Olisi kamalaa olla totaali-yh.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja en jaksaisi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Lapset kasvavat. Äkkiä meni lopulta ne muutama vuos ja koulun alkaessa lapsia näkee harvemmin kotona. Toisaalta totaali-yyhoonakin lapset olivat töideni/opiskelujeni aikaan päivähoidossa, joten eivät koko ajan kiinni. En myöskään ole järin kiinnostunut niistä vaihtoehdoista mitä on tarjolla muuksi tehtäväksi kuin kotona oleminen.

Niin, kaikkeen kai tottuu. Lapset on päivähoidossa päivällä, tarvittaessa isovanhemmilla ja kummeilla. En mä ehkä voi spontaanisti lähteä heti kauppaan ilman lapsia mutta toisaalta ei ole koskaan jäänyt joku meno menemättä tai jotain tekemättä koska en olisi saanut lapsille tarvittaessa hoitajaa. Ja moneen paikkaan otan ne mukaan kun vaihtoehtoja ei ole. Vaatii ehkä joskus enemmän suunnittelua ja pidempää pinnaa mutta sitähän tämä elämä nyt vaan on :)

[QUOTE="vieras";28356998]On sulla kyllä harvinaisen paska mies, jos olisi sama asia olla totaaliyh.

[/QUOTE]

No todellakin!! Miksi sulla on moinen vapaamatkustaja kotona TOISENA VANHEMPANA?

Mä olen ymmärtänyt totaaliyhärin niin, että sellainen on oikeasti totaalisesti yksin.

Luen itseni totaaliyhäriksi: lapsella ei ole isää (lähti lätkimään, kun oli nautintonsa saanut), olen ainoa lapsi ja molemmat vanhempani ovat jo kuolleet. Lisäksi molemmat vanhempani olivat ainoita lapsia (isän sisarus kuoli vauvana).

En menisi lukemaan totaaliyhäri sellaiseksi, jolla jossain roikkuu lapsen isä ja jolla on lapsen isovanhempia tai jopa lapsen isoisovanhempia elossa. Mitä totaalia toi on?

kaikesta selviää kun on pakko :) t.vaikeasta masennuksesta, päihderiippuvuudesta ja totaali-yh elämästä selvinnyt

Niin tai kun _päättää_ selvitä.
Elämää ei voi kontrolloida ja joskus pahimmat painajaiset saattavat tulla todeksi.
Silloin ei auta kuin luovuttaa tai jatkaa, päättää selvitä ja olla vielä onnellinen kaikesta huolimatta.
Ihminen on uskomattoman sopeutuvainen..

Elämässä on paljon kamalampiakin kohtaloita kuin tulla yksinhuoltajaksi mutta jos ei hirveästi ole vastoinkäymisiä kohdannut niin ehkäpä se suhteellisuudentaju ei ole niin kehittynyt.
Esimerkkinä heti vaikkapa se jos yh.nä vielä sairastut niin vakavasti että menetät lapsesi koska et kykene tästä sos.työntekijöiden mielestä huolehtimaan.
Loppuelämäsi saat tavata lasta vain sovittuina aikoina ja muutoman tunnin kerrallaan.

Minustakin totaali yh on vasta sitten kun sitä isää ei ole missään muodossa olemassa. Maksaa korkeintaan elarit. Mun lapselta puuttuu isä ja kaikki isovanhemmat eli olen totaali yh.

Sitten on näitä, jotka kutsuvat itseään yh:ksi ja saavat Kelan lapsilisään yh-korotuksen, vaikka lapsen vanhemmilla on yhteishuoltajuus. Ei se minusta silloin ole yksinhuoltajuutta.

Minustakin totaali yh on vasta sitten kun sitä isää ei ole missään muodossa olemassa. Maksaa korkeintaan elarit. Mun lapselta puuttuu isä ja kaikki isovanhemmat eli olen totaali yh.

Sitten on näitä, jotka kutsuvat itseään yh:ksi ja saavat Kelan lapsilisään yh-korotuksen, vaikka lapsen vanhemmilla on yhteishuoltajuus. Ei se minusta silloin ole yksinhuoltajuutta.

Pitääkö tästäkin asiasta todella kilpailla? Että kuka on enemmän yksin kuin joku toinen.

[QUOTE="vieras";28356998]On sulla kyllä harvinaisen paska mies, jos olisi sama asia olla totaaliyh.

Hajoaisin, jos olisin totaali-yh. Olen tottunut niin hyvälle <3[/QUOTE]

Riippuu miten asiaa katsoo. Itse olen ollut tyttäreni totaaliyh ja aika oli kyllä ihanaa, ihanaa se on nytkin aviomiehen kanssa. Itsekkin olen tottunut hyvään ja siksi nautin elämästäni olin sitten yh tai en.

Riippuu miten asiaa katsoo. Itse olen ollut tyttäreni totaaliyh ja aika oli kyllä ihanaa, ihanaa se on nytkin aviomiehen kanssa. Itsekkin olen tottunut hyvään ja siksi nautin elämästäni olin sitten yh tai en.

Et tajunnut pointtiani. Jos jakaa vastuun suhteessakin 100 % lapsestaan ja olisi sama arjen suhteen onko yh vai ei niin kyllä täytyy olla todella paska mies kyseessä.

[QUOTE="vieras";28357624]Et tajunnut pointtiani. Jos jakaa vastuun suhteessakin 100 % lapsestaan ja olisi sama arjen suhteen onko yh vai ei niin kyllä täytyy olla todella paska mies kyseessä.[/QUOTE]

Kyllä mä tajusin sun pointin, mutta minä nyt en tuohon mies asiaan kiinnittänyt sen enempää huomiota. Kun ei se elämä ole yhtään hankalampaa oli sitten totaaliyh tai jotain muuta. Tietenkin rahallisesti on helpompaa kun ei tarvitse maksaa hoitajia kun isäkin on olemassa, eikä välttämättä tarvitse järjestää leireille sun muihin rientoihin kun isäkin on olemassa. Mutta siitä huolimatta se elämä ei ole sen kummempaa.

[QUOTE="vieras";28357690]Eikö sun mies osallistu teidän perhe-elämään mitenkään muuten kuin rahallisesti? Jälleen kerran saan todeta, että mulla toden totta on aivan loistava mies ja lasten isä :)[/QUOTE]

Ööö...miksi ihmeessä mun pitäisi miettiä jotain miestä tässä kohtaa kun puhutaan totaaliyh elämästä? Minä olen sellainen ollut ja en ole nähnyt mitään eroa sillä onko se hankalampaa kuin miehen kanssa. Ja kyllä vain mun mies hoitaa lapsia ja hoitaa kotia, tekee ruokaa yms. Minä kirjoitinkin, että totaaliyh ei menetä kuin rahaa kun teettää nuo hommat ulkopuolisella minkä mies hoitaa nyt.

Ööö...miksi ihmeessä mun pitäisi miettiä jotain miestä tässä kohtaa kun puhutaan totaaliyh elämästä? Minä olen sellainen ollut ja en ole nähnyt mitään eroa sillä onko se hankalampaa kuin miehen kanssa. Ja kyllä vain mun mies hoitaa lapsia ja hoitaa kotia, tekee ruokaa yms. Minä kirjoitinkin, että totaaliyh ei menetä kuin rahaa kun teettää nuo hommat ulkopuolisella minkä mies hoitaa nyt.

Tota, ootko sä ihan selvin päin? :D Mä en ymmärrä miten elämä voi olla ihan samanlaista yh:na kuin miehen kanssa, jos mies on osallistuva. Teettää nuo hommat ulkopuolisella?? Siis palkkaa jonkun randomin hoitamaan lapset, kodin ja kokkaamaan? En kyllä menisi tuntematonta miestä ja omaa miestä vertaamaan, mutta suhteitahan on tosiaan kaikenlaisia...

[QUOTE="vieras";28357764]Tota, ootko sä ihan selvin päin? :D Mä en ymmärrä miten elämä voi olla ihan samanlaista yh:na kuin miehen kanssa, jos mies on osallistuva. Teettää nuo hommat ulkopuolisella?? Siis palkkaa jonkun randomin hoitamaan lapset, kodin ja kokkaamaan? En kyllä menisi tuntematonta miestä ja omaa miestä vertaamaan, mutta suhteitahan on tosiaan kaikenlaisia...[/QUOTE]

Jos nyt tahdot lukea asian noin niin ihan estottomasti vain :D

[QUOTE="Vieras";28357299]Mä olen ymmärtänyt totaaliyhärin niin, että sellainen on oikeasti totaalisesti yksin.

Luen itseni totaaliyhäriksi: lapsella ei ole isää (lähti lätkimään, kun oli nautintonsa saanut), olen ainoa lapsi ja molemmat vanhempani ovat jo kuolleet. Lisäksi molemmat vanhempani olivat ainoita lapsia (isän sisarus kuoli vauvana).

En menisi lukemaan totaaliyhäri sellaiseksi, jolla jossain roikkuu lapsen isä ja jolla on lapsen isovanhempia tai jopa lapsen isoisovanhempia elossa. Mitä totaalia toi on?[/QUOTE]

Lapsen isovanhemmat ovat siis huoltajia? Tai kasvatusvastuussa?

Mitä sä oikein selität? :D

Yhteistyössä