma.. en vaan voi pistää kun ei oo ollut puhetta, vaikka varmaan sen 10 siirtoa on ollut (no ainakin 5)! Mutta siis heh, apteekissa oli sellanen mieshenkilö kuka minua palveli, oli hmm hieman "reppanan oloinen" mut siis se kysy et olethan jo myös foolihappoa alkanut käyttää!!!! :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO: Voi apua! Purskahdin suunnilleen nauruun et joo jokunen vuosi sitten sitä ja kaikkea mahdollista muuta!!! Siihen se vaan että mutta toivo elää kuitenkin.. hmm.. sanoin et pakko kai se on.. mitähän se olis sanonut kun oisin tokaissut et no eipä oikeestaan :p

Domi, nyt on niin hyvät merkit ilmassa, et tän siirron on pakko onnistua! :)(y) Vähänkö mä pidän peukkuja! Ja hei, älä nyt suotta minnekään soittele vaan pistät sen gonapeptylin vaikka jo heti sunnuntaina. Mä oon parilla viime kerralla saanut piikin siirron yhteydessä (5 pv oviksesta) ja hyvin on käynyt. :love:

• Tykkää
Reactions: Domi
Voi Domi! Nyt kyllä on niin kaikki kohdallaan ja vielä noin hyvät viime hetken tärpit farmaseutilta :D Voi veljet mikä tyyppi!! Mulla on tunne että sää löydät itsesi hyvin epäuskoisena parin viikon päästä plussanneista :)

Gonapeptyl on mullekkin muutaman kerran määrätty. Muistaakseni piti plaston siirron jälkeen pistää heti kahden vuorokauden päästä, eli 6-7 päivän ikäisenä oon tainnu pistää. Ja mitä lie sekään oikeasti auttaa. Haluaisin hulluuksissani kokea yhden siirron täysin luomuna, mutta tuskin lääkärit siihen suostuu. Enkä kyllä tietenkään mene omin päin riskeeraamaan alkiota, mutta oikeasti olisi mielenkiintoista kokeilla. Kun aina vain sanotaan jokaisesta tukilääkityksestä, että tämä tukee, mutta selkeää näyttöä ei ole....tukee mitä ja ketä......pelkästäänkö lääkäreiden tilipussia, ja turhaanko pumppaan ylimääräisiä hormoneita kehoon!?

Apua, menkat alkaa 3pvän sisällä ja sitte sitä taas astuu junaan joka vie, eikä hajuakaan mitä perillä on vastassa.

Lullaby, joko sulla on piikitykset käynnissä ja punktio tiedossa?

• Tykkää
Reactions: Domi
Siida, mulla nyt kp5 ja 2 piikkiä menny.. alotin siis vasta kp3 mut kp1 käskettiin syömään vielä zumenonia. Nyt jo jotenki piukee olo m-sarjojen seudulla, en muista et aiemmin ois ollu jo näin aikasin.. mut kai toi annos on ihan ok :confused: ja kun ei oo nyt vähään aikaan paisuteltu. Ylihuomenna mukaan jarru ja ke ultra.

Heh, no ei kai lääkärit lääkkeiden ostosta hyödy...ellei ne oo sit salaliitossa apteekkien ja valmistajien kans ja saa niistä jotain provikoita :p

Lullaby, toi pinkeyshän kuulostaa hyvältä! Mun muistaakseni minullakin viimeksi tuntui jo parin piikin jälkeen että jotain tapahtuu. Ja muutamaa päivää ennen punktiota olivat niin isot, että ne tuntuivat ihon läpi :D Jännä nähdä miten nyt menee.
Mun käsityksen mukaan lääkärit kyllä suosivat tiettyjen lääkefirmojen tuotteita ja saavat niistä provikoita itselleen. Tosin en tiiä, että päteekö näihin hormoneihin sama juttu, mutta miksi ei!?

Joo siis mulla ollut gonapeptyl monesti aina sen olen pistäny kuudenen päivän aamuna.. mutta kun tulos on ollut mikä on, niin miksipä en koklais pistää vaikka tänä iltana.. eihän se lopputulos huonompikaan voi olla..
Ja siis kyllähän on totta että lääkebisnes on aikamoista.. ja sairaaloilla ym. on sopimuksia varmasti lääkefirmojen kanssa, siitä en tiiä miten se heidän (lääkäreiden) henk.koht tilipussiin vaikuttaa.. Mutta en nää muuta syytä esim. siihen että nyt yhtäkkiä määrätään bemfolaa vaikka aijemmin ollut toisen firman vastaava lääke.. diilejädiilejä...:LOL:
Tsemppiä lullaby pistelyyn. Ja Siidakin kohta uudella rundilla (y)

Blob ei sitä kaikille määrätä.. ja itsekkin sain vasta useamman epäonnistuneen siirron jälkeen. Sulla vasta toinen siirto niin ei ihmekkään.. Se on näitä ei välttämättä hyötyä (kiinnittymisen tueksi siis), mutta saattaa olla, ei ainakaan haittaakaan juttuja.. :)

• Tykkää
Reactions: Blob
Toi gonapeptyl on vähä lääkärikohtainen juttu ollu ainaki mun kohdalla. Yks lääkäri määränny ja toisella kerralla sanottu, ettei se oo niin tärkeä ja kuulemma jos tukena on pregnyl, niin se on vähän sama asia kuinka ne vaikuttaa. Ilmeisesti jonku sortin istukkahormonia molemmat, vaikkei gonapeptyl testissä näykkään. Kunhan pääsen folliultraan niin perusteellisesti aion keskustella noista tukilääkityksistä ja siitä, että mistä on oikeasti hyötyä.

Joo Siida todellakin tuki lääkitykset ylipäätään. Mulle sanovat joka kerta kun koitan jotain saada että gonapeptyl on ainut mistä on pitkän aikavälin tilastollista näyttöä että ehkä saattaa olla apua, muista (kortisoni, disperiini ym) heidän mielestään taas näyttöä et ei ole apua. Toisaalla sit ihan toisin..Outoa. Mut pähkäilin et jos se pakastetaan 3 päiväsenä niin sithän se vähän niinkun siirto päivänä tulee 4 päiväseksi niin sithän tänään oliskin ikäänkun se 6. :LOL: No taidan tuikata sen illalla syteen tai saveen.. :D

Domi! Hyvä siitä tulee, piikki lihaan vaan. Yks lekuri sanoi, että hyvä alkio tarraa vaikka koeputkeen :D ja oikeassapa taitaa olla.....enempi ja vähempi jää uskomuksen varaan noi tukilääkitykset, mutta, jos alkio on sinnikäs ja haluaa lapseksi syntyä, niin sitten se syntyy. Tähän uskon minä eniten, mutta mistä sen hyvän alkion sais ja mikä sen elinvoimaisuuden salaisuus....Ikuinen arvoitus!!! Sitä taas metsästämään.

Blaah :notworthy: 6. siirron jälkeinen päivä menossa. Ei tunnu miltään. Ei koko tänä aikana ole ollut mitään tunnetta missään. Mä oon vissiin immuuni Lugeillekin, koska en oo niistäkään saanut mitään. Oikea testipäivä onkin vasta pe 17.3. , tuo 15.3. oli se päivä kun saa lopettaa Luget.

Zoona, jospa ne olot sieltä vielä tulisi <3

--

täällä pp4, lutinuksesta ei oo tullu oireita ekojen päivien jälkeen mut tänään on tuntunut nippailua ja jomottelua vatsalla sekä selällä, sellaista jännää painon tunnetta myös...ei mulla ainakaan normaalisti ennen menkkoja tälläistä ole..

Onnea voimia ja pitkiä hermoja teille zoona ja Blob. Minä oon tienny kiinnittymisen/kiinnittymisyriryksen aina siitä, kun tulee ovistuntemuksia, siis ihan samanlaista tunnetta alamahaan ku ois munia irronnut. Ei sitä tuntemusta ja kipuilua oikein muuten pysty kuvailemaan.

Mulla on ollu tosi poikkeuksellinen tää meneillään oleva kierto. Tein jopa raskaustestin (miehen) mieliksi ku valittelin hänellekkin monen päivän päänjomotusta ja tissikipua sekä kaikenmaailman kolotuksista vatsassa ja jopa muutama repäisykipu ollu!? Siis hetkeäkään en oo epäilly raskaana olevani ku ei nämä oikeen sellasiakaan oireita oo ollu, mutta osittain kyllä jotain samaakin. No, mitä lie, mutta menkat laskujen mukaan pitäis alkaa keskiviikkoon mennessä ja kun tissikipu on lähes pois, niin epäilen niitten alkavan viimeistään huomenna.

Mulla kun on kaikki maholliset eri versiot vihlasuista ja nippailuista ja kolotuksista ja huonosta olost ym. ollut ihan ilman kiinnittymisiä, niin itselle ei luo uskoa mitkään tuntemukset. Eilen oli jonkun sortin tuntemuksia kylläkin munasarja/nivus osastolla sekä kohdussa "menkkajomotusta" hieman sekä yksi vihlasu ylämahalla.. myös nännit arat, mutta se ainakin lie tuli gonapeptylistä.. ja nämä kaikki on tosiaan koetu ennenkin eli ei mitään kiinnittymisliputusta..
Onko Zoonalle ilmennyt tuntemuksia? Ootko testannut ;)
Tapahtuuko kellä muulla mitä?

Blob ja Siida teidän oireet kuulostaa just lupaavilta!

En ole testannut, eikä ole tuntemuksia. Normaalisti alavatsalla tuntuu jotain pari päivää ennen mekkojen alkuja ja nythän on dpo 12 ja siirron jälkeen 7. :cry: eiköhän tämä yritys jäänyt yritykseksi. Se mikä on positiivista, niin ensi viikolla etenee tämän refluksin selvittely.

Yhteistyössä