YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL 6 (1.-28.2.2014)

Paljon onnea Jellylle työpaikasta! :flower:

Ja Chef, itelläni ei valitettavasti ole niin hektinen elämäntyyli ettenkö syömään ehtis : /

Tänään siis meinasin että josko olis sitä "paastoa" kokeillut mutta mahtaa tänään olla syötynä jo 300-400 kcal ja kuuteen mennessä syön kuitenkin enemmän kuin sen 100 kcal. Mutta, kokeillaan tämmöistä vähempisyömistäkin päivää aina välillä :)

8vko
Huomenet,

onnea J uudesta työstä.

F&l minä(kö) mainitsin tuosta pätkäpaastosta. Oon sitä kokeillut nyt monta viikkoa ja tuntuu ihan hyvälle. Pröystäillä en voi pudotusnopeudella. Mutta esmes äsken paino oli 82,6 johtuen eilisestä pienestä kalorin saannista. Ja tyhjästä suolesta. Eli siitä se paino taas tänään nousee kun kalorot nousee ja masuun tulee täytettä. Mitäenkään orjallisesti en ole paastopäivän kaloreita laskenut enkä merkannut yhtään minnekkään. Mutu-tuntumalla mennää n( kun mulla ei ole mitään ahmimista eikä semmosian ylilyöntejä leipä poislukien)mutta salaattia, kaalia, kurkkua, paprikaa jne saa vetää kulhollisen jos toisenkin siihen n. 500 kaloriin.

Mitään syömisikkunoita en harrasta enkä hifistele vaan meen miten hyvältä tuntuu. Yllättävän hyvin on nuo osapaastot mulle sopinu. Ja joku kuulemma "nutraa" nuo paastopäivät niistä pusseista joten tarkka kalorimääräkin on heillä tiedossa.

Mulla tiistai ja torstai paastoa. Mutta en tämän enempää vinkkiä pysty antamaan joten kokeilemalla tiedät käykö tämä juttu sulle. Ja kuukkeloimalla näköjään löytyy sen tuhat ja sata mielipidettä asiasta.

Nyt kahvia kitusiin ja kohti työpaikkaa.

Ohuen ohuet viikonloput kaikille!

Jelly: Kokemuksen syvällä rintaäänellä voin kertoa, että ei se maailmaa kaada, jos joskus syö vain kerran vuorokaudessa. Jos maailma siihen kaatuisi, mun maailmani olisi jo nurin. Eikä se ole :)

Mulla on tosiaan aina kiire. Tai ainakin varsin usein, kun on niin monta rautaa tulessa ja 100 projektia meneillään. Tänäänkin on taas menoa ja meininkiä koko aamipäivä, mutta kyllä mä klo 14 mennessä ehdin kotiin syömään. Normaalistikaan en syö ennen klo 12, koska aamiainen ei tosiaan maistu. Joten yleensäkin syön vasta tuossa klo 12-13 pintaan ensimmäisen kerran.

Mulla on nyt nämä päivät todellista tahtojen taistoa. Mielitekoja ei ole lainkaan, eli ei tee mieli karkkia, pullaa, sipsejä, kaakaota, eikä EDES sitä leipää! Ei sitten niin lainkaan. Ja se on kyllä ihan äärimmäisen positiivista.
Kolikolla on kuitenkin myös kääntöpuoli...mun ei tee pätkääkään mieli ruokaa. Ei mitään ruokaa. Kyllä mä syön, kun vaan muistan, mutta ei se ruoka tunnu maistuvan miltään. Mä todella syön elääkseni ja that´s it. Toisaalta tämäkin on vieläl ihan ok siltä osin, etten enää elä syödäkseni, kuten ennen. Mutta kun...mä syön liian vähän ja liian harvoin.

Ja tämä tilanne on vielä normaalia vaikeampi, koska tämän "olotilan" mulle aiheuttaa mun uusi lääkitykseni. Tämän lääkkeen sivuvaikutukseen (1/10 potilaasta) kuuluu ruokahalun menetys, eikä se nyt järin suurena yllätyksenä tullut, että mä kuulun siihen 10% porukkaan. Lääkityksen annostusta tullaan nostamaan kolminkertaiseksi nykyiseen verrattuna ja hirvittää jo valmiiksi, että miten tuon ruokahalun sitten siinä kohtaa käy :O

Tiedän, että ruokahaluttomuusruikutukseni laihdutuspinossa voi kuulostaa hieman koomiselta. Mutta ongelmansa kullakin. Pari viikkoa sitten ongelmana oli kova leivänhimo, nyt se on ruokahaluttomuus. Noh, onneksi tässä on vielä varaa pudottaa...en ole vielä normaalipainoinen ja normipainon sisälläkin pitäisi saada pari kiloa rutistettua pois. Toisaalta lääkitys on tässä nyt näppärästi tukena, mutta kun mä -kiitos vaan- pärjäisin kyllä ihan hyvin ilman lääkitystäkin. Lääkitys tullee olemaan mulla loppuelämäni, tai ainakin joitakin kymmeniä vuosia, joten suotavaa olisi, että sen kanssa oppisi elämään. Ja siis myös syömään.

Kävin aamusta vaa-alla. Miinusta näyttää ja näyttää siis myös siltä, että pysyn diettiaikataulussani. Tällä menolla helmikuussa katoaa lanteilta se 4,4 kg, ehkä jopa pikkiriikkisen enemmän. Mutta tässä on vielä 3 viikkoa aikaa...mitä tahansa voi tapahtua. Jossakin vaiheessa se laihtuminen hieman hidastuu, koska läskivarastot vähenee. Mutta kuten tuolla jo aiemmin mainitsinkin, niin vaikka mun laihtumiseni hidastuukin, niin kyllä sen nopeaksi silti luokittelen. Näillä näkymin olen normipainossa maaliskuun lopussa. Siitä on sitten hyvä vielä jatkaa kesää kohti ja kohti sitä rantakuntoa...joskin rantakunnossa se hyljekin on ;)

Taidan olla tulossa kipeäksi. Vilunväreitä tulee ja tuolla kurkun ja keuhkoputkien alueella tuntuu vähän pahalta. Ja korvaa vihloo.
Esikoistytär jäi kotiin tänään kun kuumetta nosti eilen illalla, tälläkin hetkellä lähes 39 astetta. Joten tuurillani se tauti on pian minussa.
Syömiset sitten taas meni liiallisuuksiin. En kestä itteeni kun ei pysy mopo hallinnassa, ei sitten millään.
Pitää mennä tänään kyselemään b-lausuntoa lääkäriltä, ehkä sinne sitten valitan nuo muutkin vaivat samalla, ainakin tuota korvaa sais vilkasta.

Palelee, kolottaa ja pakottaa. Räkää, räkää, räkää ja vielä vähän räkää! Ja ankara ketutus! Mietin tota viimestä ja tätä pöhöttynyttä oloa ja tajusin, että menkathan on tulossa... Eli sitäkin se on osaltaan varmasti ja tätä tautia tietty.

Leipoessa menny aamupäivä. Nyt on leipää taas muutamaksi päiväksi. En oo syönyt tänään oikein mitään. Eikä ole nälkä. Mutta ei auta. Eteenpäin on mentävä. Kivaa perjantaita kaikille!!!

Iltoja..tauti jyllää, mies sairaslomalla ja molemmat lapsetkin kuumeessa ja yskässä. Ite vielä taistelen, kai, hirvee väsy on ja kurkku tuntuu karhealta. Silmiä myös kirvelee jotenkin.
Ajattelin ketjua nostaa, huomenna on taas maanantai..en yhtään tiedä mitä odottaa, syönnit ollu niin ja näin.

Iltoja..tauti jyllää, mies sairaslomalla ja molemmat lapsetkin kuumeessa ja yskässä. Ite vielä taistelen, kai, hirvee väsy on ja kurkku tuntuu karhealta. Silmiä myös kirvelee jotenkin.
Ajattelin ketjua nostaa, huomenna on taas maanantai..en yhtään tiedä mitä odottaa, syönnit ollu niin ja näin.
Lääkettä naamaan ja unille mars. Eipä tuohon taida muu oikein auttaa.

Mutta jospa pikku hiljaa olisit jo parempaan päin? :)

HippuTAR
Aamun paino 110,6 kg.
Jospa se tästä nyt lähtis. Ruokavalion alotin tiistaina (tai maanantaina mutta sorruin sit yöllä syömään leipää ja lenkkiä), kuntopyörän sain keskiviikkona. Yllättävän mukava polkea sillä, mäku ajattelin etukäteen että tulee olemaan vaikeeta motivoida ittensä siihen pyörän päälle mutta toistaiseksi ei ongelmia siinä.
Mulla siis toi ruokavaliokokeilu ärtyvän suolen takia (tai virallisesti diagnosoitu korvienväliviaksi) ja kuntopyörän sain tk:sta lainalle polvikipujen takia. Ruokavalio on aika rajoittava kuitenkin niin autta ainakin laihtumiseen vaikkei suolen toimintaan auttaiskaan.

Tietäiskö muuten kukaan voiko spelttiä käyttää tavallisen vehnäjauhon tapaan? Sitä kun sais syödä.

Flunssa jyllää täälläkin, eilen alkoi. Taitaa tänään jäädä pyöräilykin väliin, on sen verran kurja olo.

Jep. Hyvä, että muilla edes kulkee. Mulla pa*kalle viikolle pa*ka tulos. Vaaka näytti tänä aamuna 72,5kg eli reippaasti plussaa taas! Mulla on hyvät selitykset, mutta aikaa ei nyt oo selitellä. Pitää lähtee töihin. Tästä viikosta tulee hyvä, ainakin parempi kun viime viikko. Palaillaan!!

73,3 kg :)

Eli -1,7 kg sitten viime maanantaista. Melko hyvin. Tai siis todella hyvin. Selvästi yli odotusten.

Helmikuun tavoitteeseen matkaa 2,1 kg, eli vaikka kuvittelin asettavani melko tiukan tavoitteen (-4,4 kg helmikuun loppuun mennessä), niin nyt näyttää siltä, että tavoite saavutetaan jo hyvissä ajoin ennen kuun vaihdetta. Sikäli kiva, että onpahan sitten vähemmän pudotettavaa siellä maaliskuussa, jonne olin siis myös ajatellut sitä 4,4 kg tavoitetta ja normipainon saavuttamista. Laskeskelin, että saavutan sen maaliskuun lopussa, mutta ties vaikka vaakaan piirtyisikin normipaino jo maaliskuun puolessa välissä :)

Ja juuri nyt tajusin, että hittolainen sentään...mullahan on tosiaan normipainoon matkaa enää vain 6,5 kg!!! Woohoo!! :D Ihan huippua :D Oli taas pakko kurkistella sitä kuvaa, jossa mä olen normaalipainossa...voi vitsit, ihan kohta mä näytän samalta, kuin siinä kuvassa. Ja kun siitäkin suunta on alaspäin, niin hittolainen...mähän olen kohta melko menevän näköinen misu ;) :D

Olen suunnitellut itseni palkitsemista. En vielä tarkasti tiedä, että missä kohtaa sen teen, mutta jossakin tuossa kevään/kesän korvilla aion järkätä itselleni "muuttumisleikin". Kun viimeksi pudotin 23 kg, värjäsin hiukseni vaaleaksi (olen oikeastaan aina ollut tumma) ja otin ripsipidennyksen. Lisäksi laitoin rakennekynnet. Jotain vastaavaa ajattelin tälläkin kertaa, eli itseni hemmottelua uuden ulkonäön tiimoilta.

Vaatteita olen jo ostellut ja niitä meinaan osaa paljon lisääkin. Eipä taida montaakaan vanhaa vaatetta kaappiin enää jäädä...joskin osa niistä "uusista vaatteista" tulee sieltä "rantakuntoon 2029"-laatikosta, eli eivät ne kaikki ihan uusia ole, vaan osa tosiaan on vanhoja, jotka ei ole mahtunut ikuisuuteen päälle. Mutta kohta taas mahtuu :D

Nuppu vetää loistavaa linjaa...huippua :)

Ja onnea muillekin pudottajille...ja tsemppiä niille, joille ei miinusta tällä viikolla tullut.

Viimeksi muokattu:
"Onnea muillekin pudottaneille ja tsemppiä Jellylle, joka jälleen plussalla" :D

Ja mähän en kilojani selittele. Mutta jos ihan vähän kumminkin ;) Mulla on siis kalorit olleet aika niukat kautta linjan. Syön 2-3 krt päivän aikana ja reipasta kävelyä tms. n tunti päivässä. Nyt mun on siis työn puolesta "pakko syödä" enemmän. Tai pakko ja pakko, mutta meillä on käytössä esimerkkiruokailu.

Ja millasen esimerkin se muutenkin huonosti syöville teinineideille antaa, jos aikuinen kuittaa ruokailun vesilasilla tai kahdella herneellä??

Lisäksi liikunta minimissä flunssan takia
ja ne menkat... Turvottaa turvottaa... Saanko synninpäästön?

Ps. Sadie, nyt saat tulla mua soimaamaan ku olin taannoin sulle tarpeettoman tyly. Anna tulla, oon ansainnut kaiken. Korkojen kanssa.

Mua kans houkuttelis uusien vaatteiden hankinta. Nyt olis hyvä syykin, kun joutuu omissa vaatteissa olla töissäkin, niin olis kiva, kun vaatteet olis suunnilleen sopivan kokosia (mitä suurin osa mun vaatteista ei tällä hetkellä siis ole) ja siistejä.

No, rahaa ei ole.Joten köyhäinapuun on tyytyminen. Mun sisko on nykyään kai n. kokoa 42. Ja vaatefriikki. Ja hänellä on tarve jatkuvasti uusia vaatevarastojaan, niin lupas tuoda mulle sellaisia, mitkä itsellään jää käyttämättä. Eli "uusia" vaatteita on luvassa, anyway. Rouvalla on kyllä hyvä maku, eli sikälikin uskon,että ihan pidettäviä vaatteita sieltä on tulossa... :)
Perjantaina nähdään, kun sisko tulee pojan (siis meidän pojan) vanhojentansseja katsomaan, että sithän sen tietää.

Kurkkasin aamulla vaakaan (ihan vähän vaan toisella silmällä...) ja se näytti taas jotain ihan muuta kun eilen. Ens maanantaita odotellessa.

Sit kotihommiin. Monta juttua tehtävänä vielä ja sit iltavuoroon töihin. Tsemppiä Siskot!

Viimeksi muokattu:
Eipä ne munkaan vaatteet uusia ole. Ei todellakaan!

Ne on kaikki kirppikseltä. Tai siskon vanhoja :D :D Mä hyvin harvoin ostan aivan uusia vaatteita, koska kirppikseltä saa pikkurahalla aivan uudenveroista ja siistiä, nykyaikaista vaatetta...miksi hakea kaupasta paita 20 eurolla, kun sen saman saa kirppikseltä 2 eurolla?

Ei mulla olisi mitenkään varaa tähän vaatemäärään, jos ostaisin kaikki uutena kaupasta. Omia vaatteita mulla ei kyllä isoa kasaa ole, koska en ole tätä isoa kokoa halunnut ostaa. Mutta lapsilla on vaatteita enemmän, kuin pienen päiväkodin tarpeisiin :)
Joskin jatkossa se oma vaatekaappi tulee tosiaan pursuamaan...tai ehkä ei...ne s-kokoiset vaatteet nimittäin menee pienempään tilaan. Joten vaikka niitä on enemmän, ne vie vähemmän tilaa ;) :LOL:

Uskaltautuiskohan sitä mukaan. Mulla on vähän semmoista ongelmaa, että jos mietin laihduttamista niin otan siitä liikaa stressiä ja plörinäksi menee. Mut vertaistuki ois kyllä kiva.

Mulla oli painoa pari vuotta sitten 104 kg, pituutta 167 cm. Laihdutin 85 kiloon ja siinä se pysyi reilun puoli vuotta. Tammikuun alkupuolella aloitin uudelleen ja viisi kiloa lähtenyt, vaaka näytti eilen 80 kg. Maanantaihan se virallinen punnituspäivä tässä ryhmässä on?

Uskaltautuiskohan sitä mukaan. Mulla on vähän semmoista ongelmaa, että jos mietin laihduttamista niin otan siitä liikaa stressiä ja plörinäksi menee. Mut vertaistuki ois kyllä kiva.

Mulla oli painoa pari vuotta sitten 104 kg, pituutta 167 cm. Laihdutin 85 kiloon ja siinä se pysyi reilun puoli vuotta. Tammikuun alkupuolella aloitin uudelleen ja viisi kiloa lähtenyt, vaaka näytti eilen 80 kg. Maanantaihan se virallinen punnituspäivä tässä ryhmässä on?
Tervetuloa mukaan ja maanantaisin tosiaan pompitaan vaa-alla :)

Minkä painon haluat merkattavan aloituspainoksi?

On sulla kyllä melkoiset pudotukset takana :flower:

"lillerilalleri"
Ihanaa kun te olette täällä kutistuneet, hyvähyvä! Minä olen tyytyväinen kyllä myös tähän sd:hen, kiloja lähteny 5,5 ja kroppa on kiinteytyny että näyttää siltä että olisi lähtenyt enemmänkin :D

Chef, sulle on pitänyt käydä sanomassa jo aiemmin, mutta sanonpa nyt, että jos et syö juuri mitään, niin se sun paino kyllä tippuu mutta ei siinä kyllä pelkästään rasva pala vaan lähtee kaikkea muutakin eli lihaksista. Ja kun noin laihduttaa, niin lihominen uudelleen on paljon todennäköisempää kuin järkevä laihdutus eli sellainen, jossa palaa enimmäkseen se läski. Voi olla hitaampaa, mutta pysyvämpää ja kropasta tulee paremman näköinen kun painonpudotus ei syö lihaksia. Vinkkinä vaan, jos et ole ajatellut asiaa :)

Itse käyn salilla 3krt/vko ja vielä aerobinen treeni siihen päälle 3krt/vko, yleensä yhdistän nuo eli salitreenin jälkeen jään salille joko juoksumatolle tai crossarille. Pitäisi tehdä neljästi, mutta olen sallinu itelleni tällaisen löysäilyn... ;) Suosittelen kyllä kaikille, jos tuntuu ettei se paino ala lähtemään muilla keinoilla. Extraan jatkan tästä eli ensi viikon jälkeen seuraavat 6vko rutistetaan seuraavat 5kg pois. Tai edes jotain. :D

Tsemppiä jokaiselle urakkaan, kesään mennessä ehtii vielä tapahtua vaikka mitä! :)

Tervetuloa mukaan ja maanantaisin tosiaan pompitaan vaa-alla :)

Minkä painon haluat merkattavan aloituspainoksi?

On sulla kyllä melkoiset pudotukset takana :flower:
Kiitos. :)

Aloituspainoksi vois merkata tuon nykyisen painon.

On se kyllä jännä, miten kaikki on suhteellista. Tavoitepainoon on jäljellä enää 20 kiloa. Ja todellakin tarkoitan enää, verrattuna siihen 45 kiloon mitä se joskus oli niin tuo ei tunnu edes mahdottomalta urakalta. :)

• Tykkää
Reactions: chef

Yhteistyössä