miesystävä haluisi isyystestin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapsen kannalta kasvatusta ja elatusta hoitava isä on tärkeämpi kuin tyhjätasku bioisä.

Tieto bioisän olemassaolosta ei lämmitä jos testaus samalla tarkoittaa että perhe hajoaa ja lapsi jää yh-äidin kasvatuksen varaan.

Miksi kasvattavalla ja elatusta hoitavalle isälle ei voi suoda mahdollisuuttaa itse päättää, haluaako hän kasvattaa ja elättää toisen miehen lasta? Ja miksi sun versiossa se bioisä on aina joku luuseri? :D

Mielestäni on mielenkiintoista, että äidin ei tarvitsee ottaa mitään vastuuta teostansa, mutta asiaan syytön mies pistetään vastamaan lapsen parhaasta. Miksi?

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Lapsen kannalta kasvatusta ja elatusta hoitava isä on tärkeämpi kuin tyhjätasku bioisä.

Tieto bioisän olemassaolosta ei lämmitä jos testaus samalla tarkoittaa että perhe hajoaa ja lapsi jää yh-äidin kasvatuksen varaan.

Miksi sä oletat, että bioisä olis tyhjätasku?

Varakkailla miehillä on huomattavasti paremmat saumat käydä vieraalla pesällä.

Mistä mies voi tietää, onko naisella puhtaat jauhot pussissa ellei sitten dna-testauksella?

En kyllä käsitä. Siis eikö nykyään vain luoteta ihmisiin, edes siihen omaan kumppaniin? Miksi mies haluaa olla naisen kanssa johon hän ei luota?
Me odotamme nyt ekaa lasta, eikä ole ollut puhettakaan dna-testeistä. Ja todellakin pettyisin ja suuttuisinkin jos mies yhtäkkiä alkaisi vaatimaan niitä.

Jos hän sitä vaatisi, niin kyllä se siihen menis että se testi tehtäis, mutta kun minä miehen silmissä kuitenkin joku jakorasia olen, niin meidän suhde päättyisi siihen kun hän saa testituloksen kouraan.

Ainakin äiti olisi itse syyllinen yksinhuoltajuuteensa. Lisäksi lapsen kannalta parempi, että on jo alunperin yh:n lapsi, kuin että kuvittelee ikään x asti isäkseen miestä, joka sitten ehkä myöhemmin suuttuu eikä halua edes tavata.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Isyystesti pitäisi tosiaan olla pakollinen, liian moni mies kasvattaa toisen lapsia ominaan. Minä tekisin naiselta salaa testin, ei maksa nykyaikana edes kovin paljon.

[QUOTE="123";30381647]En kyllä käsitä. Siis eikö nykyään vain luoteta ihmisiin, edes siihen omaan kumppaniin? Miksi mies haluaa olla naisen kanssa johon hän ei luota?
Me odotamme nyt ekaa lasta, eikä ole ollut puhettakaan dna-testeistä. Ja todellakin pettyisin ja suuttuisinkin jos mies yhtäkkiä alkaisi vaatimaan niitä.

Jos hän sitä vaatisi, niin kyllä se siihen menis että se testi tehtäis, mutta kun minä miehen silmissä kuitenkin joku jakorasia olen, niin meidän suhde päättyisi siihen kun hän saa testituloksen kouraan.[/QUOTE]

Luottamus hyvä, varmuus parempi.

Jos sä haet määrättyjä duuneja, niin sinulle tehdään duunin vaatimat turvallisuusselvitykset. Voit tietty kieltäytyä niin inhoista työnantajista jotka eivät luota.

Miksi kasvattavalla ja elatusta hoitavalle isälle ei voi suoda mahdollisuuttaa itse päättää, haluaako hän kasvattaa ja elättää toisen miehen lasta?

Mies ottaa aina tietoisen riskin kun hän perustaa perheen naisen kanssa. Elatuksen korvikkeena mies saa vaimon joka antaa säännöllistä seksiä sekä joukon lapsia joista hän voi kasvattaa mieluisia kalastuskavereita.

Näin perheet ovat toimineet kautta aikojen, jo kauan ennen kuin DNA-testit keksittiin.

Luottamus hyvä, varmuus parempi.

Jos sä haet määrättyjä duuneja, niin sinulle tehdään duunin vaatimat turvallisuusselvitykset. Voit tietty kieltäytyä niin inhoista työnantajista jotka eivät luota.

Minusta random työnantaja ja oma kumppani on vähän eri asia. Jos minun pomo nyt vuosien jälkeen yhtäkkiä tyhjästä sanoisi että hän muuten haluaa selvittää mun rikosrekisterin koska minä olen epäilyttävän oloinen eikä minuun voi luottaa, niin kyllä sekin tuntuisi tosi pahalta.

Mies ottaa aina tietoisen riskin kun hän perustaa perheen naisen kanssa. Elatuksen korvikkeena mies saa vaimon joka antaa säännöllistä seksiä sekä joukon lapsia joista hän voi kasvattaa mieluisia kalastuskavereita.

Näin perheet ovat toimineet kautta aikojen, jo kauan ennen kuin DNA-testit keksittiin.

Onneks maailma on monin tavoin kehittynyt. Mä en tosiaankaan viittis leikkiä kotia naisen kanssa joka tarvitsee omistajan ja elättäjän. Tota varten on kissat ja koirat.

• Tykkää
Reactions: Scarlett O Harava
Meillä jos mies haluis testin niin sen myös sais. En lähtis, en suuttuis, enkä alottais mitään perhehelvettiä ja enkä erois. Mies ei ole halunnu, koska sano, että isästä ei voi erehtyä, kun tytärtä katsoo, tytär on tullu isäänsä täysin :). En ole pettäny miestäni ja musta ei vaan siihen olis.

En vaan ymmärrä, että jos mies vaatii testejä niin miks, siitä pitää suuttua/loukkaantua tai olla vähintään eroomassa?!? Kai miehilläkin on oikeus olla varma siitä, että kenen lasta/lapsia kasvattaa ja elättää? Huhhuijaa, mitä logiikkaa, vaikuttaa luottamukseen?!? Mutta mieheltä viedään oikeus olla varma... Palstan mielestä, tietysti paljon välii, kuka sitä lasta kasvattaa ja elättää, kunhan sillä munat on jalkojen välissä. Viis lapsesta ja siitä, että lapsi varmasti haluu jossain vaiheessa biologisesta isästään tietää. Totuus on aina, että joka ikinen lapsi haluaa tietää biologiset vanhemmat, koska veri on vettä sakeempaa, AINA.

Alkuperäinen kirjoittaja mies minäkin;30381904:
Isyystesti pitäisi tosiaan olla pakollinen, liian moni mies kasvattaa toisen lapsia ominaan. Minä tekisin naiselta salaa testin, ei maksa nykyaikana edes kovin paljon.

Entä jos tällainen asia tulisi ilmi vasta lapsen ollessa useamman vuoden vanha? Muuttaisiko se suhteen lapseen, lakkaisitko huolehtimasta ja hoitamasta?

Entä jos tällainen asia tulisi ilmi vasta lapsen ollessa useamman vuoden vanha? Muuttaisiko se suhteen lapseen, lakkaisitko huolehtimasta ja hoitamasta?

Nainen olisi tässä tapauksessa pettänyt minua, joten se on minulle automaattinen deal breaker. Asiasta ei edes neuvotella, olen tämän muuten suhteiden alussa kertonut, että jos nainen pettää niin se on ero, eikä toivoa yhteen palaamisesta enää ole.

Olen myös kertonut, että jos tekee mieli olla vieraiden miesten kanssa, niin mielummin erotaan, niin voi tehdä sen sinkkuna, ettei loukkaa turhaan toista. Eli lakkaisin huolehtimasta, katkaisen myös kaikki välit tähän naiseen.

Tietenkin naiset ajattelevat lapsen parasta? Mutta miksi nykyisin miehen syrjähypyistä syntyneitä lapsia ei oteta kasvatettavaksi miehen perheeseen, jos se on hyvin toimeentuleva, lapsirakas ja hyvinvoiva. Onhan lapselle parempi tulla kasvatetuksi ehjässä rakastavassa perheessä kuin kertapanon yh-lapsena. Äitipuoli tietenkin rakastaa miehensä lasta kuin omaansa, vaikka mies sen kaksikymppisen ukranalaisen marjanpoimijan kanssa lapsen alulle laittoikin.

[QUOTE="123";30381647]En kyllä käsitä. Siis eikö nykyään vain luoteta ihmisiin, edes siihen omaan kumppaniin? Miksi mies haluaa olla naisen kanssa johon hän ei luota?

Jos hän sitä vaatisi, niin kyllä se siihen menis että se testi tehtäis, mutta kun minä miehen silmissä kuitenkin joku jakorasia olen, niin meidän suhde päättyisi siihen kun hän saa testituloksen kouraan.[/QUOTE]

Noin 10% lapsista syntyy luottamusliitoissakin toiselle miehelle kuin oletetaan. Vaikka pitäisi luottaa, niin onko siitä haittaa, että teettää testin? Ymmärrän tunnepuolen ongelmat, mutta mikäli eletään realismissa, niin sehän on molempien etu, jos on testattu?

Ei dna-testin teettäminen tee sinusta jakorasiaa. Testi voi itseasiassa jopa parantaa liittoanne, koska mahdolliset epäilyt häviävät. Korostan: mahdolliset.

Alkuperäinen kirjoittaja mies minäkin;30382509:
Nainen olisi tässä tapauksessa pettänyt minua, joten se on minulle automaattinen deal breaker. Asiasta ei edes neuvotella, olen tämän muuten suhteiden alussa kertonut, että jos nainen pettää niin se on ero, eikä toivoa yhteen palaamisesta enää ole.

Olen myös kertonut, että jos tekee mieli olla vieraiden miesten kanssa, niin mielummin erotaan, niin voi tehdä sen sinkkuna, ettei loukkaa turhaan toista. Eli lakkaisin huolehtimasta, katkaisen myös kaikki välit tähän naiseen.

Huh huh, miten kylmä suhtautuminen. Tosin olen aina tiennyt, että miehet on justiinsa tollasis, voivat hylätä lapsensa tosta vaan.

Jos mulle tultaisiin nyt vuosien päästä sanomaan, että tuo sun lapsi ei olekaan biologisesti sun, en tosiaankaan hylkäisi häntä. Olen häntä vauvasta asti kasvattanut js rakastanut, tottakai hän on mun! Siinä ei biologia paljon painaisi.

Huh huh, miten kylmä suhtautuminen. Tosin olen aina tiennyt, että miehet on justiinsa tollasis, voivat hylätä lapsensa tosta vaan.

Jos mulle tultaisiin nyt vuosien päästä sanomaan, että tuo sun lapsi ei olekaan biologisesti sun, en tosiaankaan hylkäisi häntä. Olen häntä vauvasta asti kasvattanut js rakastanut, tottakai hän on mun! Siinä ei biologia paljon painaisi.

Entäs jos... asia olisi paljastunut jo synnytyslaitoksella?
Entas jos... puolisosi ottaa nyt sinusta eron ja sinulle jää lapsesta parin päivän tapaamiset kuussa, tulojesi mukaiset elarit ja tieto siitä, että lapsi ei ole sinun?
Entäs kun... lapselle itselleen paljastuu, että isänä pitämänsä ei olekaan isä?
Entäs jos... teidän kahden valkoihoisen syntynyt lapsi olisi yönmusta niin sanoisitko, että ei se biologia merkkaa mitään?

[QUOTE="123";30383284]Niin, epäilyt vieraan miehen lapsesta. Harvoin ne pettämiset kuitenkaan taitaa päätyä siihen raskautumiseen...
Onko naisilla sitten kans joku tuollainen testi jolla voi testata onko mies pettänyt?[/QUOTE]

Isyystestithän olisivat nimenomaan lapsen etu. Ei niillä pettämisiä voi selvittää mitenkään jos ehkäisy pelaa.
Naisillahan on käytössä ihan toi sama testi. Epäilty isähän tullaan hakemaan kotoa viime kädessä poliisin toimesta.

Isyystestithän olisivat nimenomaan lapsen etu. Ei niillä pettämisiä voi selvittää mitenkään jos ehkäisy pelaa.
Naisillahan on käytössä ihan toi sama testi. Epäilty isähän tullaan hakemaan kotoa viime kädessä poliisin toimesta.

Mutta se mies joka vaatii tuota testiä ei ajattele pätkääkään lasten etua. Pelkästään sitä että nainen on käynyt vieraissa.
Näitä testejä vaativat miehet varmaan pistävät naisensa sp-tautistesteihinkin tietyin väliajoin?

[QUOTE="123";30383299]Mutta se mies joka vaatii tuota testiä ei ajattele pätkääkään lasten etua. Pelkästään sitä että nainen on käynyt vieraissa.
Näitä testejä vaativat miehet varmaan pistävät naisensa sp-tautistesteihinkin tietyin väliajoin?[/QUOTE]

Suhteesta jossa ei ole lapsia pääsee halutessaan eroon ihan ilmoitusasiana, vaikka syy olis liian laiha kahvi.
Lapsesta taas ei. Äiti yleensä on varmasti selvillä, joten isyys on se asia joka olis kaikkien oikeusturvan kannalta syytä selvittää.

Hinta on täl hetkellä reilu kakssataa. Kun niit tehtäis enemmän, niin hinnat putoaisivat rajusti ja hommaa varten automaattisesti syntyis useampikin asiaan vihkiytynyt labra.

En tiedä mitä maksavat jo tällä hetkellä raskausaikana normaalisti tehtävät tutkimukset, mut eivät ole ilmaisia.

Isyystesti vaatii ihmistyövoimaa ja on vaikeasti automatisoitavissa, joten kovin suuriin hinnanalennuksiin en usko. Oikeastiko sä vertaat raskauden aikana sikiön terveyden seurantaan tehtäviä testejä johonkin isyystestiin??! Sitä paitsi esim. NT-ultran kanssa tehtävät veriseulat tekee kone eli näyte laitteeseen ja vähän päästä se kertoo tuloksen eli yksi ihminen tekee helposti suuren määrän testejä. Lisäksi Suomessa on on neonataaliseulonnat niin lapsenkengissä, että jos ylimääräistä rahaa jostain löytyy, niin mieluummin sinne. Siinä sentään pelastettaisiin muutama lapsi vuosittain vakavilta kehitysvammoilta. Toki olen sitä mieltä, että omalla kustannuksella miehen pitäisi saada kyseinen testi ilman äidin lupaa, jos kovasti epäilyttää.

Isyystesti vaatii ihmistyövoimaa ja on vaikeasti automatisoitavissa, joten kovin suuriin hinnanalennuksiin en usko. Oikeastiko sä vertaat raskauden aikana sikiön terveyden seurantaan tehtäviä testejä johonkin isyystestiin??! .

Miksi en voisi verrata?
Johonkin isyystestiin??? Naiset yleensä tietävät oman äitiytensä ja lastensa isän. Joten on ihan ymmärrettävää, että naisen mielenkiinto isyystestin teettämiseen alkaa jos joltain haluaa elareita.
Umpirakastuneena tota asiaa ei osaa ajatella, mut kymmenen vuotta myöhemmin erotappeluksien jälkeen mieli saattaa muuttua.

Toki olen sitä mieltä, että omalla kustannuksella miehen pitäisi saada kyseinen testi ilman äidin lupaa, jos kovasti epäilyttää.

Luet ketjua, jossa joka kolmas kirjoitus sanoo, että jos mies tommoisen rohkenis pyytää/vaatia tai etenkin ilman lupaa tehdä, niin ero tulis oitis.

Ja jos sä näet asian pelkkänä kustannuskysymyksenä, niin laske huvikses kolmentuhannen lapsen elarit, keskimäärin parisataa kuussa väärän miehen maksamana.

Yhteistyössä