Domi: Onko sulle koskaan kokeiltu lääkkeelliseen kiertoon siirtoa? Luulisi, että noin monen yrityksen ja erehdyksen jälkeen kokeiltaisiin jo jotain uusia juttuja. Ymmärrän ihan täysin, ettet saa itsestäsi enää kaivettua toivoa
mutta on se silti mahdollisuus, halaus
Kyllähän sitä epäonnisille siirrolle etsii syitä ja seurauksia. Mutta, kun osa lääkäreistä sanoo, että se oviksen ajankohta on todella tärkeä ja osa taas katsoo limakalvon paksuutta. Jos omalla kohdalla ajattelen, niin limakalvon paksuutta on aina kehuttu, eli sen suhteen kai sitte siirrot on ajoittunut suurinpiirtein oikein. Ja toi päättyminen kemialliseen on mulle kyllä sama asia ku epäonnistunut siirto ja viallinen alkio. Yhtä vähän sillä on elämisen edellytyksiä lähteekö lainkaan kehittymään vai yrittääkö ja sammuu heti kolmen päivän jälkeen. Sata kertaa enemmän itkua ja pettymystä. Jos ei oo kehittyäkseen, niin kyllä mieluummin ottaisin negan suoraan. Nämä tuntemukset rakentuu jokaisen omista kokemuksista ja niiden kokemusten jättämistä ruhjeista. Mun mielenterveys ei jaksais enää yhtään epäonnistumista. Eniten pelottaakin just tämä asia kun uus kierros lähtee. Lääkäri meinasi, että tuskin alkioiden laatu paranee kun siittiöt on kehnoja, niin minkä sille voi. Taas vaan pitäis jaksaa ottaa vastaan se mitä tulee. Aiemmin oon kauheesti syyllistäny itseäni kaikesta epäonnistumisesta. Lääkärin kanssa keskustelun jälkeen on se ajatusmaailma onneksi muuttumaan päin. Jospa jatkossa huonoissakin hetkissä muistaisin sen keskustelun. Ei me kukaan voida sille mitään, loppuuko se kehitys vai jatkuuko, ja jos ei jatku, että teinkö jotain väärin!? Et sinä tehny, enkä minä
Blob: Toivotaan alkioille sitkeyttä kohdussa! Vaikka oma olo on varmasti huolestunut, niin kaikki on vielä hyvinkin mahdollista kunhan saat sen palleron mukaasi ja pidät hyvin
Roxanne: Ihania viivoja sulla. Onnea ihan mielettömästi, huikee juttu!! Ja varmasti totta tuo, että hiukan aikainen siirto, ei oo niin vahingollista, kuin että aika-ikkuna on jo umpeutumassa.
Zoonalle piinailuhermoja ja paljon hyviä tuntemuksia!!