Onko se Mäkkiruoka nyt oikeasti niin saatanasta?

Mitä sille lapselle käy jos vaikka kerran vuodessa söisi yhden hampurilaisen?

Meni hermot, kun koitin kaverin kanssa sopia retkea keskustaan ja mikään ei oikein käy. Lapsille kun tulee nälkä ennemin tai myöhemmin, ravintolaruoka on kallista ja euron hamppari saatanasta.

:headwall:

bbierass
Ei varmaan ole haittaa JOS se syödään kerran vuoteen. Musta ne on vaan niin ällöjä,,että en halua syödä edes kerran vuodessa enkä tavata kavereita ko hajuisessa paikassa.

Ei varmaan ole haittaa JOS se syödään kerran vuoteen. Musta ne on vaan niin ällöjä,,että en halua syödä edes kerran vuodessa enkä tavata kavereita ko hajuisessa paikassa.
Tuskin on haittaa vaikka kerran kuussakin söis. Mä en vaan tajua tota totaalikieltäytymistä/kieltämistä syömästä pikaruokaa.
Meillä on vasta pikku palan maistanu hampparia eli se ei kuulu ruokavalioon, mutta jos nälkä yllättää niin kyllä sille nyt hampparin antaisin mielummin kuin en lähtisi mihinkään.

Jos otat Happy Mealiin nuggetit (jotka on tehny kanan rintafileestä, ei rustoja, pieniä luita, eikä lihaa ole jauhettu massaksi) ja kylkeen miniporkkanat, lisukesalaatti tai omenapussi ja juomaksi maito tai Tropicana-mehu, niin mikä mättää?

Alkuperäinen kirjoittaja siltä väliltä;30577918:
Ei ole saatanasta, muttei myöskään taivaasta, kuten joittenkin mielestä tuntuu olevan, aivan ultimaatumi herkuttelua :D
En nyt tiedä, onko tuo ihan todellinen väite, että joidenkin mielestä mäkkiruoka on maailman parasta ruokaa. Itse lähestyn asiaa ennemminkin siitä näkökulmasta, että vaikka minä veisinkin mielelläni lapseni syömään ravintolaan sitä "kunnon ruokaa", niin se on käytännössä aika mahdoton yhtälö, jos on liikkeellä kaverin kanssa, joka haluaisi päästä syömisissä mahdollisimman halvalla. Ehdotat mäkkiä ja kaverin vastaus siihen on lyhytnäytelmä oksennusrefleksistä... Mikä on seuraava siirtosi?

vieras...
Niin tämä ongelma taisi olla retki kaupunkiin, ei kuuden tunnin junamatka. Ei silti, aika vihannes tai vähintään hygieniahannele saa olla jos ei osaa tehdä kuutta tuntia huoneenlämmössä selviytyviä eväitä vaan on pakko ottaa sitä lohta :D

siltä väliltä
Alkuperäinen kirjoittaja Björn;30577960:
En nyt tiedä, onko tuo ihan todellinen väite, että joidenkin mielestä mäkkiruoka on maailman parasta ruokaa. Itse lähestyn asiaa ennemminkin siitä näkökulmasta, että vaikka minä veisinkin mielelläni lapseni syömään ravintolaan sitä "kunnon ruokaa", niin se on käytännössä aika mahdoton yhtälö, jos on liikkeellä kaverin kanssa, joka haluaisi päästä syömisissä mahdollisimman halvalla. Ehdotat mäkkiä ja kaverin vastaus siihen on lyhytnäytelmä oksennusrefleksistä... Mikä on seuraava siirtosi?
Aika usein sitä kuulee sanottavan, että kun kerran oikein herkutellaan, niin mennään heseen tai mäkkiin. Mutta en minä sinua tarkoittanut tuolla. Enkä puhunut maailman parhaasta ruoasta ja käytin vielä yhtä sanaakin väärin, mutta siitä ei vissiin vielä ole kukaan ehtinyt huomauttaa :D

Minulle ei tuota tuskaa käydä hampurilaispaikassa toisinaan, kävin lastenkin kanssa joskus.

Fjfkfkfkfn
Jossain luki, että kun omaa elämäänsä ei voi hallita, yritetään hallita sitä ruokaa äärirajoille asti, koska se on se mitä voi hallita. Uskon että osalla on just näin.
Mutta nää ääri-ihmiset on siis oikeesti sairaita. Kukaan ei kuole jos syö mäkissä kerran vuodessa, kuussa tai viikossakaan. 6 pv viikossa voi vetää vaikka mitä (ulkomailta tuoettua ja säteilytettyä) superfuudia..... ja kerran viikossa sitä mikä eteen sattuu.

Kohtuus kaikessa on Arvo Ylpön lause ja niin TOTTA,

viera.s
Ihan pienelle en halunnut syöttää, mutta alle 3-vuotiaalle nyt voikin ottaa vaikka pilttipurkin mukaan. No jonkun mielestä tietty nekin voi olla kelvotonta ruokaa, mutta minusta ihan ok ja niillä taaperon ruokailut reissuissa ratkaistiin. 3-vuotiaalle ja vanhemmalle taas se mäkkiruoka satunnaisesti on ihan ok. Suurin ongelma että se on tosi suolaista. Periaatteessa voi niistäkin tosiaan koostaa terveellisen vaihtoehdon, mutta meidän lapsi ei ihan pienenä oikein mitään salaatteja suostunut syömään, kasvikset upposi lähinnä ruuan mukana tai kypsänä kasvislisukkeena.

Arkisin joku lounasruokapaikka on minusta hyvä vaihtoehto lasten kanssa. :) Niissä ruoka on sekä kohtuuhintaista että kohtuullisen terveellistä. Viikonloppuna ei vaan ole välttämättä nämä auki tai jos onkin, viikonloppuhinnat on korkeammat kuin arkilounaan hinta.

viers
Onhan se kaloripitoista ruokaa, muttei se nyt mitään erityisen vaarallista ole. Ranskalaiset perunat ja sokeripitoinen limsa ovat tunnetusti ne "pahimmat" jutut. Esimerkiksi se Happy Mealin hampurilainen ei ole sen kummempaa, kuin vaalea sämpylä, jauhelihapihvi, kaksi suolakurkkua, ripaus sipulia ja jonkin verran ketsuppia. Eli eipä nyt ihan hirveästi eroa vaikka itse tehdyistä lihapullista jonka kylkeen lapsi söisi leivän. Ranskalaiset ovat rasvassa uppopaistettuja, mutta jos niitäkään ei joka viikko syö, niin ei siitä haittaa ole.

Yleisesti on harhakäsitys juuri tällaisista "pahoista syömisistä", että ne vie lapsen tuhoon. Sillä ei kuitenkaan oikeasti ole väliä vaikka kävisi kerran kuussa mäkkärissä ja joka lauantai olisi karkkipäivä, KUNHAN muu ruoka on terveellistä. Liikalihavuus kun syntyy juuri siitä, että epäterveellistä ravintoa syödään arkiruokana.

Spencer Hastings
Mäkissä voi koota saatanallisen aterian, tai erittäin normaalin vaihtoehdon. Mutta ei se saatanallinenkaan ole mitään hermomyrkkyä harvoin nautittuna. En jaksa ääri-ihmisiä. Toisaalta jos Mäkkärin karttaminen on eettinen valinta niin hmm jooo. Mutta sitten taas jos pitää mahdollisimman halvalla päästä, niin se ei oikein istu siihen eettisesti mussuttamiseen.

Yhteistyössä