miesystävä haluisi isyystestin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

"suru"

Vieras
Meillä on ollut ihana suhde ja mitään pettämistä ei ole ollut puolin eikä toisin. Luotan miesystävääni sataprosenttisesti. Silti minua painaa yksi asia. Syön pillereitä ja aloimme juttelemaan, voiko vahinko sattua siitä huolimatta. Mies sanoi, ettei usko raskautumisen mahdollisuuteen ja jos niin kävisi, vaatisi isyystestin. Jäi aika paska maku siitä keskustelusta. Olen sanonut monta kertaa, etten häntä petä,enkä semmoinen ihminen ole mutta kyllä tuo tuntuu niin hirveältä kuulla, että silti epäilee. Suutahdin sitten siitä, että ajattelisi minun olevan läynyt pettämässä häntä jos raskautuisin. :( Mitään semmoista ei ole tapahtunut mistä pitäisi edes moista ajatella. Silti ajattelee. Anteeksi purkaus.

Faktat tuppaa satuttamaan. Mies on oikeassa: sanaan ei voi luottaa, vaikka kuinka rakastaisi. Eikä sinun tule siitä loukkaantua, vaan kannustaa, että jos näin kävisi, tietysti tehtäisiin dna-testi.

Mutta siis, hassua. Miten pillerien syönti ja pettäminen liittyvät toisiinsa?
Koska nainen syö pillereitä, hän vahinkoraskauden tapahtuessa olisi pettänyt? Eihän se pilleriensyönti mahdollista salasuhteessa raskaaksi tuloa sen enempää kuin omassakin suhteessa.
Sen ymmärtäisin jos mies ei luottaisi naisen syöneen pillereitä ja tulleen ns tahallaan raskaaksi.

Ymmärtäisin jos meillä olisi ollut vähän aikaa kestävä suhde. Mutta olemme seurustelleet useamman vuoden enkä usko että miehenikään minua pettäisi. Molemmille piti olla selvää että suhde sitten lopetetaan jos muut alkaa kiinnostamaan. :( Jos tulisin raskaaksi, olisin sitten hänen ajatuksellaan käynyt häntä pettämässä tai se mahdollisuus hänen mielestään olisi olemassa. Loukkaannuin kovasti, enkä voi sille mitään. Inhottavaa olla ihmisen kanssa joka ei luota minuun vaikka minä luotan häneen 100%

Mun mielestä isyystestin haluaminen vakituisessA suhteessa kertoo jonkinasteisesta traumasta, hylätyksi tai petetyksi joutumisesta aiemmassa vaiheessa tai lapsuudessa.

Mies on vaan tyhmä kun luulee että pillerit on 100% varmoja. Näytä sille faktat miten hyvin ne tehoaa, ettei sitten ole iso kriisi jos sattuvatkin pettämään tai että mies voi käyttää muuta ehkäisyä lisänä niin ettei tule vahinkoraskauksia.

Outoa logiikkaa mieheltä. Jos hän kerran ei usko että pillereitä syöden voi tulla raskaaksi hänen kanssaan, niin miksi samoja pillereitä syöden voi tulla raskaaksi jonkun toisen kanssa?

Itse varmaan sanoisin jotain sen tapaista, että: "Joo, tottakai voi siinä tapauksessa tehdä isyystestin, tosin voi olla että suhde varmaan kaatuisi joka tapauksessa, kun kerran luottamusta ei ole. Tai ainakaan itse en varmaan haluaisi olla suhteessa, jossa ei luoteta toisiimme."

Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30378768:
Itse varmaan sanoisin jotain sen tapaista, että: "Joo, tottakai voi siinä tapauksessa tehdä isyystestin, tosin voi olla että suhde varmaan kaatuisi joka tapauksessa, kun kerran luottamusta ei ole. Tai ainakaan itse en varmaan haluaisi olla suhteessa, jossa ei luoteta toisiimme."

Miksi puhuisit kolmannessa persoonassa? Nainen jolla on puhtaat jauhot pussissa suostuu testiin ilman itkupotkuraivareita.

Mullekin mies sanoi samoin ja eiköhän se tehtäis joka tapauksessa ku ei olla naimisissa, jos siis raskaaksi tulisin. Sanoin sille että "joo tottakai, ja en mää nyt nii tyhmä ois että pettäisin sua ja en käyttäis kortsua" :D iha hyvässä hengessä käytiin siis tämä keskustelu, huumorilla niinku aina.

Isyystestiä vakituisessa suhteessa kyselee mies, jolla itsellään on pettäminen käväissyt mielessä enemmän kuin kerran tai sitten häntä on petetty niin, ettei pysty enää läheiseen ihmiseen luottamaan.

Musta olis ihan kamalaa jos mun tärkeimmässä ihmissuhteessa olisi noin vähän luottamusta. Eikä varmasti olisi sama luottamuksen ja rakkauden tunne enää tuollaisen keskustelun jälkeen. Testin voi toki tehdä ja jos epäilyttää, mutta kannattaa teettää se salaa. Samalla voi sitten miettiä, miksi roikkuu parisuhteessa jossa ei voi luottaa toiseen osapuoleen.

Me asuimme töiden vuoksi eri paikkakunnilla kun lapsi sai alkunsa, ja välimatkaa oli sen verran, että tapaamisiakin oli vain kolmen viikon välein. Silti ikinä ei tuollainen epäluottamus ole saanut jalansijaa meidän parisuhteessa.

Ei tehty testiä koska en halunnut loukata vaimoa. Jälkeenpäin on kyllä kaduttanut koska epäilys on hiipininyt mieleen. Suosittelen testiä kaikille koska testin avulla asia saadaan pois päiväjärjestyksestä.

En ymmärrä kans mitä tekemistä pillereillä on koko asiassa? Ainoa selitys on, että mies epäilee tai teitää olevansa tuhkamuna, ja siksi hänelle on hyvin epäuskottava ajatus että hän olisi voinut siittää lapsen.

En ymmärrä kans mitä tekemistä pillereillä on koko asiassa? Ainoa selitys on, että mies epäilee tai teitää olevansa tuhkamuna, ja siksi hänelle on hyvin epäuskottava ajatus että hän olisi voinut siittää lapsen.

Nainen joka töppäilee pillereiden kanssa (tai "vahingossa" unohtaa ottaa niitä) ei ole luotettava ja saattaa tehdä muitakin mokia joista voi seurata raskaus.

Nainen joka töppäilee pillereiden kanssa (tai "vahingossa" unohtaa ottaa niitä) ei ole luotettava ja saattaa tehdä muitakin mokia joista voi seurata raskaus.

No onhan ne pillerit melko luotettava ehkäisykeino, mutta sataan prosenttiin ei niidenkään ehkäisyluotettavuus ylety; ainoa sataprosenttisen varma ehkäisykeino on olla naimatta.

Naisen elimistö saattaa tehdä temppuja jotka sotkee ehkäisytehon. Ja juu, tää on ihan tutkittu juttu. Se pillerin luotettavuusprosentti löytyy muuten pienellä präntättynä sieltä paketista.

Alkuperäinen kirjoittaja häh.;30378800:
Miksi puhuisit kolmannessa persoonassa? Nainen jolla on puhtaat jauhot pussissa suostuu testiin ilman itkupotkuraivareita.

Puhekielessä sanotaan usein passiivissa asioita. Mutta eihän sitä sanatarkkaa muotoa nyt tässä osaa aavistaa, kun en ole tuollaisessa tilanteessa ollut.

Mutta ei minusta ole normaalia vakituisessa suhteessa haluta isyystestiä. Ja lisäksi se miehen pillerisekoilu oli tosi outoa. Ja minusta on tosi älytöntä alkaa puhua isyystestistä silloin, kun a) pillerit eivät ole pettäneet b) kukaan ei ole raskaana c) lapsia ei olla edes suunnittelemassa.

En todellakaan saisi mitään "itkupotkuraivareita", jos mies haluaisi isyystestiin, siis jos oikeasti olisi syntynyt vauva. Mutta kyllä se välejä viilentäisi. Ainahan se viilentää välejä, jos toinen epäilee pettämisestä ja alkaa vaatia todisteita, että ei ole petetty, oli sitten kyseessä nainen tai mies. Mutta ihan erityisesti välejä viilentää se, jos joku alkaa puhua isyystesteistä jo hyvissä ajoin etukäteen.

Yhteistyössä