The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
Jokiniemi on mukavaa aluetta. Ja sieltä pääsee Pasilaan vartissa. Varmaan ne heittää sut Koivukylään, koska siellä on eniten asuntoja. Koivukylä on aika paha, mutta kyllä sielläkin asuu. Mikäli siis haet Hoasilta Vantaalta. Lapsi saattaa vaikuttaa asiaan. Ehkä sulla on lapsen takia mahdollisuus hakea muitakin edullisia vuokra-asuntoja?
 
Noita meikäläisen juttuja kun tänään ruodittiin niin tuli vaan noi omat ja vuokra jutut puheeks niin siitäpä tuli mieleeni.
No, noi oma/vuokrajutut on vähän semmoisia, et monien mielestä ikään x mennessä pitäis olla vähintäänkin velaton kämppä ja toimistopäällikön vakanssi.

Mutta kun elämä muuttuu. Ilman eroa mä olisin tänään tossa tilanteessa. Mut ero veti taloudellisesti ihan kuiville. Ja jos ei tarpeeks kuiville niin juominen hoiti loput.

Ton lisäksi Suomi on täynnä paikkoja joilla merkittävä työnantaja on laittanu tehtaan kiinni, joten siellä on paljon velkaisia taloja joille ei löydy ainuttakaan ostajaa.

Et ei noi ole mitenkään yksiselitteisiä juttuja.
 
tsuferaffi
Onneksi olkoon oppipaikasta! Hanki läheltä iso asunto, josta maalaat itse seinät ym vapaa-ajalla. Asut yhdessä huoneessa itse ja vuokraat siitä pari huonetta muille. Lattioita ei kannata vaihtaa, kun ne voi peittää matoilla jne. Aloita siitä huoneesta, missä aiot olla itse pidempään. Isot asunnot saa halvemmalla kuin pienet joka paikassa. Jos on 2 wc.tä asunnossa, olis plussaa. Jos et vielä osaa maalata, opit sen kyllä, jos haluat. Maisemasta ei kannata maksaa tuossa vaiheessa - haet vain sopivasti neliöitä ja pintaremontin tarpeessa olevaa asuntoa. Tai niin ainakin itse tekisin. Sitten kun pidät sen siistinä, myyt pois. Laitat ennen kuin tulee rahapula vuokralle. No, hissittömistä taloista saa halvimmalla - ja tarjotahan voi aina niin vähän ku ilkiää:)
Upea kuutamo ulkona nyt - tässä edellinen.
 
No, noi oma/vuokrajutut on vähän semmoisia, et monien mielestä ikään x mennessä pitäis olla vähintäänkin velaton kämppä ja toimistopäällikön vakanssi.

Mutta kun elämä muuttuu. Ilman eroa mä olisin tänään tossa tilanteessa. Mut ero veti taloudellisesti ihan kuiville. Ja jos ei tarpeeks kuiville niin juominen hoiti loput.

Ton lisäksi Suomi on täynnä paikkoja joilla merkittävä työnantaja on laittanu tehtaan kiinni, joten siellä on paljon velkaisia taloja joille ei löydy ainuttakaan ostajaa.

Et ei noi ole mitenkään yksiselitteisiä juttuja.
Ei ole ei mutta...
No mulla pitäs olla tai olis pitäny jo monta vuotta sitten olla oma asunto...oon vuokralla ja sehän ei tunnu kelpaavan.Tässä on niinkun painostus olo kokoajan et höngitään niskaan asian suhteen ja sehän ärsyttää mua suunnattomasti. Pilaan näin loppuelämäni kun olen vuokralla. Ja kun mä en edes tiedä missä haluun asua niin osta siinä sitten kämppää:devil:
 
vierailija
eläpä ny, kyllä paula tietää
Samassa talossa eri asunnot ovat eri hintaisia pelkästään maiseman takia. Hissittömissä taloissa voi ihan hyvin asua 70 vuotiaaksi asti:)
http://yle.fi/uutiset/huonoja_kokemuksia_asuntokaupasta__mita_tekisit_toisin/7127606
Lukkoja huoneisiin saa kaupasta, ei oo kamalan kallista. Mittaa matka kouluun pyöräteitä pitkin - yleensä autolla voi olla paaaaljon pidempi, eikä varmaan radanvarresta sitä halpaa saa tietenkään. Alakerran asunnot taitaa olla halvempia kuin yläkerrassa? Jäi siitä edellisestä postauksesta sana pois: "suhteellisesti".
 
Ei ole ei mutta...
No mulla pitäs olla tai olis pitäny jo monta vuotta sitten olla oma asunto...oon vuokralla ja sehän ei tunnu kelpaavan.Tässä on niinkun painostus olo kokoajan et höngitään niskaan asian suhteen ja sehän ärsyttää mua suunnattomasti. Pilaan näin loppuelämäni kun olen vuokralla. Ja kun mä en edes tiedä missä haluun asua niin osta siinä sitten kämppää:devil:
Ei painostuksesta kande murehtia. Jos sä joskus kämpän ostat, niin ittellesi sinä sen ostat.
 
  • Tykkää
Reactions: päätön
vierailija
oli oli, ei kukaan muu jaksa kirjottaa noin pitkää rimpsua yhteen pötkyyn

määhän en tommosia siis lue ollenkaan...
joo--- enkä tunne sitä seutua sitten ollenkaan, mutta esimerkiksi tässä on kophta esittely, kai samassa talossa? Miksi toinen on nin paljon halvempi?
http://www.etuovi.com/myytavat-asunnot/helsinki/ita-pasila
Jälleenmyyntiarvoa ei kannata vielä ajatella. Monihan hankkii asunnon pelkästään sijoitusmeilessä ja esim saunaa ei kaikki käytä ollenkaan siksi, et joutuu uusimaan ennen myyntiä - ei siis aina oo järkee asioissa tai näkökulmat vaihtelee:)
Tosiasia on tänään, että ihmiset eivät tee pienintäkään remppaa itse, ei osaa, ei halua, ei viitsi. Tarkan työn jälki näkyy, joten sillä arvoa saa nostettua myöhemminkin. Vuokralaisena joutuu sietämään ne kaikki --- mikä tietysti on taas makuasia. Oletan, että voit oppia tekemään itse ne maalausrempat siististi kans... Hitaasti vuosien varrella:)
 
tsuferaffi
joo--- enkä tunne sitä seutua sitten ollenkaan, mutta esimerkiksi tässä on kophta esittely, kai samassa talossa? Miksi toinen on nin paljon halvempi?
http://www.etuovi.com/myytavat-asunnot/helsinki/ita-pasila
Jälleenmyyntiarvoa ei kannata vielä ajatella. Monihan hankkii asunnon pelkästään sijoitusmeilessä ja esim saunaa ei kaikki käytä ollenkaan siksi, et joutuu uusimaan ennen myyntiä - ei siis aina oo järkee asioissa tai näkökulmat vaihtelee:)
Tosiasia on tänään, että ihmiset eivät tee pienintäkään remppaa itse, ei osaa, ei halua, ei viitsi. Tarkan työn jälki näkyy, joten sillä arvoa saa nostettua myöhemminkin. Vuokralaisena joutuu sietämään ne kaikki --- mikä tietysti on taas makuasia. Oletan, että voit oppia tekemään itse ne maalausrempat siististi kans... Hitaasti vuosien varrella:)
Ostatko sä mulle sieltä asunnon, niin mä voin kyl rempata ja vuokrata sit? Vai onko mulle luvassa lottovoitto? Pintaremontti olis mun pienin murhe, jos olisin ostamassa asuntoa (eli jos olis pienintäkään taloudellista edellytystä ja/tai mielenkiintoa asuntokauppoihin).

Nimim. Työtön yksinhuoltaja, joka opiskelee omaehtoisesti aikuislukiossa ennen ammattikorkeaan siirtymistä.

Ps, köyhä paska ei muuten maksa näköalasta tai sijainnista, vaan just siitä mistä sattuu kämpän saamaan ja mihin opintotuki, -laina ym riittää. Ju nou.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vierailija
Ostatko sä mulle sieltä asunnon, niin mä voin kyl rempata ja vuokrata sit? Vai onko mulle luvassa lottovoitto? Pintaremontti olis mun pienin murhe, jos olisin ostamassa asuntoa (eli jos olis pienintäkään taloudellista edellytystä ja/tai mielenkiintoa asuntokauppoihin).

Nimim. Työtön yksinhuoltaja, joka opiskelee omaehtoisesti aikuislukiossa ennen ammattikorkeaan siirtymistä.

Ps, köyhä paska ei muuten maksa näköalasta tai sijainnista, vaan just siitä mistä sattuu kämpän saamaan ja mihin opintotuki, -laina ym riittää. Ju nou.
Sitä tarkoitinkin, mutta kun nyt vaan on sellainen tilanne monissa kaupungeissa, että ne isot asunnot ei mene kaupaksi. Jos on kaksio, ei siihen mielellään mitään vuokralaista ota, mutta sopivalla pohjaratkaisulla - esim 2 ulko-ovea, mikä on ennenvanhaan ollut tavallinen sellaisissa asunnoissa, missä on 2 wc-täkin, voi yhden huoneen pitää aina vuokralla. Ei siis haittaa, jos kiertelee noissa esittelyissä, oppii näkemään. Mutta tietysti se yhtiövastikekin täytyy ottaa huomioon. No, muuttui se lainoitushomma vasta, et pitää olla pesämunaa - pitkiin aikoihin ei tarvinnut olla sellaista... Ei ne esittelyt mitään maksa! Nyt ei ole halvin aika, mut syksyllä, kun monen on pakko myydä, kun ryyppyputki saa aikaan erot ym sellaista, on tarjontaa enemmän - kunhan äkkiä saavat rahat pois. Ehkä ei siellä vaikuta niin paljon, kuin muualla, mutta ei sellaisessa tilanteessa kukaan ehdi remppaamaan... No, ihan uteliaisuuttani katselin, enkä näillä mitään tee. En tunne kohteita ollenkaan, vaan haluan vain herättää ajatuksen niistä ISOISTA asunnoista, mitkä vaan ei mene kaupaksi. Mikä tämäkin sitten oli, en ala selittelemään:
http://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/12773688
Vuokralaisenhan saisit itse valita ja se on ihan eri juttu taas se:)
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä