YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL 5

RIH: Puntarille menen 1.2. eli viikon päästä. Jatkossa sitten punnaan itseni luultavasti kerran viikossa :)

Jelly: Söpö koiruus :)

En ole mitannut. Enkä mittaa. Lähtis vaan vatuttamaan moiset megalukemat :D

Mutta ihan huippua kuulla, että meistä ensimmäinen on jo siirtymässä normipainoon ja pois pinosta ns. hyvästä syystä! Mä en ole vielä helmikuussa, enkä vielä maaliskuussakaan poistumassa tästä yhtikäs minnekään, mutta hyvässä lykyssä huhtikuussa on sitten mun aikani. Voisin siis ottaa helmikuun päivityksen hoitaakseni.

Jos joku muu on lähempänä normipainoaan ja löytyy halua päivitykseen, niin sekin toki sopii :)
 
  • Tykkää
Reactions: Rva Ilkeä Harmaa
Mutta ihan huippua kuulla, että meistä ensimmäinen on jo siirtymässä normipainoon ja pois pinosta ns. hyvästä syystä!
Itse asiassa, mä en ole eka.Pulla oli eka. Enkä mä tiedä, onnistuuko se mullakaan, mut haluun uskoa, että onnistuu, kun kolmisen kiloa on enää pudotettavaa :) Siihnhän voi mennä vaikka kuinka kauan, mutta mielelläni luovutan vetovastuuta muillekin, johan mä oon tässä roolissa ollutkin. Kiitos Chefille jo etukäteen!:flower:
 
Itse asiassa, mä en ole eka.Pulla oli eka. Enkä mä tiedä, onnistuuko se mullakaan, mut haluun uskoa, että onnistuu, kun kolmisen kiloa on enää pudotettavaa :) Siihnhän voi mennä vaikka kuinka kauan, mutta mielelläni luovutan vetovastuuta muillekin, johan mä oon tässä roolissa ollutkin. Kiitos Chefille jo etukäteen!:flower:
Mä katos lasken tän tammikuun vasta ekaksi, kun tässä taitaa aikalailla ihan uudet naamat olla mukana :D

Mutta joops...jos ajatellaan sieltä alusta saakka, niin siinä kohtaa...noh, ei se ihan hirmu järisyttävä tulos ole, jos 2 pääsee normipainoon...ja kaikki muut putoaa kyydistä pois. Mutta jospa nyt, uudella innolla? Jospa tosiaan tällä kertaa sinne normipainoon (tai tavoitepainoon, on se sitten normipaino tai ei) pääsisi vähän useampi :)
 
Vaikka koko viikko mennyt mukavasti kaikilta osin, niin pitäähän siihen nyt yksi aivan mahdottoman vaikea päivä mahtua :( Aamusta alkaen ollut fiilis, että kaikkea pitäis syödä eikä millään ole mitään väliä :kieh: Oonko sitten selvinnyt tästä? No joo, suurin piirtein...aamulla täysjyvämuroja mehukeitolla, tee ja näkkileipä, lounaalla salaattia,kanaa, kasviksia ja täysjyvä riisiä, sitten annoin periksi ja söin mustikkapiirakkaa ( noin 2 senttiä leveän palan ) välipalalla... sekä mandariinin. Päivällinen meni kahdella porkkanalla ja kaurapuurolla ja iltapala olkoon tänään ainoastaan porkkanaa. Tiedän, että toi mustikkapiirakanpala ei romuta tätä projektia, mut saahan se v****taa :( Ja jos tämän illan selviän retkahtamatta, niin onneksi huomenna on uusi päivä, joka toivon mukaan on tätä päivää huomattavasti helpompi!
 
Nyt vaan suu suppuun, Nuppu! :D

Tai jos tulee kova himo, niin sitten popsit sitä porkkanaa/kurkkua/salaattia tms. tämän illan. Ja huomenna on tosiaan sitten uusi päivä edessä. Ja en kyllä pidä sitä yhtä pikkupalaa sun kohdallasi pahana. Se oli 2 cm levyinen pala. Vain. Ja siinä se. Mä olisin voinut kevyesti vetää ihan koko piirakan. Oikeasti :ashamed:

Mä suunnittelin tänään herkuttelevani. Suunnitelmiini kuului, että jos vaikka ottaisin rahkaa kera fun lightin ja muutaman viinirypäleen. Yhden viinirypäleen jo ääntä kohden heitin, eikä mun nyt sitten teekkään enää enempää mieli. Jäi vähän vajaaksi tämän illan iltapala, mutta josko sitten huomenna vähän herkuttelisin :p

Otin pitkät päikkärit muutama tunti sitten, joten ilta menee virkeällä fiiliksellä. Taidan pyhittää tämän illan ompelemiselle :)
 
"Sadie"
Mua on alkanu ny hirveesti kutkuttaan toi Chefin 100 päivän systeemi. Vaikka juuri sepustin että ei oo mua varte :D Mutta siis, kerrohan tarkemmin, mitkä on sun pelisäännöt :)
 
"Sadie"
Chef, kävin kurkkimas sun blogia ja sieltähä ne pelisäännöt löytyikin :). En tiedä, nyt olis sellane fiilis päällä, josko sitä kans lähtis tolle sadan päivän matkalle :D
Asiasta toiseen, mun tekis mieli skipata maanantain punnitus kokonaa. Hitto vie. Joo napostelut on pysynyt kyllä iha jees hallinnas, mutta arvatkaas.. Mä oon sitte korvannu niitä jättimäisillä annoskoilla :(. Jep, ei hyvä, itsepetosta, i know. Iha on sellane fiilis että puntari näyttää plussaa. No kyllä mä sinne kumminki aion ma aamuna hypätä.
 
[QUOTE="Sadie";29496976]Mua on alkanu ny hirveesti kutkuttaan toi Chefin 100 päivän systeemi. Vaikka juuri sepustin että ei oo mua varte :D Mutta siis, kerrohan tarkemmin, mitkä on sun pelisäännöt :)[/QUOTE]

Mun pelisäännöt on ne, mitkä on mun ongelmat.

Eli 100 päivää ilman herkkuja ja leipää. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että ei sokerijuomia (mehu, limppari, sima jne.), ei herkkusyömisiä (karkki, suklaa, sipsi, pulla, keksi, jäätelö, jogurtti, vanukas yms.), eikä leipää tai siihen rinnastettavaa tuotetta (esim. karjalanpiirakka).

Ideana on jättää ne älyttömät herkuttelut ja järkeistää päivän syömisiä niin, että mun on PAKKO syödä lämpimiä aterioita. Ennen siis saatoin vetää lähes viikonkin putkeen niin, etten syönyt lainkaan lämpimiä aterioita, vaan korvasin ruoan leivällä, jogurtilla, karalanpiirakalla yms. joita muut syö lähinnä välipalana/aamiaisena/iltapalana. Leipiä meni kerralla aina 2 ja siihen päälle saatoin kiskaista pari desiä jogurttia. Ja tunnin päästä saatoin käydä ottamatta toisenkin jogurtin.

Nyt, kun mulla ei ole sallituissa safkoissa noita mun paheitani, olen syönyt yhtä päivää lukuunottamatta JOKA PÄIVÄ 2 lämmintä ateriaa. Ja se on mun kohdallani ihan huippuhyvä saavutus :)

Ja tuloksia tulee...tänään näin siskoni kuukauden tauon jälkeen ja hän sanoi heti, että naamasta näkee, että olen laihtunut. Kaikki aina sanoo tuota samaa, kun diettaan...mä itse en kyllä muutosta naamassa näe, vaan vain mahassa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Criminal Mind
[QUOTE="Mammelo";29496997]Voisin liittyä mukaan :) Painoa nyt 61,2 kg ja kesään mennessä tavoite 55-56 kg. Pituutta n. 170 cm. Urheiluna kotijumppa ja lenkkeily. Syönti vhh ruokavaliolla. :)[/QUOTE]

Käyppäs etsimässä se toinen ketju, jossa laihdutetaan normaalipainon sisällä :) Tämä ketju on tosiaan ylipainoiselle...me tullaan sinne sitten perässä :D
 
[QUOTE="Sadie";29497004]Chef, kävin kurkkimas sun blogia ja sieltähä ne pelisäännöt löytyikin :). En tiedä, nyt olis sellane fiilis päällä, josko sitä kans lähtis tolle sadan päivän matkalle :D
Asiasta toiseen, mun tekis mieli skipata maanantain punnitus kokonaa. Hitto vie. Joo napostelut on pysynyt kyllä iha jees hallinnas, mutta arvatkaas.. Mä oon sitte korvannu niitä jättimäisillä annoskoilla :(. Jep, ei hyvä, itsepetosta, i know. Iha on sellane fiilis että puntari näyttää plussaa. No kyllä mä sinne kumminki aion ma aamuna hypätä.[/QUOTE]

Tervetuloa vaan mukaan...melkoisen nopeasti on tuo 1/4 matkasta jo taittunut :)

Jospa sitten seuraavalla viikolla koitat muistaa, ettei me korvata mitään, vaan me lopetetaan ihan kokonaan niitä meidän huonoja tapoja. Tai ainakin järkeistetään ja pidetään ne jatkossa maltillisissa mitoissa :D

Kyllä se kannattaa vastaan ottaa, mitä sieltä on vastaan tulossa. Vatutus voi olla melkoinen, jos tulee plussaa...mutta ehkä sen vatutuksen kourissa sitten muistaa, että seuraava viikko kannattaa vetää paremmin, jottei joudu enää moista vatutusta kokemaan :)
 
"Sadie"
Joo kyllähän mä tiedän, ettei mitää korvata, mutta ku.. :( Ihmismieli on petollinen. Selityksiä selityksiä :D

Okei, mulla kiellettyjen listalla olis ainaki: sipsit, karkit, pullat, keksit, leipä, juusto, battery. Mitähä vielä, pitää oikein tosissaa miettiä. Ton jogurtin taidan itelleni sallia, seku on mun iltapala :D. Limut, mehut, liha- ja karjalanpiirakat ei oo mulle ongelma. Ja tosiaan se kahvi saa huomisen jälkeen jäädä myös.. Mun pitää ny iha tosissaan hioa ja miettiä tätä hommaa, josko josko... :)

Mä tiedän hyvin ton sun kuvaileman leivän puputtamisen. Mulla on aikoinaa ollu iha samaa, että leipääleipääleipää. Ja vähä vielä leipää. Onneksi nyt viimeaikoina se leivän syöminen on edes jotenkuten pysyny aisois, mut oon mä siihe silti niin koukut, etttei mitää järkee.

Ja joo, maanantaina otetaan se vastaan mitä tuleman pitää. Ei auta itku markkinoilla :D
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Huomenta!

Sadie, ei jogurtti ole paha... Tai ei ainakaan kaikki jogurtit. Jos syö luonnonjogurttia tms. niin se on ihan ok. Jos se on Valion maustettuja jogurtteja, joista puolet on sokeria, niin sit se jo on vähän paha. Jogurtti itsessään ei ole musta mikään synti.

Sämpylät uunissa... Lapsille (ja ukolle) aamupalaa. Lepposaa Sunnuntaita kaikille!
 
Chef:
Ja tuloksia tulee...tänään näin siskoni kuukauden tauon jälkeen ja hän sanoi heti, että naamasta näkee, että olen laihtunut. Kaikki aina sanoo tuota samaa, kun diettaan...mä itse en kyllä muutosta naamassa näe, vaan vain mahassa
Joo, mutta satunnaiset vastaantulijat näkee paremmin naaman, kun vatsan :) Ja siks toisekseen, onhan se nyt korrektimpaa sanoa kylläpä sun posket on kaventunu, kun että onpa sun maha pienentyny. Tai ainakin näin musta tuntus....

En viitsi edes kertoa, miten meillä kuopustytär kommentoi, mun roikkuvia nahkoja saunareissuilla. Surullisinta on se, et tyttö on ihan oikeassa. Roikkuu sieltä ja roikkuu täältä, eikä ihan vähän roikukaan :whistle:
 
Huomenta!

Sadie, ei jogurtti ole paha... Tai ei ainakaan kaikki jogurtit. Jos syö luonnonjogurttia tms. niin se on ihan ok. Jos se on Valion maustettuja jogurtteja, joista puolet on sokeria, niin sit se jo on vähän paha. Jogurtti itsessään ei ole musta mikään synti.

Sämpylät uunissa... Lapsille (ja ukolle) aamupalaa. Lepposaa Sunnuntaita kaikille!
Jep...allekirjoittanut söi Valion Hedelmäpommia. Ja ihan kevyesti meni jopa se 1,5l purkki päivässä, jos teki kovasti mieli. Ja monasti teki :ashamed:
 
Täällä olis nyt chefille impattavaa... Lämpöset sämpylät tuoksuu.... Jännä muuten, etten oo ikinä törmännyt sun maintseviin bensamummoihin, vai mitä ne nyt oli... Tai imppaaviin mummoihin yleensäkään... Pohjanmaalla nuorisokriminaalitkin hönkii vaan liimaa ja tinneriä. Mutta siis joo. Meillä tuoksuu nyt hirmu hyvältä :p
 
Chef:


Joo, mutta satunnaiset vastaantulijat näkee paremmin naaman, kun vatsan :) Ja siks toisekseen, onhan se nyt korrektimpaa sanoa kylläpä sun posket on kaventunu, kun että onpa sun maha pienentyny. Tai ainakin näin musta tuntus....

En viitsi edes kertoa, miten meillä kuopustytär kommentoi, mun roikkuvia nahkoja saunareissuilla. Surullisinta on se, et tyttö on ihan oikeassa. Roikkuu sieltä ja roikkuu täältä, eikä ihan vähän roikukaan :whistle:
No joo, ulkona treffattiin, eli oli takkia jne. päällä.

Mutta kyllä me ollaan varsin suoria toinen toisillemme. Kun päästiin sisälle, niin sisko kommentoi, että mulla on kyllä todella hassun mallinen vartalo. Ja niin onkin. Jos katsoo tuosta rinnan alta ylöspäin tai polvista alaspäin, niin niiltä osin olen toki pyöreä (koska sitä painoa on niin hitokseen), mutta en mikään superiso. Mutta se alue polvista ylöspäin ja rinnoista alaspäin...se on ihan kuin eri vartalosta. Mulla kertyy lähes kaikki kilot sille välille. Ja se on kyllä ihan oikeasti melko hassun näköistä. Lihon siis TODELLA epätasaisesti ja siksi ne ylikilot mun ylläni niin rumilta näyttävätkin.

Tiedän useammankin naisen, joka on vähän isompanakin kaunis. Itse en heihin valitettavasti kuulu, koska ne kilot tosiaan kerääntyy niin epäsuotuisasti.

Mutta onneksi tilanne tasoittuu, kun olen normipainossa. Kyllä mä silti edelleen pienen pömppövatsan omaan ja lannetta ja takapuoltakin riittää, mutta se on sellaista naisellista pyöreyttä, joka mun mielestäni mun kropassa saakin näkyä. Oma tavoitteeni ei ole näyttää samalta, kuin mitä näytin alta parikymppisenä ja 4 lasta taaksepäin :D

Ja meikäläisenkin muksut osaa olla suoria. Ilmoittivat mulla juurikin tuossa vuodenvaihteen jälkeen, että mulla on ISO maha. Totta :D
 
mä repesin eilen totaalisesti!! aamupala eilen meni viä hyvin,ja lounaskin,no en syönyt kuin kananpaloja ja reajuustoa vähäsen...kun jo lähdettiinkin synttäreille..mis oli sit kaikenmaailman herkkuja.. söin siellä 2 palaa mokkapaloja,kakkua maistoin,domino keksin otin,munakaspiirakan palasen:ashamed: juu siis nälkä iski sitten...

no illalla meni vielä irtokarkkeja ja kebab ranskiksilla:ashamed:

et varmaan 2000kcal päivä

no tänään sit ruotuun takasin...tiän että se jäi eiliseen...ja ensi viikosta tulee entistä tiukempi just ton eilisen takia ja sit kun meillä vapaa päivä perjantai:whistle:

jugurtista: mäkin olin ennen kauhee syömään jugurtti,mutta raskauden myötä lopetin sen kun oli raskausdiabetes todettu,enkä oo sen jälkeen syönyt,paitsi juuri tuota maustamatonta ja rasvatonta,joka tosi hyvää valion hedelmäkeitoilla
 
mööh harmaana
Aargh. Tänään eessä koetus. Meillä synttärit tiedossa ja mä tiiän et siellä on vaikka mitä suolasia ja makeita herkkuja. :/ miten pysyä kohtuudessa? (Ilman kokonaan en meinaa olla, teen tästä ihan pysyvän elämän muutoksen, ja siihen en lähe ilman sitä PIENTÄ herkuttelua silloin tällöin...)

Mut oon kyllä ylpeä itestäni, mies ja muksu eilen puputti irttiksii, ni mä söin vaan porkkanaa, kurkkua ja paprikaa! Ja hyvä mieli siitä jäi... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mööh harmaana;29497838:
Aargh. Tänään eessä koetus. Meillä synttärit tiedossa ja mä tiiän et siellä on vaikka mitä suolasia ja makeita herkkuja. :/ miten pysyä kohtuudessa? (Ilman kokonaan en meinaa olla, teen tästä ihan pysyvän elämän muutoksen, ja siihen en lähe ilman sitä PIENTÄ herkuttelua silloin tällöin...)

Mut oon kyllä ylpeä itestäni, mies ja muksu eilen puputti irttiksii, ni mä söin vaan porkkanaa, kurkkua ja paprikaa! Ja hyvä mieli siitä jäi... :)
Sovi itsesi kanssa jo etukäteen joku raja. Esim. että saat ottaa yhden, joko suolaisen TAI makean. Tai että saat ottaa kaksi, yhden kumpaakin.

Mutta siis joku raja, jonka sisällä pysyt :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja mööh harmaana;29497857:
Mutku mää tahon!!! :) syyä syyä ja syyä ja het aamusta semmonen olo et vois vetää mitä vaan...
:hug: Tsemppiä! Tiedän niin hyvin tuon olon : /
Hanki jotain kevyttä, helposti naposteltavaa lähistölle jos ei muu auta. Porkkanaa kuori valmiiksi, pilko vaikka tikuiksi ja omenaa lohkoiksi tms. Viinirypäleitä, paprikaa, kurkkua,tomaattia?
Tää pitäis ittensäkin toteuttaa illemmalla..:)
 
Onpas ollut koettelemusten viikonloppu monilla. No, sitähän tää on. Houkutuksia, lipsahduksia, kieltäytymisiä ja jatkuvaa tahtojen taistoa.

Jee. Kuorokaverilta tuli viesti, kun eilen kyselin, olisko jollain joutilaana 5v:lle luistimia. Oli. Eli kohta meilläkin siis luistellaan... Tänään käytiin jäällä reipas 2 tunnin lenkki anopin kanssa.

Noista naposteltavista viinirypäleet ei oo ehkä se suositeltavin vaihtoehto, kun niissä on kai aikalailla sokeria, mutta parempi tietysti, ku vaik sipsit tai karkit. Kurkku, porkkana, lanttu, kukkakaali. Nää on mun herkkuja.
 

Yhteistyössä