YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL 6 (1.-28.2.2014)

[QUOTE="lillerilalleri";29558567]Ihanaa kun te olette täällä kutistuneet, hyvähyvä! Minä olen tyytyväinen kyllä myös tähän sd:hen, kiloja lähteny 5,5 ja kroppa on kiinteytyny että näyttää siltä että olisi lähtenyt enemmänkin :D

Chef, sulle on pitänyt käydä sanomassa jo aiemmin, mutta sanonpa nyt, että jos et syö juuri mitään, niin se sun paino kyllä tippuu mutta ei siinä kyllä pelkästään rasva pala vaan lähtee kaikkea muutakin eli lihaksista. Ja kun noin laihduttaa, niin lihominen uudelleen on paljon todennäköisempää kuin järkevä laihdutus eli sellainen, jossa palaa enimmäkseen se läski. Voi olla hitaampaa, mutta pysyvämpää ja kropasta tulee paremman näköinen kun painonpudotus ei syö lihaksia. Vinkkinä vaan, jos et ole ajatellut asiaa :)

Itse käyn salilla 3krt/vko ja vielä aerobinen treeni siihen päälle 3krt/vko, yleensä yhdistän nuo eli salitreenin jälkeen jään salille joko juoksumatolle tai crossarille. Pitäisi tehdä neljästi, mutta olen sallinu itelleni tällaisen löysäilyn... ;) Suosittelen kyllä kaikille, jos tuntuu ettei se paino ala lähtemään muilla keinoilla. Extraan jatkan tästä eli ensi viikon jälkeen seuraavat 6vko rutistetaan seuraavat 5kg pois. Tai edes jotain. :D

Tsemppiä jokaiselle urakkaan, kesään mennessä ehtii vielä tapahtua vaikka mitä! :)[/QUOTE]

Onnittelut pudotuksesta! :flower:

Ja kiitos huolenpidosta. Olet kyllä osittain oikeassa, mutta ei tuossa ihan koko totuutta ole :)

Olen pohtinut tätä asiaa paljonkin, joten ihan ummikkona en liikenteessä ole. Tiedän sen, että terveellisempiäkin tapoja on, mutta en ole niillä onnistunut, vaikka yrityksiä on takana useampi kymmen. Tämä on se keino jolla onnistun, joten sillä etenen.

Ja ei tässä sentään minään nälkäkurkena eteenpäin ruovita :D Eli kyllä mä hyvänä päivänä syön hyvinkin paljon. Viikko sitten kävin ravintolassakin...mutta valitettavasti lääkitys on vienyt ruokahalun nyt aivan kokonaan, mikä tekee syömisestä haasteellista.

Kaloreita en ole laskenut, enkä laske. Syön edelleen ihan samaa ruokaa, kuin mitä muu perhe ja juuri niin paljon, kuin mitä saan alas uppoamaan. Eilen söin melko hyvin, tänään liian vähän. Huomisesta en vielä tiedä, aika näyttää. Toivon saavani safkaa napaan enemmän kuin tänään, mutta tiedä sitä sitten.

Toisaalta olen hieman huolissani, sillä jos ruokahaluni on näin huono, niin kyllä se pidemmän päälle melko paha homma on. Meinaan, että eipä näitä ylikiloja montaa enää jäljellä ole, joten laihtuminen saisi hiljalleen alkaa hidastumaan. Mitään "vastalääkettä" ei kuitenkaan ole sen suhteen, että lääkityksellä kadotettu ruokahaluni palaisi. Toisaalta sitten taas olen jutellut muutaman hoikan ystäväni kanssa, eikä syömiseni juurikaan poikkea heidän syömisistään...joten en mä kuitenkaan pidemmällä tähtäimellä liian huonosti syö. Aina välillä on tosiaan rimanalituspäiviä, mutta toisaalta on niitäkin päiviä, jolloin ruoka maistuu :)
 
vieras laihduttaja
Voi hitsi miten te onnistutte ruokavaliolla tuosta vaan:)

Itse laihdutin viime vuonna yli 23kg nutriletilla(nyt talvella tuli takaisin jokunen kilo) ja viikko sitten aloitin taas uudestaan täysnutrauksen lähtöpainolla 111.9kg. Nyt poissa noin 4kg(nesteitähän siitä jonkun verran). Ruokavaliolla sain pois jokusen kilon, mutta talvella se ei ollutkaan enää niin helppoa ja tiesin aloittavani tämän kuurin niin annoinkin useiden kilojen tulla omaa tyhmyyttäni. Ateriankorvikkeet on minun pelastus ja tosiaan hieno homma kun jotkut osaa sen laihdutuksen oikealla ruoallakin.
 
Tervetuloa ketjuun uusille! :)

Oma olo, ihan ok. Tänä aamuna eksyin vaa'alle ja se näkyi se 91,x kg siellä..mutta pysyneekö loppuviikkoon, saatika ens viikon alkuun siel.
Koko perhe siis ollu kipeenä, joutunu juoksentelemaan lääkettä yhdelle, kuumemittaria toiselle, juomista ja peittoa ja ja ja...
 
HippuTAR
Tää flunssa on karsee, tosin nyt tuntuu että alkaa ehkä helpottaa. Onneksi koska vanhempi poika heräs kuumeisena ja kai noi muutki kohta sairastuu.
En malttanu olla käymättä puntarilla tänä aamuna, meinasin silmäni pudottaa. Saapa nähdä jatkuuko sama tahti maanantaihin asti.

Pojan taksikuski anto mulle flunssan parannusohjeen: finrexiniä johon laitetaan teelusikallinen rouhittua mustapippuria, annetaan olla 5 min. ja kietastaan huiviin. Tolla keinolla on kuulemma 15 vuotta selättäny flunssat. Kokeilkoon ken pystyy.
 
Voi hitsi miten te onnistutte ruokavaliolla tuosta vaan:)

Itse laihdutin viime vuonna yli 23kg nutriletilla(nyt talvella tuli takaisin jokunen kilo) ja viikko sitten aloitin taas uudestaan täysnutrauksen lähtöpainolla 111.9kg. Nyt poissa noin 4kg(nesteitähän siitä jonkun verran). Ruokavaliolla sain pois jokusen kilon, mutta talvella se ei ollutkaan enää niin helppoa ja tiesin aloittavani tämän kuurin niin annoinkin useiden kilojen tulla omaa tyhmyyttäni. Ateriankorvikkeet on minun pelastus ja tosiaan hieno homma kun jotkut osaa sen laihdutuksen oikealla ruoallakin.
Kun puhutaan huomattavasta ylipainosta (joka siis vielä itsellänikin vuoden alussa "harteillani" oli), on mielestäni aikalailla se ja sama, millä keinoin ne kilot pois karistaa. Meinaan, että jos ateriakorvikkeet ovat sun juttusi, niin sitten sä etenet niillä ja olet tyytyväinen siihen, että saat niillä tuloksia aikaan :) Ajattelen siis itse tämän homman niin, että ei varmaankaan mikään edes jokseenkin järkevä keino ole sen epäterveellisempää, kuin järettömän ylipainon kantaminen.

Mutta kuten lillerilalleri tuossa jo sanoikin, niin nopeasti kadotetut kilot myös palaavat herkemmin, kuin ne kilot, joista on luovuttu hitaasti...joten sitä pitää tehdä extraduunia sen eteen, ettei kilot palaa. On aiva eri asia pudottaa iso kasa kiloja pois muutamassa kuuakudessa, kuin vuodessa-kahdessa...mitä hitaammin sen tekee, sitä varmemmin sitä on oppinut uuden tavan olla ja elää. Jos sen tekee kovin nopeasti (ateriakorvikkeilla, syömällä vähän, liikkumalla huomattavan paljon tms. tavalla), pitää sen painonpudotuksen jälkeen vielä opetella ikään kuin uusi tapa olla ja elää ruoan ja liikunnan suhteen, koska meistä tuskin kukaan syö ateriakorvikkeita lopun elämäänsä jne.

Mutta ehkäpä tällä kertaa jo tiedostat asian ja osaat varautua siihen, ettei se urakka pääty siihen, kun vaakaan piirtyy se odotettu loppulukema, vaan se on vasta puoliväli matkaa :)

Siskoni pudotti nopeassa tahdissa 30 kg...ja ne kilot ovat pysyneet poissa nyt jo useamman vuoden. Tai no, raskaus toi niitä kyllä takaisin, mutta veikkaan, ettei vauva ehdi montaakaan kuukautta täyttämään, kun äiti on taas entisissä mitoissaan. Itsellenikin nuo raskaudet ovat olleet niitä hetkiä elämässä, kun kiloja on tullut. Mutta nyt kaikki raskaudet on koettu...lisää ei tule. Joten josko sitä saisi sen "oman kroppansa" takaisin? :)
 
Viimeksi muokattu:
Nyt kun täällä puhetta syömisistä,niin mun syömiset jostain syytä nyt ihan menny katolleen...ja nimenomaan niin etten syö tarpeeksi :( Olen aina vannonut aamupalan nimeen, mutta nyt huomaan hyvin usein lähteväni liikkeelle teemukillisen jälkeen ja niinkuin tänäänkin laitoin ekan kerran äsken jotain syömistä suuhuni...söin siis kaurapuuroa mustikoilla ja myöhemmin tulee vielä kyllä jotain syötyä...kauhee stressi päällänsä, et kai maar se sit vaikuttaa. Vaakaan en ole maanantain jälkeen koskenut, mutta uskon painon olevan laskusuunnassa näillä syömisillä :) Ehkä tää tästä kun saa opiskelut päätökseen ja elämä normalisoituu jotenkin :)
 
Nyt kun täällä puhetta syömisistä,niin mun syömiset jostain syytä nyt ihan menny katolleen...ja nimenomaan niin etten syö tarpeeksi :( Olen aina vannonut aamupalan nimeen, mutta nyt huomaan hyvin usein lähteväni liikkeelle teemukillisen jälkeen ja niinkuin tänäänkin laitoin ekan kerran äsken jotain syömistä suuhuni...söin siis kaurapuuroa mustikoilla ja myöhemmin tulee vielä kyllä jotain syötyä...kauhee stressi päällänsä, et kai maar se sit vaikuttaa. Vaakaan en ole maanantain jälkeen koskenut, mutta uskon painon olevan laskusuunnassa näillä syömisillä :) Ehkä tää tästä kun saa opiskelut päätökseen ja elämä normalisoituu jotenkin :)
Ihan varmasti stressi vaikuttaa ja kiire ylipäätään muutoinkin. Ns. kotipäivinä syön paremmin, jos vertaa niihin päiviin, kun juoksen pää kolmantena jalkana eteenpäin. Paree siis pysytellä kotona :)
 
hienoa Chef saavutuksista!! :flower:

Täällä on mennyt niiiiin penkin alle ja lujaa...ja se alkoi tuossa kuun vaihteessa kun oli juhlat(alkoholipitoiset) sen jälkeen krapulamättöö pari pv,ja sit ehkä jotenkin ruotuun,ja sit tulin kipeeksi...ja tässä on syöpötelty ihan kaikkee ei sallittua!!!!

tuntuu aivan samalta kun teistä yhestä,en muista nimeä,et taidan olla luovuttamassa...

mä oon ikuinen laihduttaja....tunnesyöppö
mulla ei vaan ole sitä itsekuria ton ruoan suhteen tarpeeksi...

no katsotaan josko tää kevät alkaisi ajoissa ja saisin itestäni kiinni!! Siis yritän vielä

mutta tämän viikon pe punnitus menköön ojaan,en uskalla vaa alle hypätä jollei lukemat miellytä eikä ne miellytäkään kyllä...

voin yrittää ensi viikon alusta itelleni aloittaa alusta....
 
"rva ilkeaä harmaa"
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;29564925:
hienoa Chef saavutuksista!! :flower:

Täällä on mennyt niiiiin penkin alle ja lujaa...ja se alkoi tuossa kuun vaihteessa kun oli juhlat(alkoholipitoiset) sen jälkeen krapulamättöö pari pv,ja sit ehkä jotenkin ruotuun,ja sit tulin kipeeksi...ja tässä on syöpötelty ihan kaikkee ei sallittua!!!!

tuntuu aivan samalta kun teistä yhestä,en muista nimeä,et taidan olla luovuttamassa...

mä oon ikuinen laihduttaja....tunnesyöppö
mulla ei vaan ole sitä itsekuria ton ruoan suhteen tarpeeksi...

no katsotaan josko tää kevät alkaisi ajoissa ja saisin itestäni kiinni!! Siis yritän vielä

mutta tämän viikon pe punnitus menköön ojaan,en uskalla vaa alle hypätä jollei lukemat miellytä eikä ne miellytäkään kyllä...

voin yrittää ensi viikon alusta itelleni aloittaa alusta....
Älä ny, ei tossa ole vielä mitään syytä luovuttaa. Takasin vaan hevosen selkään niin kyllä se siitä taas lähtee homma uutee nousuun.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;29564925:
hienoa Chef saavutuksista!! :flower:

Täällä on mennyt niiiiin penkin alle ja lujaa...ja se alkoi tuossa kuun vaihteessa kun oli juhlat(alkoholipitoiset) sen jälkeen krapulamättöö pari pv,ja sit ehkä jotenkin ruotuun,ja sit tulin kipeeksi...ja tässä on syöpötelty ihan kaikkee ei sallittua!!!!

tuntuu aivan samalta kun teistä yhestä,en muista nimeä,et taidan olla luovuttamassa...

mä oon ikuinen laihduttaja....tunnesyöppö
mulla ei vaan ole sitä itsekuria ton ruoan suhteen tarpeeksi...

no katsotaan josko tää kevät alkaisi ajoissa ja saisin itestäni kiinni!! Siis yritän vielä

mutta tämän viikon pe punnitus menköön ojaan,en uskalla vaa alle hypätä jollei lukemat miellytä eikä ne miellytäkään kyllä...

voin yrittää ensi viikon alusta itelleni aloittaa alusta....
Voi älä nyt luovuta!

Yritä asennoitua siihen, että eilinen oli eilinen ja huomenna on uusi päivä. Se, että eilen söit huonosti ei estä sua syömästä huomenna hyvin taas. Ei joka päivä tarvitse laihduttaa vaan kyse on kokonaisuudesta ja oikeasta tasapainosta.

Sulla on kuitenkin paino tullut alas hyvää vauhtia ja jos nyt päätät lopettaa tän laihiksen ja aloittaa myöhemmin uudestaan, on vaarana että syöt vähän varastoon kun kohtahan se tarkkaileminen alkaa taas. Ja sen tuloksena oot äkkiä takas lähtöruudussa. Luultavasti tilanne ei oo niin paha mitä ajattelet, eli rohkeasti vaa'alle vaan suunnitelman mukaan. Ja jos painoa on tullut lisää, niin sitä on sitten tullut, ei se ole niin vaarallista. Ja ensi viikolla näyttää taas vähän vähemmän, KUNHAN ET NYT LUOVUTA!
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;29564925:
hienoa Chef saavutuksista!! :flower:

Täällä on mennyt niiiiin penkin alle ja lujaa...ja se alkoi tuossa kuun vaihteessa kun oli juhlat(alkoholipitoiset) sen jälkeen krapulamättöö pari pv,ja sit ehkä jotenkin ruotuun,ja sit tulin kipeeksi...ja tässä on syöpötelty ihan kaikkee ei sallittua!!!!

tuntuu aivan samalta kun teistä yhestä,en muista nimeä,et taidan olla luovuttamassa...

mä oon ikuinen laihduttaja....tunnesyöppö
mulla ei vaan ole sitä itsekuria ton ruoan suhteen tarpeeksi...

no katsotaan josko tää kevät alkaisi ajoissa ja saisin itestäni kiinni!! Siis yritän vielä

mutta tämän viikon pe punnitus menköön ojaan,en uskalla vaa alle hypätä jollei lukemat miellytä eikä ne miellytäkään kyllä...

voin yrittää ensi viikon alusta itelleni aloittaa alusta....
Missään nimessä se luovuttaminen ei ole vaihtoehto.

Joo, takana on paskapäiviä, mutta entäs sitten? Ne on nyt takanapäin ja paremmat päivät on edessä.

Jos et vaa-alle halua hypätä, niin sitten et hyppää. Mutta diettiä et lopeta, ethän?
 
Miettikää ennen kuin luovutatte, että onko kiva kesällä kattoa kun muut on saanu painon pois ja te olisitte voinut tehdä samoin jos ette olisi luovuttanut.

Mua ainaki risoo aina jouluna ja kesäkuussa, kun lekan lailla päähän iskee se todellisuus, että jos en olisi luovuttanut niin olisin nyt niissä mitoissa missä haluan olla. Se vituttaa ja se vituttaa rankasti. Aika kuluu laihduitte tai ette.
Mä odotan sitä, että pääsen siihen omaan painooni niin silloin viikoon mahtuu sitä herkuttelua koska laihtua ei tarvitse, kunhan vaan ei lihoa. Nyt on pakko kestää jotta myöhemmin ei enää tarvitse.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29567540:
Miettikää ennen kuin luovutatte, että onko kiva kesällä kattoa kun muut on saanu painon pois ja te olisitte voinut tehdä samoin jos ette olisi luovuttanut.

Mua ainaki risoo aina jouluna ja kesäkuussa, kun lekan lailla päähän iskee se todellisuus, että jos en olisi luovuttanut niin olisin nyt niissä mitoissa missä haluan olla. Se vituttaa ja se vituttaa rankasti. Aika kuluu laihduitte tai ette.
Mä odotan sitä, että pääsen siihen omaan painooni niin silloin viikoon mahtuu sitä herkuttelua koska laihtua ei tarvitse, kunhan vaan ei lihoa. Nyt on pakko kestää jotta myöhemmin ei enää tarvitse.
Totta turiset. Mäkin olisin ihan megavattuuntunut, jos näkisin kesällä, miten teillä on isot miinukset (olisin teidän osaltanne toki iloinen, mutta se oma osa...) ja mulla lukema olisi edelleen päälle 70 kg. Juu ei tule tapahtumaan :D

Paljon sulla on matkaa tavoitteeseen?
 
Totta turiset. Mäkin olisin ihan megavattuuntunut, jos näkisin kesällä, miten teillä on isot miinukset (olisin teidän osaltanne toki iloinen, mutta se oma osa...) ja mulla lukema olisi edelleen päälle 70 kg. Juu ei tule tapahtumaan :D

Paljon sulla on matkaa tavoitteeseen?
En halua sanoa, mutta kohta olen ekan tavoiteeni ylittäny. Ei siis mitenkään katastrofaalisesti.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Rva Ilkeä Harmaa;29567769:
En halua sanoa, mutta kohta olen ekan tavoiteeni ylittäny. Ei siis mitenkään katastrofaalisesti.
Ok...no, oli se määrä mikä tahansa, niin kiva, että ajatus on positiivinen. Eli että vaikka sitä jäljellä vielä onkin, niin ei katastrofaalisesti :D
 
no juu en oo luovuttanut...liikuntaa alan taas harrastaan ensi vk kun alkaa jumpat,tän 2vk tauon jälk.
tänään kävin sit kuiteskin vaa alla kun mulla se pe punnaus pv ja näytti 82.3.....jos saisinkin sen vaan alle 80 ja PYSYMÄÄN siellä olisin tyytyväinen,siitäkin olisi kyllä tiputettavaa,mutta en jaksa koko loppuikääni tuskastella laihtumista,oon ajatellut että on tässä elämässä muutakin,japahemminkin voisi asiat olla kun pelkkä paino.
 
Tänään ottaa koville, koko ajan järkyttävä nälkä. Ai, että ku vihaan näitä päiviä, ihan hanurista. Osuu vielä aika hyvin just viikonlopulle nämä. Eikö kellää mulla tule pari kertaa viikossa päiviä millon nälkä ei lähde hetkeksikään pois?
 
Alkuperäinen kirjoittaja PieniTytönTylleröinen;29571980:
no juu en oo luovuttanut...liikuntaa alan taas harrastaan ensi vk kun alkaa jumpat,tän 2vk tauon jälk.
tänään kävin sit kuiteskin vaa alla kun mulla se pe punnaus pv ja näytti 82.3.....jos saisinkin sen vaan alle 80 ja PYSYMÄÄN siellä olisin tyytyväinen,siitäkin olisi kyllä tiputettavaa,mutta en jaksa koko loppuikääni tuskastella laihtumista,oon ajatellut että on tässä elämässä muutakin,japahemminkin voisi asiat olla kun pelkkä paino.
Kuulostaa suunnitelmalta :)

Tuokin on totta. Elämässä on paljon muutakin, kuin se lukema, mikä vaakaan piirtyy. Jos sen lukeman kanssa osaa olla sujut, vaikka se olisikin enemmän, kuin mitä "ihannepaino" on, niin mitä sitä sitten laihduttamaan? Ja siis varsinkin silloin, jos alkaa tuntumaan siltä, että se laihduttaminen tuo enemmän pahaa(mieltä) tullessaan, kuin hyvää oloa.

Pohdiskele ja pureskele. Ja etsi se juuri sulle paras tilanne :)
 
Mulla oli tänään se oma henk. koht. viikkopunnituspäivä. Ja kyllähän sitä miinusta taas tuli, eli eteenpäin mennään.

En viitsi samaa lätinää moneen otteeseen kirjata, joten kaikki sanottava löytyy blogista, josta ne voi halutessaan käydä lukaisemassa.

Chef shoppaa, tuunaa ja keksii kaikkea kivaa pientä puuhaa: Chef diettaa: 46 (viikkopunnitus)

Ylihuomista odotellessa, silloin on taas seuraava punnituspäivä, jolloin pääsee taas kirjaamaan tuloksia ylös :)
 
Hienosti on pudonnut chefillä :)

En nyt kaikkea jaksa lukea, meillä kaamee flunssa koko perheessä. Kurkku ihan helkutin kipeä, yskittää ja yrittää kuumetta nostaa, jopa minulle jolle ei normaalisti kuume nouse millään.
Joten, syömiset on menny vähän niin ja näin. Kipeenä ollessa alkaa tekemään mieli kaikkee "lohdutussyömistä" mikä ei mitään terveysruokaa ole.: /
 
Heissan!

Tulisin mukaan laihduttajiin taas :D Laihdutin täällä ryhmän tuella pari vuotta sitten 15 kiloa (lähtöpaino oli 83kg ja lopetin 68 kiloon) Tuli niin isoja elämänmuutoksia, että aloin ottaa löysin rantein ja motivaatio laihtumiseen meni. Niinpä olen parin vuoden aikana sitten kerännyt jo 8 kiloa takaisin, omaa typeryyttäni:headwall:

Lähtöaamupaino oli 76 kiloa keskiviikkona. Silloin aloitin taas tämän painonpudotusurakan. Voi olla tahti nyt hitaampi, koska ei ole käytettävissä kuntosalia, kuten viimeksi oli. Kotona on kuitenkin kuntopyörä, 4:n kilon kahvakuula ja jumppapallo. Niiden avulla yritän saada siis painoa hiljakseen putoamaan päin. Nyt olis tavoitteena saada jatkettua alaspäin myös siitä 68 kilosta, eikä jäädä siihen.

-Almandiini-
 
Heissan!

Tulisin mukaan laihduttajiin taas :D Laihdutin täällä ryhmän tuella pari vuotta sitten 15 kiloa (lähtöpaino oli 83kg ja lopetin 68 kiloon) Tuli niin isoja elämänmuutoksia, että aloin ottaa löysin rantein ja motivaatio laihtumiseen meni. Niinpä olen parin vuoden aikana sitten kerännyt jo 8 kiloa takaisin, omaa typeryyttäni:headwall:

Lähtöaamupaino oli 76 kiloa keskiviikkona. Silloin aloitin taas tämän painonpudotusurakan. Voi olla tahti nyt hitaampi, koska ei ole käytettävissä kuntosalia, kuten viimeksi oli. Kotona on kuitenkin kuntopyörä, 4:n kilon kahvakuula ja jumppapallo. Niiden avulla yritän saada siis painoa hiljakseen putoamaan päin. Nyt olis tavoitteena saada jatkettua alaspäin myös siitä 68 kilosta, eikä jäädä siihen.

-Almandiini-
Katos, katos, vanhan pinon porukkaa :D

Parempi tarttua niihin kiloihin nyt, kun niitä on tullut lisää 8...eikä vasta sitten, kun niitä on tullut 15. Joten tervetuloa mukaan!

Jos haluat, niin pituuden voisit vielä paljastaa, jotta saadaan sekin listaan mukaan :)
 
Katos, katos, vanhan pinon porukkaa :D

Parempi tarttua niihin kiloihin nyt, kun niitä on tullut lisää 8...eikä vasta sitten, kun niitä on tullut 15. Joten tervetuloa mukaan!

Jos haluat, niin pituuden voisit vielä paljastaa, jotta saadaan sekin listaan mukaan :)
Kiitti =) Ja olen muistaakseni 161,5 cm, en ole kyllä aikoihin mittaillut, joten en tiedä olenko kutistunut...
 

Yhteistyössä