The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
vierailija
voi perkele, se unohti linkin viestistään. :ROFLMAO:
En kuvittele, että lukisit niitä ollenkaan, mut nyt löysin sen ohjelman, missä Ville Haapasalo kävi Jänissarella, jossa on Jatulintarha. Katso!
Suomessa jopa matkailukohteissa kerrotaan, ettei tiedetä, mitä ne ovat. No eikai voikaan olla enää samaa, kun on ollut jääkaudet ja maankohoamiset ja ranta on "siirtynyt" sisämaahan:)
Tuo ohelma on kyllä kammottava, mutta uskon, että totta kaikki. Neitoset varmaan on käyneet keräämässä lintujen munia sieltä rantakivikoista, mutta se kivikon m u o t o on selvästi katiska: laskuveden aikaan kala on jäänyt henkiin siihen kivikkoon, kun ei ole ehtinyt uida poiskaan:)
Mut eihän täällä tunneta vuorovesiä, kun täytyis olla vähän isompi rapakko... tide englanniksi, jos googlailet itse.
 
En kuvittele, että lukisit niitä ollenkaan, mut nyt löysin sen ohjelman, missä Ville Haapasalo kävi Jänissarella, jossa on Jatulintarha. Katso!
Suomessa jopa matkailukohteissa kerrotaan, ettei tiedetä, mitä ne ovat. No eikai voikaan olla enää samaa, kun on ollut jääkaudet ja maankohoamiset ja ranta on "siirtynyt" sisämaahan:)
Tuo ohelma on kyllä kammottava, mutta uskon, että totta kaikki. Neitoset varmaan on käyneet keräämässä lintujen munia sieltä rantakivikoista, mutta se kivikon m u o t o on selvästi katiska: laskuveden aikaan kala on jäänyt henkiin siihen kivikkoon, kun ei ole ehtinyt uida poiskaan:)
Mut eihän täällä tunneta vuorovesiä, kun täytyis olla vähän isompi rapakko... tide englanniksi, jos googlailet itse.
luuletko tosiaan että ketään kiinnostaa sun laittamat aiheet ja linkit. tai tajuatko ollenkaan saamaasi palautetta. huku saatana siihen vuoroveteesi.
 
vierailija
Mitä kaikkea Paula itse kasvatat?
Kaikkea kokeilen, mitä tarvin. Kaikkea en tarvi, muta se mikä kasvaa, sitä lisään. Mansikoita haluttaisiin enemmän, mut on räkättirastaat... Perunat syödään, luomurosamundaa ja luomunikolaa on pelkästään. Mustaherukoita tulee jos ei linnut syö niitä. Parsakaaligratiini on lemppariruoka, mut ne Romanescat, mitä vuosi sitten kasvatin, meni pikkupupujen suuhun, vaikka tunneliin ne vein... mahtuhan ne pikkuiset (turvapaikan löysivät) sinne. No, viinirypäleitä kasvaa nyt vuosi sitten rakennetussa kasvihuoneessa ja onpa eka rypäleterttukin siellä:)
Eikai meillä muuta, tilliä ja persijaa ym -kaikenlaista:whistle:
Mitään ei myydä - luomumadariinit, 20 kpl 5-vuotiaita, odottavat yhä viherhuonetta:LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: HopeaToffee
vierailija
luuletko tosiaan että ketään kiinnostaa sun laittamat aiheet ja linkit. tai tajuatko ollenkaan saamaasi palautetta. huku saatana siihen vuoroveteesi.
Mun mummo (jota en koskaan ole tavannut - hänestä minulla on ainoastaan hiuskampa, jonka äiti on antanut, pakeliittinen) muuten on haudattu tuonne maankohoamapuiston viereen:)
Saatana onkin ihmisen keksimä juttu - enkä ole koskaan sitä nähnyt livenä. Ei se sitä tarkoita, etteikö sellainen vaikuttaisi, kun en t i e d ä siitä mitään.
Voihan olla, ettei kaikki tiedä maankohoamisesta jääkauden jälkeen yhtään mitään? Onhan se aika ainutkertainen tapahtuma maailmassa:geek:
 
vierailija
Avasin tosta oven ja kivan viileetä. En tiedä montako päivää täs viel saa olla mut voi hitto sit kun pitää palata sinne omaan takasi...ja äsken ajattelin et ihanan hiljasta tääl niin heti tuli naapurin mukulat pihalle metelöimään.
Voithan sie olla toistekin talonmiehenä, jos he innostuisivat matkalle? Löysin justä äsken kohteen, mikä liittyy edellisiin postauksiin... Ne Jänissaaren Jatulintarhat (kivikatiskat!) taitaa nähdä tuolla retkellä?
 
Mun mummo (jota en koskaan ole tavannut - hänestä minulla on ainoastaan hiuskampa, jonka äiti on antanut, pakeliittinen) muuten on haudattu tuonne maankohoamapuiston viereen:)
Saatana onkin ihmisen keksimä juttu - enkä ole koskaan sitä nähnyt livenä. Ei se sitä tarkoita, etteikö sellainen vaikuttaisi, kun en t i e d ä siitä mitään.
Voihan olla, ettei kaikki tiedä maankohoamisesta jääkauden jälkeen yhtään mitään? Onhan se aika ainutkertainen tapahtuma maailmassa:geek:
 
vierailija
Maapähkinät paahtuu,sit pääsee niitä kuorimaan ja tekemään maapähkinävoita (y):p
Mahtavaa!
Onhan siinä sellainenkin etu, et kun itse tekee, ei sinne kukaan yhtään homeista päästä sekaan:)
Satulinnassa käytiin kerran syömässä ja siellä oli pikku kannu pöydässä. Sitä lorotettiin joka ateriaan, vaikka ei tiedetty, mitä se on. Kun laskua maksettiin (koko rahan edes saatiin syödä, ihanaa oli kaikki! mut yleensä laitetaan itse kaikki ruoat reissussa, kun on keittiökin mukana...) --kysyin, mitä mahtaa olla, kun loppui, kuulin, et hienoksi jauhettua cashewpähkinää, mut en tiedä, olisko olleet paahdettuja. Ei mitään muuta ollut siinä!
 
vierailija
Naapurin röökinkäryt taas tunkeutuu mun kämppään, joten taitaa olla aika taas poltella pihagrillissä märkiä havuja loppupäivän (y)
Ei niitä havukäryjä sunkaan kannattaisi hengittää - ihan hyvällä sanon!
Olen nähnyt kerrostaloasukkailla ilmanpuhdistimia, kun ei sitä nokea ym käryä saa pois mitenkään tuulettamalla ainakaan. Tällainen hiljainen hurisija putsaa ilman hyvin:)
Laita liesituulettimet röörit kiinni - matalapaineellahan ilma tunkeutuu alaspäin? Tai no, voihan sulla olla ilmastointi, mut meillä ei ole. Aina täytyy tietää mikä on auki tai kiinni. Itikatkin tulee muuten savupiipun kautta - voihan olla et joku ei sitäkään tiedä---?
 
vierailija
Ei auttanu särkylääke ja uni PÄÄ HAJOO!
Saatko mistään banaania just nyt? Sulla voi olla kaliumin puutos! Se on pakko korjata heti, kun siitä voi tulla sydänpysähdys, jos ei korjaa. Siksi kaikki kivunlievittäjät voivat olla aina paha juttu, kun se puute vaan on pakko korjata ajoissa, ruoalla. Vanha sivu kertoo siitä, mutta en pysty nyt korjailemaan sitä. Onko kaapissa kaakaota?
 
No joo on tuo itsetehty maapähkinävoi ihanaa ja sata kertaa parempaa kuin kaupan mössöt.

Toiset maustaa raakakaakaakaolla ja hunajalla tai kanelilla,mä laitan vaan ripauksen suolaa.

Mantelivoita pitäis kokeilla .
Niin ja se ihana tuoksu kotona kun paahtaa ja jauhaa pähkinät
 
vierailija
Kylpyhuoneen peseminen höyrypesurilla on melko trooppista puuhaa :alien:
No varmaan! Oletko muuttamassa, kun kaikki paikat koluat samana päivänä?
Mulla ei ole höyrypesintä, vaan kädenkestävää kuumaa vettä ja mikrokuituluutuun sit reippaasti Marseillesaippuaa, kyllä lähtee liat irti, mut kun se täytyy kuumalla huuhdella, lämmin siinäkin tulee. No, hyötyliikuntaa kumpikin, mut tuon saippuan ansiosta tulee sellainen vettähylkivä pinta, et pesen ikkunatkin (kaakeleissahan on kans lasitepinta...) saippualla. Laminaatteihin sitä ei saa käyttää ollenkaan - siis tehokkasta on, mut eipä ole mun kädet koskaan siitä kärsineet ollenkaan, mutta jotain tolua eivät siedä pisaraakaan.
Varmaan ihana se höyrypesin kuitenkin:)
 
vierailija
Ei niitä havukäryjä sunkaan kannattaisi hengittää - ihan hyvällä sanon!
Olen nähnyt kerrostaloasukkailla ilmanpuhdistimia, kun ei sitä nokea ym käryä saa pois mitenkään tuulettamalla ainakaan. Tällainen hiljainen hurisija putsaa ilman hyvin:)
Laita liesituulettimet röörit kiinni - matalapaineellahan ilma tunkeutuu alaspäin? Tai no, voihan sulla olla ilmastointi, mut meillä ei ole. Aina täytyy tietää mikä on auki tai kiinni. Itikatkin tulee muuten savupiipun kautta - voihan olla et joku ei sitäkään tiedä---?
(y)
 
Naapurin röökinkäryt taas tunkeutuu mun kämppään, joten taitaa olla aika taas poltella pihagrillissä märkiä havuja loppupäivän (y)
Sinulta mä tommoisen reaktion ymmärrän kun sinuun on asennettu ne varaosat.

Muissa tapauksissa mä sanon röökinsavusta ruikuttajille, että asut puoli miljoonaa maksavassa kämpässä eikä sillä rahalla ole osattu vetää ilmanvaihtoa mistään muualta kuin naapurin parvekkeelta? Tupakoiva naapuri ei o syy siihen jos kämppä on paska.

Ainahan sitä voi toivoa naapureita jotka eivät paista kalaa, keitä kaalisoppaa, eivät riitele koskaan, lapsensa leikkivät äänettömästi ja sillai.

Tai sit voitais alkaa toivoa semmoista rakentamista missä naapurin äänet ja hajut pysyy naapurissa.
 
vierailija
Minua jo monia muita varmasti kiinnostaa.Kiitos p@ula jatka samaan malliin!
Kiitos!
Olen tottunut siihen, että niskaan tulee, mut tätä sivua en ole vielä siivonnut :)
Tänne on palkattu väkeä pistämään kapuloita rattaisiin, mut täytyy antaa kolista sitten:ninja:
Kalliiksihan se tulee, kun yötöäpäivää täytyy aukoa linkkejä, jotka ei edes kiinnosta - ja syytönhän mie ainaki siihen olen:cool:
p@ula ja p@ul@ ei ole enää mun vallassa ollenkaan, siks kirjoitan vierailijana. Siihenkin olen syytön, mutta aika näyttää--- siksi en aloita keskusteluja ollenkaan, vaikka joku vierailja yrittääkin selvästi keksiä kaikenlaista. Onhan se oma valinta, mitä tekee - tai jättää tekemättä tai mihin suostuu, aika usein?
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä