Minä en ole vielä koskaan ostanut onnistuneen makuista pizzaa ns. ählämipizzerioista

[QUOTE="vieras";28174297]A) Pizzaa ei osteta ählämipaikoista
B) Pizzaa ei todellakaan osteta Kotipizzasta

Parhaat pizzat saa pikkupitserioista tai pubeista jossa ohessa väännetään pizzaa. Tai kunnon ravintoloista.

Ei mulla muuta. :D[/QUOTE]

Tämänkään varaan ei voi aina laskea. Ollaan käyty täällä helsingissä parissa pitsapaikassa joita on hehkutettu aivan taivaan ääriin, ja miltei ainoa havaittava ero on ollut kalliimpi hinta...

"vieras"
Tämänkään varaan ei voi aina laskea. Ollaan käyty täällä helsingissä parissa pitsapaikassa joita on hehkutettu aivan taivaan ääriin, ja miltei ainoa havaittava ero on ollut kalliimpi hinta...
Pizza ei ole mikään gourmet-ruoka. Parhaat pizzat saa tavallisesta pizzapaikasta. turkkilaisten tai minkä tahansa maalaisten.. ihan normaaleja pizzoja, hyvä pohja, tomaattisoossi, valitut täytteet ja juusto. Ei se sen ihmeellisempää ole, ei tarvita helvetin michelin kokkeja.

[QUOTE="vieras";28174359]Pizza ei ole mikään gourmet-ruoka. Parhaat pizzat saa tavallisesta pizzapaikasta. turkkilaisten tai minkä tahansa maalaisten.. ihan normaaleja pizzoja, hyvä pohja, tomaattisoossi, valitut täytteet ja juusto. Ei se sen ihmeellisempää ole, ei tarvita helvetin michelin kokkeja.[/QUOTE]

Juu juu sitä just tarkoitinkin että mistä tahansa voi saada hyvän pitsan kun on kunnon raaka-aineet jne :)

Käsitin vain tuossa viittaamassani viestissä tarkoitetun kunnon ravintolalla ns "hienompaa paikkaa".

"vieras"
Juu juu sitä just tarkoitinkin että mistä tahansa voi saada hyvän pitsan kun on kunnon raaka-aineet jne :)

Käsitin vain tuossa viittaamassani viestissä tarkoitetun kunnon ravintolalla ns "hienompaa paikkaa".
Ne hienommat paikat sais jättää pizzan rauhaan. Pizzan nerous pohjautuu juuri siihen että ei hienostella, otetaan mitä kaapista löytyy ja laitetaan uuniin paistumaan. Vola!

"vieras"
Minusta moni pilaa pizzansa jo sillä, että ottaa liikaa täytteitä. Hyvä neuvo on, ettei ota enempää kuin 3 täytettä (jos ei tomaattisoosia ja juustoa lasketa). Liian täyteen tungettu pizza ei maistu pizzalta.
Pöyristyttää myös nämä, joiden pizza pursuaa lihaa, samaan pizzaan halutaan kinkut, salamit, kebabliha ja nakit yms.. haloo, tuollasen ihmisen kannattaisi varmaan syödä kätensä ennemmin kuin mennä pizzalle.
Mutta ei nyt täytteistä sen enempää.. vaikka tuntuukin ettei monet tajua että pizzan pyhä kolminaisuus on juusto, tomaatti ja oliivi.

"vieras"
Päinvastoin! Meidän lähimmistä maahanmuuttajien pitämistä pizzerioista saa varmasti maukkaamapaa pizzaa kuin Kotipizzasta. Makua ja täytettä on enemmän! Hintaa vähemmän.

sososoo
Ei mulla muuta kuin että Kotipizza tai Ählämi niin jauhelihapizza EI ole edes pizza vaan nolojen suomalaisten takia listoille otettu viritelmä... :x
niin on kaikki kinkkuananas-meiningitkin, hirmu harvassa muussa maassa laitetaan ananasta pizzan päälle. Italialaiset tutut piti sitä melkeen pyhäinhäväistyksenä. :LOL:

Ap:n aiheeseen; mun ääni menee kanssa ählypizzoille.

En ole yli vuoteen ostanut "ählypizzoja".

Ensinnäkin, en käytä purkki-herkkusieniä tai purkkiananasta kotonakaan, joten en todellakaan maksa sellaisista missään ravintolassa. Tai "ravintolassa" jos ählypaikasta puhutaan. Toiseksi alkoi tuntua, että pizzat sekä kallistuvat että pienentyvät koko ajan, ja laatu on kyseenalaista.

Paras syömäni pizza oli Pariisissa, se oli kyllä "ählypaikka" mutta pizza oli todella hyvää. Eikä siinä ollut kuin kaksi täytettä. Lahdessa en syö pizzaa kuin ehkä Mamma mariassa tai sitten jossain ketjupaikassa, jossa saa tuoreita täytetteitä pizzan päälle.

[QUOTE="vieras";28174369]Ne hienommat paikat sais jättää pizzan rauhaan. Pizzan nerous pohjautuu juuri siihen että ei hienostella, otetaan mitä kaapista löytyy ja laitetaan uuniin paistumaan. Vola![/QUOTE]

Minun mielestä taas pizzassa saa olla vain muutama täyte. Jos kotona teen, annan bolognesekastikkeen muhia pitkään ja laitan vain vaikka ilmakuivattua kinkkua, tomaattia ja mozzarellaa.

[QUOTE="gulliver";28174332]ehkä se jää ap:n hampaankoloon ni ei voi laittaa..[/QUOTE]

Kyllä olisin oreganon muuten ottanut, mutta ei tuossa pizzeriassa kysytty mitään oreganosta, olisi varmaan joutunut maksamaan siitä lisää. Tai siis tilasin sen pizzan internetistä ja ei siinä ollut mitään kohtaa oreganolle. Yleensähän internetin kautta tilatessakin on ollut se mahdollisuus valita oregano, mutta tuossa ei kyllä ollut sellaista mahdollisuutta.

"vieras"
Kyllä olisin oreganon muuten ottanut, mutta ei tuossa pizzeriassa kysytty mitään oreganosta, olisi varmaan joutunut maksamaan siitä lisää. Tai siis tilasin sen pizzan internetistä ja ei siinä ollut mitään kohtaa oreganolle. Yleensähän internetin kautta tilatessakin on ollut se mahdollisuus valita oregano, mutta tuossa ei kyllä ollut sellaista mahdollisuutta.
Minkä palvelun kautta tilasit?

Mä taasen en ikinä koskaan ole missään kotipizzassa saanu kunnon pitsaa vaan pelkän lätyn missä on olevinaan jotain täytteennäköstä.

Sit ku syön pitsaa ni sen on oltava just tollasta ku tossa kuvassa :p

"vieras"
Jos salaattipitsoja saisi meidän lähiählyistä, en varmaan ostaisi koskaan Kotipizzaa. Me tilataan pizzaa useimmiten krapulapäivinä ja mikään ei paranna mun darraoloa niin hyvin kuin Kotzone. Lisäilen itse vielä salaattia ja tomaattia sisälle. Nam:)

"vieras"
[QUOTE="vieras";28175367]Jos salaattipitsoja saisi meidän lähiählyistä, en varmaan ostaisi koskaan Kotipizzaa. Me tilataan pizzaa useimmiten krapulapäivinä ja mikään ei paranna mun darraoloa niin hyvin kuin Kotzone. Lisäilen itse vielä salaattia ja tomaattia sisälle. Nam:)[/QUOTE]

Rullakebap/kanarulla.

[QUOTE="vieras";28175298]Sinne "lisätietoja" kohtaan voi lisätä oreganon.

Joissakin paikoissa valkosipuli on se, joka lisää nesteen määrää pizzassa. Onko se sitten jossain öljyliemessä murskaa ja toisissa paikoissa ihan pelkkää murskaa kuiviltaan.[/QUOTE]

Yleensä siellä on ollut se kohta mistä rastitetaan oregano, mutta siis tuossa pizzeriassa ei ainakaan ollut.

Just ne parhaat
Makuja on monia sanoi mäyräkoira kun muniaan nuoli. Itseäni ei sytytä ollenkaan Kotipizzan mauttomat pizzat, mutta niiden X-ihmisten tekemät ovat just mun mieleen. :)

Yhteistyössä