Mitä ajattelisit minusta jos kertoisin, että olen 38-vuotiaana ollut naimisissa kolmesti?

• Viestiketjun aloittaja Monsoon
  • Ensimmäinen viesti
Monellahan on elämän aikana useita kumppaneita, suurin osa niistä vaan ei ole aviopuolisoita. Kolme ei ole kovin suuri määrä, jos miettii kumppaneiden määrää, mutta lähinnä ajattelen että "jaa, olet sitten syystä tai toisesta mennyt naimisiin useamman kerran". Itse kun en naimisiin aio mennä ollenkaan, en niinkään laita mitään painoarvoa nimenomaan avioliitolle, eli kolme avioliittoa ei minuta ole yhtään isompi juttu kuin kolme parisuhdetta yleensä. Vähän epäkäytännölliseltä kyllä kuulostaa mennä useammin naimisiin, kun niissä eroissa tulee sitten kaikki eromuodollisuudet, mahdollisesti joutuu jakamaan omaisuuttaan, maksamaan avioeron maksut, jne. Mutta ei kai siinä muuta kummallista.

"jen"
Ihmettelisin miksi ihmeessä olet mennyt kaikkien niiden kanssa naimisiin.. Musta se on avioliiton "väärinkäyttöä" että jatkuvasti mennään uusiin naimsiin ja erotaan.. :O

[QUOTE="jen";30211468]Ihmettelisin miksi ihmeessä olet mennyt kaikkien niiden kanssa naimisiin.. Musta se on avioliiton "väärinkäyttöä" että jatkuvasti mennään uusiin naimsiin ja erotaan.. :O[/QUOTE]

Eihän sellaista olekaan kuin avioliiton väärinkäyttö.

"jen"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30211470:
Eihän sellaista olekaan kuin avioliiton väärinkäyttö.
No kato kun siinä luki "musta tuntuu että....." Se on mun mielipide. Sitähän tässä kysyttiin että "mitä ajattelisit minusta". ja sitä minä ajattelen.

Ajattelisin, että rakastumisesta riipuvainen ihminen ja kun on pästy naimisiin asti, on rakastuminen armotta ohi ja pitäis oppia rakastamaan, joten pitää rakastua uudelleen.
Tunnen useammankin vastaavan ihmisen -patsi että taudin kuvaan yleensä kuuluu myös hankkia nopeasti lapsi, se kun on se rakastumisen multihuipentuma. Eli yleensä löytyy myös lapsi joka miehelle.

ei muuta
mut kiinnostais tietää oliko häät joka kerran isot ja kalliit? Samat vieraat? Mites suku ja ystävät, vieläkö jaksavat häissä uskoa suuren rakkaustarinan syntyneen?

"M33"
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30211463:
Monellahan on elämän aikana useita kumppaneita, suurin osa niistä vaan ei ole aviopuolisoita. Kolme ei ole kovin suuri määrä, jos miettii kumppaneiden määrää, mutta lähinnä ajattelen että "jaa, olet sitten syystä tai toisesta mennyt naimisiin useamman kerran". Itse kun en naimisiin aio mennä ollenkaan, en niinkään laita mitään painoarvoa nimenomaan avioliitolle, eli kolme avioliittoa ei minuta ole yhtään isompi juttu kuin kolme parisuhdetta yleensä. Vähän epäkäytännölliseltä kyllä kuulostaa mennä useammin naimisiin, kun niissä eroissa tulee sitten kaikki eromuodollisuudet, mahdollisesti joutuu jakamaan omaisuuttaan, maksamaan avioeron maksut, jne. Mutta ei kai siinä muuta kummallista.
Täydellinen vastaus.

Joopa joo
Éttä olet ihminen joka on riippuvainen jostain tunteesta esim: alkuhuumasta ja aina kun suhde alkaa arkistua heität hanskat tiskiin..
Tai kärsit jostain tunnepuolen ongelmasta joka saa sinut valitsemaan sekopäisiä puolisoja, pahimmassa tapauksessa olet itse se sekopää..

Näillä annetuilla tiedoilla syvälisempään analyysiin en pysty.

3x
Éttä olet ihminen joka on riippuvainen jostain tunteesta esim: alkuhuumasta ja aina kun suhde alkaa arkistua heität hanskat tiskiin..
Tai kärsit jostain tunnepuolen ongelmasta joka saa sinut valitsemaan sekopäisiä puolisoja, pahimmassa tapauksessa olet itse se sekopää..

Ajatteletko näin myös ihmisestä, jolla on ollut kolme seurustelukumppania?

Joopa joo
Ajatteletko näin myös ihmisestä, jolla on ollut kolme seurustelukumppania?
Varauksella kyllä, Jos suhteet ovat pitkiä ja aina johonkin kaatuvat niin hyvin usein sieltä peilistä saa etsiä sitä syyllistä.. Mainittakoon nyt vaikka esimerkkinä naiset jotka AINA onnistuvat löytämään alkoholisti puolison joka hakkaa heitä.

Kuten aiemmin sanottua niin annetuilla tiedoilla on vaikea antaa sen kummempaa analyysiä.

Luulisi, että alkuhuumasta riippuvaiselle melkein nelikymppiselle olisi parisuhteita kertynyt kolmen sijaan esimerkiksi parikymmentä...

Joopa joo
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30211547:
Luulisi, että alkuhuumasta riippuvaiselle melkein nelikymppiselle olisi parisuhteita kertynyt kolmen sijaan esimerkiksi parikymmentä...
Niin tässähän puhuttiin avioliitoista? Jotenkin en usko että kyseisen henkilön koko parisuhdehistoria on 3 avioliittoa? eiköhän siellä taustalla oletettavasti ole aika hemmetin monta suhdetta ja ihminen joka ei osaa olla yksin..

[QUOTE="Jenis";30211532]Avioliitto ja seurustelu eroaa toisistaan aika lailla. Toisella on juridinen asema, toisella ei. Mitä järkeä olisi mennä jokaisen seurustelukumppanin kanssa naimisiin?[/QUOTE]

Suurimmalla osalla on elämän aikana enemmän kuin kolme seurustelukumppania, eli ihan jokaisen kanssa ap ei varmaan ole mennyt naimisiin. Mutta vaikka olisikin, niin voian siinä olla järkeä - jos on jostain syystä halunnut kaikkien kanssa jakaa omaisuuden. Sehän tuossa on se konkreettisin seuraus. Kaikkien näkökulmasta siinä ei toki ole mitään järkeä, mutta ei kaikkien mielestä ole järkeä jakaa omaisuuttaan yhdenkään ihmisen kanssa.

Niin tässähän puhuttiin avioliitoista? Jotenkin en usko että kyseisen henkilön koko parisuhdehistoria on 3 avioliittoa? eiköhän siellä taustalla oletettavasti ole aika hemmetin monta suhdetta ja ihminen joka ei osaa olla yksin..
Millä perusteella väität noin? Kyllä minäkin olettaisin, että tuskin tuossa ovat kaikki elämän aikana olleet parisuhteet, jos mukaan laskee jonkun naapuriluokan Villen kuudennelta luokalta jne. Mutta siis edelleen toistan, että suurimmalla osalla on elämän aikana useampi seurustelukumppani, vaikka olisi vain kerran tai ei kertaakaan naimisissa. Jos ne naapuriluokan villet kouluajoilta lasketaan, voi määrä huidella jo pitkälti toisella kymmenellä - onko siis kyse jostain pään sisäisestä ongelmasta, jos ei mennytkään naimisiin heti ensimmäisen seurustelukumppaninsa kanssa? Tai edes toisen? Kolmannen? Ota nyt huomioon, että kyse on melkein 40-vuotiaasta ihmisestä.

Joopa joo
Alkuperäinen kirjoittaja Mörköäiti;30211572:
Millä perusteella väität noin? Kyllä minäkin olettaisin, että tuskin tuossa ovat kaikki elämän aikana olleet parisuhteet, jos mukaan laskee jonkun naapuriluokan Villen kuudennelta luokalta jne. Mutta siis edelleen toistan, että suurimmalla osalla on elämän aikana useampi seurustelukumppani, vaikka olisi vain kerran tai ei kertaakaan naimisissa. Jos ne naapuriluokan villet kouluajoilta lasketaan, voi määrä huidella jo pitkälti toisella kymmenellä - onko siis kyse jostain pään sisäisestä ongelmasta, jos ei mennytkään naimisiin heti ensimmäisen seurustelukumppaninsa kanssa? Tai edes toisen? Kolmannen? Ota nyt huomioon, että kyse on melkein 40-vuotiaasta ihmisestä.
Edelleen annettujen tietojen valossa on mahdotonta tehdä kovinkaan tarkkaa luonne analyysiä..

Mutta yleisesti avioliittoon mennessä +90%? ihmisistä uskoo ja toivoo että parisuhde on kestäva ja jopa viimeinen elämässä.. Ja jos ap on näin ajatellut ja 3 kertaa jo eronnut niin kyllä minä uskon erittäin vahvasti että AP:llä on erittäin isoja tunnepuolen ongelmia. Enkä usko että sellaista ihmistä on olemassakaan jonka kanssa AP tulisi olemaan yhdessä ns ikuisesti.

3x
Mä voin omasta puolestani vastata, että avioitunut olen kolme kertaa vain juridisista syistä, avioliitto itse ei merkitse minulle mitään, täysin turha. Enää en siihen suostu, vaikka suhde olisi loppuelämän kestävä.

Yhteistyössä