Huhtikuun hurmurit 2015

Vielä tuosta rauta-asiasta...en mäkään tiedä tarkasti oottaen miksei sais mutta oon uskonut tätiä kiltisti. Ja mä luulen kanssa et on kyse siitä rauta-raudasta eli esim Obsidanista eikä pienistä määristä. Terkka suositteli mua esim vähentämään maidon juontia ja syömään rautapitoisia ruokia enemmän näin alkuhätään ennenku rautakuurille alan. Oon joutunut kahden edellisenkin kohdalla rautakuurille ja nyt ekalla neukkukäynnillä 5+5 (muistaakseni) hemppa oli 120 paikkeilla ja sanoi että joudut kyllä rautakuurille tässä raskaudessa.

Raskausohjelmista telkkarissa oli puhetta. Oon kattonu pari kertaa sitä "erilaiset äidit" Liviltä. Joskus aikanaan katsoin sitä jenkkisarjaa "vauva tulossa" kun olin kotona päiväsaikaan ja sopi kivasti muistaakseni päikkäriaikaan et sai rauhassa katsoa yksin kahvikuppi kädessä.

Hankinnoista. Oon malttanut melko kivasti mieleni mutta jotain pientä silti hommannut kuten villavaippahousut (meinasin kestoilla) ja tuttinauhan + tutin.
Isot hommat tietty on jo valmiina kuten rattaat, pinnis, kaukalo yms. Rakenneultran jälkeen sit jotain vaatetusta varmaan jos sukupuoli selviää ja se onkin tyttö :) Pojan kamppeita onkin vähän enemmän varastossa ku kaksi poikaa jo on.

Näättekö tekin muuten raskaanaolevia joka puolella? Ite oon huomannut et bongaan vauvamasut aiempaa aktiivisemmin ja tulen niistä hyvälle mielelle :)

Onneksi on perjantai. Väsyttää ja kaipaan niin lepoa. Rentouttavaa viikonloppua kaikille!

Baby3 ja manu 10+2
 
Meillä on valmiina kaukalo, pinnis, sitterit (toinen tripptrappiin) ja järkyttävä määrä vaatteita. Onneksi tytöllä on ollut aika neutraaleja vaatteita.
On mulla tuolla ihania vauvan vaatteita, jotka oli tarkoitettu tytön nukelle, mutta jos saamme toisen tytön, niin otan ne käyttöön eka vauvalle.
Uudet yhdistelmät pitää ostaa, kun mummi (varoituksista huolimatta) homehdutti meidän vaunut ja on luvannut ostaa uudet, jos saamme toisen. No mä näytin sille hobbarin happy yhdistelmiä. Pitkä huokaus ja sanoi että hän ne lupasi :-D

Tänään pystyin jo istumaan bussissa ja syömään aika tavallista ruokaa. Sunnuntaina menen kokeilemaan miten työt onnistuisi.
Pientä etomista on, mutta eilen ihan pieni ykäys ja tänään en ole oksentanut.

Silvia ja pikkuinen 8+4
 
Vauvatarvikkeista: vaatetta oon säästänyt hieman kummaltakin. Eli löytyy tytölle ja pojalle sen verran kun vauva-aikana tarvitsee. Kärryt, kantokoppa, pinnis, hoitotaso pinniksen päälle, yms. löytyy. Muita tarvikkeita on kestovaipat, villikset, kantoliina ja sitteri. Siskon kanssa ollaan kierrätetty mm. vauvan villapukua, vauvan toppahaalaria ja kaukalon lämpöpussia.

Olotila: pahoinvointi on loppunut kuin seinään. Tuli jotenkin sellainen olo, että onko nyt kaikki kunnossa :confused: Muita oireita on vain lievä väsymys. Odotan kovasti ekaa ultraa, että saisi varmuuden tästä papusesta.
 
Vointi koheni kummasti kun 12.raskausviikko alkoi :) vaikka ei nyt ihan kauhea ole ollutkaan. Väsymys on väistymässä ja ruoka maistuu ihan säännöllisesti. Nyt on aika tehdä joitakin hankintoja, kun ei taas tiedä millaiseksi olotila muuttuu.
Koliikkikeinu hankittu käytettynä, vaatetta kertynyt vuosien varrella ja niitä nyt inventoin ja mietin mitä tarvii hankkia, kauheesti ei äitiyspakkaus kiinnosta, en halua edes niitä makuupusseja, minusta ne on rumat. Mutta onhan siellä muuta ihan ok vaatetta, mutta ei huvita kahta ottaa ja pukea tuplia samoihin, ei kiitos.
Vaunut mietinnässä, uudet hankitaan. Olen seurannut torilta ja huutonetistä tuplarattaita ja kauheessa kunnossa ovat myynnissä olevat ja hinta silti kova. Merkki ja malli vielä harkinnassa, pitää olla kunnon pyörät, että lumikelilläkin ja sorateillä kulkee hyvin. Toisaalta pitäis mahtua normi ovesta sisään ja ulos. Vinkkejä, jos jollakin kokemusta hyvistä tuplarattaista/vaunuista.
Kaukalot pitää hankkia, ne sitten vasta kun tietää mitkä rattaat. Sängyt myös, aluksi yksi pinnis, mutta ostetaan kerralla kax, että ovat sitten samanlaiset. Onpa tässä monenlaista hankintaa edessä ja uskon, että surffailen kyllä käytettyjen palstoja myös...jospa tuuri kävisi muiden kuin noiden vaunujen suhteen.

Tässä alkaa aika lähenemään nt-ultraan meillä alkukuun odottajilla ainenkin :)
Nyt tuntuu, että aika kuluu nopeammin kuin alussa. Mutta onhan niitä mateleviakin päiviä.

Kaikille hyvää viikonloppua !
T. Paulanna ja pavut rv 11+3
 
Viimeksi muokattu:
Täälläkin olo on kummasti parantunut yhtäkkiä :) Suhteellisen hyvä olo ollut eilen ja tänään päivällä, tuntuu ihan hullulta että jaksaa jopa meikata, söin fetasalaattia hyvällä ruokahalulla ja kohta lähdetään kyläilemään. Ei puhettakaan että olisi pystynyt mihinkään mainittuun vielä 3 päivää sitten. Aamu-, ilta- ja yöällötys on kuvioissa edelleen, mutta se on helpompi kestää kuin jatkuva kuvotus. Kumpa nyt vaan väistyisi mokoma maanvaiva kokonaan eikä palaisi..

Just tässä fundeerasin että mahtaako huhtivauvan kanssa tarvita edes kaukalopussia? Kesä on niin lähellä ja syksyllä se voi olla jo aika nafti. Meiltä kyllä löytyy, mutta aattelin turhia kamoja myydä pois kirppiksellä ennen vauvan syntymää, saa osteltua puuttuvaa tarviketta tilalle niillä rahoilla. :)

Äitiyspakkausta tuskin otetaan, koska esikoiselle otettiin ja siitä on paljon tallella. Lisäksi olen ostanut muutamia suosikkeja vanhoista pakkauksista, mm. se siilimakuupussi taas minusta oli aivan ihana ja ostin sellaisen jo yritysaikana :D Samaten tämän vuoden toppapuku oli söpö, senkin ehdin jo kotiuttaa plussan jälkeen... Taitaa tulla huhtivauvalle jopa käyttöä sille, kun ehtii kesän ja syksyn aikana vähän kasvamaan siihen :D

ps. täälläkin siirrytty tänään mammahousuihin ja rintaliivitkin kinnaa ympärysmitalta jo sen verran, että piti ottaa lisähakaset käyttöön...

äitii88 + mini rv 9+2
 
Äitii88: Millainen se kaukalopussi on? Meneekö vielä sitten syksyllä?
Mä kerran ostin sokoksen loppuun myynnistä ihana v.pun muumimakuupussin, sitten meillä on tytön ä.pakkauksesta käyttämätön pussi ja vielä ostin tytölle aapan. Seuraavalle olisin tahtonut myös aapan, mutta en viitsisi pakkausta sen takia ottaa ja ainakaan meidän finlaysonin myymälässä ei ole ollut näitä pakkauksen aappoja myynnissä.

Mulla on myös olo helpottunut. Maha tuntuu mukamas kasvaneen, mutta olen varmaan vain lihonut. puntarille menen vasta seuraavan kerran neuvolassa. Pystyn syömään jo mitä vaan, mutta pitää muistaa syödä tarpeeksi usein. Alamaha kipua on ollut ja toivottavasti johtuu vain kohdun kasvamisesta.

huomenna pitäisi mennä töihin jos pystyisi sitten olemaan maaliskuuhun saakka töissä ja sitten saa jäädä kotiin eka yhden ja huhtikuussa sitten kahden murusen kanssa <3

Silvia ja pikkuinen 8+5
 
Silvia, noitahan on erilaisia, meillä on wallaboon pussukka. Päältä sellaista mokkamaista ja sisällä lämmin karva. Muistelisin kuitenkin että se alkoi siinä puolen vuoden iässä jäämään jo vähän naftiksi, ainakaan pään yltä ei enää ylettynyt huppu kiinni meillä. Loistava se kuitenkin oli, kun kauppareissuille ei tarvinnut pukea mitään ulkoromppeita kun pussi oli niin lämmin. Ja sen saa kaupassa avattua helposti niin vauvalle ei tullut kuuma :) (vrt. Ulkohaalarin riisuminen)

Esikoinen syntyi elokuussa joten käytettiin sitä paljon syksyllä ja talvellakin. Huhtivauva on taas eri juttu.. Mutta ehkä se siinä huhti/toukokuussa voi vielä olla tarpeellinen, jos on viileät kelit. Muuten tarttee tilalle ostaa joku lämmin ulkoilupuku..

Voi ei, toivottavasti on harmitonta vuotoa! :/
 
Kaukalopussista: Itse oon myös tykännyt käyttää juuri sen vuoksi, että lapsen saa sisävaatteissa sinne eikä tarvitse ulkovaatteita. Meillä käytössä Eisbärchen kaukalopussi ja siitä se pienempien malli (0-1v.). Menee sitten vielä seuraavankin talven suurimmaksi osaksi.
Isompien malli menisi rattaisiin, turvaistuimeen yms. noin 2-3 vuotiaaksi. Ei kuitenkaan tarvita sitä, koska meiltä löytyy makuupusseja, lampaantaljoja jne.

Vatsan toiminta: Onpa helpottunut olo kun vatsa toimii ja turvotus on myöskin vähentynyt! Nykyään on kiitollinen ihan ihme asioista :D
 
Viimeksi muokattu:
8+0 poks!
Ihana nähdä viikkojen vaihtuvan!

Heräsin tähän aamuun positiivisuutta uhkuen. Ainoa asia mikä vetää mieltä alas, on tämä kammottava SI-nivelsärky alaselässä/pakarassa. Vaikeuttaa jo kävelyäkin , tai kävelen kuin viimesillään raskaana oleva :D
Ehkä tarvii se naprapaatti varata viimein! Ei tule mitään :/

Onko muut joutuneet jo näillä viikoilla siirtymään housuissa jo äitiyshousuihin??
Mun oli pakko hakea äitiyslegginsit, koska vatsan ei siedä minkäänlaista puristaa legginsiä/farkkua.. Todella turvotusta taitaa olla :/

ttaisku 8+0
 
Huomenta!

Onpa kiva lueskella et porukalla alkaa olla paremmat olot jo. Siellä se loistavan hehkeä keskiraskaus odottaa =)

kamppeista tein eilen pientä inventaaria ja hyvältä näytti! Oli monenlaista. Ainoa hankinta mitä on tullut mieleen on sellainen "vaunuharso" tai millä nimellä se mahtaakaan virallisesti kulkea... Semmonen tavallaan kiinteä ja helppo asentaa ja pysyy paikallaan tuulellakin. Edellisten kans käyttänyt pyykkipoikia harson pidikkeenä vaunun suojana. Menishän se niinkin mut jotain uuttakin haluaisi eikä nuo varmaan hinnan kirossa luulis olevan.

Oon saanut nyt vklopun levätä ku mies lähti poikien kanssa mummolaan. Lepo on tullut kyllä tarpeeseen ku se hemppakin laahaa tuolla alamaissa... Jospas tämä tästä. Oon myös ehtinyt kuulostella itseäni ja omia ajatuksiani paremmin ku ei oo kaks vauhtiveikkoa hyörimässä koko ajan tässä!! Eilen kattelin vauvankamppeita tosiaan ja tein jo "valmiiksi" kestovaippakuviot eli laitoin imut paikoilleen ja järjestelin kokojärjestykseen. Onko muuten muilla ku boomkaalla ja mulla tarkoitus kestoilla vauvan kans? Eilen erilaisissa äideissäkin näytti kestoilevan. Siitä mulla tulikin into järjestellä omat kestot kuntoon :)

paulanna tuplarattaista että mulla oli poikien kans käytössä (1v 10kk ikäeroa) Emmaljungan vaunut jotka olis passannut varmasti myös kaksosille koska selkeät omat loossit ja selkänojat ja sai kopan hyvin kiinni sinne. Silti yhteinen jalkapeitto. Plussaa oli se että sopi silti ihan hyvin esim bussiin eli ei katseen leveät ja ilmarenkaat ja tavarakori alhaalla, heittoaisalla sai käännettyä kätevästi menosuuntaa. Mikähän se tarkka merkki oli emmaljunga duo... Tai jotain. En muista. Ostin käytettynä kaverilta halvalla ja myin eteenpäin lähes samalla hinnalla vielä :)

Nyt pitää jatkaa siivousurakkaa ja laittaa ruokaa valmiiksi kun murut tulevat reissusta. Leppoisat sunnuntait kaikille :D

Baby3 ja Manu 10+4
 
Heippa,

Täällä on vietetty koko perheen voimin siivousviikonloppua. Eilinen koko päivän urakointi tuotti jätesäkeittäin poistettavia / kierrätettäviä kamoja. Tänään pitäisi vielä saada kaikki muu romu paikoilleen, ilmuroitua, pestyä lattiat, kylppäri... Huoh! Kamala urakka.

Tavaroita vauvalle ei onneksi tarvitse hankkia, yhdistelmärattaat (sen kantokassi jossain kätkössä) ja pinnasänky löytyy. Pari erilaista turvaistuinta, kantoliinat ja -reput sekä hurjasti vaatteita. Kun vaan löytäisi kaiken tarpeellisen ajoissa, tosiaan meillä on tuota roinaa kertynyt aivan liiaksi :D

Kiva, että olot ovat jo monilla paremmat!

Pakko mennä jatkamaan raivausurakkaa.... Mukavaa viikonloppua kaikille!
 
Heippa,

Tarvikkeista ja tavaroista meillä ei ole vielä yhtään mitään, kun on ensimmäinen lapsi tulossa. Veljen kautta saamme pinnasängyn, vaunuja ja muuta isompaa varmaan etsiskelemme joskus joululomalla tori.fi ym., kunhan keksii millaiset tarvitsee ja haluaa. Tarvikelistauksia ja -suosituksia lueskelen mieluusti, mutta yritän olla ostelematta oikeastaan mitään vielä. Paitsi odotusvaatteita/isompia paitoja ja tunikoita ja mammahousuja on pakko hankkia kohta!
Pysyyks ne semmoiset housut, mitkä on muuten normaalit, mutta niissä on joku resori tai lisäkangas masulle, ylhäällä, vai joutuuko niitä kohentelemaan koko ajan?

(.) Mullakin tuntuu, ettei enää kokoaikaisesti ole etovaa oloa, mutta päiväunet piti eilenkin nukkua, kun vähän aikaa oli metsässä tatteja keräämässä.

Tuntuu melko epäreilulta, että toisissa kunnissa ultrataan ja/tai kuunnellaan sydänäänet jo ekassa neuvolassa, täällä tuntuu että oikeen työnnettäis yksityisten palveluiden pariin. Siis hyvä teille, jotka ootte jo päässeet neuvolassa kuulemaan/näkemään muutakin kuin paperia! (malttamattomana odotan torstain nt-ultraa)

Kevis + itu 11 + 3
 
Ensinnäkin voimahalit kaikille menetyksen kohdanneille! <3

Teille joilla on epämääräisiä vuotoja ja kipuja, toivon että olisi harmitonta! <3

Onnea ultrassa pikkuisensa nähneille! <3

Itselläni on vierähtänyt pitkä tovi, kun viimeksi olen täällä pyörähtänyt. Opiskelukiireet ovat syöneet kaikki mehut, plus kuumeflunssa tuli siinä ohessa sairastettua. Työtä, tehtäviä ja lepoa kera tiheän aterioinnin ovat olleet minun hommia viimeisen kuukauden ajan.

Pelkäsin etukäteen, että kuinka jaksan harjoittelun vuodeosastolla juuri sen fyysisen luonteen sekä erilaisten eritteiden ja niiden hajujen sekamelskassa pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi. Hyvin se lopulta meni, kun söin joka tauolla masun täyteen ja join paljon vettä. Ekat viikot olin kyllä kotiin päästyä niin väsynyt, etten jaksanut tehdä mitään ja illat vaan söin nälkääni. Mutta loppua kohti on helpottanut.

Onneksi oksuolo on väistynyt tämän viikon aikana. Nälkääkin siedän hiukan paremmin, tosin pääsääntöisesti jotain pitää pikkuisen popsia vähintään parin tunnin välein. Nyt olen pikku hiljaa pystynyt taas salaatteja ja smootieita syömään ilman etomista. Väsymyskin on kohtuullisempaa kuin aiemmin. Eli kohti kukoistavaa keskiraskautta mennään! :)

Pari viikkoa takaperin käytiin ekassa neuvolassa. Siellä vierähtikin 1,5h ja flunssaisena ja väsyneenä kera nälkäetovanolon se tuntui tuplapitkältä ajalta. Täti oli mukava, miehenkin mielestä. Lippuja ja lappuja tuli vaikka kuinka. Sain lähetteen sokerirasitukseen, koska mulla on pcos, isälläni tyypin 2 diabetes ja ikänikin alkaa olla riski. Verenpainetta pitää myös seurailla, kun sukurasite on voimakas ja itsellänikin ennen raskautta paineet ovat välillä huidelleet melko korkealla. Tosin nyt kun kotona mittailin, niin olivat niinkin matalat kuin 124/68, kun yleensä ne huitelee siellä riskirajan tuntumassa. Ilmankos se meinaa välillä noustessa huippasta. Parempi näin päin! :)

Nt-ultraan saatiin aika rv 13+1. Liekkö siinä jo mahdollista nähdä masuasukin sukupuoli? Aika myöhäiseen ajankohtaan antoi ajan, kun siinä vu toinen mitta vastasi neljää päivää isompaa kuin pienempi mitta antoi viikoiksi. Mutta turvotuksen pystyy luotettavasti mittaamaan tietääkseni rv 13+6 saakka?!

Me aijotaan hankkia mahdollisimman paljon käytettynä vauvatarvikkeita. Oon jo ostanut kirpparilta muutamia vaatekappaleita tulokkaallemme. Saapi niitä sitten hypistellä haaveissaan. :)

Mietittiin vaunuiksi Ora Jet 3 in 1, onko teillä muilla kokemuksia nuista vankkureista? Entä minkä merkkinen sähkökäyttöinen rintapumppu olisi hyvä? Esikoisen aikaan mulla tuli niin paljon maitoa, että se suihkusi tytön päälle. Yritin manuaalisella aina pumppailla, mutta oli kyllä niin tuskaisaa touhua se, että nyt suosiolla heti se sähkökäyttöinen.

Isompi kämppäkin on hakusessa, kun tähän kämppään ei edes saa mahdutettua vaunuja eteiseen, eikä rappuunkaan mahdu. Ja makkariin ei pinnasänkykään mahdu ilman, että kaikki kalusteet on kiinni toisissaan.

Tuleva isosisko on tohinoissaan pikkusisaresta! Kyselee paljon ja oottaa milloinka voi tuntea pikkuisen potkut masun päältä. <3

Ihanaa alkavaa viikkoa kaikille! :)

Bebe ja pikkuinen rv 11+0
 
Viimeksi muokattu:
Mukava lukea että monella muullakin on olo jo parempi. Itselläni ollut muutaman päivän jo ihan eri fiilis. Tällä hetkellä tuntuu että aika matelee kun on vielä yli 2vk seuraavaan ultraan, mutta eiköhän se tästä. Kun on pikkuisen nähnyt jo kerran niin se hieman helpottaa vaikka tämä jännittävää onkin. Tänään ostin mammacolitsit kotiin koska halusin mukavan väljät kotihousut. Vaunut ja rattaat löytyvät varastosta koska olen tarvinnut niitä jo siskoni lasten hoidossa. Brio happyt ja emmaljungan scootterit. Kaupunki rattaat saan siskolt jos tarvetta. Turvakaukalon haluan uuden koska eka lapsi kyseessä. Vauvan vaatteita en mieti ennen np-ultraa.

Kazu87 9+3
 
Vaunuista: mä olen haaveillut jo pitkään Brion Go Nexteistä, värinä black melange tai grey melange. Kuullut niistä hirveen hyvää palautetta. Toinen vaihtoehto olisi Bugaboo Cameleon. Mutta näillä kahdella on hinnassa se 400-500€ eroa, joten Brio vie voiton. Tarvitaan näppärät ja helposti liikuteltavat vaunut. Briot olisivat täydelliset. Ei muuta kun säästämään :)

Onko muilla kokemuksia näistä?
 
15.4.2015 1. 25v

Täällä ensikertalainen kirjoittelee myös nyt... Kävin aiemmin jo lueskelemassa, mutta en uskaltanut vielä rekisteröityä ja kirjoittaa kun oli vasta ensimmäinen neuvola takana ja ultra varattu muutaman päivän päähän, joten aattelin odotella sen yli. Ultrassa saikin sitten yllätyksen, kun viikkoja olikin 9+1 eikä 7+1 kuten neuvolan täti oli aiemmin viikolla epäillyt.

Raskaus siis ensimmäinen ja täysi yllätys. Kesäheilasuhteesta (joka kyllä jatkunut myös kesän jälkeen) raskaaksi tullut ja ehkäisyä käytetty aina. Hieman ollut ajatukseen totuttelua...

Pahoinvointia oli hieman, mutta neuvolan tätin vinkeillä (ruokaa pieniä määriä usein) sekin helpotti, mutta kuoleman väsynyt kyllä jatkuvasti. Miten paljon voi ihminen nukkua?! Jotkut hajut ovat myös sellaisia mitä huomaa karttavansa saman tien, jos niitä jostain tulee...

Tällä hetkellä odottelen kutsua sikiöseulontaan. Siitä sitten eteenpäin. Ystäville ja perheen muille jäsenille en ole uskaltanut asiasta vielä puhua, ajattelin rauhassa vielä 2-3 viikkoa odotella.
 
Tervetuloa mukaan Maikki!

Itsellä tänään pyöreät 10+0, hui! Hassua ajatella että mennään näinkin pitkällä jo. Kuinka moni muu teistä odottaa malttamattomana vauvavatsan kasvua? Enää ei jaksais katsella sitä jokailtaista älytöntä turvotusta :LOL:

Olot On itsellä melko maltilliset, niin kuin ne on koko raskausajan olleetkin. Ei pahoinvointia eikä etovaa oloa. Ruoasta jos jotain sanoisi, niin suolainen ruoka maistuu ja mikä mulle ihmeellistä, pystyn elämään ilman suklaata. Häh? Ei normaalisti tulisi kuuloonkaan. Alavatsaa tai kohtua päivittäin vähän nipistelee, joten kait siellä jotain tapahtuu..

Olen miettinyt ihan samaa kuin Kevätkaihonkukka, että tuntuu neuvoloiden asettavan odottajat ihan eri asemaan. Meilläkin viime viikon neuvolassa täti sanoi, että hän nyt ei millään voi todentaa raskautta kun noilla laitteilla voidaan kuunnella vasta vk 13+
Tuntuu että ultraankin on vielä tuhottoman pitkä matka kaks ja puol viikkoa.

Hankinnoista: mitään ei ole vielä hankittu, eihän tässä todellakaan olla vielä turvallisilla vesillä, vaikka varhaisultrassa todettu sykkivä sydän. Odotellaan nyt vielä hetki rauhassa. Vai rauhassa, mitä se on?
 
Viikko kulunut todella, todella hitaasti. Tänään pitäisi nyt sitten viimein lähteä katsomaan löytyisikö pikku toukalta sitä sykettä, kun viikko sitten ei sitä löytynyt. Viikko mennytkin hermoillessa ja äksyillessä...
 
Pieni toive, onnea matkaan! Täällä ollan peukut pystyssä! :)

Tervetuloa mukaan Maikki!

Huraa! Sain varattua ensi viikolle ajan verikokeisiin, nyt vielä tarvitsisi soittaa sairaalaan np-ultraa varten. Kamalan hankalaa yrittää muistaa hoitaa näitä varailuja kesken työpäivän. Tänään kyllä pakko muistaa. Ensi viikolla jo 10+0, eli periaatteessa siitä eteenpäin voisi käydä siinä ultrassa. Vai oliko se 11+0 ? En muista...
 
Pikku-Katti, tänään juuri lueskelin, että jos osallistuu sikiöseulontaan, niin ultra kannattaa varata viikoille 11+5-13+5.
Ite varasin labra-ajan viikoille 10+1, ja aattelin että olis varannu viikon päähän siitä ultran, mutta täytyy vissiin odottaa vielä vähän pidempään... jos sais sen ajan vaikka tasan 12+0, eli 7.10. :)
 
Pikku-Katti meillä ainakin ohjeissa oli, että kyseiseen ultraan mennään aikaisintaan 11+0.

Kevis ja Joppu. Itse olen tosiaan siinä onnekkaassa asemassa, että täällä ultrataan jo ensimmäisellä neuvolakäynnillä. Äitiysneuvolan sivuillakin sanotaan, että raskaus varmistetaan ensimmäisellä käynnillä ultralla tai kuuntelulla. En varmaan muuten olisi jaksanut odottaa tuota neuvolan ultraa sinne n. 12 viikolle.

Pieni toive. Toivottavasti sait ultrasta hyviä uutisia.

Maikki Tervetuloa mukaan! Olen itsekin miettinyt, miten paljon ihmistä voi väsyttää ja kuinka paljon sitä voikaan nukkua, mutta kovasti neuvolassa th sanoi, että pitäisi helpottaa, kun raskaus etenee. Siihen luottaen eteenpäin. :)

Tarvikkeista. Ylläri ylläri meillä ei ole mitään valmiina, kun siis ensimmäinen tulossa. Vielä ei ole mitään tietoa, mitä voitaisiin tuttavapiiristä saada käytettynä, kun ei ole raskaudestakaan kerrottu. Toisaalta haluaisin jo kovasti hankkia edes jotain pientä, mutta yritän nyt olla vielä hankkimatta edes kuukauden päivät. :)

Joppu. Minäkin odotan mahan kasvua. :) Joka välissä, kun tulee lähitulevaisuuden suunnitelmia esim. marraskuulle, mietin joko silloin on edes jonkinlainen vauvamaha havaittavissa. :)

Silvia Logo. Toivottavasti kaikki on hyvin ja vuoto olisi ollut harmitonta.

).( Perjantaina kävin neuvolassa ja tänään jo tuli kutsu ultraan. Ihmettelin ajankohtaa, kun olivat laittaneet sen omien laskujensa mukaan 13+5 päivälle. Todennäköisempää on, että tuolloin on lähempänä 12+3, mutta kuitenkin ihmettelin, kun neuvolakorttiinkin väkisin laittoivat rv:t omien laskujensa mukaan, vaikka olenkin suhteellisen varma, milloin hedelmöittyminen tapahtui. Joudun joka tapauksessa soittamaan sinne ja kysyä, josko aikaa voisi siirtää, kun ei oikein kyseinen aika onnistu. Saa nyt nähdä. Toivottavasti tulisi lähemmäksi mahdollinen uusi aika. Verikokeeseen menen nyt perjantaina. Silloin on 9+0 (neuvolan mukaan 10+2), joten toivottavasti en ole liian aikaisin liikkeellä. Th oli kovasti sitä mieltä, että voin mennä jo silloin.

Olot on täällä edelleen samanlaiset eli huono olo on tasaisesti koko ajan, mutta erityisesti kellon tarkasti klo. 8-9 aamulla on pahin. Väsymys, palelu ja rintojen kipuilu lisäksi oireina.

Maistuuko muillekin hiilihydraattipitoinen ruoka? Viime aikoina ei oikein tunnu mikään uppoavan, mutta kaikki hiilihydraattipitoinen maistuu eli esim. nuudelit ja leipä. Th sanoi, että liittyy huonoon oloon eli sitä tekee mieli, mikä helpottaa oloa. Kaikki liha taas ällöttää suunnattomasti enkä voi edes ajatella syöväni pihviä tms.

nööse ja nipsu 8+3
 
Viimeksi muokattu:
:x Iloitsin liian aikaisin, paha olo palasi eilen ja entistä pahempana. No, ei auta kuin kestää. Aika kellontarkkuudella alkoi myös tuo uupumus, neuvolan kirjasessa sanotaan että tällä viikolla se on huipussaan. Todellakin, edes suihkussa en jaksanut pestä tukkaa kun iski niin voimaton olo, että oli pakko makoilla lattialla viitisen minuuttia ennenkuin jaksoin raahautua sohvalle.. Ihan älytöntä.

Pieni toive toivottavasti sait hyviä uutisia!

Kestoilusta joku jutteli, täälläkin olisi tarkoitus kokeilla :wave: Olisin halunnut jo esikoisen kanssa, mutta sitten iski koliikki ja se vaan jäi heti alkuunsa :/ Olen kyllä niin kyllästynyt noitten vaippapakettien kotiin rahtaamiseen ja hirvittää kuinka paljon niihin menee rahaakin.. huh. Toivon että esikoiselta jäisi edes päivävaipat pois ennenkuin uusi vaippapöksy syntyy :D

Tervetuloa uudet :)

Äitii88 & mini rv 9+3
 
9+0 POKSSSSSSS

Vuoto oli tosi pieni ja loppui nopeasti. Pahoinvointi on ollut taas melkoista ja töissä olin eilen ja tänään.
Ei tänne mitään muuta.
Tervetuloa uusille. Luin kännykällä viestejä, mutta en voi kirjautua sillä.


Silvia ja pikkuinen 9+0
 
nöösen mainitsema hiilarihimo kuulostaa tutulta, juurikin nuudelit, leipä ja kaikki epäterveellinen hesepulla uppoaa vähän liiankin hyvin. Ja olo onkin sitten sen mukainen :x Pahoinvointi näyttää rysähtäneen myös tänne, viikonloppuna oli aivan kohtuuttoman kamala olo, kun käytiin ravintolassa syömässä, huhheijaa kun oli yrjö lentää ja taju lähteä. Mä jotenkin ajattelin, että kun olen tähän asti säästynyt pahemmilta oloilta, niin enää ei alkaisikaan. No, olin väärässä.
Onko muilla muuten jo nyt riesana närästys? Siis aivan hirveää sekin.

Mä olen yrittänyt opetella käyttämään tuota doppleria nyt pari päivää, vaikka onkin tosi epätodennäköistä nyt ihan vielä kuulla sillä mitään. Nyt kolmen kokeilun jälkeen alan hiljalleen ymmärtää, että mistä kohdin vatsaa kuuluu mitäkin ja missä esim oma syke on voimakkaimmillaan yms. Pikkuisen sykkeitä en ole kuullut, jotain hassuja naputuksia silloin tällöin, mutta eivät ole kuulostaneet suoranaisesti sykkeeltä. No, josko tämän viikon aikana alkaisi onnistaa.

naeli 8+6 eli huomenna paukkuukin jo 9+0!
 

Yhteistyössä