Ees yksi kohtalotoveri sitten :hug:
Miulla myös vaikeuksia kuulla keskustelua vähänkin meluisemmassa ympäristössä.
Korvat itsessään on katsottu moneen kertaan että siistissä kunnossa ovat, eli vika on siellä syvemmällä..välillä pelkäsin kasvaintakin mutta kai se olis magneettikuvassa näkynyt? Ja aiheuttanut muutakin oiretta..?
Olisi magneettikuvassa varmasti näkynyt kasvaimet jos sellaisia olisi. Uskon myös, että ne siellä terkassa varmasti huolestuvat jos tarvetta on. Jos kuulo siis huononee entisestään, nopeasti, niin sitten varmaan kannattaa käydä tarkastuksessa tiheämmin. Tai lääkärillä muuten jos tinnitus aiheuttaa muita ongelmia, kuten huimausta entisestään.
Ei minulla sen kummempia muita oireita ole. Ehkä se etu minulla on, että tärykalvon ja kuulonalenema (sitä kautta vinkuminen) on ollut osana elämää niin pitkään, että pystyy jättämään sen rekisteröimättä tai siis nyttemmin tuon toisenkin korvan. Oikeastaan löysin nimen vahingossa sille vingunnalle aikuisena. Se oli sellainen "ai, sille on nimikin!" Ei minua esimerkiksi huimaa. Paitsi jos kuuntelen jotain kuulokkeilla vähänkään kovempaa vaikka kävellessä, niin jostain syystä silloin heittää. Se auttaa, että alentaa ääntä ja ottaa toisen kuulokkeen pois. Kuulostaa ehkä vähän hölmölle. Juostessa ei niinkään.
Niin ja joskus kun käyn nukkumaan, niin hiljaisuudessa tulee hetken verran mietittyä, että kylläpä taas ulina käy.