The ketju

Status
Viestiketju on suljettu.
[QUOTE="ruutis";29009326]joo, en vaan jaksa kännyllä kirjaantua kun palstan tapatalk lisenssi on mennyt vanhaksi[/QUOTE]

Mä olen kännyllä, mutten pääsen kyllä ihan kirjautuneena... Missä vika? Ja käytän Tapatalkkia.

Kiitos vaan osanotoista kaikille ! :)
 
Ihan hyvä oli ainakin toi jauheliha versio,siin oli sitä tonnikalaa ja ananasta ,kirsikkatomskuu,pippuri metwurstia ja juustoraastetta. me lähetään nyt lenkille ja sit vielä yön korvilla käydään tossa lähel pissillä mut nyt mennää iltalenkille.
 
IhanaValo
Kriisi se varmasti olisi joka täytyy käsitellä. Miksi korvasi tinnittävät?
Kun en tiiä. Useemman vuoden jo yhtäjaksoisesti piipanneet..en muista että olis mitään meluakaan tms. ollut.
Silloin joskus vaan eräänä päivänä huomasin että tinnittää eikä se loppunutkaan. Joku aika sen jälkeen kävin kuulotutkimuksessa niin sanoivat vaan että kuulokäyrässä näkyy selvä alenema (ylläri kun ne äänet ei erottuneet tinnitysäänestä ja painelin nappia miten sattuu) että katellaan joskus vuoden päästä. Uudelleen kävin, suunnilleen samoissa oli lukemat silloinkin ja sanottiin että keski-iässä muutenkin kuulo voi huonontua noilla alueilla niin mietitään kuulolaitetta sitten joskus...
 
Kun en tiiä. Useemman vuoden jo yhtäjaksoisesti piipanneet..en muista että olis mitään meluakaan tms. ollut.
Silloin joskus vaan eräänä päivänä huomasin että tinnittää eikä se loppunutkaan. Joku aika sen jälkeen kävin kuulotutkimuksessa niin sanoivat vaan että kuulokäyrässä näkyy selvä alenema (ylläri kun ne äänet ei erottuneet tinnitysäänestä ja painelin nappia miten sattuu) että katellaan joskus vuoden päästä. Uudelleen kävin, suunnilleen samoissa oli lukemat silloinkin ja sanottiin että keski-iässä muutenkin kuulo voi huonontua noilla alueilla niin mietitään kuulolaitetta sitten joskus...
Minulla vinkuu molemmat korvat myös. Toinen on vinkunut aina, mutta nyt toinenkin ulisee säännöllisesti. Mietin sitäkin, että kuulolaite voisi olla aika mukava laite jossain vaiheessa jos se tästä alenee. En siis omalla kohdalla ole ihan kamalan huolissani kuuroksi asti tulosta, mutta vaikeudet varmasti lisääntyy iän myötä. Koska hiljaa puhuvien ihmisten puhe menee monesti nyt ihan ohi, samoin äänien erittelyssä on joskus vaikeuksia.
 
[QUOTE="ruutis";29009717]mistäpä minä tietäsin missä vika piilee, se vaan herjaa vanhentunutta jotain[/QUOTE]

Tietovimpaimissa kuulemma ei o vikoja. Niissä on ominaisuuksia, joista ny vaan kaikki ei ole toivottuja.

Pitänee kauniisti pyytää Kyöpeliä keittämään tupla- annos sitä tietomasiinoiden parantelujuomaa, niin riittää sinullekin. Mut vaihtarina sit se K-40-kirja. :p
 
IhanaValo
Minulla vinkuu molemmat korvat myös. Toinen on vinkunut aina, mutta nyt toinenkin ulisee säännöllisesti. Mietin sitäkin, että kuulolaite voisi olla aika mukava laite jossain vaiheessa jos se tästä alenee. En siis omalla kohdalla ole ihan kamalan huolissani kuuroksi asti tulosta, mutta vaikeudet varmasti lisääntyy iän myötä. Koska hiljaa puhuvien ihmisten puhe menee monesti nyt ihan ohi, samoin äänien erittelyssä on joskus vaikeuksia.
Ees yksi kohtalotoveri sitten :hug:
Miulla myös vaikeuksia kuulla keskustelua vähänkin meluisemmassa ympäristössä.
Korvat itsessään on katsottu moneen kertaan että siistissä kunnossa ovat, eli vika on siellä syvemmällä..välillä pelkäsin kasvaintakin mutta kai se olis magneettikuvassa näkynyt? Ja aiheuttanut muutakin oiretta..?
 
Ees yksi kohtalotoveri sitten :hug:
Miulla myös vaikeuksia kuulla keskustelua vähänkin meluisemmassa ympäristössä.
Korvat itsessään on katsottu moneen kertaan että siistissä kunnossa ovat, eli vika on siellä syvemmällä..välillä pelkäsin kasvaintakin mutta kai se olis magneettikuvassa näkynyt? Ja aiheuttanut muutakin oiretta..?
Olisi magneettikuvassa varmasti näkynyt kasvaimet jos sellaisia olisi. Uskon myös, että ne siellä terkassa varmasti huolestuvat jos tarvetta on. Jos kuulo siis huononee entisestään, nopeasti, niin sitten varmaan kannattaa käydä tarkastuksessa tiheämmin. Tai lääkärillä muuten jos tinnitus aiheuttaa muita ongelmia, kuten huimausta entisestään.

Ei minulla sen kummempia muita oireita ole. Ehkä se etu minulla on, että tärykalvon ja kuulonalenema (sitä kautta vinkuminen) on ollut osana elämää niin pitkään, että pystyy jättämään sen rekisteröimättä tai siis nyttemmin tuon toisenkin korvan. Oikeastaan löysin nimen vahingossa sille vingunnalle aikuisena. Se oli sellainen "ai, sille on nimikin!" Ei minua esimerkiksi huimaa. Paitsi jos kuuntelen jotain kuulokkeilla vähänkään kovempaa vaikka kävellessä, niin jostain syystä silloin heittää. Se auttaa, että alentaa ääntä ja ottaa toisen kuulokkeen pois. Kuulostaa ehkä vähän hölmölle. Juostessa ei niinkään.

Niin ja joskus kun käyn nukkumaan, niin hiljaisuudessa tulee hetken verran mietittyä, että kylläpä taas ulina käy. :D
 
IhanaValo
Mie kävin tuolla magneettikuvassa juurikin huimauksen takia, mutta ei näkynyt kuvissa mitään ja syy löytyikin kireistä niska- hartialihaksista. Kävin sitten hieronnassa 10x niin johan helpotti...pitäis vaan muistaa tehdä niitä venyttely- yms. liikkeitä mitä se käski..
 
Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä