Minä en ole vielä koskaan ostanut onnistuneen makuista pizzaa ns. ählämipizzerioista

"vieras"
[QUOTE="vieras";28175415]Rullakebap/kanarulla.[/QUOTE]

En syö lihaa, joo, falafelrulla on olemassa. Mun kokemuksen mukaan se "salaatti" on kuitenkin aina ollut kaalia ja en tykkää siitä. Eikä se pohja ole kuitupohja.

Mie taas oon saanu aina parhaimmat pizzat " ählämipizzerioista " ,kun taas kotipizzan pizzat ollu surkeita,pahanmakuisia ja kalliita läpysköitä.
Kotipizzasta en enää osta pizzoja ollenkaan.

Viimeksi muokattu:
Mä aina toivon, että tulis kerrankin joku AITO pizzeria ja AITO italiaano sitä pizzaa sinne vääntämään.

Sitä odotellessa syön paikkakunnan hotellissa pizzani- jostain syystä kotipizzan tekeleet aiheuttavat närästystä ja 'karvakäsien' pizzerioita kartan syistä, joita en nyt tässä mainitse. Syy ei kuitenkaan ole se, että ovat 'karvakäsiä', ihan on toiset syyt....

Mä en jaksa lukea koko ketjua,mutta aloittajan viestiin vastaan.
Olet siis sitä mieltä,että ählämipizzat ei olekkaan karvan verran parempia :) Itse olen ihan samaa mieltä.
Vain yksi ählämipaikka on mistä on saanut hyvää pizzaa,mutta muuten ostan kyllä kotipizzasta jos en itse jaksa väsätä.

• Tykkää
Reactions: Akaatti
Hiippari
Tähän ikään mennessä on tullut niin hyviä kokemuksia sekä "ählämien" että Kotipitsankin lätyistä, jotta hyvin paikkakohtaista on mistä kannattaa ostaa.

Elämäni kamalimman pitsan sain kerran eräästä Jyväskylän Kotipitsasta. :D Oli huono pvä tekijällä varmaan.. ja kyllä se reissun päällä kyrsi heittää lähes kokonaan roskiin. Ja minä en ole kovin kranttu edes, omasta mielestäni.

Maukas juusto on yleensä rasvaista. ;) Joidenkin pitsojen kuuluukin ns.lillua rasvassa.. siivun voi kipata paperia kohti ja ylimääräinen rasva valuu pois "oikeaoppisesti".

Jauhelihaa en itse ota ikinä. Kotona tehdään ne jauhelihaversiot.. mutta sorrun kyllä toisinaan ottamaan liian monta eri lihatäytettä.. nams. Pepperoni, kinkku, salami ja TUORE tomaatti. Aijai.. Oikea häränlihakin korvaa kaikki muut lihat.. ja silloin mozzarellaa vain tarvitsee tomaatin kanssa.

Akaatin kannattaa käydä Amsterdamissa pitsalla. Sieltä ei helpolla huonoa pitseriaa löydä. :D

• Tykkää
Hiippari
Zzzzz-puutokset tiedän kyllä. (joku äidinkielen himottelija jos lukee, niin muistaa vaan et jotkut käyttää kirjakieltä vain työasioiden vuoksi ja vapaalla ei halua, jaksa tarkoituksella)

Kaikki pitsat kelpaa mulle! :D "Ählämipaikoissa" on isoja eroja (esim. raaka-aineiden laadussa), mutta yleensä ihan tykkään niiden tuotoksista. Kotipitsakin kelpaa, mutta syötävää on hintaan nähden vähemmän, joten harvemmin sieltä tulee ostettua. "Oikeaa" italialaispitsaa en kummaltakaan odota, sellaista menen syömään oikeaan (italialaiseen) ravintolaan :)

..Kamala kun alkoi tehdä mieli pitsaa :p

• Tykkää
Sanoo hän, joka häpeää käydä äänestämässä, koska siellä saatetaan kysyä ikää..
Kyse on siitä, että minun ikääni on jo vuosikausien ajan kommentoitu ja ihmetelty suureen ääneen, ei ole enää kovin mukavaa, kun on vuosikausien ajan saanut kuulla tuosta samasta asiasta. Kyllä asiasta on tullut minulle ongelma ja se on täysin muiden ihmisten syytä! Minä en koskaan kehtaisi kysyä VENTOVIERAALTA hänen ikäänsä ja sitten alkaa vielä päivittelemään ja ihmettelemään sitä suureen ääneen.

Tähän ikään mennessä on tullut niin hyviä kokemuksia sekä "ählämien" että Kotipitsankin lätyistä, jotta hyvin paikkakohtaista on mistä kannattaa ostaa.

Elämäni kamalimman pitsan sain kerran eräästä Jyväskylän Kotipitsasta. :D Oli huono pvä tekijällä varmaan.. ja kyllä se reissun päällä kyrsi heittää lähes kokonaan roskiin. Ja minä en ole kovin kranttu edes, omasta mielestäni.

Maukas juusto on yleensä rasvaista. ;) Joidenkin pitsojen kuuluukin ns.lillua rasvassa.. siivun voi kipata paperia kohti ja ylimääräinen rasva valuu pois "oikeaoppisesti".

Jauhelihaa en itse ota ikinä. Kotona tehdään ne jauhelihaversiot.. mutta sorrun kyllä toisinaan ottamaan liian monta eri lihatäytettä.. nams. Pepperoni, kinkku, salami ja TUORE tomaatti. Aijai.. Oikea häränlihakin korvaa kaikki muut lihat.. ja silloin mozzarellaa vain tarvitsee tomaatin kanssa.

Akaatin kannattaa käydä Amsterdamissa pitsalla. Sieltä ei helpolla huonoa pitseriaa löydä. :D
Mukavaa tietää, koska sinne olenkin menossa tämän vuoden puolella. =)

[QUOTE="Veiras";28176746]Tämä Akaatti on selvästikin mielisairas ihminen. Siis hullu. Ei kukaan tervejärkinen kuvaa kaikkia ruokiaan ennen niiden syömistä.[/QUOTE]

En ole mielisairas, kiitos kuitenkin huolenpidosta. Enkä ole maininnut kuvaavani KAIKKIA ruokia.

"nainen"
Mikä on perinteinen italialainen pitsa? En usko, että kukaan enää sitä edes tietää.
Kysyn Akaatti ihan kiinnostuksesta toista asiaa, kun ketjuun satuin: kiinnostaisi, mitä sun vuokra-asunnon etsimiselle kuuluu?

karvakäsi vuokranantaja
[QUOTE="nainen";28177605]Mikä on perinteinen italialainen pitsa? En usko, että kukaan enää sitä edes tietää.
Kysyn Akaatti ihan kiinnostuksesta toista asiaa, kun ketjuun satuin: kiinnostaisi, mitä sun vuokra-asunnon etsimiselle kuuluu?[/QUOTE]

Mä vastaan: Tarjosin sille vuokra-asuntoa, se kävi kuvaamassa sen. Ulkoa ja sisältä. Meinaakohan se syödä sen?

[QUOTE="nainen";28177605]Mikä on perinteinen italialainen pitsa? En usko, että kukaan enää sitä edes tietää.
Kysyn Akaatti ihan kiinnostuksesta toista asiaa, kun ketjuun satuin: kiinnostaisi, mitä sun vuokra-asunnon etsimiselle kuuluu?[/QUOTE]

kuulema alunperin jämien kokoelma loppuviikosta. taikinalle viikon tähteet, juustoa päälle ja uuniin.

Yhteistyössä