saako junassa syödä omia eväitä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja junassa nälkä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Saa syödä vaikka olisi ravintolavaunu tai vaikka kaksi. Ainoastaan ravintolavaunussa ei saa syödä omia eväitä. (Omien viinojen juontia konnarit eivät katso kovin hyvällä, mutta joskus sitäkin on katsottu sormien läpi. Tuli vaan mieleen villeiltä opiskelijavuosilta.)

Ihan kaikissa junissa saa syödä vapaasti omia eväitä. Ei sitä ole ikinä kielletty.

Juna ei ole mikään lentokone.

Ei mun tietääkseni ole lentokoneissakaan omien eväiden syömistä kielletty, kunhan ei turvatarkastuksessa ole liikaa nesteitä. Sattuneesta syystä olen tätä joutunut muutaman kerran tekemään (siis sellaisissakin, joissa tarjoilu kuuluu hintaan), eikä asiassa ole ollut mitään ongelmaa.

Kyllä mää oon junassa syönyt omia eväitä eikä kukaan ole koskaan mitään tullut sanomaan tai ees kattellut pahalla silmällä :D En usko et on mitään sääntöä ettei omalla paikallaan sais syödä ja juoda omia eväitä.

Kyllä mää oon junassa syönyt omia eväitä eikä kukaan ole koskaan mitään tullut sanomaan tai ees kattellut pahalla silmällä :D En usko et on mitään sääntöä ettei omalla paikallaan sais syödä ja juoda omia eväitä.

Ja saa niitä tosiaan syödä muuallakin kuin omalla paikalla (poislukien ravintolavaunu), kun junassa ei ole mitään velvollisuutta istua juuri sillä lippuun mahdollisesti merkityllä paikalla.

Saa syödä. Itse syön joka arkiaamu IC:ssä aamiaisen ja usein myös jotain välipalaa kotimatkalla. Työmatka kestää tunnin/suunta. Aika kalliiksi tulisi joka päivä ostaa kärrystä/ravintolavaunusta purtavaa.

Saako junassa syödä omia eväitä? Ei noin typerää voi edes kukaan kysyä.
Jo lapsena landelle lähdettäessä oli voileipiä pakattuna mukaan ja jo Pasilan kohdalla oli hirmu nälkä.

"VR:n henkilökunta törmää päivittäin häiriköihin, jotka toistuvista kielloista huolimatta jatkavat viinaksiensa juomista junassa. Kun kehotukset korkin sulkemiseksi eivät tepsi, häirikkö poistetaan junasta...
VR:n pitkän matkan junissa virvokkeiden juominen ja eväiden syöminen sallitaan, kunhan varmistaa, ettei niillä sotke paikkoja.
VR voi myös periä korvauksia eväillä sotketuista penkeistä.
– Esimerkiksi makkaraperunat tai lihapiirakka kaikilla mausteilla saattavat tuoda huolimattomalle ruokailijalle laskun siivouksesta, huomauttaa Väänänen."
http://www.tamperelainen.fi/artikkeli/63393-vrn-junista-poistetaan-paivittain-hairikoita

Saako junassa syödä omia eväitä? Ei noin typerää voi edes kukaan kysyä.
Jo lapsena landelle lähdettäessä oli voileipiä pakattuna mukaan ja jo Pasilan kohdalla oli hirmu nälkä.

Ei ollenkaan typerä kysymys. Jos ei pahemmin ole junaa käyttänyt, mistäs tuon voisi tietää. VR:n sivuilla ei taida asiasta ola kerrottu.

Itsekin käytän päivittäin töihin menemiseen junaa. Ja evästää siellä niitä omia eväitä.

Yhteistyössä