Arki parisuhteessa. Onko teillä todellakin noin huonoja parisuhteita?!

  • Viestiketjun aloittaja "Xxx"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Voin vannoa etten ole tehnyt aloitusta tuollaisella otsikolla??? :D :D
Minä teen arjessa huomioimista ilolla. Se on mun tapa ja koen sen onneksi myös itselleni. Saan ihan samaa kohtelua takaisin. Anteeks hirrrrrveesti jos sekin oli väärin ehdotettu.
En puhunut otsikosta, vaan aiheesta. Vieläkö vannot?

Eikä sinun tarvitse anteeksi pyydellä, mutta turha tulla ihmettelemään, miksi sinuun suhtaudutaan täällä niin kuin suhtaudutaan, kun tätä asiaa juuri yritän tässä nyt selittää.
 
"Nisu"
Joo sori, ymmärsin lainauksen+tekstisi eka vähän väärin.

Entäs jos pari ei ole sopiva toisilleen? Vaikka arki olisi kuinka turvallista ja lapsista huolehdittaisiin, niin sitä voi vaan kasvaa erilleen? Toinen voi olla onneton ja turtunut, vaikka suhteessa ei mitään isoa vikaa olisikaan. Me ihmsiet olemme erilaisia.

En voisi kuvitellakaan olevani suhteessa, jossa rakkauden kieli ei olisi kutakuinkin samanlaisia. Mulle on tärkeää saada hellyydenosoituksia ja kehuja. Mä myös annan niitä. En voisi olla onnellinen suhteessa, jossa ainut tapa osittaa rakkautta olisi joku arkinen teko. Kyllä mekin tehdään paljon arkisia tekoja toistemme puolesta. Silti meillä on myös hellyyttä ja silti me myös kehumme toisiamme. Ei sen tarvitse olla mitään jatkuvaa hempeilyä. Mies eilen hieroi mun niskoja illalla ja olin tyytyväinen. Lauantaina oltiin lasten kanssa hoplopissa ja mies antoi sielä yhtäkkiä pusun mun otsalle. PIenet jutut riittävät.
Mies myös kehui taannoin, miten mulla on hyvä tyylitaju ja osaan aina niin hienosti laittautua, kun lähdemme johonkin.

Mä voin myös puhua miehelleni ja hän vastaa mulle. Olisi kamalaa olla "harmaillen" tilassa, jossa saa puhua tyhjille seinille. Ei minunkaan mies mikään sanaseppo ole, mutta kuuntelee ja edes nyökkäilee ja sanoo sen juu jaa ja joo väliin ja kysyn jotankin, niin vastaus on muutakin, kuin "ei mulla ole mitään sanottavaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
[QUOTE="vieras";29174791]Siis vuosia?! :O Miten ihmeessä olet alistunut tuollaiseen ja vellonut tuossa asiassa vuosikausia? Eihän tuo ole normaalia![/QUOTE]

Lähinnä vuosien varrella tullut tilanteita joissa nuo ovat laukaisseet erimielyyttä. Arviolta neljän vuoden ajan ehti vaivata keskimäärin 3 kertaa vuodessa.
Nuo on nyt jo pois alta hoidettuja kompastuskiviä. Ja arvoltaan aika pieniä vikoja jos ymmärrät mitä tarkoitan. Meillä ei ole vuosia ryvetty välinpitämättömyydessä, väkivallassa, laiminlyönneissä, pettämisissä, ryyppäämisessä tai missään sellaisessa mikä minusta on jo sitten iso ongelma.
 
En ole koskaan varsinaisesti nalkuttanut miehelleni. Yritän puhua. Asiallsisesti ja aikuismaisesti. Minä olen tuonut miehelleni lahjoja. Joihin kiitoksen sijaan on tullut "mitä sä taas ostat mulle paidan. Mulla on niitä jo liikaa" ja mä kyllä kehun miestäni. Päivittäin. Olen sanonut miehelleni, että olen kiitollinen, kun palautti kirjastolainani.
Kerro minulle, miksi ostat miehellesi jotain mitä hän ei koe tarvitsevansa? Siksikö, että sinä haluat?

Tai miksi edes kysyn, kun oma mielipiteeni sinun tilanteeseen on, että itse olisin lähtenyt jo ajat sitten tuollaisesta suhteesta, jossa ollaan noin pahasti solmussa asioiden kanssa.
 
[QUOTE="vieras";29174827]No anteeksi en tarkoittanut pelkästään sinua, vaan tätä ketjua yleensä. Koko ajanhan tässä on ollut vähän sellainen "nainen on kuitenkin aina vähän vääremmässä" asenne.[/QUOTE]

Ei minun mielestäni, mutta tietysti jokainen lukee näitä oman kokemuksensa ja näkemystensä kautta.
 
Vierasmies
Mikä sitten olisi normaalia? Väkisin muuntaa toisen luonnetta ja käyttymistä itselleen sopivaksi? Sekä olisi normaalia? Tai jättää kumppani jos on esim. ajoittainen erakkoluonne?

[QUOTE="vieras";29174791]Siis vuosia?! :O Miten ihmeessä olet alistunut tuollaiseen ja vellonut tuossa asiassa vuosikausia? Eihän tuo ole normaalia![/QUOTE]
 
[QUOTE="vieras";29174827]No anteeksi en tarkoittanut pelkästään sinua, vaan tätä ketjua yleensä. Koko ajanhan tässä on ollut vähän sellainen "nainen on kuitenkin aina vähän vääremmässä" asenne.[/QUOTE]

niin, tottahan se on että suurin osa naisista on aikamoisia prinsessoja jotka odottaa että mies saa aikaan hyvän parisuhteessa ja heidän itsensä ei tarvitse muuta kuin nauttia tuloksista
 
[QUOTE="vieras";29174817]En puhunut otsikosta, vaan aiheesta. Vieläkö vannot?

Eikä sinun tarvitse anteeksi pyydellä, mutta turha tulla ihmettelemään, miksi sinuun suhtaudutaan täällä niin kuin suhtaudutaan, kun tätä asiaa juuri yritän tässä nyt selittää.[/QUOTE]

Eli se että koetan tarjota esimerkkejä ongelman ratkaisemisesta on väärin koska halutaan kynsin hampain pitää kiinni siitä ongelmasta, varsinkin jos ehdotuksen esittää joku vittumainen ämmä joka on tyytyväinen omaan suhteeseensa? Niinkö?
Onhan se niin nähty, juuri ne seksikeskustelut ovat aivan kornia luettavaa kun siellä kilpaa keksitään tekosyitä miks ikinä ei jaksa tai pysty seksiä harrastamaan.
 
"vieras"
Lähinnä vuosien varrella tullut tilanteita joissa nuo ovat laukaisseet erimielyyttä. Arviolta neljän vuoden ajan ehti vaivata keskimäärin 3 kertaa vuodessa.
Nuo on nyt jo pois alta hoidettuja kompastuskiviä. Ja arvoltaan aika pieniä vikoja jos ymmärrät mitä tarkoitan. Meillä ei ole vuosia ryvetty välinpitämättömyydessä, väkivallassa, laiminlyönneissä, pettämisissä, ryyppäämisessä tai missään sellaisessa mikä minusta on jo sitten iso ongelma.
Mutta ymmärrätkö, että ei ole olemassa vain pieniä asioita, jotka tulevat kerran vuodessa tai isoja asioita, joista voisi nostaa kytkintä kertaheitolla? Ja kaikki isotkaan ongelmat ei aina liity väkivaltaan, pettämiseen ja ryyppäämiseen.
 
harmaillen
Kerro minulle, miksi ostat miehellesi jotain mitä hän ei koe tarvitsevansa? Siksikö, että sinä haluat?

Tai miksi edes kysyn, kun oma mielipiteeni sinun tilanteeseen on, että itse olisin lähtenyt jo ajat sitten tuollaisesta suhteesta, jossa ollaan noin pahasti solmussa asioiden kanssa.
No en mä enää ostele. AIkaisemmin halusin yllättää ja saada toiselle hyvän mielen. Tuloksena oli lähinnä paha mieli mulle.
 
Mikä sitten olisi normaalia? Väkisin muuntaa toisen luonnetta ja käyttymistä itselleen sopivaksi? Sekä olisi normaalia? Tai jättää kumppani jos on esim. ajoittainen erakkoluonne?
Olen ollut huomaavinani, että naisilla on tapana yrittää muuttaa se mies sellaiseksi kun halutaan. Mutta jos joku (jolla on asiat hyvin) erehtyy sanomaan, että ehkä myös naisessa voisi olla vikaa, niin alkaa vuosisadan valitus. Että kun en minä, ja kyllä minä, ja minä ainakin teen ja ostan ja kehun ja yritän. Mutta yrittääkö nämä naiset ymmärtää sitä miestä yhtään?
 
ööööö
No mä olen saanut mieheltä lahjaksi hajuvettä, vaikka mulla on hajuvesiä jo liikaakin. Äiti on laivalla töissä, joten saan tuoksuja tuon tuosta. Lisäksi en edes pitänyt tuoksusta mitenkään eritsesti. Kiitin silti iloisesti, annoin pusun ja suisutin tuoksua kädelleni. Se on kohteliasta ja myös sitä toisen huomioimista ja KUNNIOITUSTA.
 
  • Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
Peyote
niin, tottahan se on että suurin osa naisista on aikamoisia prinsessoja jotka odottaa että mies saa aikaan hyvän parisuhteessa ja heidän itsensä ei tarvitse muuta kuin nauttia tuloksista
Miten niin? Suunnilleen kaikki naiset, jotka tiedän, tekee paljon asioita miehen hyvinvoinnin eteen. Usein mies ei selviytyisi normaali elämän asioista, pyykinpesusta, ruuan tekemisestä, monet ei osaa itse edes valita vaatteitaan. Onko silloin väärin jos nainen odottaa mieheltä jotain?

Olenkin itse tosi onnekas kun mulla on mies, joka haluaa tehdä musta onnellisen ja jonka mielestä mun kuuluukin olla prinsessa.

Jos naista kohtelee kuin jotain kodinhoitajaa niin onko ihme jos ei oo kovin lämpönen syli?
 
"vieras"
niin, tottahan se on että suurin osa naisista on aikamoisia prinsessoja jotka odottaa että mies saa aikaan hyvän parisuhteessa ja heidän itsensä ei tarvitse muuta kuin nauttia tuloksista
No joo, totta kyllä tuokin. Mutta tässä kun jeesustellaan, että parisuhteessa on aina kaksi osapuolta ja kumpikin tekee osuutensa ja kumpikin sössii osaltaan, niin kuitenkin jollain tavalla asiasta mitään tietämättä pystytään kuitenkin osoittamaan, että naisessahan se vika kuitenkin oli.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ööööö;29174861:
No mä olen saanut mieheltä lahjaksi hajuvettä, vaikka mulla on hajuvesiä jo liikaakin. Äiti on laivalla töissä, joten saan tuoksuja tuon tuosta. Lisäksi en edes pitänyt tuoksusta mitenkään eritsesti. Kiitin silti iloisesti, annoin pusun ja suisutin tuoksua kädelleni. Se on kohteliasta ja myös sitä toisen huomioimista ja KUNNIOITUSTA.
Ja jos sitä kunnioitusta ei ole, niin miksi pitää jäädä siihen suhteeseen roikkumaan ja kerjäämään sitä?
 
"vieras"
Olen ollut huomaavinani, että naisilla on tapana yrittää muuttaa se mies sellaiseksi kun halutaan. Mutta jos joku (jolla on asiat hyvin) erehtyy sanomaan, että ehkä myös naisessa voisi olla vikaa, niin alkaa vuosisadan valitus. Että kun en minä, ja kyllä minä, ja minä ainakin teen ja ostan ja kehun ja yritän. Mutta yrittääkö nämä naiset ymmärtää sitä miestä yhtään?
Tässä jälleen hyvä esimerkki!
 
[QUOTE="vieras";29174846]Mutta ymmärrätkö, että ei ole olemassa vain pieniä asioita, jotka tulevat kerran vuodessa tai isoja asioita, joista voisi nostaa kytkintä kertaheitolla? Ja kaikki isotkaan ongelmat ei aina liity väkivaltaan, pettämiseen ja ryyppäämiseen.[/QUOTE]

Tottakai ymmärrän! Mutta jos suhde juuri ajautuu huomaamatta sellaiseen tasapaksuun kaverina rinnakkain elelyyn niin että toinen tai kumpikin tilanteesta kärsiin, niin siinä itse ainakin pyrkisin toden teolla keksimään piristystä siihen arkeen ja puhaltamaan intohimoonkin liekkiä. Näkisin vaivaa siis asian eteen ihan tosissani.
Jos ei yrityksistä huolimatta löydy yhteistä säveltä enää eikä ala "kellot soida" niin miksi nähdä vaivaa enää ja hukata kallisarvoista elämää?
Jos taas olisi vielä niin ettei se kumppani edes kuuntelisi, saati kommentoisi tai haluaisi tehdä mitään asioiden parantamiseksi niin sekin olisi minun jyrkän luonteeni edessä merkki siitä että loru on loppu.
 
[QUOTE="vieras";29174874]Tässä jälleen hyvä esimerkki![/QUOTE]

Asia ei koskaan voi parantua sillä, että se nainen katsoo peiliin joskus? Ja lopettaa olemasta rakkaudenkerjäläinen, tai sitten ottaa lähtee kerjäämään sitä muualta?

Miksi pitää jäädä siihen suhteeseen, missä mies ei koskaan sano mitä pitää, eikä tee mitä pitää, eikä osoita mitään mitenkään, kuten pitää? Jos homma on jatkunut vuosia, niin missä vika? Miehessä, kun on millainen on?
 
...Usein mies ei selviytyisi normaali elämän asioista, pyykinpesusta, ruuan tekemisestä, monet ei osaa itse edes valita vaatteitaan. Onko silloin väärin jos nainen odottaa mieheltä jotain?...
mä en tunne juuri ketään miestä joka ei selviydy normaaleista askareista

en väitä etteikö miestenkin pitäisi tehdä jotain suhteidensa eteen vaan että naiset odottavat että miehet tekevät lähes kaikki suhteenparannustoimet
 
"vieras"
Eli se että koetan tarjota esimerkkejä ongelman ratkaisemisesta on väärin koska halutaan kynsin hampain pitää kiinni siitä ongelmasta, varsinkin jos ehdotuksen esittää joku vittumainen ämmä joka on tyytyväinen omaan suhteeseensa? Niinkö?
Onhan se niin nähty, juuri ne seksikeskustelut ovat aivan kornia luettavaa kun siellä kilpaa keksitään tekosyitä miks ikinä ei jaksa tai pysty seksiä harrastamaan.
Niin, tässähän taas päästiin asian ytimeen. Kaikki, mikä ei ole sinun elämääsi sopivaa, on vain tekosyitä. Mitä sitten vaikka on värkki haljennut synnytyksessä tai ei ole nukkunut puoleen vuoteen? Tekosyitä. Kyllähän kaikki jaksaa ja pystyy, kun minäkin pystyin.
 
[QUOTE="vieras";29174900]Niin, tässähän taas päästiin asian ytimeen. Kaikki, mikä ei ole sinun elämääsi sopivaa, on vain tekosyitä. Mitä sitten vaikka on värkki haljennut synnytyksessä tai ei ole nukkunut puoleen vuoteen? Tekosyitä. Kyllähän kaikki jaksaa ja pystyy, kun minäkin pystyin.[/QUOTE]

On oikeita syitä (terveydelliset) ja tekosyitä.
 

Yhteistyössä