T
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
"Mä voin olla sun tukena, voin olla kuunteleva korva ja olkapää jota vasten itkeä. Tarviitko lastenhoitoapua? Entä siivousta, voin tulla auttamaan sua siivouksessa? Jos tarvitset kaupasta jotain niin mä tuon kyllä!". Jne.Soitat ja sanot, että sulla on nyt sellaista meneillään ettet jaksa tavata ketään tmv.
Jos se kaveri on niin yksinäinen mitä olet antanut ymmärtää niin olisikohan nyt vaan parempi että sanot itse soittavasi hänelle kun sinulla on aikaa.
Ja tosiaan soitatkin.
Tarviiko kyseinen ihminen hyljätä sen takia kun on hiukan epäsosiaalinen ja ei muita kavereita.
Vai kuuluuko apee niihin ihmisiin ketkä ei voi olla näiden ihmisten ystäviä joilla jo ei ennestään ystäväää.
Siis ei tietenkään mulle ole kynnyskysymys tässä nyt se, että hänellä ei ole muita ystäviä, eihän mullakaan aluksi ollut. Mutta mä en kestä tollaista että soitetaan monta kertaa päivässä eikä uskota että en aio nyt lähteä mihinkään. Ja muutenkin kun en ole yhtään samalla aaltopituudella hänen kanssaan.
Tässä yksi ihan vaan esimerkkipuhelu mitä joudun käymään monta kertaa päivässä:
"ring-ring, puhelin soi"
Minä: Moi.
Tyttö: Moi, mä oisin lähdössä kattelemaan uusia välineitä harrastusta varten, lähetkö mukaan?
Minä: olin just menossa laittamaan poikaa päiväunille
Tyttö: Eikö hän vois mennä vähän myöhemmin?
Minä: ei kun hän nukkuu joka päivä samaan aikaan, päivä menee pilalle jos venyy.
Tyttö: Jos hän nukkuis autossa?
Minä: ei tuo poika ikinä nuku autossa kun ei malta.
Tyttö: Entä jos hän ei nukkuis tänään päiväunia?
Minä: Se ei kyllä käy, katotaan joku toinen kerta (joo tiedän et on tyhmää sanoa noin, mutta en pääse hänestä eroon puhelimessa muuten)
Tyttö: no monelta poika herää, jos mennään silloin?
Minä: Meillä on iltapäivällä menoa, katotaan oikeesti joku toinen päivä.
Tyttö, okei... (sitten hän jää roikkumaan linjan toiseen päähän, muttei suostu lopettamaan puhelua)
Ja sitten se soittaa samanlaisen puhelun parin tunnin päästä uudestaan...
Hitto että olet tyhmä! Sori nyt vaan!
Itse valitat kuinka pääset tuosta eroon kun samaan aikaan ruokit häntä että katsellaan joku toinen kerta.
Pakkoko sitä oletetun kaverin mielikuvitusta on ruokkia sillä katsellaan joku toinen kerta sanomisella, ja sitten vielä itse vingut kuinka pääset hänestä eroon.
Ajatustelukijako tuon kaverisi kuuluisi olla?
oi, tulipas niin mieleen oma riippakivi vuosien takaa. Itse asiassa tän palstan kautta tutustuin tuohon kyseiseen ihmiseen. Kaikki alko sillä että tänne alko mulle tulla yv:tä monta kertaa pvässä. No sitten tapailtiinkin muutamia kertoja, tosin mulla oli matkaa 60km kaupunkiin jossa hän asui ja sen takia en kovin usein (onneks) nähny häntä. Puheluita ja tekstareita tuli useempia päivässä, ei meinannu päästä millään eroon. Se alko jo olla tosi rasittavaa. Tällä ihmisellä oli myös jotain "ongelmaa". 2 lasta kertoi olevan, tyttö ja poika. Ja mieskin jopa joka ei häntä kuulemma päästä töihin jne. Alko jo siinä vaiheessa vähän kelloja soittaa päässä että mikäs tää nyt on oikein. Kuulemma kukaan kaupungin muista äideistä ei hänestä välitä, että kahviloissakin vaan katellaan kieroon jne.
Ne puhelut alko olla semmosia tunnin mittasia ainakin. Minäkin sitä touhua kuukausia jaksoin (en tiiä miten), mutta sitten napsahti. Laitoin hälle tekstiviestiä kylmästi vaan että en halua olla enää tekemisissä kun en tykkää siitä miten hän takertuu, ja ei anna yhtään toiselle tilaa hengittää. Niitä viestejä tuli vielä tuon jälkeen, ja varmaan puheluitakin, mutta en enää niihin vastannu mitään.
Sitten myöhemmin luin kirjotuksia hänestä... oli ollu sama ongelma muittenkin kanssa. Onneks pääsin sitten lopulta eroon.
Tuo on henkisesti tosi raskasta kun koko ajan joku soittelee ja viestittelee, ihan niinkun olis lapsi jalassa roikkumassa
Mun neuvo on että laitat suoraan vaan viestiä, vaikka se pahalle tuntuukin. Mutta ei siitä muuten eroon pääse.
Sinuna sanoisin kauniisti "En halua pahoittaa mieltäsi, mutta mun täytyy sanoa tämä. Emme voi olla ystäviä, minulla ei ole aikaa eikä jaksamista siihen".