Arki parisuhteessa. Onko teillä todellakin noin huonoja parisuhteita?!

  • Viestiketjun aloittaja "Xxx"
  • Ensimmäinen viesti
Vierasmies
Kannattaa muistaa, että miehellä on täysi oikeus pukea lapset haluamallaan tavalla ja siivota kuten haluaa. Jos tästä nalkutetaan niin voi olla moppi putoaa ja kuuluu "teeppä sitten itse".

Remontoinnissa asia on vähän eri kun yleensä tulee peruuttamattomia virheitä. Yleensä miehelle sopii että saa tehdä remontit koska silloin ei tule tehtyä "naisten virheitä" :LOL: , siis saman tapaisia kuin miehet tekee naistenhommissa.

Minä voin kyllä myöntää, että minun mieheni ripustaa pyykit narulle VÄÄRIN ja pesee niitä VÄÄRIN eikä osaa täyttää astianpesukonetta OIKEIN, eikä todellakaan taida muistaa mikä on moppi. Hän ei myöskään tiedä väriharmoniasta mitään ja pukee lapset miten sattuu. Mutta en tee tästä ongelmaa, vaan puren huultani ja olen hiljaa (ja väännän vitsejä mielessäni, tietysti).

Välillä sitten laitan miehen silittämään pyykkinarulle rypistämänsä vaatteet ja lykkään mopin käteen. Kyllä se siitä :) :D
 
[QUOTE="vieras";29175072]No niin. Eli sinulle on ihan käsittämätöntä sellainen, että joku ei kaipaa seksiä. Mistä ihmeestä sinä voit tietää toisten ihmisten puolesta? Niiden miesten puolestahan emme voi tietää, mutta miksi seksihaluton mies olisi sen mahdottomampi ilmiö, kuin seksihaluton nainenkaan. Et voi millään siis sanoa niistä miehistäkään, että he kuitenkin sitä seksiä haluavat.

Tämä taisi mennä jo vähän sivuraiteille, mutta jos et vieläkään tajunnut, mitä tarkoitin tuolla "oletat, että kaikki ovat samanlaisia kuin sinä" -lauseella, en osaa nyt kyllä paremminkaan selittää.[/QUOTE]

Niin, älä edes yritä.
 
"vieras"
Totta, silloin kun perustetaan perhe, se koskee molempia. Vastuu on molempien, kuten pitäisi olla ilotkin mitä perhe mukanaan tuo. Nämä on tosi kinkkisia aiheita, ja itse yritin kirjoittaa vain niistä mitä tässä on tuotu ilmi, mutta tuossa viestissä menin jo muihin ketjuihin.

Mietin vain sen toisinpäin, mitä olen naisilta täältä lukenut. Että heidän mielestään pitää tehdä niin ja näin, mutta jos sen sanoisi mies, niin mikä olisi reaktio? Sitä ajoin takaa.

Ja jos toinen on hiljaa, eikä puhu, eikä tee kuten toinen toivoo vaikka toinen sitä odottaa vuosia, niin ei siihen ole muuta ratkaisua kuin joko kestää ja jäädä tai sitten lähteä. Ei se lähteminen ole todellakaan helppo asia, mutta jos ihmisellä on energiaa vuodesta toiseen yrittää muuttaa toista, eikö sen energian voi kääntää siihen lähtemiseen ja oman elämän korjaamiseen?

Toista ei voi muuttaa, eikä aina voi olla toisen vain toisen asia muuttua. Ehkä Harmaillen on tehnyt ihan itse virheen, että jäi tuollaiseen suhteeseen? Anteeksi nyt, että sanoin sen suoraan.
Noilla sanoilla osuit nyt kyllä tosi arkaan paikkaan. *vollotus*
 
On !
Ai että onko, TODELLAKIN ON!

Ei seksiä, erilaiset arvot, erilaiset tulevaisuuden tavoitteet, emme ymmärrä toisiamme, emme JAKSA panostaa mihinkään suhteen eteen. Lapsi ja työt vie kaikki voimat olevinaan.

Alussa kaikki sujui ja olimme samoilla linjoilla, nyt ei. vituttaa että pitikin ryhtyä
 
Kannattaa muistaa, että miehellä on täysi oikeus pukea lapset haluamallaan tavalla ja siivota kuten haluaa. Jos tästä nalkutetaan niin voi olla moppi putoaa ja kuuluu "teeppä sitten itse".

Remontoinnissa asia on vähän eri kun yleensä tulee peruuttamattomia virheitä. Yleensä miehelle sopii että saa tehdä remontit koska silloin ei tule tehtyä "naisten virheitä" :LOL: , siis saman tapaisia kuin miehet tekee naistenhommissa.
Muistetaan, muistetaan :)
 
[QUOTE="vieras";29175098]Noilla sanoilla osuit nyt kyllä tosi arkaan paikkaan. *vollotus*[/QUOTE]

Olen siitä pahoillani, ihan oikeasti.

Voisitko sinä puhua tuosta jollekin ihan irl? Olisiko sinulla siihen lähtemiseen tukea ja apua? Ihan totta, ihan niin kuin sitä miestä ei vaan voi muuttaa, ei sinunkaan tarvitse tukahduttaa halua olla tärkeä ja tulla huomatuksi. Jos toinen ei tätä tee, niin mitä vaihtoehtoja jää jäljelle?
 
Jokainen tietysti senkin asian itse päättää, kuinka paljon pihtaamista suhteessaan kestää.
Monelle menee siinä perhe edelle kuitenkin, mutta tyytyväisyyttä se ei takaa kyllä.

Ja toki on haluttomia miehiä ja naisia, harvemmin vain tuntuu kaksi sellaista löytäneen toisensa. Toivottavaa ilman muuta olisi että haluttomat pariutuisivat keskenään ja halukkaat keskenään. Lähtis 25% Mitäs Nyt-palstan aloituksistakin jäisu pois kun niin kävisi. ;)
 
"vieras"
Olen siitä pahoillani, ihan oikeasti.

Voisitko sinä puhua tuosta jollekin ihan irl? Olisiko sinulla siihen lähtemiseen tukea ja apua? Ihan totta, ihan niin kuin sitä miestä ei vaan voi muuttaa, ei sinunkaan tarvitse tukahduttaa halua olla tärkeä ja tulla huomatuksi. Jos toinen ei tätä tee, niin mitä vaihtoehtoja jää jäljelle?
Eiei, älä ole pahollasi. Tarkoitukseni oli kiittää noista sanoista. Oli jotenkin niin nätisti sanottu. En halua nyt kertoa tästä tilanteesta enempää, kun ei sitä ymmärrystä tällä palstalla kovin paljon ole jaossa. Enkä sitä täältä kaipaakaan.

Mutta iso kiitos sinulle! Tuosta tuli jollakin tasolla parempi olo.
 
"vieras"
Jokainen tietysti senkin asian itse päättää, kuinka paljon pihtaamista suhteessaan kestää.
Monelle menee siinä perhe edelle kuitenkin, mutta tyytyväisyyttä se ei takaa kyllä.

Ja toki on haluttomia miehiä ja naisia, harvemmin vain tuntuu kaksi sellaista löytäneen toisensa. Toivottavaa ilman muuta olisi että haluttomat pariutuisivat keskenään ja halukkaat keskenään. Lähtis 25% Mitäs Nyt-palstan aloituksistakin jäisu pois kun niin kävisi. ;)
Minun tarkoitukseni ei ollut nyt puhua seksistä, vaan ihan ylipäätään siitä, ettet voi tietää, mitä muiden pään sisällä liikkuu ja millaisia tilanteita heidän elämässään on.
 
[QUOTE="vieras";29175142]Eiei, älä ole pahollasi. Tarkoitukseni oli kiittää noista sanoista. Oli jotenkin niin nätisti sanottu. En halua nyt kertoa tästä tilanteesta enempää, kun ei sitä ymmärrystä tällä palstalla kovin paljon ole jaossa. Enkä sitä täältä kaipaakaan.

Mutta iso kiitos sinulle! Tuosta tuli jollakin tasolla parempi olo.[/QUOTE]

Ole hyvä, ja paljon hyvää tulevaan Sinulle :)
 
on !
Jokainen tietysti senkin asian itse päättää, kuinka paljon pihtaamista suhteessaan kestää.
Monelle menee siinä perhe edelle kuitenkin, mutta tyytyväisyyttä se ei takaa kyllä.

Ja toki on haluttomia miehiä ja naisia, harvemmin vain tuntuu kaksi sellaista löytäneen toisensa. Toivottavaa ilman muuta olisi että haluttomat pariutuisivat keskenään ja halukkaat keskenään. Lähtis 25% Mitäs Nyt-palstan aloituksistakin jäisu pois kun niin kävisi. ;)

Onpas taas viisasta tekstiä... huh huh kun kun tyhmempi tässä oikein häkeltyy! Mitenkäs sitten jos haluttomuus hiipii suhteeseen vasta vuosien jälkeen? Sittenkö laitetaan deittipalstalle ilmoitus, "etsitään halutonta kumppania?". Kyllä tuo Vaimo-Rakas on sitten fiksu ja pätevä neuvonantaja! Kiitos näistä viisauden sanoista.
 
"vieras"
Onpas taas viisasta tekstiä... huh huh kun kun tyhmempi tässä oikein häkeltyy! Mitenkäs sitten jos haluttomuus hiipii suhteeseen vasta vuosien jälkeen? Sittenkö laitetaan deittipalstalle ilmoitus, "etsitään halutonta kumppania?". Kyllä tuo Vaimo-Rakas on sitten fiksu ja pätevä neuvonantaja! Kiitos näistä viisauden sanoista.
No silloin sen haluttomaksi tahallaan ryhtyneen pitää tehdä asialle jotain. Vaikka sitten antaa, vaikkei halutakaan. Oma moka, mitäs muuttui haluttomaksi.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Onpas taas viisasta tekstiä... huh huh kun kun tyhmempi tässä oikein häkeltyy! Mitenkäs sitten jos haluttomuus hiipii suhteeseen vasta vuosien jälkeen? Sittenkö laitetaan deittipalstalle ilmoitus, "etsitään halutonta kumppania?". Kyllä tuo Vaimo-Rakas on sitten fiksu ja pätevä neuvonantaja! Kiitos näistä viisauden sanoista.
Sille asialle pitäisi sitten löytää ratkaisua ja herätellä ne kuolleet halut.
 
[QUOTE="vieras";29175155]Minun tarkoitukseni ei ollut nyt puhua seksistä, vaan ihan ylipäätään siitä, ettet voi tietää, mitä muiden pään sisällä liikkuu ja millaisia tilanteita heidän elämässään on.[/QUOTE]

En voikaan tietää. Mutta luulisi että asioille löytyisi joku ratkaisu ellei kyseessä ole joku iänikuinen ongelma. Jos kumppani on haluton asioiden eteen tekemään mitään, kuten tuolla yhdellä harmaalla mies ei edes kuunnellut tai kommentoinut, niin on aika epätoivoista yksinään koettaa mitään parantaa.
Mutta jos keskusteluyhteys on ja molemmilla halu parantaa tilannetta niin mikä voi sitten estää asioita liikahtamasta parempaan suuntaan?
Tässä yksi nousee mieleeni, rakkaus on kuollut, tai intohimo?
Plussalla ylipäätään tuntuu olevan se tilanne että joku valittaa parisuhde/seksitilannetta. Toiset koettaa ehdottaa kaikkia keinoja ja tapoja mikä voisi auttaa tai on kirjoittajalla itsellään auttanut. Tähän sitten tulee järestään vastauksia miten mikään ei toimi, mitään ei voida toteuttaa ja aina löytyy syy miksi niin ei pystytä toimimaan. Silloin siinä ongelmassa vellotaan.
Ymmärrän varsin hyvin jos joku (kuten tuo yksi vieras) on vuosia käyttänyt omia voimavaroja suhteen ylläpitoon, mutta muutosta ei ole tullut. Eikö silloin ole sekä itselle että kumppanille helpotus irtautua toisistaan?

Minä en sano että näin tai noin pitäisi toimia tai kyllä suhteen saa toimimaan kun tekee noin ja näin, MUTTA sen sanon että jos vuosien kuluessakaan asiat eivät kuntoudu, suhde kuluttaa enemmän kuin antaa niin silloin ehkä todella kannattaisi lähteä etsimään sopivampaa kumppania tai sitten ihan kaikessa rauhassa elää yksin.
 
"poikia3"
Minun mielestäni jokaisessa pitkässä suhteessa on ylä- ja alamäkiä. Alamäen aikana voin olla tosi tyytymätönkin suhteeseeni, ja jos silloin kysytään on se mies melkoisen huono. Ylämäen aikana ei voisi parempaa miestä löytyä koko maailmasta.

Oleellista mielestäni kuitenkin on se, että on tahto tehdä työtä parisuhteensa eteen, että vaikeuksia kohdattaessa ei heitetä heti rukkasia tiskiin. Ja samalla voi vaikka yrittää nähdä sitä kaikkea kaunista ja hyvää, mitä puoliso minun eteeni tekee. Monesti on niin, että mies tunnustaa rakkauttaan teoillaan, esim. tekemällä kotitöitä tai lumitöitä - tai tekemällä asioita puolestani - ja minä vain odotan läheisyyttä. Kun sitten oikein ajattelen, oma mieheni tunnustaa rakkautensa sanoin ja teoin joka ikinen päivä.

Ja minä rakastan miestäni koko sydämestäni - tämä näin 13 vuoden jälkeen. Ihan hyvin mielestäni.
 
"poikia3"
Venäjältä vai Thaimaastako sitä sitten tuotais eukot niille lopuille ukoille
Näin miehensä haluttomuudesta kärsineelle tuo heitto tuntuu kyllä melkoiselta loukkaukselta.

Toisaalta omaa miestäni en vaihtaisi mihinkään, vaikka halumme eivät aina kohtaa. Ja toisaalta olen myös saanut häneltä parasta seksiä ikinä. Eli vaikka saisin vaihtaa, eivät meidän kemiamme välttämättä kohtaisi lainkaan.
 
[QUOTE="poikia3";29175472]Näin miehensä haluttomuudesta kärsineelle tuo heitto tuntuu kyllä melkoiselta loukkaukselta.

Toisaalta omaa miestäni en vaihtaisi mihinkään, vaikka halumme eivät aina kohtaa. Ja toisaalta olen myös saanut häneltä parasta seksiä ikinä. Eli vaikka saisin vaihtaa, eivät meidän kemiamme välttämättä kohtaisi lainkaan.[/QUOTE]

no faktaa kumminkin on että haluttomia naisia on monikertainen määrä haluttomiin naisiin verrattuna

ei se tietenkään juuri lohduta niitä naisia joilla on muul... eikun haluton mies
 
"vieras"
En voikaan tietää. Mutta luulisi että asioille löytyisi joku ratkaisu ellei kyseessä ole joku iänikuinen ongelma. Jos kumppani on haluton asioiden eteen tekemään mitään, kuten tuolla yhdellä harmaalla mies ei edes kuunnellut tai kommentoinut, niin on aika epätoivoista yksinään koettaa mitään parantaa.
Mutta jos keskusteluyhteys on ja molemmilla halu parantaa tilannetta niin mikä voi sitten estää asioita liikahtamasta parempaan suuntaan?
Tässä yksi nousee mieleeni, rakkaus on kuollut, tai intohimo?
Plussalla ylipäätään tuntuu olevan se tilanne että joku valittaa parisuhde/seksitilannetta. Toiset koettaa ehdottaa kaikkia keinoja ja tapoja mikä voisi auttaa tai on kirjoittajalla itsellään auttanut. Tähän sitten tulee järestään vastauksia miten mikään ei toimi, mitään ei voida toteuttaa ja aina löytyy syy miksi niin ei pystytä toimimaan. Silloin siinä ongelmassa vellotaan.
Ymmärrän varsin hyvin jos joku (kuten tuo yksi vieras) on vuosia käyttänyt omia voimavaroja suhteen ylläpitoon, mutta muutosta ei ole tullut. Eikö silloin ole sekä itselle että kumppanille helpotus irtautua toisistaan?

Minä en sano että näin tai noin pitäisi toimia tai kyllä suhteen saa toimimaan kun tekee noin ja näin, MUTTA sen sanon että jos vuosien kuluessakaan asiat eivät kuntoudu, suhde kuluttaa enemmän kuin antaa niin silloin ehkä todella kannattaisi lähteä etsimään sopivampaa kumppania tai sitten ihan kaikessa rauhassa elää yksin.
Sinä puhut näistä asioista jotenkin niin pinnallisella ja kliseisellä tasolla, että on mahdotonta keskustella kanssasi siten, että tulisi sellaista "tuo vaimo-rakas näköjään ymmärtää tosi hyvin minunkin elämäntilannettani" -tunnetta. Phoebsikin kirjoitti aika kärkevästi, mutta siellä oli kuitenkin se oikea ymmärrys takana.
 
paljastus
Haluton mies on piilohomo. Eli ei myönnä itselleenkän olevansa homo. Toinen vaihtoehto on testosteronin puutoksesta kärsivät, niille voikin laittaa essun eteen ja kyökkihommiin, kun nainen lähtee tyttöjen kanssa käymään parilla kolmella neljällä.
 

Yhteistyössä