Edelleen annettujen tietojen valossa on mahdotonta tehdä kovinkaan tarkkaa luonne analyysiä..
Mutta yleisesti avioliittoon mennessä +90%? ihmisistä uskoo ja toivoo että parisuhde on kestäva ja jopa viimeinen elämässä.. Ja jos ap on näin ajatellut ja 3 kertaa jo eronnut niin kyllä minä uskon erittäin vahvasti että AP:llä on erittäin isoja tunnepuolen ongelmia. Enkä usko että sellaista ihmistä on olemassakaan jonka kanssa AP tulisi olemaan yhdessä ns ikuisesti.
Se, mitä uskoo ja toivoo menneessään naimisiin - tai vaikka rakastuessaan, seurustellessaan - on ihan eri asia. Eihän se mitään kerro siitä, mitä oikeasti tulee käymään eikä varsinkaan, säilyykö rakkaus vai ollaanko yhdessä sitten vaan hampaat irvessä. Eihän se tavatonta ole, että ne rakastuneen toiveet ja uskomukset karisevat. Moni toki jatkaa silti parisuhteessa, vaikka haluaisi erota, mutta luulisi heillä sitten olevan samat tunnepuolen ongelmat - vai?
On totta, että annettujen tietojen valossa ei voi tehdä kovinkaan tarkkaa luonneanalyysiä - oikeastaan itse sanoisin, että ei ole mahdollista tehdä minkäänlaista analyysiä. Sinä kuitenkin analysoit aika ronskilla otteella. Kun ottaa huomioon sen, että avioliiton merkitys voi olla eri ihmisille hyvin erilainen, ei jostain kolmesta avioliitosta voi tehdä mitään päätelmiä. Kolme avioliittoa on aika vähän määrällisesti, vaikka se ei yleistä olekaan. Mutta sehän ei ole yleistä siksi, että monet kerran tai kaksi naimisissa olleet eivät mene uudestaan naimisiin, vaan asuvat mieluummin vaikka avoliitossa. Tähän taas vaikuttavat esim. sellaiset syyt, että ei haluta sotkea ensimmäisestä avioliitosta olevien lasten perintöasioita uuden puolison tasinko-oikeuksilla, ja toisaalta enää siinä vaiheessa ei avioliitto tunnu merkitykselliseltä, kun omaisuusasiat ovat jo kunnossa, myöhemmällä iällä ei mitään vanhempainvapaita tule, joiden vuoksi toisen tulot pienenisivät, jne. Monella käytännön syyt ovat yksi peruste avioliitolle, koska itse suhteeseen sillä ei ole mitään merkitystä. Ehlkä nämä monta kertaa naimisiin menevät ovat sitten niitä, joille avioliitolla itsessään on erityinen merkitys ja painoarvo.