Olen varma että mua salakuunnellaan ja kuvataan salaa

• Viestiketjun aloittaja "Pöllö"
  • Ensimmäinen viesti
"vierailija"
Tässä mietitään oletko provo ja sitä itsekin mietin ja yritän huvikseni selvittää. Niin sanotut terveetkin ihmiset voivat joskus kuulla ääniä. Mutta kuvaamasi kaltaisiin kokemuksiin liittyy useimmiten halu jäädä kotiin neljän seinän sisälle "pakoon pelottavia hajuja, ääniä, valokuvaamisia jne."

Harhaluuloisuushäiriötä sairastavat ja psykoosissa olevat eivät pääsääntöisesti yritä väittää, että kaikki heidän elämänsä aikana kokemansa "asiat" ovat tapahtuneet oikeasti.
aina voi lukea kaikkea ja keksiä siitä? Se kun tapaat henkilön joka luulee että kuunnellaan se pelkää sinun kanssa keskustelimista.

"Pöllö"
Mitä oma järkesi muuten sanoo asiasta? Tuntuuko järjellä ajateltuna mahdottomalta noin teoriassa, vai uskotko, että tuollaisen salaliiton voisi joku ihan oikeasti järjestää tavalliselle kaduntallaajalle?
Mun järki sanoo että sellainen Truman Show on täysin mahdotonta.Mutta toisaalta,onko se ihan mahdotonta nykyaikana,kun on laitteet ja netti?

En ole edes pahoissa riidoissakaan kenenkään kanssa.

"Pöllö"
Uskallat kuitenkin kirjoitella tälle palstalle?????????????????
Pakko tästä jonnekin on kirjoitella...ajattelen että mulla ei ole enää mitään hävittävää,tunnistakoon joku jos tunnistaa.Mulle on niin paljon naurettu tämän asian takia että en välitä paljastunko vai en,mutta niin ahdistavaa tämä kaikki on silti että siksi uskalsin kirjoittaa.

vierasss
Jos noin paljon ahdistaa, niin etkö voisi mennä lääkäriin ja kokeilla hoitoa ja lääkitystä ihan vaikka vaan lääkärin mieliksi? Et sentään onneksi kuvittele kenenkään haluavan sua varsinaisesti vahingoittaa, joten mitään et menetä, vaikka telkkarissa aiheesta vähän sitten muka naljailtaisiinkin. Ja ei, ei sellanen Truman show -tyyppinen juttu ole nykyisilläkään vehkeillä mahdollista. :hug:

"vierailija"
[QUOTE="Pöllö";29571695]Pakko tästä jonnekin on kirjoitella...ajattelen että mulla ei ole enää mitään hävittävää,tunnistakoon joku jos tunnistaa.Mulle on niin paljon naurettu tämän asian takia että en välitä paljastunko vai en,mutta niin ahdistavaa tämä kaikki on silti että siksi uskalsin kirjoittaa.[/QUOTE]

ei kirjotus vihrettä vaikka se nyt ei sano mitään...Oot minusta normaali vaan että joku kaivaa mieltäs..mitä unia näät yleensä?

"Pöllö"
Jos noin paljon ahdistaa, niin etkö voisi mennä lääkäriin ja kokeilla hoitoa ja lääkitystä ihan vaikka vaan lääkärin mieliksi? Et sentään onneksi kuvittele kenenkään haluavan sua varsinaisesti vahingoittaa, joten mitään et menetä, vaikka telkkarissa aiheesta vähän sitten muka naljailtaisiinkin. Ja ei, ei sellanen Truman show -tyyppinen juttu ole nykyisilläkään vehkeillä mahdollista. :hug:
Ei ihan Truman Show,mut ei paljoa puutu.Olen mä sen verran jenkkisarjoja katsonut että nykyvehkeillä saa lähikuvan vaikka kenestä,salakuuntelulaitteet on ihan mahdollisia.En mä niistä jenkkileffoista näitä ajatuksia ole poiminut mutta tiedän ihan uutisia ja lehtiä seuraamalla että tekniikkapuolta kyllä löytyy.

"Pöllö"
[QUOTE="vierailija";29571739]ei kirjotus vihrettä vaikka se nyt ei sano mitään...Oot minusta normaali vaan että joku kaivaa mieltäs..mitä unia näät yleensä?[/QUOTE]

Normaaleja unia perheestä,töistä,ihmisistä,matkustamisesta...aika vähän painajaisia.Eikä mua tässä elämässä oikein mikään muu painakaan kuin tämä iso,raskas asia.:( Olen tavallisen luottavainen ihmisiä kohtaan niinkuin tavallisella tasolla.

iu
Onko miehesi koskaan osunut kuulemaan näitä tv:n teidän perheestä kertovia juttuja? Tai sitä, että joku kaveri alkaa kesken kaiken puhua esim. salakuuntelulaitteista? (Oletko muuten miettinyt, miksi hän puhuisi niistä sinulle, jos tarkoitus on vakoilla sinua salaa?) Oletteko keskustelleet asiasta?

"Pöllö"
Piti vielä lisätä että kyllä mä lääkehoitoa harkitsisin jos nämä olisi pelkkiä kuulojuttuja.Mutta kun on selkeästi ja virkeänä nähtyjä juttuja(se kämpän viereinen kamerahan oli niin kauan kuin muutin sieltä pois eli ei mikään tilapäinen harha)ja monta näkemääni,selittämätöntä asiaa niin en ole siksi ole harkinnut lääkitystä.

"vierailija"
no mitä sitten jos tuo mitä itse kuvittelet olisi totta? eikö suuri osa ihmisistä halua olla julkisuudessa hinnasta mistä hyvänsä.
siis no haloo, kipeehän sä olet, mutta tuli mieleen, että jos ajattelisit asiaa toisin se auttaisi. mikä sun elämässä olisi niin kiinnostavaa että sitä haluttaisiin kuvata?
onko sun suvussa mielensairauksia? itsellä ei sukulainen, mutta yksi läheinen sairastunut psykoosiin. oireet juuri tuollaisia mitä sinullakin on.

"Pöllö"
Onko miehesi koskaan osunut kuulemaan näitä tv:n teidän perheestä kertovia juttuja? Tai sitä, että joku kaveri alkaa kesken kaiken puhua esim. salakuuntelulaitteista? (Oletko muuten miettinyt, miksi hän puhuisi niistä sinulle, jos tarkoitus on vakoilla sinua salaa?) Oletteko keskustelleet asiasta?
Mieheni tekee pitkiä päiviä töissä(tämäkään ei ole mulle stressin aihe kun tiedän että miehen työ vaan on aikaavievää),eikä ole vastaavia kuullut.Hänellä on kyllä hyvin lievä kuulonalenema joka on tullut nuoruudesta ja töissä olevien koneiden takia.Hänen kanssaan en ihan niin paljon kuule kaikkea,ei johdu siitä että kokisin hänet turvallisena enkä uskaltaisi liikkua yksin(hoidan ihan reippaasti kaikki juoksevat asiat ja sosiaaliset tilanteet ei pelota ihmeemmin)vaan että mä jotenkin koen että mä olen se naljailun kohde numero yksi.

Tuota mä juuri ajattelen että jos joku jatkossa jossain alkaa puhua salakuuntelusta siten että se ei millään liity keskusteluun niin kysyn kyllä miksi hän siitä puhuu.Ymmärrän semmoisen tavallisen vitsailun naisten kesken että joku naureskelee ihan viattomasti perhe-elämästään"kyllä jos joku videoisi kuinka sitä itse huutaa kotona lapsille ja miten sotkuista kotona on.."Semmoinen on ihan tavallista vitsailua.

Tahdomme parastasi
Jos kerran elät niin mukavaa elämää ja kaikki asiasi ovat hyvin, niin miksi kirjoitat asiasta tänne? Kysyäksesi onko muilla samantapaisia kokemuksia? Jos et ole asiasta tippaakaan ahdistunut, niin ei sulla todellakaan ole harhaluuloisuushäiriötä tai psykoosia. Noihin sairauksiin liittyyvät harhat ovat todella piinaavia.

"ninanina"
Hei!
Minun läheiselläni oli täysin samoja ajatuksia, jotka meni aina vain villimmiksi. Lopulta jouduttiin soittamaan valkotakit paikalle.
Tämä henkilö alkoi epäilemään, että häntä seurataan ja tarkkaillaan jatkuvasti. Hän epäili lähimmäisiään liittolaisiksi näiden "tarkkailijoiden" kanssa. Epäili kaikenmoisia signaaleja ja oman puhelimensa kameraa, tietokoneen kameraa yms, että niitäkin kautta häntä vakoillaan. Että nämä vakoilijat olivat tunkeutuneet hänen asuntoonsa ja asentaneet kaikenmaailman vakoilulaitteita.
Hän piti itseään jonkin sortin yli-ihmisenä tai jumalana.
Hänellä oli ahdistusta ja lopulta ei tainnut oikein uni maistua, niin kaiken maailman ajatukset sinkoili hänen päässään.
Ja hän hieman eristäytyikin ihmisistä. Keksi kaikenmaailman teorioita.

Vaikka luulisit olevasi itse oikeassa ja ajattelevasi, että "muut ei ymmärrä". Vaikka se on vaikea hyväksyä, niin olet oikeasti avun tarpeessa. Hyvä alku, että pystyit kirjoittamaan asiastasi täälä.
Kyse on nyt kuitenkin sinun terveydestäsi ja hyvinvoinnistasi. Ei psykologit sinua arvostele. Kyllä he osaavat työnsä ja antaa sinulle apua ja ohjaavat sinut oikeaan suuntaan.
Haethan rohkeasti apua ennenkuin pahenee.

"Hmm"
Onko tämä tuttua. terveyskirjaston sivulta, skitsofrenian määritys lainattua

Skitsofrenian kulku ja oireet vaihtelevat. Oireet voivat olla joko psykoottisia, hajanaisia tai negatiivisia. Psykoottisia oireita ovat kuulo- ja näköharhat, harhaluulot ja erilaiset merkityselämykset. Psykoottisten merkityselämysten yhteydessä henkilö kokee perusteetta, että ihmisten eleet tai televisiossa puhuvat viittaavat juuri häneen. Koska näitä oireita ei yleensä esiinny psyykkisesti terveillä, niitä kutsutaan positiivisiksi oireiksi.

"Pöllö"
Jos kerran elät niin mukavaa elämää ja kaikki asiasi ovat hyvin, niin miksi kirjoitat asiasta tänne? Kysyäksesi onko muilla samantapaisia kokemuksia? Jos et ole asiasta tippaakaan ahdistunut, niin ei sulla todellakaan ole harhaluuloisuushäiriötä tai psykoosia. Noihin sairauksiin liittyyvät harhat ovat todella piinaavia.
Häh,vaikka olisi kuinka elämä muuten hyvin niin jos pelkää että iso osa ihmisiä vakoilee sua niin _onhan se aika iso ahdistuksen aihe_. Mutta sillein mä pärjään että mä yritän unohtaa nämä asiat ja usein unohdan nämä viikoiksi,uskottelen itselleni että kaikki tämä on mielikuvitukseni tuotetta.
Eikä mua ahdista jossei tule mistään jotain uutta epämääräistä lausetta salakuunteluun viitaten, tai telkkarista jotain liiankin tuttua ja henkilökohtaista juttua jota en ole kuullut missään muualla kuin meidän perheessä puhuttuna.

psy
Oletko aktiivisesti työelämässä, onko sulla kuitenkin joitain kavereita/sosiaalista elämää, harrastuksia? Tuleeko näitä kummallisia juttuja jatkuvasti, koko ajan, vai onko niissä taukoja? Jos tää on jatkunut jo sen kymmene vuotta, luuletko, jos tarkkaan ajattelet, että joku oikeasti olisi niin kiinnostunuyt susn elämästä, että jaksaisi jatkaa tuota kiusaamistasi/vakoilua edelleen, ilman paljastumista?
Kuuntelisit miestäsi ja puhuisit tästä hänelle enemmän. Suosittelen myös ihan oikeasti lääkärin menoa.

psy
[QUOTE="Pöllö";29571839]Häh,vaikka olisi kuinka elämä muuten hyvin niin jos pelkää että iso osa ihmisiä vakoilee sua niin _onhan se aika iso ahdistuksen aihe_. Mutta sillein mä pärjään että mä yritän unohtaa nämä asiat ja usein unohdan nämä viikoiksi,uskottelen itselleni että kaikki tämä on mielikuvitukseni tuotetta.
Eikä mua ahdista jossei tule mistään jotain uutta epämääräistä lausetta salakuunteluun viitaten, tai telkkarista jotain liiankin tuttua ja henkilökohtaista juttua jota en ole kuullut missään muualla kuin meidän perheessä puhuttuna.[/QUOTE]

Mun on on vaikea uskoa, että tvssä sanottaisiin jotain sellaisia sanontoja joita ei missään muualla uin teillä sanottaisi. koittaisit edes jonkun niistä mainita tänne, js se kerran on jo telkkarissakin sanottu.

"Pöllö"
Niin,kertokaa siis mitä se kameran linssi teki siinä katolla noin vuoden verran?Miksi mun kämppää kohti osoitettiin pimeänä iltana valonheitin ja pidettiin siinä (n.15 min.), kaverinikin oli näkemässä? Miksi jollain hoitajalla olisi tarvetta kuvata mua ja lastani potilashuoneessa tutkimuslasin läpi, johan tuo olisi ollut anteeksipyynnön tai selitysten paikka?Eihän nämä ole harhoja.Lisääkin esimerkkejä löytyisi,kun vaan muistaisin...

"idea"
Mun on on vaikea uskoa, että tvssä sanottaisiin jotain sellaisia sanontoja joita ei missään muualla uin teillä sanottaisi. koittaisit edes jonkun niistä mainita tänne, js se kerran on jo telkkarissakin sanottu.
Mutta jos ne on harhoja niin aloittajahan kuulee ne omasta päästä eikä oikeasti telkkarista. Nin kuin tuo Pirkka-Pekka Peteliuksen päälle dubattu naapurista nimellä tehty kysely. Ei siinä tallenteella sellaista oo ollut, kun se tuli aloittajan omasta päästä se ääni. Koitapa muuten aloittaja katsoa se sama vanha pätkä nyt uudestaan kerta se on tallenteella, varmasti siinä ei puhuta nyt mitään naapurista eikä se oo siis dubattu, mikä todistaa sen että ääni tuli sun pään sisältä.

"vierailija"
keskustelussa. Se mitä apua haet en suosittele sitä mitä sanot täällä.Vaan että haluat juttu kaveria jolle sanoa asioita perheestä ja puolisosta. Jotkut voi tehdä pikasesti virhe arvion ja sitten olet sitten sekopää.

"Pöllö"
[QUOTE="idea";29571861]Mutta jos ne on harhoja niin aloittajahan kuulee ne omasta päästä eikä oikeasti telkkarista. Nin kuin tuo Pirkka-Pekka Peteliuksen päälle dubattu naapurista nimellä tehty kysely. Ei siinä tallenteella sellaista oo ollut, kun se tuli aloittajan omasta päästä se ääni. Koitapa muuten aloittaja katsoa se sama vanha pätkä nyt uudestaan kerta se on tallenteella, varmasti siinä ei puhuta nyt mitään naapurista eikä se oo siis dubattu, mikä todistaa sen että ääni tuli sun pään sisältä.[/QUOTE]

Tämä tapahtui n.7 vuotta sitten,en edes muista mikä ohjelma tai jakso se oli...muistaakseni silloin en älynnyt telkkariohjelmia jälkikäteen netistä, tai siis se ei kiinnostanut niin.Enkä ala koko Peteliuksen tuotantoa kahlata läpi,siinä menisi päiväkausia.

Yhteistyössä