Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*

ooh. mä en ole ainoa jolla on kamala maha jo. Tai tää onturvonnu nyt rumasti joka suuntaan. Sillä mulla on taas tyttöolo jotenkin vaikka poikaa meillä on mummu aikanaan ennustanut (liian monta asiaa osannut sanoa oikein) joten saas nähdä. Tyttöä toivon itse, mutta poikakin on tervetullut ja olisi varmaan mielekkäämpi vaihtoehto miehelle. Toisaalta jos ei olis poika niin saisin ehkä ylipuhuttua vielä kolmannen yritykseen xD

Aika vähän tällä puolella kans käyny kun on siellä fb:ssä lueskellu ja kirjotellu. Pitäs asua koneella että kerkiäis kaiken. :D

Mä päätin nyt istukkabiopsiani kans että meen ensin uudestaan perinnöllisyyspolille jossa saan kysellä lekurilta mieltä painavat kysymykset ja samalle päivälle on sitten aika äitipolillekin jos päädyn toimenpiteeseen. Tää on 20.2. en oikein tiedä. Jos meillä on se keskenmenoriski koko raskauden niin en ehkä pysty nauttimaan raskaudesta ollenkaan jos pelkään koko ajan että menee poikki. Mutta mitä sitten jos tulee se keskenmeno biopsian takia :/ Ja kun en ole nyt sit varma onko meillä noita kehityshäiriöriskejä sit samassa saman translokaatio-ongelman kans. miksi kaiken pitää olla niin vaikeeta :/

mutta mutta. ei auta kun odotella. dopplerilla löytyi niin hiljaiset sykkeet etten oo varma itekään mutta ne ei ollut minun eikä istukan kun jumputti 165 menemään. pitää odottaa vielä hetki, jospa ne vahvistuisi.

Onko kenelläkään vielä hiivaa esiintynyt? mulla on ja hemputin kapseli ei auttanut. nyt meen huomenna otattaan näytteen koska sitä reseptilääkettä ei anneta yleesä alle 12 raskausviikkolaisille. en kyllä halua kärsiä tästä vielä reilua viikkoa :/
 
Tara, ei mun maha ainakaan ole kamala ;) Ihana se on! mäkin oon levinnyt ainakin omasta mielestäni, mutta oon siitä vaan iloinen. Ja mullahan oli hiiva tuossa pari viikkoa sitten. Paha hiiva. Kolme canesten -emätinpuikkoa niin se meni ohi :) Varmasti tulee vielä pariin otteeseen.
 
Mulla on kamala maha! Tai no maha ei oo sen kamalampi kun ennenkään, mut miun jenkkikset on kasvanut takas selänpuolelle! :'( äää tyhmääää!

Kyllä viime yönä unessa tuli käsiteltyä taas kaikki mielessä olevat asiat. Tässä pala viime yötä:

tuli aika paljon verta ja olin jo varma keskenmenosta, kaveri sit rauhoitteli: "tulihan mullakin aika paljon verta silloin ja kaikki oli silti hyvin" menin neuvolaan ja siellä oli tosi ärsyttävä täti. Valitin sille selkä ja mahasärkyä niin käski kumartaa selkä siihen päin ja muljautti silmiään ja mutis "ei mikään ihme kun on noin paljon ylimäärästä selänkin puolella! " no sit se rupes ultraamaan, niin heti rupes näkymään. Kuvassa näkyi yksi terve vaava ja toisen jalat. sit se sano vaan "täällä on kaksi", minä siihen "et oo tosissas!" Ja sit se lopetti sen ultrauksen. ei kattonu sitä toista sen tarkemmin. Sätkivät jalat vaan näky.. :D

Eiliset "tuplaäänet" tuli siis uneen, samoin huoli siitä et onko kaikki hyvin. Myös painonnousu mietityttää, eilen ja tänään on särkenyt alaselkää ja mahaa. Niin ja tuo kaveri on kans raskaana ja sen kanssa jaetaan yhdessä kaikki ilot ja surut, näköjään myös unessa! :heart:

No tänään kuulin myös kahdet äänet, tosin kun niitä vuoronperään kuuntelin, niin tulin siihen tulokseen, että ne toiset äänet on peräisin Heikin napanuorasta! :) että se niistä kaksosista - onneksi! :D

Jaahas, pikku kakkonen alkaa kohta. On siis äitin päiväuniaika! ;)

mammuttisi ja Heikki 10+0 *POKS*
 
Viimeksi muokattu:
Heippa Mamat!

Ihania masukuvia Pinsuli ja Nappula!

Oli ehkä tullut taas uusia iloisia uutisia ultrassa, joten onnea niistä! :flower:

Omanapaisesti siirryn omiin ultrakuulumisiin tai siis miehen ja minun =)
NT-ultrassa kaikki näytti hyvältä. Pieni oli hyvin vilkkaalla tuulella eikä sydänääniä juuri saatu "kiinni", mutta kyllähän se jo riittää kun näkee pienen sydämen jumpsuttavan ja liikkuvan mahottomasti :heart: On se niin ihanaa katseltavaa. Niskaturvotusta oli 1,4 mm eli normaali tulos. Löytyi vatsalaukku, aivojen puoliskot ja keskiviiva. Kaikki raajatkin oli. Virallinen la on nyt 14.8.2014 Täällä ollaan tosi onnellisia. Seulontojen tulokset sitte tulee perässä. Toivottavasti nekin on kunnossa.

Pahoinvointi jatkuu edelleen ja tässä on ollu nyt muutama tosi karmaiseva päivä. Toivon niin kovasti, että tää loppuis ja pääsis taas normaaliin elämään ja jaksais tehdä muutakin kuin ne pakolliset asiat. Pääsis oikeasti nauttimaan raskaudesta.

Sammi ja Papu
 
Me oltiin eilen yksityisellä ultrassa. Viikkoja siis kuukautisista lasketttuna 10+0 ja pötkylä vastasi 9+5 eli ei todennäköisesti siirry meidän laskettu aika mihinkään. Pituutta pienellä oli 3 cm ja kädet viuhtoi.<3 Kivi putosi taas hetkeksi sydämeltä. Mieskin pääsi mukaan katsomaan, vietiin tyttö kaverin luo hetkeksi leikkimään. Sen äiti on mun entinen opiskelukaveri ja se on seurannut tätä meidän taivalta viimeisen vuoden ajalta, joten ei tarvinnut keksiä mitään verukkeita mihin ollaan menossa. Hintaa käynnille tuli 147€. Ihan kiva sellainen vanhempi täti siellä oli ottamassa vastaan, se oli ainut kenelle sai ilta-aikoja.

Vajaan tunnin päästä olis eka neuvola... Puntarille menoa kammoksun nyt ehkä eniten, tiedän että paino on noussut liikaa kun pahan olon poissa pitämiseksi ai auta kuin syöminen. Mutta samalla kaavalla mentiin viimeksikin, alun jälkeen paino pysyi pitkään samassa ja jopa laskikin, ennen kun alkoi taas puolenvälin jälkeen nousta.
 
Mä kuulin kotidopplerilla mukulan sydänäänet :heart: Kokeilin ensin pari kertaa ja aattelin ettei välttis vielä näillä viikoilla kuulu, mutta sitten yhtäkkiä kuului se nopea ihana syke niin kauan että mieskin ehti sen kuulla =) Sitten se vähän siirtyi kunnes katosi kuuluvista kokonaan. Jotenki helpotti aivan hurjasti kuulla nuo äänet, nut mä tiedän että se on siellä ja se on siellä elossa :heart:

Amuniina & mukula 9+6
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Huomenia! :) Nyt on päivitetty.

Sammi taisi olla ekulaisen masukuva se toinen, eikä minun ;) Mutta sanoinhan siinä, että mun masu on hyvin samannäköinen, niin kiitos kuitenki :D

mammuttisi istukan äänessä ja sikiön sydänäänessä on aika suuri ero! Istukan ääni on selkeä "viuh viuh", ja yleensä ilmeisesti aika paljon hitaampi (?), kun taas sikiön sydänääni on enemmän sellanen "vump vump" tai sitten jos hyvä tuuri käy, niin just niinku hevosen laukka (ja paljon nopeampi kuin istukan ääni)! Jos hevosen laukan löytää, niin saa käsittääkseni aika täydellisestä kulmasta ne äänet kuuluviin. Mutta kai nääkin voi vaihdella? Ehkä? :D

Ihania ultrauutisia taas tosiaan tullut :) <3

Sitten siirrytään napailemaan…

( . ) Minä en sitten voi käsittää tätä aamuista vatsaani. Tänäkin aamuna tunnustellessani kohtua, se yletti tuonne vähän navasta alaspäin (minne se kuulemma oikeastikin yltää, ku neukkutäti sitä keskiviikkona koitti), ja oli tiukan tuntuinen, ei kipeä. Käänsin kylkeä kaksikin kertaa, kävin jopa pissalla välissä, ja kun tulin takaisin, niin se kohtu oli edelleen sellainen. Kun taas päivisin/iltaisin kohtu tuntuu vaan pienenä möykkynä kämmeneen aivan alavatsassa. En ymmärrä?? Liittyyköhän se jotenkin syömiseen/suoleen? Kun aamullahan on kuitenkin tyhjä maha.
Kasvukivut tuntuu lisääntyneen, nipistelyä tuntuu monta kertaa päivässä, etenkin oikealla puolella kohtua. Myös noi iskias -kivut lisääntyvät. Tuntuu jotenkin hölmöltä, kun on jo "isomahavaivoja", vaikka vatsa on vielä tuommoinen vauvapömppis (pistän pian uuden kuvan tuonne alkupuoliskon masukuvaketjuun).
Myös rinnat särkee vaan enemmän ja enemmän. Oireita on siis edelleen, eipä ne tainneet esikoisestakaan missään vaiheessa loppua, muuttuivat vaan :D

Pinsuli ja himpula 14+1 <3
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin ja teen tänään tuossa päivällä/iltapäivällä helmikuun ketjun, kun illalla mennään sitten kyläilemään, enkä sen jälkeen jaksa välttämättä enää väsätä sitä :) Jaan sitten kyllä täällä linkin.
 
moikka!


jospas mäkin nyt alkaisin enemmän kirjoittelemaan kun on tuo ultra takana ja kaikki oli siellä hyvällä mallilla :) laskettua aikaa siirrettiin eli se olisi nyt 16.8 oli kummatkin kädet ja jalat sekä aivopuoliskot.ruskuaispussi oli vielä mut kätilö sanoi että häipyy pois kun alkaa istukka toimimaan täysillä ihan muutaman päivän päästä :) niskaturvotusta oli 0.6 eli ei oikeestaan paljoa mitään. rasituksessakin olin tiistaina ja onneksi oli tällä kertaa vain paastoarvo koholla,paasto oli 5.9 ja tunnin sekä kahden arvot samat 8.2 mitä luultavammin saan myös tässä raskaudessa insuliinit käytöön.no onneks ei se piikittäminen ollut niin kauheeta kun olin kuvitellu :)

oloja on nyt tullut.5 viimeistä päivää oon oksentanu vähintään 1 kerran päivässä.sanoinkin miehelle et kui se pirun pahoinvointi nyt alkaa kun ei sitä ennenkään ole ollut :D onneks mies hoitaa eläimet ja myös vauvan vaipan vaihdot.odotan vain et alkaisi se energisempi vaihe ku nyt tuntuu ettei jaksais mitään.

pahoittelut kaikille huonoja uutisia saaneille :( ja onnea kaikille ketkä ovat ultrassa saaneet hyviä uutisia :)

mulle voi siis päivittää lasketuksiajaksi 16.8 ja laittaa rakenneultra ajan 2.4 :)

mirvax ja pikkunenpötkylä 11+6 :)
 
Voiku teillä joilla pahoinvointi on noin voimakasta nii rupeis jo helpottaa! :(

Ja paljon onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista :heart:

).( Mulla on pahoinvointi enää ihan satunnaista. Onneks. Se on jotai niin kammottavaa. Sydänääniä tulee kuunneltuu dopplerilla aamuin illoin ja välil päivälläki. Se on vaa jotain niin ihanan kuulosta. :heart:

Tänään 10+O! *poks* Ultraan tasan 2 vko! :) tiistaina verikokeisiin. Tulispa vaa meilleki hyviä ultra kuulumisia! Jännittää jo hirmusesti. :)

Loppuun viel eilis aamun masua jos tää ny onnistuis. Ei oo puhelimel mitää herkkuu tää kuvien laittaminen. :D


20140129 095354 - Aijaa.com
 
14+0 poks! Epäreilua Pinsuli kun oot taas päivän edellä! ;)

Onnea taas hyvistä ultrakuulumisista ja sydänäänistä :) Jännään kyllä jo valmiiksi mammuttisin ultraa, jos siellä onkin kaksi :)

Aloitin keskiviikkona rautalisän ja nyt toivon, että ei tule sivuvaikutuksia. Ei ainakaan vielä ole tullut mitään selvää. Onko muut jo joutuneet aloittamaan? Kyselinkin jo tuolla fb:n puolella. Omassa navassa ei tuon raudan lisäksi olekaan mitään kerrottavaa.

mariet ja pieni 14+0
 
verppu, ihana masu, voi että <3 !

mariet, heh… :D No mutta mun ultrissa ollaan kuitenkin vastattu aina kahta-yhtä päivää pienempää niin oikeesti mennään todennäköisesti samoissa ;) Ja yli tää menee kuitenkin! Meidän suvussa ei tunneta käsitettä "syntyä ennen laskettua aikaa"!

Rautalisästä, mulla oli keskiviikkona neuvola, mutta yllätyksekseni hemppaa ei ees mitattu (ekalla kerralla tais olla lähemmäs 130). Viime raskaudessa hemppa pyöri siellä 105-115 lukemissa, ja olis pitänyt ottaa rautalisää. Yritinkin pari kertaa, mutta maha meni niin sekaisin siitä, etten vaan kyennyt ottamaan. Jos nyt tulee tarvetta niin koitan ehkä näitä nestemäisiä versioita. Ne on käsittääkseni hellempiä mahalle :)
 
Meillä taas oli sen 4 päivää isompi ultrassa ja edellinen syntyi laskettuna päivänä. Otetaan sitten heinä-elokuun vaihteessa kisa ;) Vaikka siis oikeastihan näillä päivän tai parin heitoilla lasketussa ajassa ei ole mitään merkitystä kun joku, jolla on pari viikkoakin myöhemmin la voi synnyttää ennemmin kuin se jolla la on aikaisemmin.

Meillä neuvolassa itseasiassa kysyi, että haluanko että seurataan hb:tä. Ilmeisesti uusi ohjeistus (ainakin täällä) on, että ei tarvitse mitata kuin vasta joskus reilusti puolivälin jälkeen. Ja no, onneksi mitattiin kun nyt oli sen 114 niin mitä se olis ollut ilman rautalisää parin kuukauden päästä.
 
Neuvolassa käyty. Pelkäsin hurjaa painonnousua kun olo on turvonnut ja omat housut ei mahdu, mutta kai se on vaan tuo mahan ja lantion malli mikä muuttuu, painonnousua oli nimittäin vaan 600g. Jes! Lähete tehtiin np-ultraan, täällä ei saa itse soitettua aikaa vaan se tulee postissa, toivottavasti aika tulee pian, kun ultra pitäisi olla kuitenkin 2-3 viikon päästä. Muuten kaikki Hb ja verenpaineasiat kunnossa. Huikean kätevää, kun neuvola sijaitsee omasta työpaikasta vaan kahden käytävän päässä, ja sinne pääsee aika huomaamattomasti hipsimään. ;) Maanantaina käyn seulonta- ja muissa verikokeissa, labraankin voin livahtaa sivuovesta, niin ei tarvi odotella mummojen kanssa. Sokerirasituksellekin varattiin jo aika, se olis 18.2. Mulla on vahva sukurasite ja viime raskaudessakin sain rd diagnoosin, onneksi se pysyi kunnossa ihan ruokavaliolla.

Että nt-ultra-aikaa nyt odotellaan, seuraava neuvola 3.3.

Nyt ajattelen vain sitä eilen nähtyä pötkylää, jos siellä heilutteli käsiään. <3

Kaisa-Tuulikki 10+1
 
Pinsuli puhuinkin vauvan ja napanuoran äänistä, en istukan ;) löydän kyllä niitä mahdollisia istukan viuh viuh ääniä vähän sieltä täältä, mut miun käsittääkseni napanuoran virtaus on suhteessa sama vauvan sykkeeseen..?

Mariet jännätään vielä melkein kolme viikkoa! Äh! :/

Kuunneltiin miehen kanssa äsken ääniä ja Heikki löytyi tällä kertaa ihan eri puolelta kohtua kuin eilen! :D unohdin muuten kertoa teille kun toissa yönä heräsin siihen kun mies unissaan otti mut kainaloon ja silitteli mun masua! :heart:

Tuo kohtu on kyllä jännä elin. Näin kolmannella kierroksella se pullottaa seisaallaan ollessa jo tosi selkeästi. Tai siis ei vielä näy, mutta kädellä tuntuu ihan kovana. Selälleen kun menee, niin ei löydy koko kohtua tunnustelemalla! :D no okei, sivuilla vähän tuntuu mut ei läheskään yhtä hyvin kun seisaallaan ollessa. Saati sitten että pystyis kokeilee kohdunpohjan korkeutta.. Taitaa olla aika reilusti eteenpäin kallellaan tuo Heikin koti, mut sit kun on selällään niin se plumpsahtaa piiloon. :D

mammuttisi ja Heikki 10+1 :)
 
Ihania masukuvia nappula, verppu ja pinsuli! :heart: Mullakin tuota rupee jo olemaan, mutta musta tuntuu et ku housut laittaa jalkaan niin se mahan pömpötys alkaa vasta siitä housun puntin yläpuolelta! :D Näytän siis vain...läskiltä! :LOL:

Eräs asia minua tympäsee tälllä hetkellä ja se on se, että pahoinvointi on taas ollut läsnä joka päivä muutaman päivän ajan. :( Hirvee oksetusolo koko ajan ja varsinkin jos ei 2 tunnin välein syödä mussuta jotain. Ja sehän näkyy sitten painossa eli noin 3 kiloo on tullut jo!! :O En kyllä ihan tasan tarkkaan tiedä paljonko paino oli ennen raskautta..en nimittäin kovin ahkeraan käy puntarilla. Voihan se olla et olin jo muutenkin lihonut pari kiloa näin synkän talven kunniaksi! ;)

En voi uskoo todeksi, mutta tänään poksuu 12+0!!! :O Ultraan vielä 5 päivää!! En millään malttaisi odottaa..toivon vaan että uutiset ois hyviä.
 
Uskaltaisinkohan liittyä mukaan kirjoitteleen..lueskellut olen jo viikkoja tätä ketjua..
Itsellä oli epävarma olo onko masussa ketään,mutta keskiviikkona varmistui että pieni masussa meuhkasi. Keskenmenokin koettu,mutta jospa sitä nyt jo uskaltaisi luottaa että pieni kyydissä pysyy.
Alusta asti ollut oireina; väsymystä,yössä nukun 10-11 tuntia kun päivällä ei päikkäreille ehdi,huonovointisuutta,epämääräisiä mielitekoja sekä inhottavaa alaselkä ja alamaha kipuilua, edelleenkin..mikä pitää koko ajan varpaillaan..
Myös runsaampaa valkovuotoa(välillä jopa kellertävää,mutta ei hiivaa,tai bakt.) kai siis normaalia.Edellisissä raskauksissa vointi näillä viikoilla ollut parempi, nyt siis rv 11+4. Jos vielä mukaan pääsee ajatuksia vaihtaan niin tämmösillä tiedoilla:

ikä 30v/4.lapsi/KAKS.

pikku-uikku ja kyytiläinen
 
En tiedä uskaltaako tätä sanoa mutta tänään on menossa toinen päivä etten ole oksentanut. Aivan huippua! Vielä ei uskalla hurrata mutta mukavaa vaihteluahan tämäkin on :)

Mulla on nimenomaan juurikin kamala maha. Näyttää kunnon kaljamahalta.Vyötärö on alkanut häviämään ja kasvava kohtu ilmeisesti nostaa kaiken tuohon ylemmäs juurikin housun kauluksen yläpuolelle niinkuin joku täällä jo mainitsikin. Ei siis vielä mitään mikä edes etäisesti muistuttaisi vauvamahaa...

Meillä esikoinen hoiti vauvauutisten kertomisen eilen vanhemmilleni. Luultavasti tänään anoppilassa on saatu samat uutiset. Tehokasta ehdottomasti :D.

-tiiti- 13+2
 
Tiiti85 ja muutkin "läskistymisestä" kertoneet. Kiitos mielenrauhasta! :D olin jo ihan varma että meidän vaaka on rikki. Vuoden alusta tullut kilo lisää, mut näyttää siltä et ainakin viis olis tullu! Ehkäpä se kohtu vaan nostaa noita vanhoja läskejä paremmin näkyville! Jipii... :LOL:
 

Yhteistyössä