miesystävä haluisi isyystestin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "suru"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="123";30383299]Mutta se mies joka vaatii tuota testiä ei ajattele pätkääkään lasten etua. Pelkästään sitä että nainen on käynyt vieraissa.
Näitä testejä vaativat miehet varmaan pistävät naisensa sp-tautistesteihinkin tietyin väliajoin?[/QUOTE]

Kovastipa tämä aihe saa naiset nousemaan varpailleen.

Tietysti miehellä pitää olla oikeus olla täysin varma, että lapsi on hänen. Sehän on kaikkien etu. Sekä äidin, isän että lapsen.

Ja jos tästä asiasta on puhuttu jo siinä vaiheessa kun raskautta aletaan yrittämään, niin mikä on ongelma? Sekö, että nainen ei uskallakaan käydä enää vieraissa ;)

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
[QUOTE="Hanna";30383381]Kovastipa tämä aihe saa naiset nousemaan varpailleen.

Tietysti miehellä pitää olla oikeus olla täysin varma, että lapsi on hänen. Sehän on kaikkien etu. Sekä äidin, isän että lapsen.

Ja jos tästä asiasta on puhuttu jo siinä vaiheessa kun raskautta aletaan yrittämään, niin mikä on ongelma? Sekö, että nainen ei uskallakaan käydä enää vieraissa ;)[/QUOTE]

Itse en vain näkisi mitään syytä elää elämääni sellaisessa parisuhteessa missä toinen olettaa että käyn vieraissa. Se vain veisi vähän niin kuin pohjan koko hommasta. Mieluummin haluan elää sellaisessa parisuhteessa missä oikeasti luotetaan toisiimme. Me molemmat olemme eläneet sellaisessa parisuhteessa missä meitä on petetty, mutta siltikään minä en oleta että nykyinenkin mies olisi pettäjä. Ja olisi todella inhottavaa jos oma mies kuitenkin luulisi sellaisia asioita minusta.

Mutta tietysti jos siitä jo yrityksen alkaessa on puhuttu ja se on naiselle OK, niin mikäs siinä.

• Tykkää
Reactions: Goldie
[QUOTE="123";30383415]
Mutta tietysti jos siitä jo yrityksen alkaessa on puhuttu ja se on naiselle OK, niin mikäs siinä.[/QUOTE]

Miksi se ei olisi ok?
Jos nainen itse tietää, ettei käy vieraissa, niin miksi pitäisi loukkaantua tai miettiä eroa jos mies testiä pyytää. En ymmärrä.

Eikö meistä jokainen kaipaa elämäänsä varmuutta, asiassa kuin asiassa?

[QUOTE="Hanna";30383456]
Eikö meistä jokainen kaipaa elämäänsä varmuutta, asiassa kuin asiassa?[/QUOTE]

En minä kaipaa mitään dna-testejä kertomaan onko mies käynyt vieraissa, kyllä minulle ihan hänen sana riittää. Tietysti jos kumppani vaikuttaa vähän kevytkenkäiseltä ja sellaiselta joka voisi ihan hyvin käydä nussimassa työkaverin kanssa ruokiksella, niin asia olisi eri. Mutta minusta olisi vain ikävää jos mies näkisi minut sellaisena.

Mutta edelleen, miksi joku haluaa seurustella sellaisen henkilön kanssa josta luulee noita asioita? Miten voi harrastaa suojaamatonta seksiä sellaisen henkilön kanssa joka oletettavasti käy jakamassa muillekin?

[QUOTE="Hanna";30383456]Miksi se ei olisi ok?
Jos nainen itse tietää, ettei käy vieraissa, niin miksi pitäisi loukkaantua tai miettiä eroa jos mies testiä pyytää. En ymmärrä.

Mä en ymmärrä miten tuota ei voi ymmärtää. Isyystestin vaatiminen tarkoottaa sitä, että epäilee naisen pettäneen ja se epäily ja luottamuksen puute siinä suututtais. Vaikka olis ollu uskollinen ja tietääs, että oma puoliso on isä niin kyllä isyystestin vaatiminen sai todella vihaaseksi. Ku toinen ei luotakkaa ja luulee puolisonsa jakaneen muille, että kuinka se oma puoliso kehtaa epäillä tuollaasta.

Kyllä se turhaan syyttäminenki voi loukata ja suututtaa vaikka sä et sitä ymmärtääsikää.

• Tykkää
[QUOTE="Hanna";30383456]Miksi se ei olisi ok?

Samoilla linjoilla. Minäkään en siis ymmärrä, mitä kamalaa olisi siinä, jos mies haluaisi tehdä isyystestin. Mutta ehkä se johtuu siitä, että en ensisijaisesti koe sitä epäluottamusosoituksena mieheltäni vaan asiana, josta hän halua olla varmaa? Eli ei niinkään tunnepuolen asiana kun ihan järkisyynä. Ja miettisin sen omaltakin kannalta näin, että eipä olisi sitten myöhemmin epäilyksen häivää kellään.

• Tykkää
Reactions: Asiankannattaja
Mä en ymmärrä miten tuota ei voi ymmärtää. Isyystestin vaatiminen tarkoottaa sitä, että epäilee naisen pettäneen ja se epäily ja luottamuksen puute siinä suututtais. .

Niinkauan kuin asia ei ole automaatio ja se nähdään henkilökohtaisena loukkauksena, niin maahan syntyy joka vuosi 6000 sellaista lasta, jotka pitävät väärää miestä isänään.

Mut kait se on pieni ongelma sen rinnalla, että joku pitää asiaa henkilökohtaisena loukkauksena?

Niinkauan kuin asia ei ole automaatio ja se nähdään henkilökohtaisena loukkauksena, niin maahan syntyy joka vuosi 6000 sellaista lasta, jotka pitävät väärää miestä isänään.

Mut kait se on pieni ongelma sen rinnalla, että joku pitää asiaa henkilökohtaisena loukkauksena?

Miks teitä joitaki tuntuu ärsyttävän se, että me jotkut ollaan sitä mieltä, että isyystestin vaatiminen on loukkaavaa?

Mun ei tarvitte miettiä kuka lapseni isä on ja jos ny raskaaksi tulisin niin ei tarvittisi miettiä tälläkää kertaa kuka isä on. Vituttaa tuollaanen, että vähemmistön takia pitääs ruveta kaikki testaamaan ku jotkut muijat ei osaa olla jakamatta jokaaselle eikä käytä ehkääsyä. Tajuan kyllä, että tehdään testi jos raskaus saanu alkunsa yhden illan jutusta, mutta en tajua miks pitääs jokaanen parisuhtees elävän vanhemman lapsiki testata. Joidenki tollojen muijien takia, voi ku kiva. Kyllähän jokaanen äiti haluaa, että vauvaansa pistellään ihan vain sen takia, että vähemmistön takia jokaasta naista pitää epäillä.

• Tykkää
Mä en ymmärrä miten tuota ei voi ymmärtää. Isyystestin vaatiminen tarkoottaa sitä, että epäilee naisen pettäneen ja se epäily ja luottamuksen puute siinä suututtais. Vaikka olis ollu uskollinen ja tietääs, että oma puoliso on isä niin kyllä isyystestin vaatiminen sai todella vihaaseksi. Ku toinen ei luotakkaa ja luulee puolisonsa jakaneen muille, että kuinka se oma puoliso kehtaa epäillä tuollaasta.

Kyllä se turhaan syyttäminenki voi loukata ja suututtaa vaikka sä et sitä ymmärtääsikää.

Scarlet, oletetaan seuraavaa: synnytyssairaalasta tulee tieto, että sinä päivänä kun olit synnyttämässä nuorinta lastasi, yksi isä oli käynyt salaa vaihtamassa lapsensa toisesta sairaalasta tuomaansa. Sairaalassa oli tuolloin 10 synnyttäjää, joten todennäköisyys että sinun lapsesi vaihdettiin on 10%.

Vaatisitko lapsesi testaamista, vai hyväksyisitkö mahdollisesti tapahtuneen? Olisiko sinusta ok, että miehesi uhkailisi erolla, mikäli vaadit geenitestiä? Miehen mielestä testin vaatiminen vihjaisi, että hän on syyllinen.

Tä on kauheen ristiriitanen juttu ainakin mulle.
Ymmärrän ja pidän ihan oikeutettuna sitä, että mies haluaa isyystestin. Se on ihan järkevääkin.
Silti, jos oma mieheni olisi sellaista vaatinut, olisin vetänyt herneen nenään. Minä olisin kokenut sen niin, että hän syyttää minua pettämisestä. Mikä olisi ollut loukkaus.
Tällaisissa tapauksissa ymmärrän oman järjettömyyteni, kun järki ja tunne ei kohtaa.

Onneksi lapsemme ovat kovasti isänsä näköisiä, ettei ole ollut syytä epäillä, kuka heidän isänsä on :)

En mä nyt tiedä kannattaisiko tuosta loukkaantua, onhan sekä lapsen että isän oikeuksien mukaista varmistaa asia. Äiti voi siinä kohtaa unohtaa oman loukkaantumisensa. Pankkitiliäkään ei voi avata ilman henkilöllisyyden varmistamista ja isyys on sentään himpun isompi juttu

Scarlet, oletetaan seuraavaa: synnytyssairaalasta tulee tieto, että sinä päivänä kun olit synnyttämässä nuorinta lastasi, yksi isä oli käynyt salaa vaihtamassa lapsensa toisesta sairaalasta tuomaansa. Sairaalassa oli tuolloin 10 synnyttäjää, joten todennäköisyys että sinun lapsesi vaihdettiin on 10%.

Vaatisitko lapsesi testaamista, vai hyväksyisitkö mahdollisesti tapahtuneen? Olisiko sinusta ok, että miehesi uhkailisi erolla, mikäli vaadit geenitestiä? Miehen mielestä testin vaatiminen vihjaisi, että hän on syyllinen.

Ei tämä oo sama asia. Ja kyllä mies yhtälailla haluaas tuos tapaukses testata onko lapsi meidän oma. Eikä mies menisi vauvoja vaihtamaan, ei mun miesystävä oo mikää sekopää joka tekis tuollaasta. Mies olis tuos tilantees yhtä raivoissaan ku mä, että kuka helvetti menee tekemään tuollaasta ja todellaki haluaas tietää ettei oma vauva oo vaihtunu.

Ja sori ny vain, jotenki typerä tuo sun esimerkkis.

MUN mielestä isyystestin vaatiminen parisuhtees on loukkaavaa ja MÄ saan olla tätä mieltä, vinkukaa te mitä tahdotte. MÄ EN mieltäni muuta. Oon tämän tehny jo selväksi aiemmiski keskusteluis ja silloon sain osakseni todella rumaa tekstiä, jep tosi fiksua. En tajua miks teitä ärsyttää noin kovaa, ettei kaikki oo teidän kans samaa mieltä ja pidä isyystestin vaatimista ihan pikkujuttuna.

Miksi se oikeastaan olisi ongelma, että joku pitää väärää miestä isänään, jos se ei koskaan paljastu? Kuka siitä kärsii? Vai paljastuuko näitä sitten useinkin?

Miten sinä suhtautuisit, jos vaimosi esimerkiksi tarkistaisi tekstiviestisi ja soittelisi kavereillesi tai työpaikallesi kysellen, että oletko aina siellä, missä olet sanonut olevasi? Eikö se olisi ihan ok? Miksi se olisi ongelma, kun ottaa huomioon, että isättömiäkin lapsia syntyy?

Ei tämä oo sama asia. Ja kyllä mies yhtälailla haluaas tuos tapaukses testata onko lapsi meidän oma. Eikä mies menisi vauvoja vaihtamaan, ei mun miesystävä oo mikää sekopää joka tekis tuollaasta. Mies olis tuos tilantees yhtä raivoissaan ku mä, että kuka helvetti menee tekemään tuollaasta ja todellaki haluaas tietää ettei oma vauva oo vaihtunu.

Ja sori ny vain, jotenki typerä tuo sun esimerkkis.

MUN mielestä isyystestin vaatiminen parisuhtees on loukkaavaa ja MÄ saan olla tätä mieltä, vinkukaa te mitä tahdotte. MÄ EN mieltäni muuta. Oon tämän tehny jo selväksi aiemmiski keskusteluis ja silloon sain osakseni todella rumaa tekstiä, jep tosi fiksua. En tajua miks teitä ärsyttää noin kovaa, ettei kaikki oo teidän kans samaa mieltä ja pidä isyystestin vaatimista ihan pikkujuttuna.

Et vastannut vaatisitko testiä.

Ja esimerkissäni oli siis ideana, että tuo mies olisi vaihtanut siellä sairaalassa lapsen salarakkaansa synnyttämään. Hän siis olisi molempien lasten isä, mutta haluaisi kasvatettavaksi sen salarakkaan synnyttämän, ei sinun synnättämääsi.

Tuossahan on kyse siitä, että todistetaan syyttömyys niille 9 muulle perheelle. En minä ainakaan itseni tai lasteni takia tuollaista testiä vaatisi.

Ja esimerkissäni oli siis ideana, että tuo mies olisi vaihtanut siellä sairaalassa lapsen salarakkaansa synnyttämään. Hän siis olisi molempien lasten isä, mutta haluaisi kasvatettavaksi sen salarakkaan synnyttämän, ei sinun synnättämääsi.

Huoh. Et sitte tajunnu mun kirjootuksesta, että testit tehtääs.

Tuo sun typerä esimerkkis ei ny vain olisi mahdollista joten lopeta jo.

No on kyllä niin omituinen esimerkki. Mihin se toinen vauva sitten joutuisi? Sille salarakkaalle vai? Mikä ihme on sellainen syy, että joku haluaa nimenomaan vaihtaa vauvan toiseen geeniperimän takia?

Tuossahan on suurempi ongelma se, että joku on ylipäätään vaihtanut vauvat, eikä se, että geeniperimä on eri, kuin on luultu. Ihan niin kuin näissä vieraiden siittämissä lapsissakin pitäisi olla suurempi ongelma se pettäminen/pettämisepäily, kuin se, kenen solut ovat lähteneet jakaantumaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Äidit kusettavat isosti;30383664:
http://www.dnatestingcentre.com/AABB/aabb01.pdf

Ei nyt ehkä ihan näin isoisti, koska tuo 30% on testatuista tapauksista, ei siis kaikista vanhemmista. Mutta voidaan siis sanoa että joka kolmas äiteihin kohdistunut pettämisepäily oli totta.

Alkuperäinen kirjoittaja säpäle harmaana;30383691:
Jos mies ei tajua, että on kyse niistä muista perheistä, eikä minun omista epäilyistäni, niin saa kyllä loukkaantuakin.

AP:n pitäisi ymmärtää, että mies ei vaadi testiä itsensä vuoksi, vaan siksi, että mahdollinen muu isä saisi kuulla iloisen uutisen. On siis huolestunut hänen puolestaan ;)

Yhteistyössä