Miten tuonne Elämän kovaan kouluun voi hakea?

"sen"
[QUOTE="ellu";29069470]Ja korjauksena, mulla lukee van elämänkoulu, ei kovasta mitään vaikka rankkaa onkin ollut. Miks tää asia kaivelee sua niin paljon? Miten se vaikuttaa sun elämääs vaikka jollain lukis siinä kohtaa sirkuskoulu?[/QUOTE]

kato spekuloisin et siin on varmaan se et harmaana veetty yliopistolla. joku kateus juttu tai sellanen perhana en tunne kateutta. en osaa eläytyä ;D ei ku oppilas ko oppii kaikki tunteet ja hallitsemaaan ne mut goofyna pitää vetää myös. kato ne jotka tuli siit kaikkein akäsimpinä ni niih vidun katkeralta kuullostaaa .
 
oksennus
[QUOTE="jeps";29070211]Voi helkkari, millaiseksi tääkin ketju meni. Kilpaa listataan rankkuuksia ja lesotaan sillä kovalla elämänkoululla, ja samalla jaksetaan vielä muistuttaa toisia, ettei teillä mitään rankkuuksia ole ollut, normaalia elämää vaan. Kertoo kyllä paljon teistä itsestänne...[/QUOTE]

No niinpä. Jotkut kilpailevat siitä kenellä on kallein talo, uusin ja hienoin auto tai isotissisin vaimo, nää toiset sitten taas kilpailevat siitä kenellä on ollut niiq ranCin elämä hei.

Noloa.
 
"femin"
[QUOTE="vieras";29069056]Mä en ymmärrä miksei siitä saisi olla ylpeä,että on selvinnyt rankoista kokemuksistaan.
Joidenkin elämään niitä vastoinkäymisiä ja rankempia sellaisia vain tulee enemmän kuin toisten,faktahan se on.[/QUOTE]

Ylpeys käy lankeemuksen edellä... :)

Vaikka elämääni on mahtunut monenlaista kokemusta, niin eipä tulisi mieleenkään retostella ja hakea huomiota niiden avulla. Jos ihminen on oikeasti päässyt yli niistä ikävistä asioista, niin ei vain enää koe tarvetta puhua niistä paljoa.

Mielestäni tuollaisen kirjoittaminen facebookkiin kertoo joko siitä, että hakee sääliä ja huomiota muilta, tai siitä, ettei kyseinen ihminen ole itse kykenevä läpikäymään niitä vaikeita asioita, eli on jonkinlaisen terapian tarpeessa.
 
"vieras"
[QUOTE="femin";29071497]Ylpeys käy lankeemuksen edellä... :)

Vaikka elämääni on mahtunut monenlaista kokemusta, niin eipä tulisi mieleenkään retostella ja hakea huomiota niiden avulla. Jos ihminen on oikeasti päässyt yli niistä ikävistä asioista, niin ei vain enää koe tarvetta puhua niistä paljoa.

Mielestäni tuollaisen kirjoittaminen facebookkiin kertoo joko siitä, että hakee sääliä ja huomiota muilta, tai siitä, ettei kyseinen ihminen ole itse kykenevä läpikäymään niitä vaikeita asioita, eli on jonkinlaisen terapian tarpeessa.[/QUOTE]

Jooh.
Ja vaikka mä olen ylpeä siitä että olen selvinnyt, en kellekään sitä sano tai siitä puhu ellei erikseen jonkun toisen toimesta tule puheeksi.
Silloinkin ihmisen tulee olla luotettava ja tuttu ja harkitsen kyllä tarkkaan.
En tiedä tuleeko tuollaista tilannetta edes koskaan.

Mielestäni tuollaisen kirjoittaminen facebookiin on yleensä läppä,huumoria,itseironiaa, you know?
 
"vieras"
[QUOTE="jeps";29070211]Voi helkkari, millaiseksi tääkin ketju meni. Kilpaa listataan rankkuuksia ja lesotaan sillä kovalla elämänkoululla, ja samalla jaksetaan vielä muistuttaa toisia, ettei teillä mitään rankkuuksia ole ollut, normaalia elämää vaan. Kertoo kyllä paljon teistä itsestänne...[/QUOTE]

"Ei noi sun mitään mut siis MUN rankkuudet on niinku niiiin paljon pahempia... sul on ollu ihan helppoo verrattuna mun kokemiin juttuihin.. " :D
 
Onko FB joku LinkedIn vai?
Uskomatonta, miten jotkut ihmiset vetävät toisista pitkälle meneviä, mahdollisimman negatiivisia johtopäätöksiä jonkun yksittäisen FB-maininnan perusteella. Ennakkoluulonne kertovat ennen kaikkea jotain oleellista teistä, siinä missä se elämänkoulu-läppä jossain somessa ei tosiaankaan kerro ko. ihmisestä vielä yhtään mitään.
 
"vieras"
Joo. On ollut niin kovaa ja rankkaa ja blaablaablaa. Siis ettehän te voi tietää. Siis mä oon selvinny niin paljosta pahasta ja lässyn lässyn.

Sitten on niitä, jotka on fiksusti valinneet ne vähemmän huonot kaverit ja harrastukset, keksineet teininä muutakin tekemistä kuin lintsaamisen, sekstaamisen ja tyhjänpäiväisen hengailun.

Usein se jälkimmäinen on vaatinut paljon enemmän kuin tuo ensin mainittu. Lintsaamisen sijaan on opiskeltu, luettu tentteihin. Kuunneltu näiltä ensiksi mainituilta "koviksilta" vittuilua siitä, kun ei itse hengaile iltoja ryyppäämässä ostarilla.

Siksi lähinnä säälittää nämä elämän kovan koulun faceensa laittavat. Monellakaan kyse ei ole ollut vahvuudesta, vaan heikkoudesta.
 
"vieras"
Monelle on tarjottu niitä hyviä kortteja ja joillekin suorastaan tyrkytetty uusia mahdollisuuksia, mutta kun niitä ei olla käytetty tai on sössitty heti kättelyssä. Osa on ihan hyvistä oloista, joten ankea lapsuuskaan ei selitä kaikkea. Moni on hassannut esim. perinnön tai puolisonkin rahat. Kyllä näillä eväillä jo saa todistuksen Elämän Kovasta Koulusta.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29074454]Joo. On ollut niin kovaa ja rankkaa ja blaablaablaa. Siis ettehän te voi tietää. Siis mä oon selvinny niin paljosta pahasta ja lässyn lässyn.

Sitten on niitä, jotka on fiksusti valinneet ne vähemmän huonot kaverit ja harrastukset, keksineet teininä muutakin tekemistä kuin lintsaamisen, sekstaamisen ja tyhjänpäiväisen hengailun.

Usein se jälkimmäinen on vaatinut paljon enemmän kuin tuo ensin mainittu. Lintsaamisen sijaan on opiskeltu, luettu tentteihin. Kuunneltu näiltä ensiksi mainituilta "koviksilta" vittuilua siitä, kun ei itse hengaile iltoja ryyppäämässä ostarilla.

Siksi lähinnä säälittää nämä elämän kovan koulun faceensa laittavat. Monellakaan kyse ei ole ollut vahvuudesta, vaan heikkoudesta.[/QUOTE]

En ota kantaa tuohon facepäivitykseen, mutta kyllä olet onneksesi pumpulissa kasvanut, jos sun mielestä suuria ongelmia on lintsaus ja sekstaus ja hengailu :)
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";29074506]En ota kantaa tuohon facepäivitykseen, mutta kyllä olet onneksesi pumpulissa kasvanut, jos sun mielestä suuria ongelmia on lintsaus ja sekstaus ja hengailu :)[/QUOTE]

Sieltä se on monella lähtenyt. Mennään mukaan sellaisiin porukoihin, että varmasti menee kaikki perseelleen: ei työtä, päihdeongelmia, ryssityt raha-asiat, jne jne jne.
 
Minä en ihan ymmärtänyt miksi moni tuntuu ajattelevan, että elämänkoulu olisi jotain retostelua ja ylpeilyä. Itse koen tuon sanan ennemmin niin, että henkilö ajattelee, että suurin oppi on tullut elämästä, ei koulunpenkiltä. Itse voin ihan suoraan sanoa, että en koe, että eniten olisin oppinut tai kouluttanut itseäni millään korkeakoulututkinnolla vaan kyllä ylivoimaisesti suurin "koulutus" on tullut ihan omista elämänkokemuksista.
 
"vieras"
Minä en ihan ymmärtänyt miksi moni tuntuu ajattelevan, että elämänkoulu olisi jotain retostelua ja ylpeilyä. Itse koen tuon sanan ennemmin niin, että henkilö ajattelee, että suurin oppi on tullut elämästä, ei koulunpenkiltä. Itse voin ihan suoraan sanoa, että en koe, että eniten olisin oppinut tai kouluttanut itseäni millään korkeakoulututkinnolla vaan kyllä ylivoimaisesti suurin "koulutus" on tullut ihan omista elämänkokemuksista.
Niin onko sinulla korkeakoulututkinto?
 
"vieras"
Voivoi.
Yleensä niillä jotka alkavat jo teini-iässä lintsata,käyttää runsaasti päihteitä jne. ei ole kaikki hyvin.
Jos olet vaikkapa väkivaltaisesta alkoholistikodista jossa vanhemmatkin elävät toimeentulotuella, aivan taatusti sulla on rankempaa kuin akateemisessa,terveessä perheessä.
Mikä siinä on nii vaikeaa joillekin hyväksyä?
Yhtälailla sitten taas sitä väkivaltaa ja alkoholismia voi olla perheessä jossa päällisinpuolin kaikki on ok ja vanhemmatkin työssäkäyviä.
Ei mulle tulis mieleenkään vähätellä jos joku kokee elämän rankaksi, kun sen kokemus varmasti on totta.
Kyllähän sodissakin kautta aikain toiset on selvinneet selväjärkisinä ja toiset seonneet.
Olisiko niille seonneillekin pitänyt sanoa vain että lopeta se mussutus,kaikilla on rankkaa joskus niinQ?
 

Yhteistyössä