The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
Mä ainakin poden seuraavat viis vuotta kolmenkympinkriisiä :cry: Heti kun oon toipunut tästä opiskelu- ja muuttokriisistä.
Mut hei!
Sä olet jo selvittänyt ensimmäisen vaiheen. Sulla on opiskelupaikka. Ja sä tiedät, että se on Pasilassa. Johon kuljetaan jokaisella junalla.
Nyt vaan alat kattelemaan kämppiä radanvarresta.
Eikä mikään sano, että opiskelijan pitäis asua opiskelija- asunnossa. Voit kattella kämppiä myös vapailta markkinoilta. Sikäli kun opiskelijan asumistuet hinnaltaan sallivat, mut vuokrat halpenevat mitä pitemmälle radanvartta menee.
Yksityisillä vaan on käytäntönä kahden- tai kolmen kuukauden vuokratakuu.

Mut kun esim. mä tähän nukkumaluukkuun muutin, niin tilanne oli se, että jos yksinäinen mies meinas kämpän löytää niin kaupungin ja "yleishyödyllisten" hakupinoissa paperit menee aina pinon pohjalle.
 
  • Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
vierailija
Onneksi olkoon oppipaikasta! Hanki läheltä iso asunto, josta maalaat itse seinät ym vapaa-ajalla. Asut yhdessä huoneessa itse ja vuokraat siitä pari huonetta muille. Lattioita ei kannata vaihtaa, kun ne voi peittää matoilla jne. Aloita siitä huoneesta, missä aiot olla itse pidempään. Isot asunnot saa halvemmalla kuin pienet joka paikassa. Jos on 2 wc.tä asunnossa, olis plussaa. Jos et vielä osaa maalata, opit sen kyllä, jos haluat. Maisemasta ei kannata maksaa tuossa vaiheessa - haet vain sopivasti neliöitä ja pintaremontin tarpeessa olevaa asuntoa. Tai niin ainakin itse tekisin. Sitten kun pidät sen siistinä, myyt pois. Laitat ennen kuin tulee rahapula vuokralle. No, hissittömistä taloista saa halvimmalla - ja tarjotahan voi aina niin vähän ku ilkiää:)
Upea kuutamo ulkona nyt - tässä edellinen.
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä