YLIPAINOISTEN laihdutusryhmä VOL 5

Huomenta! Täällä pukkaa taas flunssaa, se jos mikä vetää mielen matalaksi :( mutta syömisten suhteen homma hoidossa...mitä nyt eilen sorruin yhteen uunituoreeseen täysjyväsämpylään kun tyttö toi mummin luota...
mä en oo vielä mittaillut vyötärönympärystä ja muita, mutta teen sen viikonloppuna. Sitten on kiva seurata senttien katoamista :D
Hyvää torstaipäivää kaikille :flower:
 
mööh harmaana
Voi mikä morkkis tuli ku eilen söin pullasiivun ja kaks keksiä, kun olin ystävällä käymässä. Äkkiä sitä näköjään saa mielensä noin käännettyä herkkuja vastaan. Hyvähän se on, ei tuu sorruttua sit niin helposti, ku tietää et ärsyttää jälkeenpäin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja mööh harmaana;29459128:
Voi mikä morkkis tuli ku eilen söin pullasiivun ja kaks keksiä, kun olin ystävällä käymässä. Äkkiä sitä näköjään saa mielensä noin käännettyä herkkuja vastaan. Hyvähän se on, ei tuu sorruttua sit niin helposti, ku tietää et ärsyttää jälkeenpäin.
Mä oon tänään menossa lasten leikkitreffeille ja tiedän, että tarjoiluja on. Ilmotin etukäteen laihiksestani ja emäntä sano raastavansa mulle porkkanan :D

Vaaka sano et ois tullu 100g lisää vaikka en ole repsahtanu. Loppu viikon omista lenkkeilylle, mies saa olla lapsen kanssa sisällä. Koitan olla masentumatta tästä huonosta viikosta ja sinnikäästi eteen päin.
 
: / Tänään tuli postissa paketti, tilasin kolmet housut. Muuten nää on ihan just sopivat mutta maha,puristaa :( Mahtuvat kyl kiinni seisaallaankin ollessa (ei tarvi selälleen mennä laittaa nappia :) ) mutta makkarahan siihen jää.
Mitähän näiden kans nyt tekis..seuraava koko mahtais lököttää muualta sit.

Ja kyllä on ihan totta, että helpompi ne herkut on sinne kauppaan jättää mutta kun sekin esim. leipä jota nyt on melkein pakko ostaa (kun muu perhe syö) aiheuttaa himotuksia ja itellä italiansalaattikin tekee sitä että menis melkein koko rasia kerralla.:ashamed:

Ahistus on päällä muunkin ku syömisien takia,en ala tänne sen enempää syitä avaamaan mutta elämä yleensäkin.
 
Päiviä!
Ajattelin, että tänään pidän hiljaiseloa tässä ketjussa, mikä olis ollu vähintään kohtuullista eilisen moosestamisen jälkeen, mutta enhän mä malta...

Nuppu ja mööh ei paniikkia, ei se mikään repsahtaminen ole, jos syö sämpylän tai pullan. Se on elämää. Ja matka jatkuu ...

Rva ilkeä harmaa ruokavalio on isommassa roolissa ku lenkkeily, eli syömisten kanssa vaan skarppina. Mun pitikin ehdottaa iltalenkkeilyä, jos isi vois olla vauvan kans. Hyvä jos onnistuu niin, kyllähän se virkistää mieltäkin, kun pääsee vähän reippailemaan.

F&l pidä ne housut, siinä sulla on tavotepöksyt. Ja hyvä syy ponnistella eteen päin.

Mä lähden kohta sinne työhaastatteluun. Oon koittanu täällä psyykata itteäni. Kun löytäs nyt sen oikean moodin...
 
F&L harmaana
Jelly, anna tulla vaan, ei minuu ainakaan haittaa vaikka joku kertoiskin ne asian faktat..en siis loukkaannu. Tiedön että itte oon itteni tämmöseks syönyt (ei tässä vaiheessa voi enää vauvakiloillakaan selitellä kun nuorempikin menee pian kouluun) ja itte on keksittävä ne keinot mitkä toimis just minulla parhaiten.Jos semmosii edes on olemassa.
 
"Sadie"
Kattelin äske itteeni peilistä oikein urakalla :D
No joo, eipä siinä kyllä mitää hauskaa ollu. Mun maha pullottaa taas ihe hirveesti, ihan niinku raskaana olisin :(. Se saamarin sama maha, minkö viime keväänä siitä jo sain pois..on taas siinä! Prkl jos saa sanoa, kyllä veetuttaa.
 
8vko
Mulla ei mitään päivitettävää. Edelleen räkätaudissa. Nyt ku ei ruoka maistu miltään kun on makuaisti mennyt niin ois helppo olla syömättä mitään. Pakko vaan syödä ja lisäillä chiliä että röörit aukeis. Syömällä laihtuu eikä syömättömyydellä kuulema....pitänee varmaan paikkaansa.

Liikuntaa vaan haaveissa. Ehkä jo viikonloppuna pieni kävelylenkki jos keuhkot kestää.

Tsemppirutistus Jelly työhaastatteluun, täällä peukut ja varpaat pystyssä.
 
HippuTAR
Älkääs ny morkkistelko jostain sämpylästä tai pullanpalasta! Eihän noi nyt tollasena yksittäisenä syömisenä meinaa mitään.

Mun tekis mieli suklaata :ashamed:. Tai jätskiä. Noi on mun heikot kohdat. Ja sellaset että mun on oltava ihan täysin ilman koska mitään kohtuutta en nois pysty noudattamaan. Oon ennenki ollu ilman ja tiedän että n. kuukauden kuluttua himo niihin katoaa kokonaan, kunhan vain sen ajan saa sinniteltyä. Siis en tähänkään mennes välttämättä oo niin usein noita syöny mutta kertamäärät on isoja, levy suklaata menee helposti.

Mä en oo saanu viimeaikoina oikein nukkua kunnolla,univelka alkaa olla melkoinen. Ja väsyneenä ja varsinki yöllä tekis mieli vetää kaikkee hyvää. Viime yönä harkittin jo leipovani jotain... Sain kuitenkin käännettyä itteni porkkanoitten puoleen.

F&L Pidä vaan ne housut, sit on pakko laihtua niihin ettei mee rahat hukkaan.

Tsemppiä kaikille!
 
No niin, jospa se minäkin alkaisin virkoamaan täältä :D onneksi kurkkasin chef sun blogiin ja matkin sinua. Mies alkakoon mun puntari lukemat ottamaan vaikka helmikuun loppuun tai maaliskuun alkuun asti. Mua vaan ärsyttää koko puntari.
Mulla tosiaan painoa nyt hieman tullu lisää, kävin muka jo 74,5 kilossa ja nyt sitten 76,3 :( miten hemmetissä sitä tuleekin kun hetkeksi unohdat tsempata :O krooninen masennus lisänä niin ei tartte paljoa tapahtua kun kaikki oma toiminta unohtuu :(
No, nyt kyllä oikeesti alan itteni takia saattamaan tämän rupeaman loppuun, ei auta narina.
Tsempataan toisiamme!! :hug:
 
  • Tykkää
Reactions: chef
Ajattelin ehkä ennemmin niinpäin, niiden housujen kanssa, että kyllä ne vähän venyy kuhan niitä jaksan vaan pitää jalassa :) Pessimisti mikä pessimisti.
Vaan hartaana toiveena tietty olis se, että itte vähän kutistuisin.

Kumpa itekin osais olla menemättä siihen vaa'alle liian usein, joka päivä kun käy ja joskus kaksikin kertaa niin välillä tuntuu että ei, ei, ei mitään tapahdu ja että paino vaan nousee. Minnekkä sen vaakan hävittäis että sen löytäis vaan max. kerran viikkoon? :D

HippuTAR, suklaa ja jätski maistuis mullekin..niin paljon liikaa etten uskalla alkaa ees maistelemaan.

Jassylle, ja muillekin joilla ongelmia :hug: Ja tsemppiä!!
(paraskin olen sanomaan, kun itte ryven millon missäkin negatiivisissä fiiliksissä)
 
  • Tykkää
Reactions: Jassy
"Sadie"
Kumpa itekin osais olla menemättä siihen vaa'alle liian usein, joka päivä kun käy ja joskus kaksikin kertaa niin välillä tuntuu että ei, ei, ei mitään tapahdu ja että paino vaan nousee. Minnekkä sen vaakan hävittäis että sen löytäis vaan max. kerran viikkoon? :D
Mulla ihan sama ongelma! Miksi, oi miksi siellä pitääkin hypätä koko ajan?! Joka viikko lupaan itelleni, et no niin, nyt käyn vain kerran viikossa ja thats it. Mut mitäpä vielä, hyvä jos seuraavaan aamuun maltan odottaa. _Todella_ ärsyttävää :(
Mä mietin, et jos käskisin miehen piilottaa koko vaa`an.. mutta kyllä mä sen kumminkin löytäisin :D Jossei sit mies ala töis sitä kuljettaan mukana :D
 
"Sadie"
Chef, mulla kans hirvee himotuksen kohde on (ruis) leipä. Ja juusto. Ne on paljon pahempia kuin karkit, sipsit yms. Vaikka kyllä hyvänä kolmosena tulee sipsit ja dippi.. Mutta toi leipä, voi että..

Jellylle onnittelut onnistuneen haastattelun johdosta, mä pidän sulle peukkuja :).
 
Mä olen aina ennen hyppinyt vaa-alla päivittäin. Ja meinaan kyllä varmaan jossakin vaiheessa taas alkaa vaa-alla tiuhaan ravaamaan. Mä en näe mitään syytä olla siellä noin niin kuin normitilanteessa hyppimättä.

Mulla on viime vuodelta tällaista listaa jemmassa:
1 vk 74,9 kg 00,0 kg 74,8 kg 00,0 kg 73,3 kg 73,2 kg 73,0 kg
2 vk 72,6 kg 72,6 kg 73,1 kg 72,3 kg 72,2 kg 72,7 kg 71,9 kg
3 vk 71,4 kg 71,8 kg 71,2 kg 70,9 kg 70,7 kg 70,3 kg 70,2 kg
4 vk 70,2 kg 70,6 kg 70,4 kg 69,9 kg 69,7 kg 70,1 kg 70,7 kg
5 vk 70,1 kg 69,7 kg 69,5 kg 69,2 kg 69,2 kg 69,3 kg 68,8 kg
6 vk 68,6 kg 68,2 kg 67,8 kg 67,9 kg 67,5 kg 67,2 kg 67,4 kg

Nuo "nollapäivät" on semmoisia, kun en ole vaa-alla käynyt.

Mä tiedän entuudesta, että välillä vaakalukema nousee...ja välillä se laskee. Mutta kunhan se linja kauttaaltaan on kuitenkin laskeva, niin kaikki on enemmän, kuin jees.

Mutta tosiaan...juuri TÄHÄN elämäntilanteeseen ei vaa-alla ramppaaminen sovi. Koska en varmastikaan muistaisi käydä siellä riittävän usein (mielellään tosiaan päivittäin, tai lähes päivittäin, vähintäänkin joka viikko tiettynä päivänä), jolloin homma menisi vähän plörinäksi. Mä kun haluaisin kuitenkin vähintäänkin sen viikkopudotuksen sitten tietää.

Nyt siis passaa se, että käyn vasta 4 viikon jälkeen. Kattoin tuosta yltä, että vaikka tuossa välissä on plussaviikko, niin 4 viikon pudotus on silti 4,2 kg. Ei paskempi. Aika hurjaa, jos helmikuun alussa vaakaan tosiaan piirtyisi jopa alle sen 78 kg. Iiiik...en ehkä kestä, jos niin käy :D :D
 
Mulla on reidet ihan paskana. Vetäsin eilen 30min. treenin kotona. Radio soi taustalla ja joka toinen biisi oli kahvakuulatreeniä ja joka toinen tanssia.

Pitää koitaa lisätä kasvisten määrää niin ei olisi painon pudotus niin riippuvainen tosta liikunnasta, taidan syödä liikaa hiilareita.
 
[QUOTE="Sadie";29461366]Chef, mulla kans hirvee himotuksen kohde on (ruis) leipä. Ja juusto. Ne on paljon pahempia kuin karkit, sipsit yms. Vaikka kyllä hyvänä kolmosena tulee sipsit ja dippi.. Mutta toi leipä, voi että..

Jellylle onnittelut onnistuneen haastattelun johdosta, mä pidän sulle peukkuja :).[/QUOTE]

Juusto. Tuo paholaisen keksintö!

Tuore ruisleipä, rasva, juusto ja majoneesi. Mä melkeen syön vahingossa alahuuleni siinä samalla :D
 
"Sadie"
Juusto. Tuo paholaisen keksintö!

Tuore ruisleipä, rasva, juusto ja majoneesi. Mä melkeen syön vahingossa alahuuleni siinä samalla :D
Älä muuta sano! Mä voisin syödä juustoa vaikka kuinka paljon.

Luin ton sun linkkaaman painonpudotusjutun ja aloin miettiin..
Yritänkö mä nyt haukata liian ison palan kerralla ja siks tää homma kusee koko ajan? Oon nyt koko ajan ollu sillä fiiliksellä, että sitten "ensi maanantaina" jätän kaikki herkut yms ylimääräset syömiset ja juomiset pois. Ateriarytmi mulla on ok, mutta annoskoot pyllyllään ja sit noi kaikki välis napsimiset. Ilta ja lapsen päikkäriaika pahimmat. Ehkä se päikkäriaika on se kaikkista pahin. Silloin mä sorrun aina kaikenlaiseen :(.

Auttekees nyt mua! Miten mä saan tän homman pelittään? Mistä mä löydän mun kadonneen itsekurin? HELP!! :)

Viime keväänä mä tein niin, et se oli kerrasta poikki. Kerrasta pois kaikki herkuttelet, turhat syömiset. Niin jäi myös leivät, juustot sunmuut. Ja silloin se toimi tollai.. sen aikansa. Nyt selkeestikkään en pääse hommmaan kärryille enää tolla systeemillä, mutten myöskään tiedä, millä sitten..

Ideoita, vinkkejä, kaikki otetaan vastaan! :)
 
F&L
Sadie, sen kun tietäis, siis että miten sais homman toimimaan.Mut jos yhtään lohduttaa niin et ole yksin :hug:
Itte oon yrittänyt vaihtaa ainakin niitä naposteltavia keveämpään,esim.just porkkanoihin tai omenaan.Aterian koossa on vielä(kin) säätämistä,en vaan osaa lopettaa ajoissa ja sitten olenkin ihan ähkyssä.
 

Yhteistyössä