H
"haha"
Vieras
muutitko kenties Siilinjärvelle? Siellä on ainakin yksi tuommoinen. T. Muutin Kuopioon kun en kestänyt enää...
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Tyttö: Moi, mä oisin lähdössä kattelemaan uusia välineitä harrastusta varten, lähetkö mukaan?
Minä: olin just menossa laittamaan poikaa päiväunille
Kyllä minäkin "tyttönä" tästä päättelisin, että ongelma on että lasta ollaan laittamassa päiväunille ja yrittäisin sitten ehdottaa jotain jolla ongelma ratkeaisi (-> "mennäänkö päiväunien jälkeen, sekin sopii minulle hyvin").
En näkisi tarpeelliseksi sanoa ilkeästi (vielä) enkä alentuvasti tyyliin "voisithan yrittää etsiä sopivampia kavereita" tms. Mutta tuo puhelinesimerkkisi oli semmosta roikottamista. Jos et halua mennä, sano, että et halua mennä, älä anna ymmärtää että haluaisit kyllä, mutta kun on päiväuniaika tms.
Siis ei tietenkään mulle ole kynnyskysymys tässä nyt se, että hänellä ei ole muita ystäviä, eihän mullakaan aluksi ollut. Mutta mä en kestä tollaista että soitetaan monta kertaa päivässä eikä uskota että en aio nyt lähteä mihinkään. Ja muutenkin kun en ole yhtään samalla aaltopituudella hänen kanssaan.
Tässä yksi ihan vaan esimerkkipuhelu mitä joudun käymään monta kertaa päivässä:
"ring-ring, puhelin soi"
Minä: Moi.
Tyttö: Moi, mä oisin lähdössä kattelemaan uusia välineitä harrastusta varten, lähetkö mukaan?
Tyttö: Eikö hän vois mennä vähän myöhemmin?
Minä: ei kun hän nukkuu joka päivä samaan aikaan, päivä menee pilalle jos venyy.
Tyttö: Jos hän nukkuis autossa?
Minä: ei tuo poika ikinä nuku autossa kun ei malta.
Tyttö: Entä jos hän ei nukkuis tänään päiväunia?
Minä: Se ei kyllä käy, katotaan joku toinen kerta (joo tiedän et on tyhmää sanoa noin, mutta en pääse hänestä eroon puhelimessa muuten)
Tyttö: no monelta poika herää, jos mennään silloin?
Minä: Meillä on iltapäivällä menoa, katotaan oikeesti joku toinen päivä.
Tyttö, okei... (sitten hän jää roikkumaan linjan toiseen päähän, muttei suostu lopettamaan puhelua)
Ja sitten se soittaa samanlaisen puhelun parin tunnin päästä uudestaan...
Minä vastaisin ensimmäiseen kysymykseen, että en lähde, ei kiinnosta.
"ring-ring, puhelin soi"
Minä: Moi.
Tyttö: Eikö hän vois mennä vähän myöhemmin?
Minä: ei kun hän nukkuu joka päivä samaan aikaan, päivä menee pilalle jos venyy.
Tyttö: Jos hän nukkuis autossa?
Minä: ei tuo poika ikinä nuku autossa kun ei malta.
Tyttö: Entä jos hän ei nukkuis tänään päiväunia?
Minä: Se ei kyllä käy, katotaan joku toinen kerta (joo tiedän et on tyhmää sanoa noin, mutta en pääse hänestä eroon puhelimessa muuten)
Tyttö: no monelta poika herää, jos mennään silloin?
Minä: Meillä on iltapäivällä menoa, katotaan oikeesti joku toinen päivä.
Tyttö, okei... (sitten hän jää roikkumaan linjan toiseen päähän, muttei suostu lopettamaan puhelua)
Joku taisi jo todetakin, että laastarin voi irroittaa nopeasti kertarykäisyllä tai hitaasti hivuttaen.
Se, kumman tavan ap valitset, on vain sinusta itsestäsi kiinni. Vai valitsetko sen, että laastari on ja pysyy sinussa ikuisesti?
Täähän meneekin jännäksi kun molemmat asianomaiset ilmeisesti palstailee täällä!