Minä en ole vielä koskaan ostanut onnistuneen makuista pizzaa ns. ählämipizzerioista

Blue
Turhaan tartut tuohon jauhelihapizzaan. Se oli vain yksi esimerkki. Kaikki pizzat, joita olen noista ählämien pizzerioista ostanut, ovat olleet mielestäni huonomman makuisia kuin Kotipizzan pizzat.
Alla ensimmäinen kommenttini:

Ei mulla muuta kuin että Kotipizza tai Ählämi niin jauhelihapizza EI ole edes pizza vaan nolojen suomalaisten takia listoille otettu viritelmä...

Eli MINÄ sanoin mielipiteeni jauhelihapizzasta. En halunnut kommentoida mitenkään kotipizza/ählämi-asiaa, vaan juuri sitä. Tartuin siis siihen.

Alla ensimmäinen kommenttini:

Ei mulla muuta kuin että Kotipizza tai Ählämi niin jauhelihapizza EI ole edes pizza vaan nolojen suomalaisten takia listoille otettu viritelmä...

Eli MINÄ sanoin mielipiteeni jauhelihapizzasta. En halunnut kommentoida mitenkään kotipizza/ählämi-asiaa, vaan juuri sitä. Tartuin siis siihen.
Miksi koet häpeää jauhelihapizzasta? Oletko sellainen, joka häpeää kaikkea vain häpeämisen vuoksi?

Alkuperäinen kirjoittaja keppälerttu;28174235:
oliko tossa tuplajuusto? ja kasviksista usein irtoaa nestettä joka sekottuu siihen rasvaan ja siksi se näyttää et paljon rasvaa valuisi pizzasta.
Ei ollut mitään tuplajuustoa, en koskaan ota mitää ylimääräisiä juustoja. Ei ole kyllä muiden pizzerioiden Margarita-pizzoissa ollut noin paljoa rasvaa.

Ei ollut mitään tuplajuustoa, en koskaan ota mitää ylimääräisiä juustoja. Ei ole kyllä muiden pizzerioiden Margarita-pizzoissa ollut noin paljoa rasvaa.
no juustoissa ON eroja, toisessa paikassa käytetään rasvaisempaa ja toisessa vähemmän rasvaista juustoa.Ja kuten sanoin jo aiemmin, tuossakin pizzassa on varmasti 2-3 kertaa enemmän juustoa kuin kotipizzan versiossa, tottakai siitä silloin enemmän rasvaa irtoaa.

Viimeksikin, kun ostin niin maistui ja näytti siltä kuin pizzan päälle olisi kaadettu puoli pulloa jotain rasvaista öljyä. Oli kyllä hirvein pizza pitkään aikaan, tosin usein ei nyt tule muutenkaan ostettua pizzerioista pizzaa.

Jauhelihapizzat tuollaisissa pizzerioissa on aina sellaisia, että on harmaata jauhelihaa pizzan päällä ja maku on paljon huonompi kuin esimerkiksi Kotipizzan jauhelihapizzassa. Muutenkin useimmissa ulkomaalaisten pitämissä pizzerioissa pizzat vaikuttavat ennemminkin piirakoilta kuin pizzoilta.

Mielestäni Kotipizzan pizzat ovat laadukkaampia, maukkaampia ja kaikin puolin onnistuneempia.

Ovatko muut huomanneet samaa?
kun nyt tiedät minkälainen sen pizzan pitää olla niin mikset tee ihan ite. :confused:

Blue
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;28174247:
kun nyt tiedät minkälainen sen pizzan pitää olla niin mikset tee ihan ite. :confused:
Niin, tai osta sitä pizzaa sieltä Kotipizzasta sen sijaan että kerta toisensa jälkeen lyö päätään seinään samassa ahlämipaikassa...

Blue
Missä olen kirjoittanut, että käyn kerta toisensa jälkeen jossain samassa ählämipizzeriassa? Kirjoitin jo aloitusviestissäni etten käy usein pizzerioissa.
Joko kasvoi sarvet ja hampaat? Kovin kärkäs ainakin olet...

Jep, luin väärin tuon aiemman kommmenttisi. Sori. Mutta siis nyt varmasti jo opit että Kotipizzaan tiesi vie silloin harvoin kun pizzeriaan menet.

vieras-
Ou mai... En koe häpeää jauhelihapizzasta (vain pientä myötähäpeää niiden ostajista..) vaan sanoin oman mielipiteeni tässä pizzoja käsittelevässä ketjussa jossa puhuttiin myös jauhelihapizzasta. Koitapa nyt elää sen asian kanssa. :)
Koet siis myötähäpeää minun 8v nirson tyttäreni puolesta, kenen mielestä ainoa syötävä pitsa sisältää jauhelihaa, ananasta ja paprikaa? Onks mun tyttö sun mielestä ihan gauhee junttisuomalainen? :D
Vai oonko mä, kun annan tytölle sen pitsan minkä haluaa? "ei, Heinä-Aino, tuo on junttia, äiti tilaa sinulle anjovis-basilika pitsan."

Blue
Koet siis myötähäpeää minun 8v nirson tyttäreni puolesta, kenen mielestä ainoa syötävä pitsa sisältää jauhelihaa, ananasta ja paprikaa? Onks mun tyttö sun mielestä ihan gauhee junttisuomalainen? :D
Vai oonko mä, kun annan tytölle sen pitsan minkä haluaa? "ei, Heinä-Aino, tuo on junttia, äiti tilaa sinulle anjovis-basilika pitsan."
Aiempi kommenttini:

Ei siinä mitään, jokainen valkkaa mitä valkkaa pizzansa päälle, mutta sitten on vähän turha valittaa lopputuloksesta jos itse valinnoillaan ei edes yritä päästä lähelle kunnon pizzaa.

Eli jos tyttäresi on tyytyväinen niin sehän on se pääasia. Ei se että joku sivustakatsoja ajattelee itsekseen että "voi voi, taas pilataan pizza jauhelihalla..." Olen oikeutettu mielipiteeseeni silloinkin vaikka sen tekisi lapsi... :) Toin sen vaan nyt julki tässä, en sitä tyttärellesi tule sanomaan.

vieras-
Aiempi kommenttini:

Ei siinä mitään, jokainen valkkaa mitä valkkaa pizzansa päälle, mutta sitten on vähän turha valittaa lopputuloksesta jos itse valinnoillaan ei edes yritä päästä lähelle kunnon pizzaa.

Eli jos tyttäresi on tyytyväinen niin sehän on se pääasia. Ei se että joku sivustakatsoja ajattelee itsekseen että "voi voi, taas pilataan pizza jauhelihalla..." Olen oikeutettu mielipiteeseeni silloinkin vaikka sen tekisi lapsi... :) Toin sen vaan nyt julki tässä, en sitä tyttärellesi tule sanomaan.
No, täytyy olla aikamoinen juntti itse, jos arvostelee toisten ruokavalintoja. Eipä tulisi itselleni mieleenkään. Vaikka olis mulla toki oikeus sanoa vaikka mitä.

"vieras"
A) Pizzaa ei osteta ählämipaikoista
B) Pizzaa ei todellakaan osteta Kotipizzasta

Parhaat pizzat saa pikkupitserioista tai pubeista jossa ohessa väännetään pizzaa. Tai kunnon ravintoloista.

Ei mulla muuta. :D

[QUOTE="vieras";28174297]A) Pizzaa ei osteta ählämipaikoista
B) Pizzaa ei todellakaan osteta Kotipizzasta
C) tehdään kotona mieleistä

Parhaat pizzat saa pikkupitserioista tai pubeista jossa ohessa väännetään pizzaa. Tai kunnon ravintoloista.

Ei mulla muuta. :D[/QUOTE]

näin se sunnilleen menee.

"vieras"
Kyllä täytyy hattua nostaa kun aikuiset ihmiset saa jo tälläsestä kauheen riidan aikaseks.. Muistakaahan nyt jotenkin urkkia kuka asuu missäkin et voitte sit kivittää toisenne eri mielipiteiden takia.. Vähintään muistakaa räkiä päälle jos ei halua niin radikaaliin toimenpiteeseen ryhtyä kuin kivittäminen... :))))

"vieras"
Kotipizzan pizzaa olen syönyt vain kerran, eikä ollut yhtä hyvää kuin muut pizzat.

Tällä paikkakunnalla on 2 pizzapaikkaa, toinen sellanen "ählämien" pizzeria, ja herkullisia pizzoja tekevät. Myös toinen pizzeria tekee herkullisia pizzoja. Suomalainen pulju tekee ohut- ja rapeapohjasia nam nam pizzoja, turkkilaisten pulju tekee paksumpipohjasia ja runsasjuustosempia nam nam pizzoja.

Yhteistyössä