Noniin, nyt on sitten haettu junaliput intersity2 junaan! :) ekaa kertaa menossa, käytännön vinkkejä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja matkustaja
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

matkustaja

Vieras
Moi. Eli olen matkaamassa ekaa kertaa junalla ja yksin. Junan nimi on intersity2 ja matkani kestää noin 9 tuntia, eli olen illalla vasta perillä pääkaupungissa. Voisiko joku vastata mieltäni askarruttaviin kysymyksiin:

1. lipussa lukee työskentelyhytti, onko minulla siis jokin oma huone siellä junassa? mistä tiedän missä huoneeni sijaitsee?

2. olen ymmärtänyt että junalippu pitää leimata konduktöörillä. kun minä astun junaan (ei ole pääteasema) niin pitääkö minun etsiä junasta konduktööri?

3. saako junassa jaloitella?

4. saako junassa syödä omia eväitä?

5. onko siellä työskentelyhytissä sänkyä, jossa voisi levätä? 9 tuntia on kuitenkin aika pitkä aika.

6. onko junassa turvavöitä?

kiitos jos joku viitsii vastata!

1. En tiedä

2. Ei, konduktööri etsii sinut.

3. Saa

4. Saa, muttei ravintolavaunussa

5. En tiedä

6. Ei

Lisäksi viinakset on ravintolavaunussa yökerhohintasia, joten jos aiot matkalla pämpätä niin pohjat ainakin kannattaa vetää omilla eväillä :D

Hmm.. ihanko tosissaan kyselet? jos niin on niin junassa saa syödä omia eväitä ja toki saa jaloitella.. turvavöitä ei taida olla ja en tiedä tuosta työskentelyhytistä, luulisi että olet joutunut sellaisen pyytämään koska normi lippua ostaessa sulle myydään tavan paikkalippu... Konduktööri kyllä kiertää junaa joten sinun ei tarvitse häntä alkaa etsimään..

1. lipussa lukee työskentelyhytti, onko minulla siis jokin oma huone siellä junassa? mistä tiedän missä huoneeni sijaitsee? Etsit oikean vaunun (merkitty numero vaunun ulkoseinässä) ja oikean istumapaikan (merkitty numero istuimessa) , eipä taida ihan yksityishuone olla tuo työskentelyhytti, vaan etuna lähinnä se, että voi ladata kannettavaa pistokkeesta.

2. olen ymmärtänyt että junalippu pitää leimata konduktöörillä. kun minä astun junaan (ei ole pääteasema) niin pitääkö minun etsiä junasta konduktööri? Ei tarvitse. Konduktööri kyllä löytää sinut.

3. saako junassa jaloitella? Kyllä.

4. saako junassa syödä omia eväitä? Kyllä. Ravintolavaunussa kaikki on vitun kallista, puoli litraa vettä maksaa kaksi euroa jne.

5. onko siellä työskentelyhytissä sänkyä, jossa voisi levätä? 9 tuntia on kuitenkin aika pitkä aika. Ei.

6. onko junassa turvavöitä? Ei.

Hyvää matkaa!

1. Samassa hytissä voi olla muitakin, mutta siellä on väljemmin tilaa sekä pöytä, jonka ääressä työskennellä.

2. Ei. Menet omalle paikallsesi istumaan ja konduktööri löytää sinut.

3. Kyllä

4. Kyllä

5. Ei ole

6. Ei ole

[QUOTE="vieras";22646556]Menet vaunuun mikä lukee lipussa + menet paikalle mikä lukee lipussa. Sitten odotat konduktööriä ja teet mitä haluat.[/QUOTE]
En kyllä usko, että konduktöörit ihan mihin tahansa suostuvat :whistle:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;22646640:
[QUOTE="vieras";22646556]Menet vaunuun mikä lukee lipussa + menet paikalle mikä lukee lipussa. Sitten odotat konduktööriä ja teet mitä haluat.[/QUOTE]
En kyllä usko, että konduktöörit ihan mihin tahansa suostuvat :whistle:
No se riippuu kyllä kans siitä kuka pyytää
tenerife-forum-smoking-smiley.gif

Yhteistyössä