Miten tuonne Elämän kovaan kouluun voi hakea?

Tuo muuten on kaikilla näillä, hmm..miten sen sanois kauniisti, tietyillä ihmisillä aina koulutustietona facessa. Samat ihmiset valittaa profiilitekstissään miten sossusta ei nyt saanutkaan rahaa ja miten lapset kuolee nälkään viikonlopun aikana mutta äidille aina löytyy rahaa kaljaan ja tupakkaan ;)
 
Meillä ihmisillä on tarve arvottaa itseämme milloin minkäkin asian kautta. Jos ei omasta mielestään ole elämässä muuten onnistunut (koulutus, työ, perhe-elämä, harrastus jne jne) niin sitten täytyy arvottaa itsensä elämän vastoinkäymisten kautta. Tähän vielä kova usko päälle, että juuri minun elämän vastamäet ovat niitä maailman pahimpia ja kovimpia, juuri minä voin väheksyä kaikkien muiden kokemuksia!
 
  • Tykkää
Reactions: Cassyput
"Sirkkeli"
Elämänkoulu. Eikös se ole jokaisella? Sinne ei haeta. Siihen pääsee kaikki elossa syntyneet. Riippuen lähiympäristöstä jne... Niin, toisille se on kovempaa kuin toisille. Joskus omasta hölmöilystä, mutta useimmiten ei.
 
  • Tykkää
Reactions: Nyynä
"Vieras"
Juu kato jätät koulutustasosi siihen pakolliseen ja jätät ammatin hankkimatta, niin olet opiskellut elämän kovassa koulussa.

Voidaan kutsua myös luusereiden opinahjoksi. Myöskin tyhmyys/ matala äo on heille yhteistä.

Tunnistat myös näistä: matalapalkkainen paskaduuni, matala elintaso, tyhmyys (itse kuvittelevat olevansa varmaan hyvinkin fiksuja), asioiden ymmärtämättömyys, kouluttautumattomuus, menestymättömyys elämässä, kunnianhimottomuus, laiskuus, huonot valinnat elämässä.
 
Professional Griefer
No ihan silleen, että jätät kaikki muut koulut käymättä. Suosittelen myös työtä ns. tavallisena duunarina, ja perussuomalaisten äänestämistä. Eiköhän noilla irtoa.
Tuo muiden koulujen (mieluiten myös peruskoulun) väliinjättäminen on hyvä alku, mutta töihinkään ei kyllä saa mennä. Siitä pitää myös muistaa varsinkin Facebookkiin kirjotella paljon, miten v*n sossu ja v*n työkkäri sitäjatätä ja "paskaduuniin en mene!!".

Elmän Kovn Korkeakolun pääsykokeissa etulyöntiasema on, jos sulla on oikeasti ollut vähän hankalampi lapsuus ja nuoruus. Jos kaikki on ollut fine niin sitten pitää tehdä normaaleista arjen vastoinkäymisestä hirveä numero ja draamaa, joihin ainoastaan kaljan ja viinan kiskominen (mieluiten vähän lääkkeitäkin kyytipoikana) perjantaisin, lauantaisin, vähän sunnuntaisin ja hissukseen koko arkikin auttaa.

Koululaisia yhdistää hyvin usein myös perheen perustaminen 17-20 vuotiaana, ja toki jokaviikkoiset käynnit sossussa ruinaamassa jotain extraa, koska "minulla on lapsi, minä olen äiti!!"
 
"Vieras"
aika jännä ajatus joillakin että jos on käynyt oikeita kouluja niin silloin elämänkoulu olis jäänyt käymättä
No tottakai. Katokku elämän kovan koulun käyneillä on paljon kovempi ja raskaampi elämä ja suuremmat vastoinkäymiset kuin opiskelevilla. Tietysti. Muutenhan neki olis lääkäreitä ja lakimiehiä, ei se tyhmyydestä johdu että oikeat koulut on jääneet käymättä, vaan kaikesta muusta, tästä ns. kovemmasta elämästä oletettavasti.
 
Tuo muiden koulujen (mieluiten myös peruskoulun) väliinjättäminen on hyvä alku, mutta töihinkään ei kyllä saa mennä. Siitä pitää myös muistaa varsinkin Facebookkiin kirjotella paljon, miten v*n sossu ja v*n työkkäri sitäjatätä ja "paskaduuniin en mene!!".

Elmän Kovn Korkeakolun pääsykokeissa etulyöntiasema on, jos sulla on oikeasti ollut vähän hankalampi lapsuus ja nuoruus. Jos kaikki on ollut fine niin sitten pitää tehdä normaaleista arjen vastoinkäymisestä hirveä numero ja draamaa, joihin ainoastaan kaljan ja viinan kiskominen (mieluiten vähän lääkkeitäkin kyytipoikana) perjantaisin, lauantaisin, vähän sunnuntaisin ja hissukseen koko arkikin auttaa.

Koululaisia yhdistää hyvin usein myös perheen perustaminen 17-20 vuotiaana, ja toki jokaviikkoiset käynnit sossussa ruinaamassa jotain extraa, koska "minulla on lapsi, minä olen äiti!!"
No vitsi, nämäkin on kyllä totta. Aika monella elämän kovan koulun käyneellä on myös jonkinlainen säännöllisen epäsäännöllinen yhteys suomalaisiin poliisivoimiin.
 
"vieras"
Meillä ihmisillä on tarve arvottaa itseämme milloin minkäkin asian kautta. Jos ei omasta mielestään ole elämässä muuten onnistunut (koulutus, työ, perhe-elämä, harrastus jne jne) niin sitten täytyy arvottaa itsensä elämän vastoinkäymisten kautta. Tähän vielä kova usko päälle, että juuri minun elämän vastamäet ovat niitä maailman pahimpia ja kovimpia, juuri minä voin väheksyä kaikkien muiden kokemuksia!
Mä en ymmärrä miksei siitä saisi olla ylpeä,että on selvinnyt rankoista kokemuksistaan.
Joidenkin elämään niitä vastoinkäymisiä ja rankempia sellaisia vain tulee enemmän kuin toisten,faktahan se on.
 
  • Tykkää
Reactions: Akaatti
"Vieras"
Koululaisia yhdistää hyvin usein myös perheen perustaminen 17-20 vuotiaana, ja toki jokaviikkoiset käynnit sossussa ruinaamassa jotain extraa, koska "minulla on lapsi, minä olen äiti!!"
Joo tää on kans hyvä. Ja sitten oman äitiyden korostaminen. Kuinka kaikki pitää teiniäitinä, mutta todellisuudessa olen todella kypsä ja hyvä äiti. Eikä se raha merkkaa lapselle mitään.
 
"Vieras"
[QUOTE="vieras";29069056]Mä en ymmärrä miksei siitä saisi olla ylpeä,että on selvinnyt rankoista kokemuksistaan.
Joidenkin elämään niitä vastoinkäymisiä ja rankempia sellaisia vain tulee enemmän kuin toisten,faktahan se on.[/QUOTE]

Monet vastoinkäymiset ovat seurausta omista valinnoista.
Ja ero taitaa olla siinä, että toiset selittävät näillä vastoinkäymisillä oikeastaan kaiken. "En ole opiskellut koska.." "Olisin x, mutta.." jne.

Eli niillä vastoinkäymisillä selitetään vaikkapa omaa tyhmyyttä. Kyllä ne opiskelevat ihmisetkin niitä vastoinkäymisiä kokevat, voi niistä olla ylpeä ilman että niitä koko ajan korostaa.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";29069048]No tottakai. Katokku elämän kovan koulun käyneillä on paljon kovempi ja raskaampi elämä ja suuremmat vastoinkäymiset kuin opiskelevilla. Tietysti. Muutenhan neki olis lääkäreitä ja lakimiehiä, ei se tyhmyydestä johdu että oikeat koulut on jääneet käymättä, vaan kaikesta muusta, tästä ns. kovemmasta elämästä oletettavasti.[/QUOTE]

Empatiakykyä ei voi itselleen opiskella, kuten tässä sunkin tapauksessa näkyy.
Ihan tottahan se on että jollain joka on hyvästä perheestä jossa tuetaan rahallisesti ja asenteellisesti kouluttautumaan ja pärjäämään elämässä on paremmat tsäänssit kuin sillä joka syntyy köyhään sossuen tuella elävään perheeseen jossa viina maistuu,väkivalta on jokapäiväistä,omat vanhemmat puukottavat sinua suuttuessaan ja kaikki lähipiirissä kärsivät mt-ongelmista ja persoonallisuushäiriöistä.
Mieti nyt vähän itsekin.
Totta että jotkut pärjäävät kaikesta huolimatta mutta todella kovan duunin ja vähän onneakin se vaatii.
 
"moi"
Ärsyttää minuakin tuo koulutus.

Mutta sitten on oikeasti niitä, jotka ei pääse kouluun, koska elämä on potkinut niin paljon, että joko fyysinen terveys tai psyyke on romuttunut, usein sekä-että.

Jotkut todella käyvät sen elämän kovan koulun tätä kautta. Jolloin joutuu oppimaan elämästä, arvoista, moraalista, ymmärtämisestä, sietämisestä, tunteista, itsestään, läheisistään jne monenlaisia asioita mitä ei haluaisi oppia.
Tämän koulun käyneet katsoisin ihmisiksi, jotka eivät arvostele toista ihmistä, eivät tuomitse, ymmärtävät erilaisuutta, ovat suvaitsevaisia jne.

Mitä tulee näihin facebookin opinahjon suorittaneihin, niin kyllä olen sen huomannut, että he ovat pääsääntöisesti tälläisiä draaman kruunamattomia kuningattaria. Joillekkin "huono" elämä on vain ylpeydenaihe. Ja selitys aivan kaikelle mikä elämässä menee pieleen, tai jos itse käyttäytyy tökerösti.
Harva heistä on oikeasti kokenut sen elämän kovan koulun, jossa tuollaiset "onkivaakunonkurjaa" ajatukset karsiutuu vikkelästi.
 
elämänkoulu käyty muun ohella
Ihmisillä on tarve tuntea itsensä arvokkaaksi ja merkitykselliseksi. Koulutus ja työ ovat nykyisessä kapitalistisessa maailmassa suuri ihmisarvon mittari.

Elämänkoulu voidaan nähdä ilotteluna koulutettujen kustannuksella tai sitten yrityksenä sopeutua vaatimuksiin. Jos muu maailma hyväksyisi kouluttamattomat sellaisenaan arvokkaiksi olennoiksi, ei tuollaista itsetunnon pönkittämistä tarvittaisi.
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
että näin
[QUOTE="Vieras";29069048]No tottakai. Katokku elämän kovan koulun käyneillä on paljon kovempi ja raskaampi elämä ja suuremmat vastoinkäymiset kuin opiskelevilla. Tietysti. Muutenhan neki olis lääkäreitä ja lakimiehiä, ei se tyhmyydestä johdu että oikeat koulut on jääneet käymättä, vaan kaikesta muusta, tästä ns. kovemmasta elämästä oletettavasti.[/QUOTE]

Onhan se nyt suurempi ponnistus nousta sieltä pohjalta ja vaikeista oloista,kuin sellaisella joka on elänyt suht normaalin elämän alun.
Ei sieltä niin vain nousta,kun taustalla alkoholisti vanhemmat,suuria traumoja,väkivaltaa,hylkäämiskokemuksia jne..Monet jatkavat samaa rataa kuin vanhempansa,koska se on helpompaa ja alkoholilla/huumeilla saa noita tunteita piiloon.
 
"vieras"
[QUOTE="Vieras";29069071]Monet vastoinkäymiset ovat seurausta omista valinnoista.
Ja ero taitaa olla siinä, että toiset selittävät näillä vastoinkäymisillä oikeastaan kaiken. "En ole opiskellut koska.." "Olisin x, mutta.." jne.

Eli niillä vastoinkäymisillä selitetään vaikkapa omaa tyhmyyttä. Kyllä ne opiskelevat ihmisetkin niitä vastoinkäymisiä kokevat, voi niistä olla ylpeä ilman että niitä koko ajan korostaa.[/QUOTE]

Niin, toisilla ne vastoinkäymiset oikeasti aiheuttavat sen ettei opiskelu onnistunutkaan tai elämä mennyt niinkuin oli suunnitellut.
Todella harva nyt TYHMYYDEN takia nykyaikana jää ilman ammattia.
Yliopistotason koulutukseenkin riittää pelkkä normaali älykkyysosamäärä,mikä suurimmalta osalta ihmisistä löytyy.
Enemmän se vaatii pitkäjänteisyyttä,istumalihaksia ja kykyä sietää tylsyyttä ja epämukavia asioita vuodesta toiseen jotta se ehkä joskus palkitsisi.
Sillä jolla mielenterveys on kunnossa ja elämä edes suht mallillaan eikä energiaa mene vanhojen traumojen käsittelyyn ja veitsen terällä keikkumiseen, on paremmat mahdollisuudet kuin sillä jolla näitä ei löydy.
Yleensä myös niillä joiden elämä ei ole mennyt ihan putkeen, löytyy taustasta hoitamatonta ja tutkimatonta masennusta, ADHD.ta, oppimisvaikeuksia, persoonallisuushäiriöitä, unettomuutta jne.
 
"vieras"
Ihan sama mitä vastoinkäymistä elämässä on ollut. Tuo koulutus: elämän kova koulu on juuri niillä sossupummeilla joilla on jo peruskoulussa mennyt "lujaa" ja ihannoivat sellaista "underground" katuelämää. Peruskolussa jo tähdätty sossupummin uralle.
Se joka laittaa tuon face-profiiliinsa on juurikin näin ajatteleva - piste.
Normaalin ihmisen mielestä se ei ole hauska läppä, sossupummin mielestä on.
 
  • Tykkää
Reactions: Björn ja Cassyput
Professional Griefer
[QUOTE="moi";29069093]

Mitä tulee näihin facebookin opinahjon suorittaneihin, niin kyllä olen sen huomannut, että he ovat pääsääntöisesti tälläisiä draaman kruunamattomia kuningattaria. Joillekkin "huono" elämä on vain ylpeydenaihe. Ja selitys aivan kaikelle mikä elämässä menee pieleen, tai jos itse käyttäytyy tökerösti.
Harva heistä on oikeasti kokenut sen elämän kovan koulun, jossa tuollaiset "onkivaakunonkurjaa" ajatukset karsiutuu vikkelästi.[/QUOTE]

Noniin siinä kukkahattutädeille tämän ketjun koko pointti.
 

Yhteistyössä