Voiko sinne laittaa Elämän eliittikoulu tai vastaavan jos ei ole ollut kovaa koulua?
Tunnetko oikeasti ketään täysin helppoa ja onnellista elämää elänyttä perhettä?Alkuperäinen kirjoittaja että näin;29069104:Onhan se nyt suurempi ponnistus nousta sieltä pohjalta ja vaikeista oloista,kuin sellaisella joka on elänyt suht normaalin elämän alun.
Ei sieltä niin vain nousta,kun taustalla alkoholisti vanhemmat,suuria traumoja,väkivaltaa,hylkäämiskokemuksia jne..Monet jatkavat samaa rataa kuin vanhempansa,koska se on helpompaa ja alkoholilla/huumeilla saa noita tunteita piiloon.
Mistä kohtaa tulkitsit sen vitsiksi? En halua myöskään jättää koulutustietoja tyhjäksi kun sitten facebook muistuttaa mua vähän väliä täyttämään tiedot koulutuksesta, ja se vasta ärsyttävää onkin.Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29069265:Facebookissa ei ole pakko ilmoittaa koulutustietoja ollenkaan. Sinusta se on siis hupaisa vitsi, kun kirjoitat käyneesi elämän kovan koulun?
Ja korjauksena, mulla lukee van elämänkoulu, ei kovasta mitään vaikka rankkaa onkin ollut. Miks tää asia kaivelee sua niin paljon? Miten se vaikuttaa sun elämääs vaikka jollain lukis siinä kohtaa sirkuskoulu?Alkuperäinen kirjoittaja Björn;29069265:Facebookissa ei ole pakko ilmoittaa koulutustietoja ollenkaan. Sinusta se on siis hupaisa vitsi, kun kirjoitat käyneesi elämän kovan koulun?
:OItse olen vuosien varrella kuullut mm:
-suruvalittelukäynnillä (olin siis juuri jäänyt leskeksi alle 30 v, kolme pientä muksua jaloissa) eräs ihminen sanoi, että avioero se vasta rankkaa on, kyllä leskeksi jääminen on paljon helpompaa.
- ekaluokkalaisten kaksostyttöjen äiti (jonka mies osallistui kodinhoitoon ja oli aktiivinen isä lasten elämässä) kertoi miten paljon helpompaa minun on (vaikka olin yh) kolmen alle koulunikäisen kanssa, kaksosten kanssa elämä on tosi rankkaa.
- veljeni hautajaisten jälkeen (kuoli myöhemmin kuin minun eka mies) yksi henkilö kertoi minulle, että nyt tiedän mitä elämä on
Tuossahan sinä itse väheksyt muiden ongelmia ja annat ymmärtää, että sinun kokemuksesi leskeksi jäämisestä on noiden asioiden yläpuolella. Jos elämässä on selvinnyt leskeksi jäämisellä ja vieläpä aikuisiällä niin se on _minusta_ aika kohtuullista kokonaistilannetta katsoen. En suinkaan väheksy sun kokemuksia, mutta kuten sanoit, kaikki on suhteellista.Sanoinko minä ettei siitä saisi olla ylpeä?
On aivan eriasia olla ylpeä omasta saavutuksestaan, kuin nostaa itsensä muiden yläpuolelle omien kokemusten kautta. Ja toisekseen kyse on kuitenkin subjetiivisesta kokemuksesta. Ei ole olemassa mitään mittaria jolla osoitettaisiin, että juuri minun kokemukset ovat rakempia ja kovempia kuin toisten jolloin mulla on nyt oikeus arvottaa sinun elämäsi ja kertoa, et älä ruinaa, kun et tiedä oikeasta elämästä mitään.
Itse olen vuosien varrella kuullut mm:
-suruvalittelukäynnillä (olin siis juuri jäänyt leskeksi alle 30 v, kolme pientä muksua jaloissa) eräs ihminen sanoi, että avioero se vasta rankkaa on, kyllä leskeksi jääminen on paljon helpompaa.
- ekaluokkalaisten kaksostyttöjen äiti (jonka mies osallistui kodinhoitoon ja oli aktiivinen isä lasten elämässä) kertoi miten paljon helpompaa minun on (vaikka olin yh) kolmen alle koulunikäisen kanssa, kaksosten kanssa elämä on tosi rankkaa.
- veljeni hautajaisten jälkeen (kuoli myöhemmin kuin minun eka mies) yksi henkilö kertoi minulle, että nyt tiedän mitä elämä on
Ja paljon paljon muuta...
Olen niin monesti kuuluut miten toisten elämä on rakempaa kuin muiden ja minulle kerrottu miten minukin elo on ollut ruusulla tanssimista. Ja puoliakaan minun kokemuksista ei nämä sanojat tiedä, mutta pitävät itseään elämän ammattilaisia vain he tietävät mitä elämä on. Minusta nyt ei vaan voi nostaa itseään toisten ylämpuolelle omien elämänkokemusten kautta. Vaikka olis kokenut miten kauheita ja hirveitä, kun se toinenkin on voinut kokea omat kokemuksensa ihan yhtä kauheiksi ja hirveiksi.
Niin että sitten voi syyttää muita, jos ei itse halua pyrkiä eteenpäin? Selvä..Ei ne kuilut tästä ainakaan pienene, eikä monikaan kouluttamaton elämänkoululainen tästä ainakaan piristy ja pyri mitenkään eteenpäin.
Siis valittaako jotukut oikeasti naamakirjassaan rahattomuuttaan ja ettei sossusta saanut rahaa? Mulla taitaa kaikkia naamakirjakaverit olla parempi osasia kun en ole tuollaiseen törmännyt, toki kaveri piirinikin on melkoisen suppea.Tuo muuten on kaikilla näillä, hmm..miten sen sanois kauniisti, tietyillä ihmisillä aina koulutustietona facessa. Samat ihmiset valittaa profiilitekstissään miten sossusta ei nyt saanutkaan rahaa ja miten lapset kuolee nälkään viikonlopun aikana mutta äidille aina löytyy rahaa kaljaan ja tupakkaan