[QUOTE="vieras";29175025]No se oli mielestäni ainoa ongelmakohta tuossa, mitä kirjoitit.
Tottakai on väärin, jos mies yksin päättää mihin rahat käyttää. Ja en tiedä, mistä tuossa muuttumisessa on kyse, mutta jos ajatellaan sitä tyypillisintä asiaa, jossa miehen toivotaan muuttuvan, mutta muutosta ei kuitenkaan tapahdu, se varmaankin koskee lapsen syntymää ja toivottua vastuunkantoa. Kyllä siinä kohtaa mielestäni se mies on sika, jos olettaa naisen muuttuvan vastuuntuntoiseksi äidiksi, mutta itse on edelleen se sama mies, joka ei osaa edes vaippaa vaihtaa.[/QUOTE]
Totta, silloin kun perustetaan perhe, se koskee molempia. Vastuu on molempien, kuten pitäisi olla ilotkin mitä perhe mukanaan tuo. Nämä on tosi kinkkisia aiheita, ja itse yritin kirjoittaa vain niistä mitä tässä on tuotu ilmi, mutta tuossa viestissä menin jo muihin ketjuihin.
Mietin vain sen toisinpäin, mitä olen naisilta täältä lukenut. Että heidän mielestään pitää tehdä niin ja näin, mutta jos sen sanoisi mies, niin mikä olisi reaktio? Sitä ajoin takaa.
Ja jos toinen on hiljaa, eikä puhu, eikä tee kuten toinen toivoo vaikka toinen sitä odottaa vuosia, niin ei siihen ole muuta ratkaisua kuin joko kestää ja jäädä tai sitten lähteä. Ei se lähteminen ole todellakaan helppo asia, mutta jos ihmisellä on energiaa vuodesta toiseen yrittää muuttaa toista, eikö sen energian voi kääntää siihen lähtemiseen ja oman elämän korjaamiseen?
Toista ei voi muuttaa, eikä aina voi olla toisen vain toisen asia muuttua. Ehkä Harmaillen on tehnyt ihan itse virheen, että jäi tuollaiseen suhteeseen? Anteeksi nyt, että sanoin sen suoraan.