Olen varma että mua salakuunnellaan ja kuvataan salaa

  • Viestiketjun aloittaja "Pöllö"
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
[QUOTE="Pöllö";29571445]Ei,se nousi lasin takana seisomaan ja teki just sellaisen kuvaamiselta näyttävän jutun kännyllä,ja istui takaisin.
Opiskelukämpässä ihmettelin kun viereisen talon katolle(se katto oli ihan ikkunan vieressä) joku kiinnitti jonkun härvelin kämppäni kohdalle jossa oli ihan selkeästi n.5cm läpimitaltaan oleva linssi, joka kuvasi suoraan muhun, ei kadulle.Mä kyllä tunnistan kameran linssin kun olen järkkärillä harrastekuvannut pienen ikäni. En ollut mikään kotona nyhjöttävä opiskelija joka miettii tämmöisiä tai pieniä vihreitä miehiä,vaan tykkäsin pyöriä kaverien kanssa.

Ette usko mua (en provoa oikeasti),mutta samassa kämpässä kävi eräänä iltana siten että viereiselle pihalle kokoontui joku ilta joukko nuoria,heillä oli valonheitin joka osoitti suoraan kämppäni ikkunaan ja megafonikin heillä oli.En saanut selvää mitä he puhuivat.Mulla oli kaveri kylässä ja sekin vaan ihmetteli.

Nykyisellä paikkakunnalla on käynyt niin että asuessamme puolison kanssa yhdessä kämpässä,moni viereisen koulun lapsi huusi nimeäni, kerrankin 3 tyttöä kääntyi meidän ikkunaan päin ja karjui TÄYTTÄ KURKKUA etunimeni.Soitin yhden niistä äidille,se huutelu loppui vähäksi aikaa.[/QUOTE]


järkkäri ja ei tunnista valvontakameraa? Niinpä?
 
"Pöllö"
[QUOTE="vierailija";29571460]järkkäri ja ei tunnista valvontakameraa? Niinpä?[/QUOTE]

Miks valvontakameraa tarvittais vastapäisen kerrostalon kolmatta kerrosta kuvaamaan?Se oli samalla tasolla kuin mun huoneen ikkuna,vastapäisen talon katolla.Ei sojottanut alaspäin kadulle tai liikkeisiin vaan suoraan eteenpäin.
 
"Pöllö"
Alkuperäinen kirjoittaja taidan tietää;29571468:
Onko sun nimi johanna ja sukunimi alkaa teeltä?
Eieiei.Olen ihan tavallinen ihminen,en minkäänlainen julkkis edes omassa kaupungissa,enkä koskaan ole tehnyt mitään huomiotaherättävää.Tavalliset jutut eli yläaste,lukio,ammattiopinnot,perhe,töitä hyvin tavalliselta alalta,en pukeudu huomiotaherättävästi jne.
 
hae apua
Mikä sinusta tekee niin ihmeellisen ihmisen että joku viitsisi sinua salaa kuvata ja kuunnella? mitä niin tärkeää tietoa sinulla on? ei mitään. Olet tavallinen pulliainen jolla ei ole mitään sellaista joka kiinnostaisi ketään.
 
"Pöllö"
Mieheni on vihjannut että kuvittelisin olevani maailman napa ja että tämä olisi jotain itsensäkorostamisen tarvetta.Mutta kun ei ole,mulla ei ole tarvetta omanapaisuuteen vaan haluan elää vaan samaa elämää kuin muutkin ja yhtenä muista.Mä nautinkin elämästä mutta tämä ahdistaa välillä.
 
"Pöllö"
Mikä sinusta tekee niin ihmeellisen ihmisen että joku viitsisi sinua salaa kuvata ja kuunnella? mitä niin tärkeää tietoa sinulla on? ei mitään. Olet tavallinen pulliainen jolla ei ole mitään sellaista joka kiinnostaisi ketään.
Niin mäkin haluan uskoa ja mä haluan olla ihan tavallinen.Mutta en löydä selitystä monille jutuille mitä olen nähnyt ja kuullut.Vielä kun muistaisin lisää esimerkkejä,niitä voi muistua tässä kirjoittaessani lisää.
 
"Pöllö"
[QUOTE="vierailija";29571528]että ei vastaa kysyttyihin kysymyksiin. Yleensä ne jotka olettaa että niitä salakuunnellaan osaavat sanoa että kuka?[/QUOTE]

Jos mä tietäisin että kuka mua vaklaa niin mähän soittaisin heti sille ja käskisin lopettamaan sen.Joskus tuntuu että tämä on jokin tietyn netissä tai jossain olevan porukan huvia jota jaetaan eteenpäin, jokin "ota N.N:sta kamerakännykällä kuva ja pistä nettiin".Ei,en pelkää Facebookia.En pelkää myymäläkameroita,poliisin ylinopeustutkia,sanomalehden kuvaan joutumista jossain lastentapahtumassa,en niitä asioita joita pidetään välillä intimiteettisuojan rikkomisena.
Tuntuu että tämmöistä tilannetta kuin mulla ei ole missään.:(
 
Tahdomme parastasi
Onko elämässäsi ollut viime aikoina stressiä? Psykoosin alkamiselle on ominaista ns. stressi-haavoittuvuusmalli eli usein psykoosia edeltää jokin stressaava elämäntilanne esim. opiskelu, työttömyys tai vaikkapa naimisiin meneminen.

Ääniä kuulevilla on todettu aktivoitumista tietyillä alueilla aivoissa eli heille se on aivan todellista. Mikäli sinulla on psykoosi päällä, on ensiarvoisen tärkeää hakeutua lääkäriin ja saada oikea lääkitys. Ajan mittaan psykooseista toipuminen voi olla kerta kerralta vaikeampaa, joten kannattaa ottaa asia vakavasti heti.
 
"Pöllö"
Alkuperäinen kirjoittaja lällällää;29571534:
Provo tämä on mutta en kerro mistä huomasin
Mistä muka huomasit?Jokainen sanani on ihan totta.Ei ole perjantain provo. Toivon että tällä kirjoituksellani en lietso jossain muussa lukijassa vainoharhaisuutta,mutta ajattelin tänään että nyt vihdoin kirjoitan tästä omasta piinasta.

Kun avasin kerran telkkarin, Maria Hintikka sanoi jossain myöhäisillan ohjelmassa (en muista mikä oli,joskus 2000-luvun alussa)että "Jahas,N.N:kin näköjään katsoo tätä".
Meillä oli kerran yksi naapuri vieraana, kun hän lähti kotiin, avasin telkkarin ja katsoin yhtä vanhaa sketsisarjaa jossa oli Petelius. Siinä oli siis kuva Peteliuksesta mutta siinä taustalla oli ääni joka puhui "joko se(naapurin nimi)lähti?"Siis kuva oli alkuperäisen sarjan mutta ihan kuin olisi päälledubattu.
Huhheijakkaa...
 
"vierailija"
[QUOTE="Pöllö";29571553]Jos mä tietäisin että kuka mua vaklaa niin mähän soittaisin heti sille ja käskisin lopettamaan sen.Joskus tuntuu että tämä on jokin tietyn netissä tai jossain olevan porukan huvia jota jaetaan eteenpäin, jokin "ota N.N:sta kamerakännykällä kuva ja pistä nettiin".Ei,en pelkää Facebookia.En pelkää myymäläkameroita,poliisin ylinopeustutkia,sanomalehden kuvaan joutumista jossain lastentapahtumassa,en niitä asioita joita pidetään välillä intimiteettisuojan rikkomisena.
Tuntuu että tämmöistä tilannetta kuin mulla ei ole missään.:([/QUOTE]

monissa paikoissa on kamerat...mutta se että pelkäät että joku läheinen? Salapoliisin kautta?
 
vierasss
Tommoista tilannetta ei ole kellään siksi, että tuo on mahdotonta. Olet varmastikin henkisesti sairas, hae apua itsellesi nyt heti. Ihmismielihän on virittynyt poimimaan informaatiotulvasta aina itselle olennaisen sisällön, ja sinun kohdallasi sairas ihmismieli on virittynyt poimimaan juuri harhaluuloasi tukevia asioita. Vastaavaa sattuu terveellekin: törmäät jossain yhteydessä johonkin ihmeelliseen kuriositeettiin, ja heti kohta bongaat saman huippuharvinaisen aiheen ihan muussa yhteydessä. Ihmeellisiä sattumia, ei muuta. Sulla toi homma on nyt vaan lähtenyt keulimaan.
 
"Pöllö"
Onko elämässäsi ollut viime aikoina stressiä? Psykoosin alkamiselle on ominaista ns. stressi-haavoittuvuusmalli eli usein psykoosia edeltää jokin stressaava elämäntilanne esim. opiskelu, työttömyys tai vaikkapa naimisiin meneminen.

Ääniä kuulevilla on todettu aktivoitumista tietyillä alueilla aivoissa eli heille se on aivan todellista. Mikäli sinulla on psykoosi päällä, on ensiarvoisen tärkeää hakeutua lääkäriin ja saada oikea lääkitys. Ajan mittaan psykooseista toipuminen voi olla kerta kerralta vaikeampaa, joten kannattaa ottaa asia vakavasti heti.
Mä olen ollut noissa tilanteissa tosi rentoutunut ja iloinen,moni outo tapahtuma on tapahtunut kaverien kesken.

Olen työssäni ihan hyvä ja tykättykin,perhe-elämäkin on kohdillaan,jaksan tehdä lasten kanssa paljon,jaksan siivota,laittaa ruokaa,tykkään esim.shoppailla...mitään isoja stressejä ole ollut,tai siis tavallisia.
 
Tahdomme parastasi
Niin ja voi todellakin olla edellä jo mainittu harhaluuloisuushäiriö. On kuitenkin vaikea uskoa, ettet mitään mielenterveyspalvelua olisi matkan varrella tarvinnut. Onko sinulla hoitojaksoja takana sairaaloissa tai avopuolella?
 
vierasss
Mitä oma järkesi muuten sanoo asiasta? Tuntuuko järjellä ajateltuna mahdottomalta noin teoriassa, vai uskotko, että tuollaisen salaliiton voisi joku ihan oikeasti järjestää tavalliselle kaduntallaajalle?
 
Tahdomme parastasi
Tässä mietitään oletko provo ja sitä itsekin mietin ja yritän huvikseni selvittää. Niin sanotut terveetkin ihmiset voivat joskus kuulla ääniä. Mutta kuvaamasi kaltaisiin kokemuksiin liittyy useimmiten halu jäädä kotiin neljän seinän sisälle "pakoon pelottavia hajuja, ääniä, valokuvaamisia jne."

Harhaluuloisuushäiriötä sairastavat ja psykoosissa olevat eivät pääsääntöisesti yritä väittää, että kaikki heidän elämänsä aikana kokemansa "asiat" ovat tapahtuneet oikeasti.
 
"Pöllö"
[QUOTE="vierailija";29571592]monissa paikoissa on kamerat...mutta se että pelkäät että joku läheinen? Salapoliisin kautta?[/QUOTE]

En siis pelkää julkista valvontaa,pakkohan vaikkapa poliisin on valvoa erilaisin keinoin rikollisia.Se mitä pelkään on se että on syntynyt joku huvittelevan porukan juttu mitä ei kaikille kerrota,joka jaetaan vaan tiettyjen kesken(en jokaista ihmistä epäile)ja joka leviää netissä jne.Kyllä,pelkään että siinä on osa kavereistanikin,tai voiko heitä kavereiksi sanoa.
En oikein tiedä mistä mä arvaan että joku kaveri tai hyvänpäiväntuttu on siinä mukana.Sen ihmisen ei tarvitse olla mitenkään ivallinen tai uhkaava,mä tulen monenlaisten ihmisten kanssa toimeen.Mutta seuraavan kerran kun joku tuttu puhuu kesken juttelun jostain salakuuntelulaitteista(näitä keskusteluun sopimattomia laukaisuja on monta,jotka ei oikein sovi siihen keskusteluun eikä oikein yleiseen huumoriinkaan)niin kysyn mitä hän sillä tarkoittaa.
 

Yhteistyössä