Tuhoutuisiko perheenne jos mies pettäisi sinua kerran?

• Viestiketjun aloittaja "Hmmmmm"
  • Ensimmäinen viesti
Ken guru
Ai se, että tarkoitus on jotain muuta kuin selkeä aatos perheen tuhoamisesta?

Käännetäänkö niinpäin, että jos _tarkoitus_ on vain rikkoa perhe niin miksi ei sano sitä ja lyö eropaperit eteen? Se kai on helpompaa kuin kiertotietä pitkin baareista panoja hakien?
No, kuka nyt mitäkin haluaa ja tarkoittaa. Täysin tapaus- ja ihmiskohtaista. Jotkut hakeekin syytä erota tuolla tavalla, jotkut toivoo puolisonsa pettävän että saa syyn erota.

Et voi yleistää teoriaasi koskemaan edes suurinta osaa pettäjistä.

Vierasmies
Kiitos, ällötys2! :D

Tiedoksesti että ajattelin tätä asiaa siltä kantilta että jos tulisin itse kertaalleen petetyksi. Lähtisinkö hajottamaan perhettä jos pettäjä olisi pahoillaan ja haluaisi pitää perheen kasassa.

Luultavasti uskoisin vahvasti ihmismielen heikkouteen ja jatkaisimme. Sen verran luupäinen ja kova tapaus olen, että mun maailma ja itsetunto ei siitä romahtaisi. :)

[QUOTE="vieras";29182747]Ja höpönlöpön! Yksi kerta riittää hajoittamaan luottamuksen ja sen myötä parisuhteen, jos olisi lapsia niin sitten menisi perhe. Vain pettäjät ajattelee samalla tavalla kuin sinä. Ällöttävä olet.[/QUOTE]

Vierasmies
En tietenkään salli enkä ole koko asiaa tuolleen ajatellut.

[QUOTE="Vieras";29182810]Eli pettäminen on ok, jos ei jää kiinni. Sallisitko tämän myös vaimollesi?[/QUOTE]

Peyote
Mun mielestä satunnaisuus ja merkityksettömyys ois pahin asia pettämisessä. Jos pettää ihan satunnaisen kanssa, se kertoo siitä, kuinka kynnystä pettämiseen ei ole juuri lainkaan. Se, että on valmis työntämään parisuhteen ja perheen mielessään taka-alalle kun pettää jonkun merkityksettömän ja satunnaisen kanssa... Voisko omaa suhdettaan halventaa enemmän millään?

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Ken guru

Tiedoksesti että ajattelin tätä asiaa siltä kantilta että jos tulisin itse kertaalleen petetyksi. Lähtisinkö hajottamaan perhettä jos pettäjä olisi pahoillaan ja haluaisi pitää perheen kasassa.

Luultavasti uskoisin vahvasti ihmismielen heikkouteen ja jatkaisimme. Sen verran luupäinen ja kova tapaus olen, että mun maailma ja itsetunto ei siitä romahtaisi. :)
Miksi ihmeessä ottaisit toisen tekoset omille niskoillesi?

"Vieras"
Ai se, että tarkoitus on jotain muuta kuin selkeä aatos perheen tuhoamisesta?

Käännetäänkö niinpäin, että jos _tarkoitus_ on vain rikkoa perhe niin miksi ei sano sitä ja lyö eropaperit eteen? Se kai on helpompaa kuin kiertotietä pitkin baareista panoja hakien?
Jos pitää panoja lähteä baareista hakemaan, on silloin parempikin erota. Ei ole tuolloin mitään järkeä kahlita itseään parisuhteeseen, jossa pitäisi toista kunnioittaa...

"Vieras"

Eli sallisit sittenkin sen vaimon pettämisen? Koita nyt hyvä ihminen päättää, mikä on kantasi.

Mun mielestä satunnaisuus ja merkityksettömyys ois pahin asia pettämisessä. Jos pettää ihan satunnaisen kanssa, se kertoo siitä, kuinka kynnystä pettämiseen ei ole juuri lainkaan. Se, että on valmis työntämään parisuhteen ja perheen mielessään taka-alalle kun pettää jonkun merkityksettömän ja satunnaisen kanssa... Voisko omaa suhdettaan halventaa enemmän millään?
Minä taas ajattelen, että hairahtaa voi impulsiivisesti hetken mielijohteesta, eikä se ole mikään iso juttu. Pelkkää seksiä, mikä nyt ei paljon merkitse. Suunnitelmallinen pettäminen vaatii harkintaa ja aikaa. Siihen ryhdytään ihan tietoisesti.

Vierasmies
Tänne on pesiytynyt aika lauma kummalisesti ymmärtäviä ihmisiä!

Sallitko lapsellesi oikeuden hakata jonkun kaverinsa jos kuitenkaan tällaisen tapahtuman jälkeen et laita lastasi ikuisiksi ajoiksi lapsikotiin ja erota suvusta totaalisesti?

[QUOTE="Vieras";29182842]Eli sallisit sittenkin sen vaimon pettämisen? Koita nyt hyvä ihminen päättää, mikä on kantasi.[/QUOTE]

Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja Käppers;29182860:
Minä taas ajattelen, että hairahtaa voi impulsiivisesti hetken mielijohteesta, eikä se ole mikään iso juttu. Pelkkää seksiä, mikä nyt ei paljon merkitse. Suunnitelmallinen pettäminen vaatii harkintaa ja aikaa. Siihen ryhdytään ihan tietoisesti.
Musta ois huolettavaa, jos puoliso ois niin epäluotettava, että hairahtuisi jonkun hetken mielijohteen takia. Sellainenhan voi tehdä ihan mitä vaan, eikä siihen voisi koskaan luottaa.

"vieras"
Minä taas olen ihan päinvastaista mieltä. :D

Eniten mua loukkaisi jos tämä toinen nainen olisi päässyt mieheni päänsisälle, sydämeen, tunteisiin sisälle.

Satunnaisen valinta kertoo kiihkosta, kiimasta, muista mielestäni "vähemmän tärkeistä" taustavaikuttajista.

Tällöin se vastapuoli ei ollut tärkeä, ainoastaan kuppi jossa huljuttaa vehjettään.

"Vieras"
Tänne on pesiytynyt aika lauma kummalisesti ymmärtäviä ihmisiä!

Sallitko lapsellesi oikeuden hakata jonkun kaverinsa jos kuitenkaan tällaisen tapahtuman jälkeen et laita lastasi ikuisiksi ajoiksi lapsikotiin ja erota suvusta totaalisesti?
Avaatko hieman? Mitä yhteistä on puolison pettämisellä, sen sallimisella tai ei sallimisella ja lapsen väkivaltaisuudella? Varmaan yhtä paljon yhteistä kuin pettämisellä ja herkkujen syönnillä. Kuka täällä muka ajattelee kummallisesti? Mulla on tosi vaikea uskoa, että olet mies...

"Hömelö"
Mies sais lähtee samantien. En sietäis katella. Enkä minä sillon riko perhettä, vaan mies tuossa tapauksessa olis tehny sen ihan itse. Mulla on ihan nollatoleranssi. Sama koskee mua. Ei varmana mies kattelis mua jos olisin käyny vieraissa. Mä en oikein tajua edes kännipäissään tehtyjä hairahduksia jos on perhettä. Meneekö oma napa todellakin lasten ehjän perheen edelle?

Ken guru
[QUOTE="vieras";29182888]Minä taas olen ihan päinvastaista mieltä. :D

Eniten mua loukkaisi jos tämä toinen nainen olisi päässyt mieheni päänsisälle, sydämeen, tunteisiin sisälle.

Satunnaisen valinta kertoo kiihkosta, kiimasta, muista mielestäni "vähemmän tärkeistä" taustavaikuttajista.

Tällöin se vastapuoli ei ollut tärkeä, ainoastaan kuppi jossa huljuttaa vehjettään.[/QUOTE]

Mua loukkaisi kumpikin.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
Mun mielestä ei. Merkityksetön petoskumpani jäisi myös merkityksettömäksi ihmiseksi.
Mä en puolustele pettämistä mitenkään mutta ajattelen, että en haluaisi tietää jos juttu ei jatkuisi ja pettäminen ei olisi toistuvaa. Pettäjä kärsiköön omantunnontuskia itsekseen.
Mutta jos pettäisi kerrankin jonku tutun kanssa, niin se olisi olis pahinta ja loppu liitolle.

Yhteistyössä