Miksi yh-äidit on niin vihattuja?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Juoruamista, työpaikkakiusaamista, huhujen levittelyä, selän takana paskaa puhumista, henkistä väkivaltaa ja sen sellaista. Aivan kamalia juttuja olen joutunut kuuntelemaan ja ihmetellyt voiko kukaan olla noin paskamainen toista ihmistä kohtaan.

No on minullakin yksi kokemus työpaikkakiusaajasta joka kävi kimppuuni. Hän oli suoraan sanottuna ihan pimeä nainen ja otti minut silmätikukseen koska osasin sanoa hänelle vastaan. Olin eka ihminen joka oli hänelle sanonut koskaan vastaan vaikka hän oli pitänyt koko työpaikkaa otteessaan jo vuosia. Minua hän ei saanut nujerrettua, vaikka nyt niin ilmeisesti luuleekin koska sanoin itseni irti ko. työstä. Mutta vaikka hän oli todellakin susi isolla ässällä, en missään nimessä ajattele että kaikki naiset olisivat samanlaisia. Tuollaiseen samanlaiseen naiseen en ole koskaan aikaisemmin törmännyt ja toivon etten törmää jatkossakaan! Kyllä minä useinkin saan pahoja katseita naisilta jos heidän miehensä vaikkapa hymyilee minulle tms. mutta haluan silti uskoa että tuollaiset pahantahtoiset kiusaajat olisivat kuitenkin harvinaisia.

YH-äitejä on erilaisia, kuten muitakin ihmisiä, mutta valitettavasti huomio kiinnittyy siihen epätoivoiseen, väsyneeseen naiseen, joka ei jaksa pitää itsestään huolta, mutta käy mahdollisimman usein baareissa saadakseen edes ripauksen huomiota ja aikuisen läheisyyttä. Heistä moni saattaa kokeilla etsiä rakkautta lisääntymällä harkitsematta, toisen epäsäännöllistä elämää, elävän kanssa. Ja kierros jatkuu.

Kun taas YH-äitien toisessa laidassa ovat vahvat, itsetunnon omaavat ja itsenäiset naiset, heitä perhana ei tunnista YH-äideiksi. Heidät joutuu kategorioimaan upeiksi naisiksi.

Tämän selityksen olen ihan itse keksinyt.
Paskanmarjat, Näitä samoja stereotypioita löytyy ns, varatuista naisista saman verran. Kaivataan sitä ihailua, mitä oma, väsähtynyt mies ei enää pysty antamaan.

En mä kyllä ole kokenut minkäänlaista vihaa itseäni kohtaan missään. Tai sitten luen huonosti ihmisiä. Mutta mä en olekaan mikään villi bilettäjä tai joka miehelle raskautuja enkä sossun vakio tt-tukiasiakas. Valitettavasti tunnen kyllä tällaisenkin yh:n ja harmittaa että just ne tyypit saa jostain syystä ilmeisesti meidät kaikki yh:t näyttämään vampeilta : /
Eiköhän noita löydy myös kahden vanhemman perheistä?

No on minullakin yksi kokemus työpaikkakiusaajasta joka kävi kimppuuni. Hän oli suoraan sanottuna ihan pimeä nainen ja otti minut silmätikukseen koska osasin sanoa hänelle vastaan. Olin eka ihminen joka oli hänelle sanonut koskaan vastaan vaikka hän oli pitänyt koko työpaikkaa otteessaan jo vuosia. Minua hän ei saanut nujerrettua, vaikka nyt niin ilmeisesti luuleekin koska sanoin itseni irti ko. työstä. Mutta vaikka hän oli todellakin susi isolla ässällä, en missään nimessä ajattele että kaikki naiset olisivat samanlaisia. Tuollaiseen samanlaiseen naiseen en ole koskaan aikaisemmin törmännyt ja toivon etten törmää jatkossakaan! Kyllä minä useinkin saan pahoja katseita naisilta jos heidän miehensä vaikkapa hymyilee minulle tms. mutta haluan silti uskoa että tuollaiset pahantahtoiset kiusaajat olisivat kuitenkin harvinaisia.

Työpaikkakiusaaminen on todella vakava ongelma varsinkin naisvaltaisilla aloilla näin olen lukenut jostain. Mielestäni sille pitäisi tehdä jotain, muutama tuttuni on ollut todella helpottunut kun on päässyt siitä helvetistä ja paskasta työpaikasta pois missä ilmapiiri on niin myrkyttynyt, että ei halua mennä edes töihin kun pelottaa jo valmiiksi mitähän paskaa taas tänään tulee vastaan.

Työpaikkakiusaaminen on todella vakava ongelma varsinkin naisvaltaisilla aloilla näin olen lukenut jostain. Mielestäni sille pitäisi tehdä jotain, muutama tuttuni on ollut todella helpottunut kun on päässyt siitä helvetistä ja paskasta työpaikasta pois missä ilmapiiri on niin myrkyttynyt, että ei halua mennä edes töihin kun pelottaa jo valmiiksi mitähän paskaa taas tänään tulee vastaan.

Tiedän todellakin miltä se tuntuu jos työpaikalle sattuu tyranni! Olen todellakin helpottunut että vaihdoin työpaikkaa, vaikkakin jäi säälittämään työkaverini joita tuo terroristi pitää edelleen otteessaan.

Yhteistyössä